No, u nás je možné všechno Ale mělo by se zachovat dělení na kraj (8) a na okres (76) - ty kupodivu ještě nikdo "rozhrcat" nestačil a operační programy by pak už jen navázaly na efektivní strukturu. Každopádně takhle jak to je, se mi to nelíbí. Jde ale o to, jestli se tím zybývám sám, nebo by se nás našlo vícVaclav Fortik píše:počet krajů stoupne na 20-30
Snížení počtu krajů ze 14 na 8
Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Bezpecnost
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 323
- Registrován: 10 zář 2013, 22:42
- Profese: profese
- Dal poděkování: 131 poděkování
- Dostal poděkování: 272 poděkování
Re: Snížení počtu krajů ze 14 na 8
- Ivo.Vasicek
- Místní předsednictvo
- Příspěvky: 7013
- Registrován: 02 úno 2010, 22:50
- Profese: manažer
- Bydliště: 69615 Čejkovice, Bílovická
- Dal poděkování: 10900 poděkování
- Dostal poděkování: 11475 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Snížení počtu krajů ze 14 na 8
Pokud si ten "projekt" zanalyzuju, tak docházím k závěru, že transakční náklady takového zefektivnění mají tak nízkou návratnost, že náklady í převýší teoretické úspory
..
Většina nákladů krajů je spojena s výkonem veřejných služeb, správou majetku a výkonem moci na spravovaném území. Na tyto náklady, které jsou cca 85% nemá počet správních jednotek žádný vliv (např. množství kilometrů udržovaných silnic v ČR se změnou správních celků nijak nezmění), Snížení počtu správních jednotek z 14 na 8 by možná mohlo přinést úsporu cca 10% v administrativě (i když mám dostatek podkladů, nemám čas na podrobnou analýzu, tak jen odhad - většina agend by zůstala nákladově stejná (náklady voleb jsou stejné, jen se to jinak sečte atp), ušetřilo by se jen na managementu.
Ve výsledku tedy úspora cca 10% z 15%, tedy 1,5%
Provedení změny by znamenalo značné náklady. Náklady správy spojené s reorganizací jsou přímé - stěhování, informační systémy, registry, propuštění, nábor, dokumentace ...a úplně nejděsivější by byly diskuse o tom a jitření sporů
..
teď už se to nevyplatí řešit, nechal bych to být
..
Většina nákladů krajů je spojena s výkonem veřejných služeb, správou majetku a výkonem moci na spravovaném území. Na tyto náklady, které jsou cca 85% nemá počet správních jednotek žádný vliv (např. množství kilometrů udržovaných silnic v ČR se změnou správních celků nijak nezmění), Snížení počtu správních jednotek z 14 na 8 by možná mohlo přinést úsporu cca 10% v administrativě (i když mám dostatek podkladů, nemám čas na podrobnou analýzu, tak jen odhad - většina agend by zůstala nákladově stejná (náklady voleb jsou stejné, jen se to jinak sečte atp), ušetřilo by se jen na managementu.
Ve výsledku tedy úspora cca 10% z 15%, tedy 1,5%
Provedení změny by znamenalo značné náklady. Náklady správy spojené s reorganizací jsou přímé - stěhování, informační systémy, registry, propuštění, nábor, dokumentace ...a úplně nejděsivější by byly diskuse o tom a jitření sporů
..
teď už se to nevyplatí řešit, nechal bych to být
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Ivo.Vasicek za příspěvky (celkem 6):
- Stanislav.Stipl, msuchan, anonym2064, Mikulas.Ferjencik, Andrej.Ramaseuski, Vit.Fux
"Skutečná svoboda slova je právo říkat lidem to, co nechtějí slyšet"(George Orwell)
- msuchan
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 870
- Registrován: 29 říj 2013, 11:25
- Profese: nacionalista, militantní antikonzument,
- Dal poděkování: 173 poděkování
- Dostal poděkování: 1433 poděkování
Re: Snížení počtu krajů ze 14 na 8
Povím ti to takhle...v duchu Babišova hesla, "řídit stát jako fiirmu"...které on sám absolutně nedodržuje...
Řekněme, že existuje korporace... s ročním obratem 1,7 bil Kč a se 14-ti nedalekými, celkem samostatnými provozovnami, po 750 tis. zaměstnaců...z nihž každá má svoje vlastní administrativní ústředí a vedení.
Kdosi pojme nápad, že počet ústředí se zmenší ze 14 na 8, při stejném počtu zaměstnaců...
Ve firmě s podobnými čísly by se tomu 3 měsíce věnovalo cca 30 špičkových odborníků všech oborů...aby pouze vydalo zprávu pro vedení, zda má smysl o tom uvažovat a dál na tom pracovat...!!!
Pokud by se rozhodlo, že se to realizuje, tak cca 200 špičkových lidí, najatých z celého světa, by ta škatulata dva roky plánovalo a bylo by ti schopno odpovědět, kde bude v den D+1 fyzicky sedět úředník Venca Vomáčka...kolik bude stát redislokace do poslední koruny...kolik litrů benzínu projezdí nově dislokovaní úředníci navíc...a o kolik se sníží HDP, díky tomu, že ovčan z Třebíče nepojede na svůj krajský úřad do Jihlavy, ale do Brna...a zabije o 2 hod více pracovního času... a v neposlední řadě...na kolik mld. vyjde přechodné "funkční a personální rozesrání" doposud fungujícího stavu, než se to zase nějak stabilizuje...
Bohužel nejsme ve firmě... A praxe říká, že podobná rozhodnutí od boku, typu "poručíme větru dešti" málokdy znamenají úsporu...
Asi vycházíš z premisy, že úředníci jsou v poměru k počtu obyvatel pracovně nevytíženi...Pak to nějaký smysl dává...
Ovšem pokud by vytíženi byli, tak pouze dojde k redislokaci X pracovních míst z 14 budov do 8 budov... A k nějakému úbytku hejtmanů a pod... Přičemž předpokládám, že bude nutno postavit nové budovy s větší kapacitou, nakoupit více služebních aut na vzdálenější dojezdy... tad...atd...
Nechce se mi hledat počet zaměstnanců krajů... Tak třeba 14 x 400.??? 5 600??? Může být.???
Takže koukneme jinam do státních institucí, o čem se vlastně "nákladově" bavime...
Český úřad zeměměřičský a katastrální ....... 5 100
FAkultní nemocnice Brno ..........................5 200
Masarykova univerzita ............................5 200
Akademie věd.......................................8 200
Ministerstvo financí ...............................24 000
Dále zde... http://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_nej ... %C4%8Cesku
Řekněme, že existuje korporace... s ročním obratem 1,7 bil Kč a se 14-ti nedalekými, celkem samostatnými provozovnami, po 750 tis. zaměstnaců...z nihž každá má svoje vlastní administrativní ústředí a vedení.
Kdosi pojme nápad, že počet ústředí se zmenší ze 14 na 8, při stejném počtu zaměstnaců...
Ve firmě s podobnými čísly by se tomu 3 měsíce věnovalo cca 30 špičkových odborníků všech oborů...aby pouze vydalo zprávu pro vedení, zda má smysl o tom uvažovat a dál na tom pracovat...!!!
Pokud by se rozhodlo, že se to realizuje, tak cca 200 špičkových lidí, najatých z celého světa, by ta škatulata dva roky plánovalo a bylo by ti schopno odpovědět, kde bude v den D+1 fyzicky sedět úředník Venca Vomáčka...kolik bude stát redislokace do poslední koruny...kolik litrů benzínu projezdí nově dislokovaní úředníci navíc...a o kolik se sníží HDP, díky tomu, že ovčan z Třebíče nepojede na svůj krajský úřad do Jihlavy, ale do Brna...a zabije o 2 hod více pracovního času... a v neposlední řadě...na kolik mld. vyjde přechodné "funkční a personální rozesrání" doposud fungujícího stavu, než se to zase nějak stabilizuje...
Bohužel nejsme ve firmě... A praxe říká, že podobná rozhodnutí od boku, typu "poručíme větru dešti" málokdy znamenají úsporu...
Asi vycházíš z premisy, že úředníci jsou v poměru k počtu obyvatel pracovně nevytíženi...Pak to nějaký smysl dává...
Ovšem pokud by vytíženi byli, tak pouze dojde k redislokaci X pracovních míst z 14 budov do 8 budov... A k nějakému úbytku hejtmanů a pod... Přičemž předpokládám, že bude nutno postavit nové budovy s větší kapacitou, nakoupit více služebních aut na vzdálenější dojezdy... tad...atd...
Nechce se mi hledat počet zaměstnanců krajů... Tak třeba 14 x 400.??? 5 600??? Může být.???
Takže koukneme jinam do státních institucí, o čem se vlastně "nákladově" bavime...
Český úřad zeměměřičský a katastrální ....... 5 100
FAkultní nemocnice Brno ..........................5 200
Masarykova univerzita ............................5 200
Akademie věd.......................................8 200
Ministerstvo financí ...............................24 000
Dále zde... http://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_nej ... %C4%8Cesku
- Tito uživatelé poděkovali autorovi msuchan za příspěvky (celkem 2):
- anonym2064, Ivo.Vasicek
- Ondrej.Profant
- Technický odbor
- Příspěvky: 7962
- Registrován: 22 dub 2009, 23:55
- Profese: Náměstek člena vlády
- Bydliště: Praha 8
- Dal poděkování: 15006 poděkování
- Dostal poděkování: 8366 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Snížení počtu krajů ze 14 na 8
Je hezké, že tu chce někdo reoganizovat administrativní členenění státu, ale ani neví jakou má tato strana zkratku .
A tolik k celé té debatě. I kdybyste se stokrát rozhodli, že ano, tak tohle je složitá věc, kterou stejně nebude nikdo schopný prosadit (přes lobistické skupiny). V současnosti je ztráta času to tady řešit.
A tolik k celé té debatě. I kdybyste se stokrát rozhodli, že ano, tak tohle je složitá věc, kterou stejně nebude nikdo schopný prosadit (přes lobistické skupiny). V současnosti je ztráta času to tady řešit.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Profant za příspěvky (celkem 3):
- Ivo.Vasicek, Vaclav.Fortik, Mikulas.Ferjencik
profant.eu
náměstek vicepremiéra pro digitalizaci
vedoucí resortních týmů Informatika
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 323
- Registrován: 10 zář 2013, 22:42
- Profese: profese
- Dal poděkování: 131 poděkování
- Dostal poděkování: 272 poděkování
Re: Snížení počtu krajů ze 14 na 8
Především děkuji všem dosavadním přispěvatelům za jejich reakce a mám radost, že sem dorazili lidi, co to umí s kalkulačkou, ale i běžní politici. Zkusím vypořádat všechny věcné připomínky, co z příspěvků cítím.
Za prvé bych zdůraznil to, že netvrdím, že případná realizace bude jednoduchá. Jenomže kraje jsou nejdůležitější jednotkou, od které se odvíjí (mělo by se odvíjet) dělení i dalších správních (centrálních) úřadů. Když píšu mělo, tak připomenu, že současný stav, byť to tak může vypadat, není konečný (správný), nýbrž "přechodový" - nestabilní. Některé úřady dosud pracují v režimu 7-8 mi „krajů“, které se logicky nepřekrývají s těmi 14ti. Jedná se třeba o soudy, státní zastupitelství, zeměměřické inspektoráty a fakt tomu zhruba odpovídají i ty CZ-NUTS2 statistického řadu, takže i dotace. Změna by se tedy dotkla ne 5-10.000 lidí, ale řádově 100.000ů – na tom by se už něco ušetřit dalo. S tím eventuálním počtem 8 mi krajů jsem opravdu trefil Ameriku. Tato iniciativa je tak spíš zhodnocením, zda se nám současný stav 14ti krajů líbí, nebo ne a kterým směrem to dokončit. Pro veřejnou diskusi to chce hotový záměr, jenž by se měl transparentně podrobit hlavně kritice fyzických lidí, kterých se to týká - přesunovat jednotlivé „okrajové“ okresy mezi kraji je přeci to nejmenší. Do zvažování dopadů je ale třeba zařadit i dálniční síť, která sice ještě fyzicky není, ale je v análech stavebních úřadů, či spádové oblasti - dostupnost do krajských měst. Nikdo také nechce šetřit tak, že "prostě" zruší budovy a úředníky nastěhuje do "středových" měst jednotlivých krajů. Jedním z cílů by mohlo být zvýšení dostupnosti veřejné služby pro občana, a zároveň zpřehlednit krajskou strukturu. Úspory ve financích je tak nutné vidět nejenom přímé (nějaké procento z úředníků), ale i nepřímé, ve formě zvýšení efektivity a kontrolovatelnosti. Nicméně kdyby to přeci jen někdo uměl spočítat, bylo by to fajn – minimálně proto, aby se mohlo argumentovat, že se to zaplatí za 5-10 let. Záměr je ve straně nutné řešit teď, protože když se pak vytvoří krajští mafiáni napojení na penězovody, tak už pak do toho nikdo nepůjde. Kdyby se s tím teď před volbami přišlo třeba k ČSSD, tak určitě dostanu preventivně betonové přezůvky, ovšem uvidíme, co po volbách. ANO je naopak vázané tím řízením státu jako firmy, čili ti by měli být svolní i po volbách, když převálcují sosany.
Všechny odchylky, které současný krajů systém obsahuje, znemožňují mechanizovanou transparentní kontrolu, jsou podhoubím korupce a mají negativní vliv na další instituce. Zároveň každá taková odchylka zvětšuje nákladovost správy, čili 1. teze = kraje bez odchylek (tzv. ideální kraje) 2. teze = garantovaná dostupnost veřejné služby pro lidi
3. teze = přehledná veřejná správa.
No a že je to idea – každá dobrá věc musí být nejdříve idea, aby se mohla realizovat. Proto bych to viděl tak, že zapsáním něčeho takového do programu, se rozhodně nic nezkazí. Čili hlasujte a vůbec se toho nebojte
Za prvé bych zdůraznil to, že netvrdím, že případná realizace bude jednoduchá. Jenomže kraje jsou nejdůležitější jednotkou, od které se odvíjí (mělo by se odvíjet) dělení i dalších správních (centrálních) úřadů. Když píšu mělo, tak připomenu, že současný stav, byť to tak může vypadat, není konečný (správný), nýbrž "přechodový" - nestabilní. Některé úřady dosud pracují v režimu 7-8 mi „krajů“, které se logicky nepřekrývají s těmi 14ti. Jedná se třeba o soudy, státní zastupitelství, zeměměřické inspektoráty a fakt tomu zhruba odpovídají i ty CZ-NUTS2 statistického řadu, takže i dotace. Změna by se tedy dotkla ne 5-10.000 lidí, ale řádově 100.000ů – na tom by se už něco ušetřit dalo. S tím eventuálním počtem 8 mi krajů jsem opravdu trefil Ameriku. Tato iniciativa je tak spíš zhodnocením, zda se nám současný stav 14ti krajů líbí, nebo ne a kterým směrem to dokončit. Pro veřejnou diskusi to chce hotový záměr, jenž by se měl transparentně podrobit hlavně kritice fyzických lidí, kterých se to týká - přesunovat jednotlivé „okrajové“ okresy mezi kraji je přeci to nejmenší. Do zvažování dopadů je ale třeba zařadit i dálniční síť, která sice ještě fyzicky není, ale je v análech stavebních úřadů, či spádové oblasti - dostupnost do krajských měst. Nikdo také nechce šetřit tak, že "prostě" zruší budovy a úředníky nastěhuje do "středových" měst jednotlivých krajů. Jedním z cílů by mohlo být zvýšení dostupnosti veřejné služby pro občana, a zároveň zpřehlednit krajskou strukturu. Úspory ve financích je tak nutné vidět nejenom přímé (nějaké procento z úředníků), ale i nepřímé, ve formě zvýšení efektivity a kontrolovatelnosti. Nicméně kdyby to přeci jen někdo uměl spočítat, bylo by to fajn – minimálně proto, aby se mohlo argumentovat, že se to zaplatí za 5-10 let. Záměr je ve straně nutné řešit teď, protože když se pak vytvoří krajští mafiáni napojení na penězovody, tak už pak do toho nikdo nepůjde. Kdyby se s tím teď před volbami přišlo třeba k ČSSD, tak určitě dostanu preventivně betonové přezůvky, ovšem uvidíme, co po volbách. ANO je naopak vázané tím řízením státu jako firmy, čili ti by měli být svolní i po volbách, když převálcují sosany.
Všechny odchylky, které současný krajů systém obsahuje, znemožňují mechanizovanou transparentní kontrolu, jsou podhoubím korupce a mají negativní vliv na další instituce. Zároveň každá taková odchylka zvětšuje nákladovost správy, čili 1. teze = kraje bez odchylek (tzv. ideální kraje) 2. teze = garantovaná dostupnost veřejné služby pro lidi
3. teze = přehledná veřejná správa.
No a že je to idea – každá dobrá věc musí být nejdříve idea, aby se mohla realizovat. Proto bych to viděl tak, že zapsáním něčeho takového do programu, se rozhodně nic nezkazí. Čili hlasujte a vůbec se toho nebojte
- Milan.Moravec
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 219
- Registrován: 16 dub 2012, 09:23
- Profese: Specialista BOZP
- Dal poděkování: 135 poděkování
- Dostal poděkování: 316 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Snížení počtu krajů ze 14 na 8
Zrušit kraje, vrátit okresy.
http://www.oldcomp.cz
Amiga Sinclair Didaktik Sam_Coupé Enterprise SAM440ep μA1 PegasosII MacBook_Air Mac_Mini_MOS CPC Atari MSX C64 PC PSP PS3
Amiga Sinclair Didaktik Sam_Coupé Enterprise SAM440ep μA1 PegasosII MacBook_Air Mac_Mini_MOS CPC Atari MSX C64 PC PSP PS3
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
Re: Snížení počtu krajů ze 14 na 8
Ja zasadne souhlasim snizeni poctu ze 14 na 8 kraju.Nevim na co se po vecej pulstoleti znova obnovovaly zbytecnych debilnich 14 kraju,ktere tady uz gdysik byly v letech 1949 az 30.cevna 1960.Je to zbytecna velka fimacni zatec velky zrout penez.Ja pochazim z okresu Vsetin mikroregion Roznovsko,uzemni kraj Severomoravsky viz zakon cislo 36/1960 sbirky o uzemnim cleneni republiky,navic tento zakon 36/z roku 1960 je stale platnosti existuji v 7 uzemnich existujich kraju STREDOCESKY,JIHOCESKY,ZAPADOCESKY,SEVEROCESKY,VYCHODOCESKY,JIHOMORAVSKY A SEVERDNORAVSKY KRAJ bez admistinistravniho statutu.Ja si nadale nepreji patrik do Zlinskeho kraje,my obyvatele Valasskeho Mezirici Roznova pod Radhostem techto dvou mikroregionu zadame z historickeho hlediska chceme byt pripojdni budto ke kraji Olomouckemu nebo kraji Moravskoslezskemu Sevemoravskemu pod ktery jsme patrili od 1.7.196 do 1.1.2000.
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 02 říj 2017, 20:16
- Profese: Mám
- Dal poděkování: 187 poděkování
- Dostal poděkování: 311 poděkování
Re: Snížení počtu krajů ze 14 na 8
V jednom s čím co zde zaznělo souhlasím, že kraj je způsob zprávy nějakého uzemí.
Ale argumenty co uvedl třeba Ivo, nějak vůbec nechápu. Ivo co je super v nákladech na správu v JMK když vezmu jeho okolí a spádovost? Abych vysvětlil co tím myslím, podívej se na středočeský kraj, ten prstenec, kde je to extrém. Fakt myslíš vážně, že současné rozdělení krajů a jejich správa je ideální?
Jasně dnešní kraje byli vytvořeny, protože někdo sedl a řekl, že na volby přeci potřebujeme stejné počty voličů i když doteď nechápu proč... Do parlamentu volí celá ČR a tak nějak nechápu logikcy, proč musí mít kraj tento konkrétní počet lidí..., senát to samé, z obcí to nesouvisí už vůbec a volby do kraje ty nesouvisí už vůbec.
Tvrdí, že se nesníží náklady, protože počítáš náklady jako celek včetně sum na samotné investice? Fakt toto jako ekonom myslíš vážně? Dělal jsem ve firmě velké, co koupila jinou firmu. Jasně náklady na samotnou výrobu a investice se nesnížili o desítky procent, ale o jednotky co v rámci firmy byli i tak slušné peníze. ALE co bylo překvapivé, náklady na platy se snížili o desítky procent i když s "výrobních lidí" nevyhodili skoro nikoho, ale osekali vedení, osekali podpůrné útvary. A platy těchto útvarů byli tak velké, že paltové zatížení firmy se snížilo právě ne o 10 proicent, ale desítky procent a nebyli to milionové částky co pak dalo do investic...
Takže co by bylo špatného i v rámci pirátského postoje, když by se přenoslo více na obce a bylo méně krajů a pověřených obcí? Příkladem můžou být stavební úřady, které v principu jsou podřízeny ministerstvu, ALE fakticky je platí kraj a obce. Obce a kraj mají pak politickej vliv a výsledkem, je že co kraj, ale i samotný stavební úřad jsou jiná pravidla, ale navíc se najdou lidi co říkaj, že to musí být pod krajem protože proto... Reálně je toto ukázkový úřad co, který "podporu kraje" vůbec nepotřebuje, spíše vliv kraje navyšuje náklady a nejistotu stavebníkům...
Jinak řečeno, snížit počet krajů, kraje určit na základě lepší správy uzemí a ne na základě koryt pro politiky (viz středočeský kraj, ale i většina moravských...). Úřady co už teď jsou celostátní odebrat krajům a přímo podřídit jedné autoritě (nižší náklady a stejná pravidla po celé ČR), krajům odebrat další část poviností co je "zatěžuje" a dát je nižším celkům... A tento samej řez udělat i s pověřenými obci, místo nich zavést spíše něco na způsob "střediskových obcí", které jsou blíž lidem. A nekacet lži lidem, že v době digitálních fotáků musí fotku dělat někdo v pověřené obci ala okres a nemůže to udělat někdo na obci nebo lépe nepožádá sám občan a pošle svoju digitální fotku co udělal sám doma a nepřijde si na obecní úřad pro občanku, kde ho stejnak úředník zná a ví že to je on a zkontroluje, že to dal správné osobě a sedí fotka vs skutečnost... V době pčítačů je fakt potřeba tolik úřadníků co dělaj fotky a přebírají žádosti na občanky... A tak se dá pokračovat...
Takže IVO, fakt dneší systém není ideál a potřeboval by fakt změnu a trochu mě překvapuje, že zrovna ty dneší systém krajů bráníš...
Ale argumenty co uvedl třeba Ivo, nějak vůbec nechápu. Ivo co je super v nákladech na správu v JMK když vezmu jeho okolí a spádovost? Abych vysvětlil co tím myslím, podívej se na středočeský kraj, ten prstenec, kde je to extrém. Fakt myslíš vážně, že současné rozdělení krajů a jejich správa je ideální?
Jasně dnešní kraje byli vytvořeny, protože někdo sedl a řekl, že na volby přeci potřebujeme stejné počty voličů i když doteď nechápu proč... Do parlamentu volí celá ČR a tak nějak nechápu logikcy, proč musí mít kraj tento konkrétní počet lidí..., senát to samé, z obcí to nesouvisí už vůbec a volby do kraje ty nesouvisí už vůbec.
Tvrdí, že se nesníží náklady, protože počítáš náklady jako celek včetně sum na samotné investice? Fakt toto jako ekonom myslíš vážně? Dělal jsem ve firmě velké, co koupila jinou firmu. Jasně náklady na samotnou výrobu a investice se nesnížili o desítky procent, ale o jednotky co v rámci firmy byli i tak slušné peníze. ALE co bylo překvapivé, náklady na platy se snížili o desítky procent i když s "výrobních lidí" nevyhodili skoro nikoho, ale osekali vedení, osekali podpůrné útvary. A platy těchto útvarů byli tak velké, že paltové zatížení firmy se snížilo právě ne o 10 proicent, ale desítky procent a nebyli to milionové částky co pak dalo do investic...
Takže co by bylo špatného i v rámci pirátského postoje, když by se přenoslo více na obce a bylo méně krajů a pověřených obcí? Příkladem můžou být stavební úřady, které v principu jsou podřízeny ministerstvu, ALE fakticky je platí kraj a obce. Obce a kraj mají pak politickej vliv a výsledkem, je že co kraj, ale i samotný stavební úřad jsou jiná pravidla, ale navíc se najdou lidi co říkaj, že to musí být pod krajem protože proto... Reálně je toto ukázkový úřad co, který "podporu kraje" vůbec nepotřebuje, spíše vliv kraje navyšuje náklady a nejistotu stavebníkům...
Jinak řečeno, snížit počet krajů, kraje určit na základě lepší správy uzemí a ne na základě koryt pro politiky (viz středočeský kraj, ale i většina moravských...). Úřady co už teď jsou celostátní odebrat krajům a přímo podřídit jedné autoritě (nižší náklady a stejná pravidla po celé ČR), krajům odebrat další část poviností co je "zatěžuje" a dát je nižším celkům... A tento samej řez udělat i s pověřenými obci, místo nich zavést spíše něco na způsob "střediskových obcí", které jsou blíž lidem. A nekacet lži lidem, že v době digitálních fotáků musí fotku dělat někdo v pověřené obci ala okres a nemůže to udělat někdo na obci nebo lépe nepožádá sám občan a pošle svoju digitální fotku co udělal sám doma a nepřijde si na obecní úřad pro občanku, kde ho stejnak úředník zná a ví že to je on a zkontroluje, že to dal správné osobě a sedí fotka vs skutečnost... V době pčítačů je fakt potřeba tolik úřadníků co dělaj fotky a přebírají žádosti na občanky... A tak se dá pokračovat...
Takže IVO, fakt dneší systém není ideál a potřeboval by fakt změnu a trochu mě překvapuje, že zrovna ty dneší systém krajů bráníš...
- Andrej.Ramaseuski
- Jednatel/ka republikového výboru
- Příspěvky: 3443
- Registrován: 28 srp 2016, 20:49
- Profese: programátor
- Bydliště: Sedlíšťka (Radhošť)
- Dal poděkování: 2611 poděkování
- Dostal poděkování: 5052 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Snížení počtu krajů ze 14 na 8
prosim, co ma z tim spolecneho cirkve a proc na to mame brat ohled? ceske obec pastafarianska je rozdelena na tri administrativni jednotky - musime s tim pocitat pri planovani administrativniho usporadani statu?Patrick K píše: ↑15 bře 2015, 20:50Etiologie současného stavu jsem si vědom, nicméně si nejsem zcela jist, zda je to tak správně. Naopak se domnívám, že je jedna z posledních možností, jak s tím něco udělat, právě teď - jakmile se na 14 krajů přepnou soudy, církve, aj., tak se s tím teprve nehne.Vaclav Fortik píše:Dobrá myšlenka v roce 1995, špatná myšlenka v roce 2015.
0x8DE5F4739D2A2F0B | Ceterum censeo Facebook esse delendam
- Andrej.Ramaseuski
- Jednatel/ka republikového výboru
- Příspěvky: 3443
- Registrován: 28 srp 2016, 20:49
- Profese: programátor
- Bydliště: Sedlíšťka (Radhošť)
- Dal poděkování: 2611 poděkování
- Dostal poděkování: 5052 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Snížení počtu krajů ze 14 na 8
a nejen lobbysticke skupiny. bylo jednoduse udelit mestu status krajskeho. pokus ho sebrat narazi na dost silny odpor v 6 mestech.Ondrej.Profant píše: ↑16 bře 2015, 23:27 Je hezké, že tu chce někdo reoganizovat administrativní členenění státu, ale ani neví jakou má tato strana zkratku .
A tolik k celé té debatě. I kdybyste se stokrát rozhodli, že ano, tak tohle je složitá věc, kterou stejně nebude nikdo schopný prosadit (přes lobistické skupiny). V současnosti je ztráta času to tady řešit.
0x8DE5F4739D2A2F0B | Ceterum censeo Facebook esse delendam