Posilování spojů PMDP

Moderátoři: asistent strany, Vedouci organu, Odbor - personalni

Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 609
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 542 poděkování
Dostal poděkování: 397 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Posilování spojů PMDP

Příspěvek od Ondrej.Kalis » 19 úno 2019, 13:05

Tomas.Pastircak píše:
19 úno 2019, 08:30
To si myslím, že tě paměť klame, protože je to každoroční předvánoční posílení právě kvůli zvýšené poptávce o předvánočních víkendech (lidi jezdí po nákupech a obchodech), a úplně mi nepřijde, že by ty spoje byly prázdné, a je to právě docela systémové posílení, protože před Vánoci je zvýšená poptávka celý den.

Osobně mi to dává větší smysl, než posilovat dopravu na akci, kde posila dává smysl na jedno kolo. Navíc, zrovna fotbal je rozdílný v tom, že nemá jednoznačnou zastávku, ze které by byly vypravovány všechny spoje, a lidi se tak poměrně snadno rozprostřou po okolních zastávkách. Těch 9000 lidí mi nepřijde jako něco, co by potřebovalo významné posily, pokud zvážíš, že se ti cestující rozejdou a rozjedou do tolika okolních směrů (6 směrů tramvajových, bezpočet trolejbusových a vlakových, nemálo lidí dojede autem nebo přijde pěšky).
Aha. Takže jde o ten stadion v centru... OFFTOPICPředstavoval jsem si něco jako když skončí utkání třeba na Spartě a pak se většina účastníků hrne tramvají k centru. V tomhle případě, jak píše správně Tomáš, není posilování úplně efektivní. Spousta lidí dojde pěšky na nádraží, ten zbytek se rozdělí celkem rovnoměrně po síti. Pokud bys chtěl smysluplně posilovat, musel bys nasadit posily na větší počet linek, byly by to poměrně vysoké vícenáklady.

Obecně ale i na akce v centru posily zajistit lze. Pokud očekávám, že některý úsek bude přetížený, můžu poslat posily právě tam. Podobně se třeba v Praze při větších akcích posilovalo metro A z nám. Míru na Dejvickou. Ale musíš mít vytipovaný ten úsek, kde dojde ke kapacitním problémům a tam cíleně něco poslat. Teoreticky využití obratiště v Křižíkových sadech pak by bylo možné - právě zde by mohla stát tramvaj, která bude po skončení zápasu vyslána k posílení přetížených spojů. Současně je možné instruovat návštěvníky, aby pokud možno nejeli na poslední chvíli / ihned po skončení, aby přednostně využili posily nebo aby se pokud možno vyhli nejpřetíženější lince...

Pořád ale mluvíme o velkém nárazovém zvýšení poptávky, které se ani náhodou nezaplatí tržbami z jízdného (vypravuji jedno nebo i více vozidel, které potřebuji na jediný oběh), musel by se na tom podílet pořadatel akce. :)

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 27359
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: živnostník, programátor
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 22472 poděkování
Dostal poděkování: 19153 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Posilování spojů PMDP

Příspěvek od Petr.Vileta » 20 úno 2019, 20:46

Trochu horší je to s hokejem, tam jezdí jen trolejbus a od autobusového i vlakového nádraží to je trochu dál.
https://goo.gl/maps/ETqVdR2wLaU2
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Vileta za příspěvek:
YjM
Kumulovaný zastupitel a člen finančních výborů zastupitelstev Města Plzně a Městského obvodu Plzeň 2.
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.

Uživatelský avatar
Robert.Magni
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 3963
Registrován: 18 led 2013, 17:08
Profese: dělník
Bydliště: Břasy 264,okr.Rokycany
Dal poděkování: 14694 poděkování
Dostal poděkování: 2706 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Posilování spojů PMDP

Příspěvek od Robert.Magni » 23 úno 2019, 12:05

Vien píše:
18 úno 2019, 10:18
Ahoj, mam takové tušení, že existuje maximální interval spojů, jak mohou jet za sebou (cca 4 minuty), nejsem si jist, zda je to z bezpečnostních důvodů, nebo z důvodu nároků na energetickou síť,
Je to z důvodů technických.Když je najednou na ,,jednom drátě,, moc vozů,nejede nikdo.
Robert Magni
zabzicek@gmail.com
704051696
799796575
Rokycansko

Uživatelský avatar
Robert.Magni
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 3963
Registrován: 18 led 2013, 17:08
Profese: dělník
Bydliště: Břasy 264,okr.Rokycany
Dal poděkování: 14694 poděkování
Dostal poděkování: 2706 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Posilování spojů PMDP

Příspěvek od Robert.Magni » 23 úno 2019, 12:12

Problém spojů je i trasa Borská Pole - Hlavní Nádraží
Po skončení odpolední beznadějně narvaná krátká 15tka,že i dlouhá 17tka za ní má problém zavřít dveře. Po noční a ranní to tolik nevadí,ale z odpolední nelze čekat na další - lidé by se už nedostali nijak domů a fakt dost lidí dojíždí.
Hodně by pomohlo,kdyby místo krátké 15tky jela dlouhá.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Robert.Magni za příspěvky (celkem 2):
Petr.Vileta, YjM
Robert Magni
zabzicek@gmail.com
704051696
799796575
Rokycansko

Uživatelský avatar
Radek.Krejci
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 44
Registrován: 12 zář 2015, 11:32
Profese: IT konzltant
Dal poděkování: 45 poděkování
Dostal poděkování: 57 poděkování

Re: Posilování spojů PMDP

Příspěvek od Radek.Krejci » 28 úno 2019, 15:52

Vyjádření PMDP k nárazovému posilování spojů:

Vážený pane Krejčí,

v minulosti se již vypravovaly posilové spoje navíc na podobné akce - obzvláště sportovní akce FCVP, případně se posílilo během víkendových akcí způsobem, že místo krátkých vozů jezdily dlouhé vozy/soupravy vozů.

V letošním roce však k takovému posílení prozatím bohužel nedošlo (obzvláště nedávné utkání FCVP ve vyřazovací části Evropské ligy), protože je vždy zapotřebí trocha součinnosti od organizátora akce - hlavně marketingové, k čemuž v tomto konkrétním případě nedošlo.

Z předešlých zkušeností totiž víme, že posilové spoje navíc bez marketingové podpory pořadatele akce nebyly téměř vůbec využity (v řádu jednotek cestujících), a to i přestože PMDP tyto spoje svými informačními kanály propagovaly.



Na velké akce typu koncertů slavných skupin, velkých oslav pořádaných městem Plzeň atd. je samozřejmě posilováno automaticky - většinou zvýšením nabízené přepravní kapacity.



S pozdravem,



Jakub Waas, DiS.

Projektant dopravy
Tito uživatelé poděkovali autorovi Radek.Krejci za příspěvky (celkem 5):
Robert.Magni, Ondrej.Kalis, YjM, Petr.Vileta, Pavel.Sramek

Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů