Doprava v centrech měst

Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Doprava a Logistika

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava v centrech měst

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Jarmil píše: 09 pro 2018, 18:47 1) asi jsem tu příčinu netrefil přesně, mea culpa: posadit děti ráno na autobus by ještě celkem šlo. problém je spíš odpolední taxikaření po kroužcích, které jsou roztroušeny časově i místně. netuším jak se to dá řešit veřejnou dopravou. nějaký nápad?
To nelze řešit jinak než obecným zkvalitněním nabídky veřejné dopravy. Kroužky jsou natolik individuální, že speciální VHD není reálná.

OFFTOPICAle pokud by bylo na mně, tak bych v první řadě přemýšlel, zda v mnoha případech nemají děti moc kroužků. V dnešní době je to strašný trend a viděl jsem i řadu dětí, kterým rodiče nadiktovali tolik kroužků, že ve výsledku neměli pořádně čas na svůj život a mělo to na ně jasný negativní dopad (posuzováno po letech). Ale jde samozřejmě o to, zda je to fakt baví. :) Mně kdyby rodiče tohle udělali, tak je asi zabiju, nebo spíš začnu chodit za kroužky. :lol:
Jarmil píše: 09 pro 2018, 18:47 2) ad spojení pro pracující dospělé: tam je imho důvod pro individuání cesty autem spíš cargo, tedy nákupy. v menších městech často platí: jedu na nákup=musím projet centrem
To není tak docela pravda. V mnoha případech je VHD nastavena tak, že vůbec neodpovídá reálným potřebám pracujících a musí autem jezdit do práce, jinak by se nedostali, příp. jen velmi omezeně. Právě tímto krásně poznáš funkční a nefunkční systém VHD - v nefunkčním Ti jezdí převážně děti a důchodci, funkční systém vykazuje uživatelské spektrum mnohem bližší celkovému složení obyvatel. Srovnej si třeba oblasti dávno kvalitně integrované do PID s lokalitami, kde je doprava nic moc - a je znát i poměrně značný nárůst poptávky po kvalitní integraci.

Jestli lidi dojedou odpoledne autem nakoupit, to není takový problém, na vesnicích to dělá hodně lidí. Nejhorší je, pokud musíš jezdit autem do práce, protože v tom případě už prostě budeš jezdit autem všude, navíc cesty do práce a zpět konáš v nejvytíženějších časech.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvky (celkem 4):
Karel666, Jarmil.Halamicek, Petr.Kubik, Vit.Fux

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Jarmil.Halamicek
Člen KS Praha
Příspěvky: 506
Registrován: 18 kvě 2018, 10:24
Profese: programátor
Dal poděkování: 365 poděkování
Dostal poděkování: 2336 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava v centrech měst

Příspěvek od Jarmil.Halamicek »

ondrej.kalis píše: 09 pro 2018, 20:54 Právě tímto krásně poznáš funkční a nefunkční systém VHD - v nefunkčním Ti jezdí převážně děti a důchodci, funkční systém vykazuje uživatelské spektrum mnohem bližší celkovému složení obyvatel.
to je přesný postřeh, děkuji :)
s důvody "individuální cesty autem do práce na venkově" bych polemizoval, ale musím si utřídit argumenty. napíšu. díky za diskuzi :)

Autor pirátských Odměn a projektu GreenOrDie. Člen Technického odboru. Jarmil.com


Face your fears, live your dreams.

Odpovědět

Zpět na „Doprava a Logistika“