Udržitelnost osobní dopravy - jaké druhy dopravy Piráti podporují?

Toto fórum slouží k orientačním průzkumům mezi členy.

Moderátor: Odbor - administrativni

Pravidla fóra
Toto fórum slouží k anketám, kdy je potřeba orientačně zjistit převažující názory na nějakou oblast mezi členstvem (např. pokud přijde dotaz zvenku). Hlasovat zde mohou pouze členové.
Pro členské iniciativy v rámci celostátního fóra slouží Členské podněty.
Odpovědět

Jaký má být postoj Pirátů k jednotlivým druhům dopravy?

hlavně nijak neomezovat osobní auta
7
4%
podporovat veřejnou dopravu, ale IAD neomezovat
15
9%
podporovat veřejnou dopravu i za cenu omezení IAD
25
14%
nepodporovat veřejnou dopravu
0
Žádná hlasování
podporovat cyklistickou dopravu, ale IAD tím neomezovat
25
14%
podporovat cyklistickou dopravu i za cenu omezení IAD
16
9%
nepodporovat cyklistickou dopravu
2
1%
podporovat pěší dopravu, zasazovat se o nová pěší spojení
36
21%
rozvoj cest pro pěší neřešit, jsou důležitější věci
1
1%
auto na elektřinu je v pohodě, takové neomezovat
20
12%
auta na elektřinu nejsou spása, nároky na prostor nevyřeší
21
12%
zakázat IAD i VHD, chůze a jízda na kole jsou zdravější
1
1%
zdržuji se
4
2%
 
Celkem hlasujících: 46 - Celkem hlasů: 173

Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 420
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 358 poděkování
Dostal poděkování: 279 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Udržitelnost osobní dopravy - jaké druhy dopravy Piráti podporují?

Příspěvek od Ondrej.Kalis » 01 bře 2019, 13:26

Michael.xChaos.Polak píše:
01 bře 2019, 12:51
Přesně. A právě tady jsem realista a vidím, že prostě Středočechů rapidně přibývá a že nové developerské vesničky vznikají doslova napoli a žádná MHD nikde poblíž nebude, leda autobus, ale ten by zase do jednotlivých vesniček jezdil většinu dne prázdný. Koleje tam nevedou, takových prodloužení tramvají za město jako se plánuje ve Zdibech by bylo potřeba udělat asi 10, ale pořád by to bylo nic, a geometrie jasně říká, že dalších 20 km od centra by ty konečné tramvají navzájem od sebe byly taky asi tak 20 km (už vnější okruh měří desítky km, a samozřejmě čím dál od města, tím větší plochu je potřeba pokrýt).
To není vůbec pravda. Pokud mluvíme o vesničkách s malou poptávkou po přepravě, pak to rozhodně nejsou satelity okolo Prahy (pomíjím fakt, že nízká poptávka je mnohdy způsobena nevyhovující nabídkou veřejné dopravy a po integraci se může zvýšit i s poměrně malým nebo i nulovým navýšením nákladů). Ze satelitů je poměrně vysoká poptávka, podívej se např. na vytíženost těch autobusů přes Zdiby (370 - 374). Zde veřejná doprava funguje poměrně hodně dobře a je vytížená. Obdobně je na tom většina satelitních oblastí. Ony také ty vesnice se více rozrůstají díky kvalitnímu spojení veřejnou dopravou - je to nejen důsledek, ale i příčina.

Tramvaj aspoň do Odolky to samozřejmě chce, ale ten výběžek do Zdib je zcela nefunkční pahýl, který veřejnou dopravu zhorší. Je to diskuse na zcela jiné téma, ale tramvaj ukončenou ve Zdibech/Sedlci je třeba podrobit kvalitnímu (neohnutému!) ekonomickému hodnocení, ve kterém imho nemůže nikdy vyjít. Naopak tramvaj do Odolky vyjde určitě bez problémů - a z toho vzejde jednoznačný cíl: Tramvaj postavit rovnou do města, nebo vůbec.

Ale ne že necháme tisíce lidí denně ještě jednou přestupovat, prodloužíme jim cestu zpět i o 10 min (cesta tam bude snad lepší díky intervalu tramvaje), a to počítám jen přestup, ne prodloužení kolon atd., a ve výsledku ničemu nepomůžeme, jen zmizí nějaké autobusy z Kobylis a přibydou 4 tramvajové linky...
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
jirkasta

jirkasta
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 15
Registrován: 22 úno 2019, 12:19
Profese: Vlakvedoucí
Dal poděkování: 4 poděkování
Dostal poděkování: 12 poděkování

Re: Udržitelnost osobní dopravy - jaké druhy dopravy Piráti podporují?

Příspěvek od jirkasta » 01 bře 2019, 13:35

Vit.Jurasek píše:
01 bře 2019, 10:43
Trochu offtopic dotaz: když už tu někdo zmínil problém s nedostatkem řidičů - nevíte někdo jestli někdo zkouší vyvinout tramvaj s autopilotem? Nároky na řízení tramvaje přece musí být řádově menší než na auto, kterému může chybět značení na silnici a které se musí potýkat se složitými křižovatkami apod. Vždyť tramvaje by byly první ideální adepti pro zrušení řidičů. Taky kvůli tomu, že autopilot zcela z principu bude mít lepší přehled o situaci kolem celého vozu.
Tramvaj by teoreticky šla udělat jako autopilot, ale problém stále zůstává okolní provoz. Na tramvaj 15T na to údajně nebyla zkonstruována ani příprava a zatím je stále v řešení i tzv. Ema, která má pouze omezovat maximální možnou rychlost dle aktuálních poměrů na trati (oblouky, výhybky). Počítá se s nasazením Galilea, které má přesnost na centimetry, ale zatím tento systém nebyl odladěn tak, aby mohl být naostro nasazen.
Tito uživatelé poděkovali autorovi jirkasta za příspěvky (celkem 2):
Ondrej.Kalis, Zbynek.Janoska

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 26723
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: živnostník, programátor
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 21624 poděkování
Dostal poděkování: 18667 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Udržitelnost osobní dopravy - jaké druhy dopravy Piráti podporují?

Příspěvek od Petr.Vileta » 01 bře 2019, 14:39

jirkasta píše:
01 bře 2019, 10:39
Musíš si totiž kupovat přestupní jízdenku za 20 nebo 34 Kč dle času. Osobně se však domnívám, že pokud nestačí 60 minut na přejezd skrz Plzeň (tedy za 20 Kč), je špatně nastaven tarif. Obecně jsou jízdenky v Plzni celkem nepřehledné a i já jsem se v nich ztratil, než jsem pochopil, že papírové jízdenky prakticky neexistují.
Papírové jízdenky existují, ale jen nepřestupní, ty nejsou časově omezené. Pak jsou různé přestupní časové jízdenky, ale když nestihneš čas a chytí tě revizor, tak ho to nezajímá. Já opravdu netuším, jestli z jedné konečné tramvaje v dopravní špičce dokážu dojet za 30 minut na druhou konečnou tramvaje, pokud na náměstí přestoupím. Může se stát, že to bude trvat 31 minut. ;) Navíc všechny tyhle jízdenky existují pouze v elektronické podobě, tedy na plzeňské kartě, koupené přes bankovní kartu, koupené pomocí SMS. A zase nejezdím tak často, aby se mi vyplatilo jakékoliv předplatné.

http://www.pmdp.cz/jizdne/jednotlive-jizdne/
Kumulovaný zastupitel a člen finančních výborů zastupitelstev Města Plzně a Městského obvodu Plzeň 2.
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.

Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 420
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 358 poděkování
Dostal poděkování: 279 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Udržitelnost osobní dopravy - jaké druhy dopravy Piráti podporují?

Příspěvek od Ondrej.Kalis » 01 bře 2019, 15:33

Petr.Vileta píše:
01 bře 2019, 14:39
jirkasta píše:
01 bře 2019, 10:39
Musíš si totiž kupovat přestupní jízdenku za 20 nebo 34 Kč dle času. Osobně se však domnívám, že pokud nestačí 60 minut na přejezd skrz Plzeň (tedy za 20 Kč), je špatně nastaven tarif. Obecně jsou jízdenky v Plzni celkem nepřehledné a i já jsem se v nich ztratil, než jsem pochopil, že papírové jízdenky prakticky neexistují.
Papírové jízdenky existují, ale jen nepřestupní, ty nejsou časově omezené. Pak jsou různé přestupní časové jízdenky, ale když nestihneš čas a chytí tě revizor, tak ho to nezajímá. Já opravdu netuším, jestli z jedné konečné tramvaje v dopravní špičce dokážu dojet za 30 minut na druhou konečnou tramvaje, pokud na náměstí přestoupím. Může se stát, že to bude trvat 31 minut. ;) Navíc všechny tyhle jízdenky existují pouze v elektronické podobě, tedy na plzeňské kartě, koupené přes bankovní kartu, koupené pomocí SMS. A zase nejezdím tak často, aby se mi vyplatilo jakékoliv předplatné.

http://www.pmdp.cz/jizdne/jednotlive-jizdne/
Jsi přesně ten případ (kterých je mnoho) místního, kterému se karta nevyplatí, skutečně nejde jen o lidi přijíždějící z jiných regionů, proto je vazba přestupní jízdenky na kartu takový problém. Ale jinak, pokud jde o časovou platnost jízdenky, takhle to funguje ve všech systémech MHD. A upřímně řečeno, pokud vím, tak když v PID budeš mít ve zpožděné tramvaji o chvilku propadlou jízdenku, tak Ti revizor žádnou pokutu nedá. V regionálních autobusech by to mělo být dokonce snad i nějak ošetřeno - cílem organizátora dopravy taky je, aby sis nepřiplácel za zpoždění. A asi i městský provoz jsi schopen nějak odhadnout a pokud by došlo k nepředvídatelnému kolapsu, zřejmě by revizoři nebyli tak přísní... Druhá věc je, že právě toto je další důvod preferenčních opatření pro MHD - výrazně se zvýší spolehlivost a nepřesnosti budou třeba v řádu do 3 min.

Navíc v regionální dopravě si reálně uzavíráš přepravní smlouvu na celou cestu a organizátor ručí za to, že tě dopraví z místa A do místa B. Že tam dojde ke zpoždění, není Tvůj problém. Máš-li přestupní jízdenku, máš nárok na garantovaný přestup, pokud Ti spoj ujede, jízdenka Ti musí být uznána v dalším spoji, a pokud ten jede za více než 120 min (což se někdy může stát), máš dokonce právo využít např. taxi (předtím se máš ale aspoň pokusit dovolat na dispečink, kde Ti případně mohou nabídnout jiné řešení) a následně částku za taxi reklamovat. Pokud se nepletu, vyplývají tyto požadavky přímo ze zákona. Nicméně v MHD jsou pravidla mírnější, a mnohem víc záleží na tom, co si nastaví příslušné město.

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 26723
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: živnostník, programátor
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 21624 poděkování
Dostal poděkování: 18667 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Udržitelnost osobní dopravy - jaké druhy dopravy Piráti podporují?

Příspěvek od Petr.Vileta » 01 bře 2019, 21:42

Ondrej.Kalis píše:
01 bře 2019, 15:33
A upřímně řečeno, pokud vím, tak když v PID budeš mít ve zpožděné tramvaji o chvilku propadlou jízdenku, tak Ti revizor žádnou pokutu nedá.
Vzhledem k výši pokuty to nebudu zkoušet. :) Koukám na moji oblíbenou trasu ze Slovan na Lochotín a kolem 15:00 to tam jede 31 až 36 minut, takže to na 30-minutovou jízdenku nestíhám ani náhodou a pokud mi ujede přestupní spoj před nosem, tak další jede tuším až za 10 minut.
Kumulovaný zastupitel a člen finančních výborů zastupitelstev Města Plzně a Městského obvodu Plzeň 2.
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.

Ondra.kl
Příznivec Pirátů – Moravskoslezský kraj
Příspěvky: 2995
Registrován: 18 čer 2009, 12:09
Profese: IT administrátor
Dal poděkování: 484 poděkování
Dostal poděkování: 2667 poděkování

Re: Udržitelnost osobní dopravy - jaké druhy dopravy Piráti podporují?

Příspěvek od Ondra.kl » 02 bře 2019, 07:40

Ondrej.Kalis píše:
01 bře 2019, 12:27
V pohodě. Problém nastal tím, že i Ty trochu odcházíš od kontextu, který uvedu
OK. Až moc se nám to tu větví ...

Uživatelský avatar
Michael.xChaos.Polak
Člen KS Praha
Příspěvky: 3401
Registrován: 21 dub 2009, 17:19
Profese: programátor, podnikatel v oboru telekomu
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 2217 poděkování
Dostal poděkování: 5322 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Udržitelnost osobní dopravy - jaké druhy dopravy Piráti podporují?

Příspěvek od Michael.xChaos.Polak » 02 bře 2019, 11:04

Ondrej.Kalis píše:
01 bře 2019, 13:26
Tramvaj aspoň do Odolky to samozřejmě chce, ale ten výběžek do Zdib je zcela nefunkční pahýl, který veřejnou dopravu zhorší. Je to diskuse na zcela jiné téma, ale tramvaj ukončenou ve Zdibech/Sedlci je třeba podrobit kvalitnímu (neohnutému!) ekonomickému hodnocení, ve kterém imho nemůže nikdy vyjít. Naopak tramvaj do Odolky vyjde určitě bez problémů - a z toho vzejde jednoznačný cíl: Tramvaj postavit rovnou do města, nebo vůbec.
Tak tady si fak myslím, že je to trochu maximalismus a lobbying buď ze strany tramvajového vyrobce či dopravce, či ze strany Odolené vody :-) Podle mě nejde postavit všechno najednou, smyčka ve Zdibech by stejně asi potřeba byla a jak jsem vysvětloval, tak odlehlejší části sítě by stejně nemohly počítat se stejně krátkými intervaly jako v centru, protože jen cena vozového parku trvale vázaného tratí by se najednou počítala na miliardy. Takže počítám, že až na koncové smyčky by stejně zajížděla jen část spojů, jako je to běžné na tratích na území hlavního města.

Pokud to dobře chápu, tak obyvatelé Odolene vody se bojí, že by museli ve Zdibech přesedat, zatímco dnes přesedají... kde? Všichni přímo na metro? A nikdo na tramvaj?
604 282398 | Jabber: x@j.cz | http://twitter.com/MxChaosP | http://twitter.com/PiratiBrevnov | http://www.pirati.cz/lide/michael_polak
@xchaos@mastodon.social | člen MS Praha 6 | A liberal is a man too broadminded to take his own side in a quarrel

jirkasta
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 15
Registrován: 22 úno 2019, 12:19
Profese: Vlakvedoucí
Dal poděkování: 4 poděkování
Dostal poděkování: 12 poděkování

Re: Udržitelnost osobní dopravy - jaké druhy dopravy Piráti podporují?

Příspěvek od jirkasta » 02 bře 2019, 13:38

Petr.Vileta píše:
01 bře 2019, 14:39
Papírové jízdenky existují, ale jen nepřestupní, ty nejsou časově omezené. Pak jsou různé přestupní časové jízdenky, ale když nestihneš čas a chytí tě revizor, tak ho to nezajímá. Já opravdu netuším, jestli z jedné konečné tramvaje v dopravní špičce dokážu dojet za 30 minut na druhou konečnou tramvaje, pokud na náměstí přestoupím. Může se stát, že to bude trvat 31 minut. ;) Navíc všechny tyhle jízdenky existují pouze v elektronické podobě, tedy na plzeňské kartě, koupené přes bankovní kartu, koupené pomocí SMS. A zase nejezdím tak často, aby se mi vyplatilo jakékoliv předplatné.

http://www.pmdp.cz/jizdne/jednotlive-jizdne/
Je k diskusi, zda mít jízdenky pouze elektronicky, nebo zachovat jízdenkové automaty, popř. po zaplacení kartou ve vozidle papírovou jízdenku vytisknout. Mě osobně nevadí si platit za jízdenku platební kartou bez dokladu, ale musí ten systém dobře fungovat. Když jsem byl na výletě v Plzni, vždy jsem kupoval, dnes již zrušenou, papírovou celodenní jízdenku z trafiky (se kterou byla taky pěkná polízanice a navíc byla dražší), takže si tam dám schválně někdy v dohledné době další výlet a uvidím. Já teda osobně platím skrz Google Pay, což snad nebude vadit.

Pokud je ten přesah 1 minuta, pak bych to neřešil. Správně bys měl mít jízdenku na 60 minut, ale to bys musel mít vyloženě smůlu, aby si toho nějaký revizor všiml (a zkontroloval tě zrovna v té minutě, kdy už neplatí). Tady člověk musí mít nějakou soudnost a účelem by rozhodně neměla být buzerace cestujících. ;) Bohužel, ten tarif, který (jak se teď dívám) rozlišuje šedé a černé pasažéry je právě spíše buzeraci nakloněn...

Rovněž se mi zdá, že výklad o tarifu na stránkách PMDP je celkově nepřehledný, není třeba jasně řečeno, zda se po zaplacení platební kartou vytiskne jízdenka nebo jak se vlastně následně přepravní kontrole prokazovat. Mělo by to být správně napsané blbuvzdorně. I jednoduchý srozumitelný tarif totiž může být rozhodující mezi tím, zda občan pojede autem nebo ne.
Michael.xChaos.Polak píše:
02 bře 2019, 11:04
Pokud to dobře chápu, tak obyvatelé Odolene vody se bojí, že by museli ve Zdibech přesedat, zatímco dnes přesedají... kde? Všichni přímo na metro? A nikdo na tramvaj?
Tramvaj z Kobylis je směrem do centra nepoužitelná. Pokud cestující nejede vyloženě do Ďáblic, Bohnic, na Palmovku, nebo někam kousek do Troji, vždy využije metro.
Tito uživatelé poděkovali autorovi jirkasta za příspěvek:
Petr.Vileta

Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 420
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 358 poděkování
Dostal poděkování: 279 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Udržitelnost osobní dopravy - jaké druhy dopravy Piráti podporují?

Příspěvek od Ondrej.Kalis » 02 bře 2019, 18:44

Michael.xChaos.Polak píše:
02 bře 2019, 11:04
Tak tady si fak myslím, že je to trochu maximalismus a lobbying buď ze strany tramvajového vyrobce či dopravce, či ze strany Odolené vody :-) Podle mě nejde postavit všechno najednou, smyčka ve Zdibech by stejně asi potřeba byla a jak jsem vysvětloval, tak odlehlejší části sítě by stejně nemohly počítat se stejně krátkými intervaly jako v centru, protože jen cena vozového parku trvale vázaného tratí by se najednou počítala na miliardy. Takže počítám, že až na koncové smyčky by stejně zajížděla jen část spojů, jako je to běžné na tratích na území hlavního města.

Pokud to dobře chápu, tak obyvatelé Odolene vody se bojí, že by museli ve Zdibech přesedat, zatímco dnes přesedají... kde? Všichni přímo na metro? A nikdo na tramvaj?
Ano, drtivá většina cestujících přesedá v Kobylisích přímo na metro.

Delší interval na trati do Sedlce je z dopravního hlediska právě nemožný. Aktuálně hodnocený záměr počítá s linkou 17 ve špičce po 4 minutách. Jenže dnes Ti tam jezdí přeplněné autobusy (běžně 50-70 lidí ve spoji), kapacita tramvajové soupravy je 140 osob, z čehož logicky vyplývá, že pokud se Ti sjedou dva busy na jednu tramvaj, nevejde se do ní už prakticky nikdo další (z P+R, z pražského úseku atd.). Autobusy Ti ráno přijíždějí v průměru po necelých třech minutách. Z toho jednoduše vyplývá, že abys zajistil, že tramvaje vše kapacitně zvládnou, musíš do Sedlce poslat ekvivalent 4 linek, tj. každé 2 minuty jednu tramvaj. Mimo špičku to samozřejmě bude lepší, ale špička je největší problém.

Kdyby šlo jen o přehnané obavy obcí, tak bych neměl problém je až tak neřešit. Problém je, že z objektivního hlediska ta trať dopravně víc uškodí než pomůže. A to je naprosto špatně.

Osobně si myslím, že by se mělo vždy rozhodovat jen na základě objektivních podkladů. U tramvaje do Zdib vnímám ohromné nadšení tím, že je to tramvaj a jak to bude super. Souvislosti si uvědomuje málokdo a málokdo se jimi hlouběji zabývá. Konečně, od toho máme mít i ekonomické hodnocení. A snad se shodneme, že ekonomické hodnocení má být objektivní a ne naprosto zohýbané. Pokud objektivní hodnocení vyjde, sklapnu a uznám, že trať do Sedlce je ok. Ale upřímně nevěřím, že vůbec může vyjít.

A chceš říct, že trať do Odolky je megalomanská a zbytečná, pokud by vyšla ekonomická výhodnost? A současně bys podpořil trať, která objektivně nevychází, protože dopravu zhoršuje? Není to poněkud nelogické? Pokud nemáme prachy na to, abychom hned začali stavět trať do města, je to o důvod víc, nestavět ji vůbec.

A jen tak mimochodem, zabýval ses třeba tím, že by se na této trase daly využít třeba hybridní autobusy nebo elektrobusy/trolejbusy, které by jízdní dobu (při realizaci buspruhu) zkrátily a jely by přímo tam, kde žijou lidi?
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
Vit.Jurasek

Uživatelský avatar
Michael.xChaos.Polak
Člen KS Praha
Příspěvky: 3401
Registrován: 21 dub 2009, 17:19
Profese: programátor, podnikatel v oboru telekomu
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 2217 poděkování
Dostal poděkování: 5322 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Udržitelnost osobní dopravy - jaké druhy dopravy Piráti podporují?

Příspěvek od Michael.xChaos.Polak » 19 bře 2019, 17:55

Zpět k elektromobilům, které jsou také tématem tohohle vlákna. Babiš na ně peče:
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... oprava_cfr

Naopak ve světě to viděj jinak:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_taj

Já navrhuju symbolickou podporu ve formě slevy na dálniční známku (nebo případně i dálnice pro elektromobily zadarmo). Je to v podstatě hloupost, ale stát takovou pravomoc má a ve formě časově omezené pobídky (tedy třeba na konkrétní počet let) by to smysl dávalo (jde nakonec nejen o emise, ale i o hluk: hluk z dálnic sice pochází především od pneumatik a svištění vzduchu, ale ty motory jsou taky znát, hlavně v těch otáčkách...)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michael.xChaos.Polak za příspěvky (celkem 3):
Zbynek.Janoska, Petr.Vileta, YjM
604 282398 | Jabber: x@j.cz | http://twitter.com/MxChaosP | http://twitter.com/PiratiBrevnov | http://www.pirati.cz/lide/michael_polak
@xchaos@mastodon.social | člen MS Praha 6 | A liberal is a man too broadminded to take his own side in a quarrel

Odpovědět

Zpět na „Členské ankety“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host