KF KHK 22/2018- Krajská nominace do primárek pro volby do EP /rozprava/

Fórum pro diskusi členů a registrovaných příznivců. Zde lze vyhlašovat závazná hlasování členů krajského sdružení.

Moderátoři: Koordinatori, PKS Kralovehradecky kraj

Uživatelský avatar
Libuse.Verisova
Koordinátor krajského sdružení
Příspěvky: 499
Registrován: 07 kvě 2017, 20:47
Profese: Technik
Dal poděkování: 120 poděkování
Dostal poděkování: 213 poděkování

KF KHK 22/2018- Krajská nominace do primárek pro volby do EP /rozprava/

Příspěvek od Libuse.Verisova » 30 lis 2018, 07:53

Vážení členové a příznivci,
zahajuji tímto rozpravu pro krajské nominace za KS Královehradecký kraj do primárních voleb kandidátky pro volby do Evropského parlamentu, které se budou konat v květnu 2019.

Zde můžete navrhnout nominanty, případně se mohou vyslovit zájemci, kteří by rádi chtěli krajskou nominaci získat.
Nominované prosím o přijetí/odmítnutí nominace, v případě přijetí o nominační řeč.

Blíží se leden 2019, kdy by primárky měly reálně proběhnout.




Informace a dokumenty týkající se EP budou průběžně ukládány zde : https://1url.cz/TMwxF
Tito uživatelé poděkovali autorovi Libuse.Verisova za příspěvky (celkem 3):
Martin.Jiranek, Petr.Polacek, Kamil.Kubica
Líba Věříšová
*********************************
Nemůžu změnit směr větru, ale můžu nastavit plachty tak, abych vždy doplul, kam chci.
Jimmy Dean

Uživatelský avatar
Kamil.Kubica
Republikový výbor
Příspěvky: 324
Registrován: 25 dub 2016, 22:37
Profese: Student práv
Dal poděkování: 125 poděkování
Dostal poděkování: 229 poděkování

Re: KF KHK 22/2018- Krajská nominace do primárek pro volby do EP /rozprava/

Příspěvek od Kamil.Kubica » 04 pro 2018, 19:12

Vážené Pirátky a Piráti,

rád bych vás požádal o nominaci do primárních voleb do Evropského parlamentu. Většina z vás mě zná, ale i přes to se v krátkosti představím. Je mi 20 let a pocházím z Hradce Králové. Tam jsem vystudoval gymnázium J. K. Tyla a momentálně studuji Právnickou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci. V rámci Pirátů jsem členem RV a nedávno jsem byl nominován do volebního výboru, a vyhrát tyto volby pomůžu ať už dostanu vaší podporu nebo ne. Pokud bych ale vaší podporu dostal, hodlám věnovat veškerý svůj volný čas k dosažení co nejlepšího volebního výsledku.
Co se týká mé jazykové výbavy, mluvím plynně anglicky na velmi dobré úrovni a 8 let jsem se učil německy.

Nejmladší MEP
Evropská unie je často vnímána jako odkladiště vysloužilých politiků. A rozhodně na tom něco bude. Věkový průměr poslanců Evropského parlamentu je 55 let (zdroj ). Oproti tomu Piráti jsou strana plná mladých a progresivních lidí a proto si myslím, že to bychom skvěle reflektovali nejmladším poslancem Evropského parlamentu v dějinách této instituce. Nejmladšímu poslanci totiž bylo 21 a půl roku (zdroj), kdežto mně by bylo 21 a 12 dní! Kromě zaručené mediální pozornosti by nám to také pomohlo oslovit prvovoliče a mladé lidi obecně. Podle listopadového průzkumu pro ČT od společnosti Kantar mají Piráti podporu 40% u voličů ve věku 18-29 let (zdroj). Teď jen zbývá poslední otázka, máme odvahu postavit do čela kandidátky takto mladého člověka? Já doufám že ano!

Reforma EU
S tím samozřejmě souvisí i reforma Evropské unie. Pokud tam budou stále ti samí lidé, lidé, kteří vlastně nejednají o vlastní budoucnosti ale o budoucnosti milionů mladých lidí, nic se nezmění. Pokusím se vnést do Evropského parlamentu nový, mladý přístup. Je důležité změnit politickou kulturu a obecné vnímání evropské politiky. Je důležité, aby byla evropská politika brána jako velmi důležitá. S tím souvisí můj další bod, a to:

Propagace EU
To, co jde EU velmi špatně je její propagace. Její úspěchy si kradou politici jednotlivých států, a naopak jejich vlastní neúspěchy připisují unii. Je důležité, aby EU dokázala „prodat“ to co dělá dobře, ale také si přiznat co se nepovedlo a jak to zlepšit. Zároveň by se měla snažit dostat se do povědomí lidí, vysvětlit jim, jak funguje a k čemu je dobrá. V případě zvolení bych jezdil po republice a vysvětloval důležitost a fungování EU na besedách s občany. Díky mému věku bych chtěl zároveň působit i na mladé lidi a ukazovat jim výhody členství v Evropské unii.

Tvrdé jádro EU
Jednoznačně odmítám „dvourychlostní Evropu“. Je důležité, aby všechny státy byli členy se stejnými právy a povinnostmi. Pokud by se ale něco jako „dvourychlostní Evropa“ začalo dít, bylo by jednoznačně nutné přihlásit se k tvrdému jádru EU.

Erasmus
Studium v zahraničí je velmi důležité. Studenti se díky němu zdokonalí v jiném jazyce, získají nové zkušenosti ve svých oborech, k tomu si ještě najdou brigádu v zahraničí a celkově bych řekl, že „dospějí“. To samé ale platí i při výjezdech do zahraničí u středoškolských studentů. Bohužel, aby student střední školy mohl strávit část svého studiu mimo území ČR stojí hodně peněz a není to tak jednoduché jako pro studenty vysokých škol. Proto jsem pro rozšíření Erasmu i pro střední školy a větší podporu tohoto projektu jako celku.

Globální oteplování
Co mě jako člověka velmi trápí je globální oteplování. Bohužel velmi neoblíbené a mnohdy přehlížené téma. Evropská unie by se měla co nejvíce snažit globální oteplování zastavit, nebo minimálně udržet současný stav. Tady je nutno dodat, že se již začíná probouzet a něco s tím dělat. Je ale velmi nutné toto téma popularizovat a vysvětlit lidem o co se jedná a pomoci tak nějaké veřejné debatě na toto téma.

Boj se suchem
Je velmi důležité se začít na evropské úrovni bavit o nedostatku vody. Lidé to zatím moc neřeší, protože běžný člověk má vodu v kohoutku a ta teče, tak co řešit. Je potřeba lidi vzdělávat, aby šetřili vodu a začít pracovat na nějakém komplexním řešením.

EURO
Nyní přejdu k poněkud kontroverzní (bohužel) věci, a to je přijetí eura. Já jsem pro přijetí. Neříkám ale, že to musí být hned. Jako mladý člověk vidím ve společné evropské měně spoustu výhod. Tou nejzásadnější je asi to, že nemusím měnit peníze pokaždé kdy vyjedu za hranice. Zároveň je velmi běžné kupování na internetu v zahraničních obchodem, přijetí eura pomůže ke snadnějšímu porovnání cen. Ale to, co by se teď mělo stát, je otevření veřejné debaty o tom, zda euro ano nebo ne. Pokud se o tom začne diskutovat, veřejně bych euro podpořil.

Boj proti dezinformacím – vzdělaná společnost

Velký problém současnosti jsou také dezinformace a zahraniční propaganda. Často nalezneme na internetu spoustu úmyslně napsaných lží, polopravd či překrucování informací ve prospěch nějakého subjektu či státu (velmi silně takto jednají proruské weby). Otázkou je, jak tento problém řešit. Dle mého názoru není řešením cenzura – ta je špatná a akorát utvrdí čtenáře „alternativních médií“ v tom, že to je pravda, a proto to někdo smazal. Řešení vidím v osvětě a vzdělávání společnosti. Pokud budeme učit lidi kritickému myšlení, naučí se ověřovat si informace a nevěřit všemu, co je napsáno na internetu. Zároveň je velmi důležité chránit veřejnoprávní média a investigativní novináře.

Společná ochrana hranic

Velmi důležitá je také ochrana hranic Schengenského prostoru. Je nutné, aby na této ochraně podílely všechny státy Evropské unie. Tomu by pomohla společná evropská armáda (která by zároveň pomohla integraci v rámci EU) a větší spolupráce tajných služeb členských států. Zároveň by měla Evropská unie představit nějaký plán na zvládnutí další potenciální „migrační krize“, například z důvodu nedostatku vody, který jsem zde již uvedl.

Děkuji za případnou podporu, rád zde odpovím na vaše dotazy.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Kamil.Kubica za příspěvky (celkem 4):
Libuse.Verisova, Jana.Patkova, Jan.Hoder, Martin.Jiranek

Uživatelský avatar
Lukas.Lev.Cervinka
Asistent poslance
Příspěvky: 363
Registrován: 22 pro 2017, 16:03
Profese: ústavní právník
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 271 poděkování
Dostal poděkování: 599 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: KF KHK 22/2018- Krajská nominace do primárek pro volby do EP /rozprava/

Příspěvek od Lukas.Lev.Cervinka » 10 pro 2018, 10:48

Zdravím všechny!

Jsem Lev a rád bych se na vás všechny obrátil se svou žádostí o podporu v primárních volbách do Europarlamentu.

Možná jste o mně zatím neslyšeli, tak vás chci poprosit o čtyři minuty vašeho času. Pokud byste s tím souhlasili, zastavil bych se osobně na lednové schůzi KF. Díky!

Proč právě já?

Jsem právník. Ústavní právník. Není to úplně nejčastější právnické zaměření, pravda. Zajímají mě psaná a nepsaná pravidla, která mnohdy zůstávají nepovšimnuta, ale která ovlivňují celou naši společnost od jejích základů. Věnuji se výzkumu parlamentarismu, tj. jak fungují parlamenty a jestli, a jak, by mohly fungovat lépe. Nejdříve jsem se tím zabýval jako čistě akademickou otázkou, ale pak jsem uspěl ve výběrovém řízení a stal se asistentem Jakuba Michálka. Od té doby pomáhám poslaneckému klubu a mohu tak sledovat fungování Parlamentu pěkně zblízka. Již téměř poslední rok a půl se také soudím s Poslaneckou sněmovnu, po které u soudu požaduji, aby zveřejňovala hospodaření všech poslaneckých klubů. I na základě těchto zkušeností nakonec vznikla má kniha věnující se právě úloze a fungování poslaneckých klubů z pohledu ústavního práva.

Vedle ústavního práva je mou specializací rovněž mezinárodní právo a mezinárodní vztahy. S Honzou Lipavským spolupracuji právě na mezinárodně-bezpečnostních tématech, jako jsou např. projekty mnohonárodní vojenské spolupráce v Evropě. I skrze tato témata jsem získal, a dále získávám, cenné mezinárodní zkušenosti a kontakty - příkladem může být účast na Berlínské bezpečnostní konferenci, spolupráce se zahraničními Piráty nebo podílení se na tvorbě jednotného pirátského programu do Eurovoleb 2019.

Jsem z Jablonce nad Nisou, což není zrovna pupek světa, přiznávám. Ale právě díky Jablonci jsem se naučil, jak je důležité se neuzavřít ve své lokální či národní bublině. Věděl jsem, že za právnickým vzděláním musím vyjet z Jablonce ven, a tak jsem se dostal do Prahy. Ale i tam jsem věděl, že by byla chyba se uzavřít do bubliny jedné univerzity, což mě dovedlo až do Dublinu na jednu z nejlepších právnických fakult na světě. Tam jsem na vlastní kůži zažil, jak člověka posune kupředu, pokud se otevře a začne spolupracovat s lidmi z dalších zemí, a jak fantastické myšlenky a projekty z takové spolupráce mohou vzniknout.

Rád bych se v kampani rval z čela kandidátky. Jsem mladý. Pořád je mi pod třicet. Nepřipadá mi to ale jako nevýhoda. Mluvím plynně anglicky, rozumím německy a učím se italsky a, ano, velšsky. Myslím, že mladších europoslanců je potřeba jako soli. Nic proti zkušenostem osmdesátníků, ale pamatujete si, když se naposledy psala evropská ústava? Výsledkem bylo několik set stran textu sepsaných za zavřenými dveřmi bez otevřeného dialogu s občany a následně obrovský neúspěch a zamrznutí integrace na několik dalších let. Nevím, jak by to s evropskou ústavou dopadlo, kdyby ji psali mladší, ale určitě by nebyla tak dlouhá.

V Pirátské straně jsem oproti mnohým jiným krátce - teprve rok. Avšak i za tuto dobu jsem, pevně věřím, prokázal, že jsem členem aktivním, který se nevyhýbá práci ani se nebojí převzít odpovědnost. Vedle spolupráce s poslaneckým klubem a zahraničním odborem jsem např. na jaře 2018 spoluzakládal MS Jablonec nad Nisou nebo nyní pomáhám se zakládáním Pirátského institutu (pirátského think tanku).

Jaká jsou má témata?

Věřím, že europoslanec by měl pokračovat v tom, co dělal než se stal europoslancem. Proto bych se zaměřil především na ústavní témata (posílení Evropského parlamentu, základní vize dalšího vývoje EU apod.), kterým se věnuji v rámci své akademické činnosti a mezinárodně-bezpečnostním otázkám, na kterých spolupracuji s Honzou Lipavským a na kterých bych rád s Honzou spolupracoval i z evropské úrovně, jelikož se domnívám, že takováto témata je třeba řešit současně z národní i evropské roviny. K prosazování těchto témat mám navíc již k disposici kontakty jak mezi pracovníky EU (asistenty europoslanců, pracovníky EP a EK, pracovníky Soudního dvora EU), tak ale např. i mezi lidmi z NATO, včetně velvyslanecké úrovně, mezi představiteli vojenských složek několika členských států EU ad.

Uvědomuji si, že mnohé z níže uvedených bodů mohou leckomu připadat příliš vizionářské, ale já jsem přesvědčen, že právě my, Piráti, máme přicházet s vizí a nikoli jen hledět na průzkumy veřejného mínění jako ostatní strany:

Unie srozumitelná občanovi. Zasadil bych se o to, aby měla Evropská unie jednodušší a srozumitelnější pravidla. Politická vůle k velkým změnám v Evropě pomalu roste. Chce to tedy jen odvahu a chuť proklestit se stovkami stran zakládajících smluv a dát Evropské unii Ústavu, jakou už dávno měla mít. Stručnou a srozumitelnou.

Unie demokratická. Prosazoval bych posílení Evropského parlamentu. Evropský parlament je jediná instituce EU, kterou volí přímo občané. Naopak moc zákulisního vyjednávání v Evropské radě, kde sedí představitelé jednotlivých vlád, musí být omezena. Stejně tak by měla být posílena odpovědnost Evropské komise vůči Evropskému parlamentu. Předsedu Komise by měl vybírat pouze Evropský parlament a neměla by to být jen hra velkých států o moc.

Unie svobodná. Chtěl bych, aby Evropská unie byla prostorem skutečné svobody. Nemluvím jen o svobodě pohybu. Pokud cestujeme po Evropě, nebo dokonce v jiné evropské zemi pracujeme, nemusíme již sice čekat na hranicích, ale přesto se musíme prokousávat neskutečnou byrokracií, která hranice mezi státy stále vytváří. Proč si nemůžeme zřídit bankovní účet třeba ve Francii nebo v Německu bez potvrzování trvalého pobytu, nebo dokonce příjmu? Proč si nemůžeme vybírat na skutečně jednotném evropském trhu mobilních operátorů a musíme za mobilní služby platit mnohonásobně víc než v jiných zemích? Ne, není to pro naši ochranu, ale je to výhodné pro banky a mobilní operátory. A jen pro ně.

Unie silná a bezpečná. Usiloval bych o to, aby Evropská unie byla jednotná a dostatečně silná a dokázala prosazovat své zájmy a lidská práva doma i ve světě. Měli bychom podporovat a prohlubovat spolupráce evropských ozbrojených složek, abychom dokázali čelit vnějším hrozbám. Měli bychom být jednotní a mluvit silným a rozhodným hlasem, když přijde na prosazování našich zájmů či lidských práv ve světě. EU musí být rozhodná a akceschopná v boji proti organizovanému zločinu nebo mezinárodnímu terorismu. Musí být jednotná, když vyjednává s velmocemi, jakými je Rusko, Čína nebo Spojené státy. Ať už se jedná o situaci na Ukrajině, čínské investice v EU nebo obchodní dohodu s USA.

Unie otevřenosti a rovnosti. Chtěl bych, aby Evropská unie byla prostorem rovnosti. Ano, rovnosti. Vadí mi, že my ze střední a východní Evropy dostáváme zboží, služby a mzdy druhé jakosti. Nejen nadnárodní korporace jsou zdrojem nerovností a problémů. Státní byrokracie si také zuřivě hájí své písečky, a tak máme problémy s platbami sociálního a zdravotního pojištění, když pracujeme v zahraničí. Máme jen minimální nárok na ošetření, když jsme mimo hranice svého státu. Proč si stále musíme zřizovat komerční cestovní pojištění, když cestujeme přes hranice?

Unie skutečně evropská. Prosazoval bych, abychom v Evropské unii spolupracovali na skutečně evropských projektech, které positivně ovlivní život občanů a které každému občanovi ukáží, že Evropská unie má smysl. Jedná se například o vybudování evropské vysokorychlostní železnice, zavedení jednotné dálniční známky, rozšíření programu Erasmus+ ad. Unie musí podporovat projekty, které ji vrátí zpátky k občanovi a které reálně zlepší jeho život.

Jak bych chtěl svůj mandát vykonávat?

Při výkonu svého mandátu bych se chtěl držet především tří hlavních zásad, kterými jsou: blízkost k voliči, spolupráce se stranou a ctění pirátských hodnot.

Blízkost k voliči je pro mě zcela prvořadá. Europoslanec je zde pro občany. Považuji za špatné, že o většině europoslanců po jejich zvolení dalších 5 let v ČR není slyšet, pokud se jich netýká nějaká velká kauza nebo si nevezmou nějakou bokovku na Ministerstvu zahraničí. Europoslanec by měl pravidelně představovat a vysvětlovat evropskou politiku občanům doma. Měl by vysvětlovat, proč zde EU vlastně je a proč je pro nás důležitá. Je to zásadní mimo jiné i proto, že to umožní europoslanci, aby si udržel vazbu se svými občany a neodtrhl se od reality.

Spolupráce se stranou považuji za zásadní jak pro práci europoslance, tak pro rozvoj pirátského hnutí. A když mluvím o straně, nemyslím tím pouze spolupráci s Českou pirátskou stranou, avšak i s dalšími pirátskými stranami v Evropě a ve světě. Tato spolupráce by byla obousměrná. Jako europoslanec bych tak mohl získávat informace od místních sdružení o dopadech evropské politiky na občany a také využívat odborné znalosti pirátů. Na druhou stranu bych měl příležitost pomáhat politikům na lokální, krajské i národní úrovni a spojovat je s odborníky z jiných zemí, pomáhat jim i svou osobní účastí na akcích pro veřejnost.

Ctění pirátských hodnot je sice pro nás Piráty, pevně věřím, samozřejmostí, avšak i tak, či právě proto, považuji za nutné to zde zmínit. Transparentní vynakládání financí, nezaměstnávání rodinných příslušníků nebo upřednostňování veřejného zájmu před osobním považujeme již za naši přirozenost, ale i tak se ke ctění těchto i dalších pirátských hodnot chci zde veřejně před vámi zavázat.

Rádi byste věděli trochu více o tom, co dělám, kdo jsem nebo co mohu pirátům a ČR v Evropském parlamentu nabídnout?

Více informací o mně a mém programu do Eurovoleb, mé činnosti v Pirátské straně, kompletní CV a další články a aktuality lze nalézt na https://www.piratcervinkado.eu.

Jak je vidět na mých webovkách, nebo Facebooku, nečekal bych během kampaně až za mě jiní udělají mou práci, nenaložil bych všechnu odpovědnost jen na stranu a tým kampaně, ale sám bych se pustil na plno do boje od samotného začátku. Zároveň ale striktně odmítám, aby Piráti na kandidátce dělali kampaň jeden proti druhému, ale chci, aby šli do boje společně jako tým.

Do Eurovoleb musíme jít se sebevědomím a kvalitními kandidáty. Vždyť jsou to první celostátní volby, které můžeme vyhrát! A já věřím, že dokáži voliče zaujmout nejen svým jménem, ale i svými schopnostmi a názory.

Pokud byste měli jakýkoli dotaz, můžete mi napsat na mail lukas.lev.cervinka@pirati.cz nebo třeba tady na fóru.

Pokud jste dočetli až sem, patří vám můj velký dík. Za případnou podporu budu rád!

Lev
Tito uživatelé poděkovali autorovi Lukas.Lev.Cervinka za příspěvek:
Libuse.Verisova
Lukáš Lev Červinka
analytik Výzkumného centra Asociace pro mezinárodní otázky

Web: www.lukas-lev-cervinka.com
Twitter: @CervinkaLev / Facebook: Lukas.L.Cervinka
Email: lukas.lev.cervinka@pirati.cz

„Lev s pirátskou duší. Pirát se lví silou.“

Uživatelský avatar
Matej.Sandor
Místní předsednictvo
Příspěvky: 415
Registrován: 12 dub 2018, 10:46
Profese: právník, manažer, zastupitel Prahy 4
Bydliště: Praha 4
Dal poděkování: 587 poděkování
Dostal poděkování: 729 poděkování

Re: KF KHK 22/2018- Krajská nominace do primárek pro volby do EP /rozprava/

Příspěvek od Matej.Sandor » 11 pro 2018, 09:26

Ahoj Pirátky a Piráti,

i když se ucházím o podporu moji kandidatury v primárkách pirátské strany pro volby do EP pomocí skupiny členů, tak bych byl moc rád, pokud by se mi povedlo získat i podporu od Královohradeckého kraje. Osobně se vám přijedu představit na nejbližší krajské schůzi, kterou budete mít v lednu.

Níže uvádím obdobné představení se, jako je uvedeno na vláknu členských podnětů ve vztahu k mé nominaci s tím, že na konci tohoto textu uvádím rovněž i odpovědi na nejčastěji pokládané dotazy. Případné další dotazy zodpovím.

Zároveň budu moc rád, pokud pro podporu moji kandidatury v primárkách budete hlasovat v této anketě: viewtopic.php?f=350&t=44730

Kdo jsem a co nabízím?


1. Je mi 34 let, jsem ženatý, zatím bez dětí. Pocházím ze Zvolena, v letech 2002 až 2007 jsem žil v Brně, během roku 2007 jsem se přesunul do Prahy, kde žiju doposud. Původní profesi jsem právník, pak jsem hodně let působil v různých manažerských profesích. Během doktorandského studia jsem rovněž vyučoval na Fakultě mezinárodních vztahů VŠE a přednášel na českých i mezinárodních konferencích. Momentálně působím jako radní na Praze 4. Sympatizantem pirátské strany jsem se stal po volbách v roce 2017, členem pak v červnu 2018.

2. Orientuji se náležitě jak v institucionálním rámci EU, tak v příslušných mezinárodních normách. Mám vystudované právo (JUDr.), Evropská studia (Bc.) a mezinárodní hospodářské právo (Ph.D.). Jsem zapojen do činnosti Zahraničního odboru Pirátů, včetně zapojení do Pirate Parties International a např. do připomínkování povolební strategie pro volby do EP.

3. Nabízím profesionální realizaci programu České pirátské strany v EP jako proevropské, liberální, demokratické, středové strany s kořeny v mezinárodním pirátském hnutí.

4. Kampaň si odpracuji. Pokládám za důležité, aby lídři kandidátky vedli kontaktní kampaň v rámci všech regionů ČR, a uzpůsobím tomu svůj pracovní program. Budu-li zvolen mezi lídry kandidátky, jsem připraven nabídnout rezignaci na mou veřejnou funkci už během kampaně.

5. Budu prosazovat, abychom se v rámci kampaně a v duchu hesla „ ČR a Evropa společně“ zaměřili na vysvětlování výhod členství v EU a vyvolali tím příslušnou celospolečenskou debatu.

6. V EP budu aktivně vyjednávat o podpoře našich programových bodů. Mám rozsáhle zkušenosti s vyjednáváním jak se státními, tak s komerčními subjekty. Za svou profesní praxi jsem vyjednával podmínky množství smluv v hodnotě desítek miliard Kč. Jsem zvyklý pohybovat se v mezinárodním prostředí. Mluvím anglicky. Dál jsem se 6 let učil francouzsky a 2 roky rusky, nicméně vzhledem k dlouhodobému nepoužívání těchto dvou jazyků bych řekl, že nimi teď zatím nemluvím, spíš jenom pasivně rozumím.


Co budu aktivně prosazovat v EP, aneb mé hlavní programové vize?


1. Ochranu svobodného internetu a boj proti nadměrné ochraně duševního vlastnictví – prosazování síťové neutrality, zákazu geolokace, ochrany proti hoaxům a rozvolnění ochrany duševního vlastnictví (díla se státním příspěvkem musí mít volnou licenci).

2. Změnu dotační politiky – s cílem čerpat více peněz na dotační stavby a sociální projekty a méně např. na projekty v oblasti soft skills. Podpora omezení dotací pro velké zemědělce ve prospěch zemědělců malých a ve prospěch projektů na ochranu životního prostředí včetně projektů omezování plastů.

3. Společnou Evropskou armádu – EU, jako největší zóna svobody na světě, nemůže být jen ekonomická velmoc, ale potřebuje i vojenskou sílu, která bude mimo jiné schopná chránit společné hranice EU. Nejednalo by se o náhradu NATO, ale o subjekt, který by působil vedle NATO.

4. Jednotné evropské železniční a dálniční sítě včetně celoevropské dálniční známky.

5. Rozšiřování EU o země západního Balkánu.


Odpovědi na nejčastější dotazy


1. Nejsem v žádném příbuzenském vztahu s Andorem Šándorem.

2. V případě zvolení do EP se vzdám svého mandátu radního a nebude-li MS Praha 4 požadovat opak i pozice neuvolněného zastupitele. Jinou veřejnou funkci nemám. Budu-li na volitelném místě kandidátky do EP, resp. na prvních třech místech nabídnu pozici radního už během kampaně.

3. To, že chci kandidovat v primárkách do EP jsem opakovaně říkal na setkáních MS P4 od vzniku tohoto sdružení s tím, že domluva s předsednictvím byla, že do doby než to bude aktuální, se budu věnovat aktivitám na P4 – a proto jsem teď radním

Matej
Tito uživatelé poděkovali autorovi Matej.Sandor za příspěvek:
Libuse.Verisova

Uživatelský avatar
Ladislav.Koubek
Člen KS Praha
Příspěvky: 111
Registrován: 05 říj 2017, 11:49
Profese: E-government specialista PK Piráti
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 119 poděkování
Dostal poděkování: 227 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: KF KHK 22/2018- Krajská nominace do primárek pro volby do EP /rozprava/

Příspěvek od Ladislav.Koubek » 11 pro 2018, 22:14

Ahoj Pirátky, Piráti a Piráčata celého Královéhradeckého kraje!

Rozhodl jsem se kandidovat na čelo pirátské kandidátky do Evropského parlamentu (EP). Nechci působit jako „ten Pražák“ a chci zde deklarovat, že roli europoslance bych vykonával v zájmu všech Pirátů nezávisle na tom, odkud pocházím (mimochodem 20 let svého života jsem prožil v Mladé Boleslavi). Proto se v rámci primárek ucházím i o nominaci ze strany královéhradeckého KS.

Nejprve mi dovolte se představit a následně pak uvést, jakým způsobem chci hájit zájmy Pirátů a České republiky v EP.

Jmenuji se Láďa Koubek, je mi 39 let. Jsem Pirát aktivní v místním sdružení Praha 10 (a nově i neuvolněný zastupitel). Účastním se aktivit Zahraničního odboru a podílím na činnosti poslaneckého resortního týmu "Evropa, Zahraničí, Obrana". Jsem členem předsednictva Pirate Parties International. Posledních 10 let jsem hájil zájmy ČR v zahraničí, spolupracoval jsem s Evropskou komisí a jako expert OSN na rozvojovou a humanitární pomoc jsem pracoval ve východní Evropě, Asii, Pacifiku a na Blízkém východě. V současnosti pracuji v poslaneckém klubu Pirátů jako expert na e-government. Více o mne naleznete na mém Pirate-wiki profilu a plnou profesní historii najdete na mém Linkedin účtu.

Rád bych v několika blocích vypíchl zkušenosti relevantní v kontextu mé kandidatury do EP.

ZKUŠENOSTI S ORGÁNY EU A MEZINÁRODNÍM VYJEDNÁVÁNÍ:
• Zúčastnil jsem se vyjednávání podmínek s Evropskou komisí (Generální ředitelství pro mezinárodní spolupráci a rozvoj, DG DEVCO), za kterých byla následně České republice (MZV ČR) udělena dotace pro propagaci role rozvojové a humanitární pomoci EU a ČR v rozvojovém světě (tzv. „Evropský rok pro rozvoj 2015“).
• Jako ředitel Oddělení mezinárodní spolupráce Národního ústavu pro vzdělávání (MŠMT ČR) jsem vedl Národní centrum Europass, které skrze dokumenty Europassu (CV, atd.) zajišťuje mobilitu občanů v rámci EU. Často jsem jezdil do Generálního ředitelství Evropské komise pro vzdělávání (DG EAC) a účastnil se vyjednávání o budoucí podobě Europassu. Součástí toho bylo i návštěvy specializované EU agentury CEDEFOP v Řecku, se kterou jsme jako členské státy EU na vývoji nástrojů Europassu spolupracovali. Součástí mé role v NÚV bylo i řízení agendy zavádění Evropského kvalifikačního rámce (EQF) v ČR, který zajišťuje vzájemnou porovnatelnost kvalifikace občanů napříč státy EU.
• V konsorciu s londýnskou centrálou British Council a dánskou školou Aarhus Tech jsem pro NÚV vyhrál tendr Evropské komise na 6,5 mil. EUR projekt transformace systému odborného vzdělávání v Libyi.
• Při výkonu svých zaměstnání v oblasti managementu rozvojových projektů jsem spolupracoval s Delegacemi EU v zahraničí (tzn. „EU ambasádami“ v zemích mimo EU) a mám tedy praktickou znalost práce diplomacie EU, což je součást Společné zahraniční a bezpečnostní politiky EU (SZBP, angl. CSFP).
• Rovněž se velmi dobře orientuji v tom, jak působí polní mise EU v zahraničí (např. EULEX Kosovo, EUPOL COPPS Palestina, EUMM Gruzie, EUAM Ukrajina), které jsou součástí Společné bezpečnostní a obranná politika (SBOP, angl. CSDP).
• V oblasti odborného vzdělávání jsem zastupoval ČR na jednáních specializované OSN agentury UNESCO-UNEVOC.
• Jako člen delegace ČR jsem se zúčastnil Česko-mongolské smíšené komise (společné zasedání vlád ČR a Mongolska) v Ulánbátaru.
• ČR jsem reprezentoval ve dvou volebních pozorovatelských misích Organizace pro bezpečnost a spolupráci v Evropě (OBSE), a to v Makedonii a v Moldavsku, kde jsem jménem mezinárodního společenství sledoval férovost příprav a průběhu tamních voleb.
• V Afghánistánu jsem se podílel na řízení Humanitárního fondu OSN (700 mil. Kč), a mj. spolupracoval s ambasádami donorských zemí.

SOFTSKILLS PRO EP:
• Praxí jsem získal schopnost mezikulturní komunikace (jak v Evropě, tak v Asii, Pacifiku a na Blízkém východě). To se bude hodit hlavně při práci ve výborech EP, o které mám primárně zájem (DEVE a AFET, viz dále), kde dochází k časté interakci se zástupci zemí tzv. Globálního jihu.
• Naučil jsem se efektivně navazovat a rozvíjet vztahy s partnery, ať už to byli vládní úředníci, diplomaté, neziskový pracovníci či zaměstnanci dodavatelů ze soukromého sektoru. Tuto zkušenost využiji při vyjednávání pozic v EP jak při práci na plénu, tak při práci ve výboru (popř. v delegaci EP, pokud bych byl nějaké členem).
• Znám diplomatický protokol a zvyklosti při konání velkých mezinárodních akcí. To může potvrdit Zdeněk Hřib na základě naší účasti na konferenci Digitální Česko minulý týden (Zdeněk mě požádal o to, abych ho představil estonskému premiérovi, který byl v davu a kterého jsem ani já v ten moment neznal – za pár minut byl Zdeněk mnou estonskému premiérovi představen). Na výkon funkce europoslance jsem podle mého názoru připraven nejen profesně, ale i „lidsky“.

MANAŽERSKÉ ZKUŠENOSTI:
Mám dostatek zkušeností zorganizovat práci vlastního poslaneckého týmu:
• Vedl jsem projekt podpory národnímu usmíření mezi znesvářenými etniky na Šalamounových ostrovech – řídil jsem tým 3 lidí přímo, 100 lidí nepřímo – hlavní donor: Evropská unie – rozpočet 75 mil. Kč. Z této i dalších zkušeností důkladně znám finanční pravidla EU, za kterých probíhá hospodaření s prostředky občanů EU.
• V rámci Mimořádné pomoci Palestině ze strany MZV ČR v roce 2008 (60 mil. Kč) jsem působil jako hlavní vyjednavač s Palestinskou autonomní samosprávou (Západní břeh) a řídil jsem dodávku několika projektů (středisko pro automechaniky, protikorupční školení, budování kapacit v oblasti zahraničního obchodu, výzkum využití solární energie, management vodního hospodářství).
• Ve Fondu dalšího vzdělávání (MPSV ČR) jsem koordinoval vznik projektového portfolia s rozpočtem 1,1 mld. Kč z prostředků Evropského sociálního fondu (Operační program Zaměstnanost) napříč třemi divizemi organizace s celkem 100 zaměstnanci.
• Pro MZV ČR jsem řídil realizaci grantu EU (DG DEVCO) s týmem 3 lidí, který skrze PR aktivity propagoval roli ČR a EU v zahraničí, a mj. jsem pod patronací premiéra ČR a za účasti ministra zahraničních věcí zorganizoval informačně-kulturní festival na Kampě pro 4000 lidí.
• V rámci svých zaměstnání, které byly často multidisciplinární povahy, jsem byl ve styku s předními experty na mnoho oblastí. Součástí mé role bylo vždy takové experty nejprve vyhledat, následně je pro spolupráci zasmluvnit a organizovat využijí jejich know-how.

PIRÁTĚNÍ:
• Vzhledem k mezinárodnímu působení jsem byl dlouho pouze pasivní podporovatel Pirátů. Skrze vazbu na Olču Richterovou na Praze 10 jsem se po návratu z mise v Afghánistánu v létě 2017 hecnul a jako dobrovolník jsem se 2 měsíce intenzivně účastnil parlamentní kampaně v Praze (měl jsem pomocníky), aby se Piráti dostali do sněmovny. Povedlo se a já pro Olču a Mikiho Ferjenčíka 3 měsíce pracoval jako dočasný asistent (následně jsem odešel do manažerské pozice na Úřadě vlády v Agentuře pro sociální začleňování).
• Pomáhal jsem Olče rozjíždět Strategický (alias upgrade) tým.
• Účastnil jsem se komunální kampaně 2018, což byla fakt super zábava!
• Podílel jsem se na přípravě společného pirátského evropského programu pro volby do EP 2019 (CEEP).
• Před měsícem jsem na sjezdu členských zemí Pirate Parties International v Mnichově získal podporu mnoha států a stal jsem se členem předsednictva PPI. Nově se tak v sedmičlenném týmu spolupodílím na řízení této organizace, kde mám na starosti agendu OSN. PPI se dostalo velké cti a stalo se „consultative member“ Hospodářské a sociální rady OSN (ECOSOC), tj.jednoho ze základních těles OSN. V únoru 2019 budu Piráty zastupovat na jednání ECOSOC v OSN centrále v New Yorku.

ZNALOSTI POLITIKY:
• Celostátní politika: Být v nově vzniklém poslaneckém klubu Pirátů ve sněmovně byla loni obrovská zkušenost. Jednak bylo velmi zajímavé být přímo u vyjednávání povolebního uspořádání, a druhak jsem mohl pomoct stavět klub na zelené louce. Dalo mi to hodně a tato zkušenost by se mi hodila při zakládání europoslaneckého klubu.
Do poslaneckého klubu jsem se přitom na profesionální úrovni vrátil v září 2018, abych koordinoval e-government problematiku mezi několika poslanci. Tudíž i nadále mám možnost být v centru dění a učit se od Ivana, Klapušky, Jakuba a celého poslaneckého týmu.
• Komunální politika: Poslední rok jsem se intenzivně zabýval komunální politikou, neboť jsme s kolegy v místním sdružení Praha 10 chystali kampaň a „převzetí radnice“. Kandidoval jsem ze zadních pozic, protože moji přidanou hodnotu pro Piráty jsem vnímal a vnímám v mezinárodním působení. Nicméně to vyšlo a politické zkušenosti tak nově sbírám jako (neuvolněný) zastupitel MČ Praha 10.
• Mezistátní politika: Pirate Parties International je vskutku unikátní politická platforma, která jednak prezentuje pirátské myšlenky navenek, ale dovnitř je to změť mezistátních a osobních vazeb tvořících delikátní „vnitropolitické“ klima. Tyto zkušenosti z PPI by se mi hodily při vyjednávání v rámci naší frakce v EP, kde se destiluje názor i na základě národnosti.

JAZYKY:
Hovořím anglicky na úrovni rodilého mluvčího (studium střední školy v USA, léta práce pro OSN). Domluvím se německy a španělsky, pasivně ovládám ruštinu, a mám základy francouzštiny a arabštiny. Hlavně s tou francouzštinou bych chtěl určitě něco dělat, pokud bych se dostal na čelo kandidátky. Úspěch v mezinárodním prostředí ale není jen o jazycích – je i o znalosti různých kultur. Já mám osobní zkušenost s kulturou křesťanskou, židovskou, islámskou, budhistickou, šamanistickou a animistickou.

PROČ CHCI KANDIDOVAT DO EP:
1. Chci posílit roli EU jako globálního sebevědomého aktéra. Jak? Chci být férovým, ale tvrdým vyjednavačem při rozvoji mezinárodních politických a ekonomických vztahů EU. Chci propagovat lidská práva, což neznamená, že nemůžeme efektivně působit v oblasti ekonomické diplomacie.
2. Chci pomoci v EU nastavit takovou rozvojovou a humanitární politiku, která rozvojovým regionům, a především Africe, pomůže nastartovat ekonomický růst. Z takovéhoto partnerství budou profitovat obě strany, a k nám do EU má silná Afrika přesah jak ekonomický, tak i bezpečnostní skrze migraci. Jsem zastáncem ženevských konvencí pro ochranu válečných uprchlíků, ale k ekonomické migraci musíme přistupovat realisticky (viz světové populační trendy: Afrika bude mít v roce 2050 již 2,4 miliardy obyvatel – tedy dvojnásobek oproti dnešku).
3. Chci při výkonu mandátu europoslance použít své znalosti z oblasti diplomacie, geopolitické analýzy a prevence ozbrojených konfliktů tak, abych zvýšil bezpečnost občanů Evropy.
4. Chci adresovat „demokratický deficit EU“ a posílit zákonodárnou iniciativu EP: vadí mi, že jediný demokraticky zvolený orgán EU nemá přímou legislativní iniciativu.
5. Mám zkušenost s využíváním dotací EU (jak v zahraničí, tak na národní úrovni z Evropského sociálního fondu). Oblast poskytování dotací nutně potřebuje změny a budu a tom jednat napříč frakcemi EP.
6. Chci tlačit na používání otevřených standardů v poskytování elektronických služeb občanům národních států. Přitom ale budu klást důraz na propojenost a vzájemnou kompatibilitu mezi národními standardy a systémy tak, abychom mohli využívat výdobytků digitální společnosti napříč státy EU (příklad: mám e-recept z ČR, zapomenu si vzít léky na dovolenou, ve Francii na pláži si budu moci zajít do lékárny pro ekvivalent mého léku).
7. Chci ovlivnit kohezní politiku EU tak, aby z ní ČR maximálně profitovala v dalším cyklu 2021-2027. Ta tvoří cca 30% příjmů ČR z EU, a po roce 2027 s ní z důvodu ekonomické vyspělosti již nemůžeme zcela počítat. Nutno poznamenat, že tento cíl půjde ovlivnit pouze v době přípravy nového Víceletého finančního rámce, která bude vrcholit již příští rok.
8. Svou aktivní rolí v EP chci napomoci hladkému průběhu předsednictví ČR v Radě EU v roce 2022 (kdy budou Piráti doufám již vládní stranou 8-)

PROFIL PRO EP:
Silné stránky, kde můžu nejvíce přispět:
• Společná zahraniční a bezpečnostní politika (CSFP): EU je největším poskytovatelem rozvojové a humanitární pomoci na světě. Navržený rozpočet pro tuto oblast na období 2021-2027 činí obrovských 90 mld. EUR (7% celkového rozpočtu EU). Dlouhodobě sleduji jednání Výboru EP pro rozvojovou spolupráci (DEVE) a Výboru EP pro zahraniční věci (AFET). Můj primární zájem je členství v DEVE s tím, že jsem praxí i teoreticky vybaven natolik, že bych v případě umožnění ze strany EP frakce, do které vstoupíme, mohl kandidovat do vedení výboru DEVE (místopředseda či předseda). Stejně tak bych mohl působit v AFETu, který je „laičtější“ obdobou DEVE, resp. má malinko jiný záběr. Nutno poznamenat, že v souvislosti s dalším funkčním období EP se diskutuje možnost oba výbory sloučit, neboť rozvojovka a humanitárka je integrálním nástrojem zahraniční politiky, a proto se činnost výborů DEVE a AFET musela vždy úzce koordinovat.
• Udržitelný rozvoj: Velice mne zajímá koncept udržitelného rozvoje, který integruje rovnoměrný socio-ekonomický rozvoj v mnoha dimenzích současně (ekonomický, sociální, životní prostředí, zdravotnictví, vzdělávání). Ve světě, a nyní již i ČR, se tomu věnují Cíle udržitelného rozvoje OSN (SDGs), které jsem pomáhal “zavádět” po Úřadem vlády ve strategii “Česká republika 2030”. V této souvislosti je důležitá tzv. policy coherence, tj. že (legislativní) rozvoj jedné dimenze se neděje na úkor jiné dimenze (viz karenční doba v ČR, která má nepochybně kladný dopad na ekonomiku, ale negativní dopad na zdraví obyvatel).
• Vzdělávání: Z působení v přímo řízených organizacích MŠMT a MPSV mám o problematice vzdělávání poměrně dobrý přehled, doplněný znalostí nástrojů evropské mobility jako zmíněný Europass, Evropský kvalifikační rámec, přenos kreditů odborného vzdělávání ECVET nebo překlad dovedností a kvalifikací mezi členskými státy EU (DISCO).
• E-government: Díky současnému působení v poslaneckém klubu ve sněmovně mám vhled do problematiky digitalizace české státní správy a i do agendy řešené na úrovni EU.
• Světový obchod: Dobře znám problematiku vyjednávání podmínek ve Světové obchodní organizaci za účelem liberalizace mezinárodního obchodu (viz nikdy nedoběhlá WTO Doha Round). Podporuji liberalizaci obchodu, avšak jsem toho názoru, že ze strany WTO došlo k tlaku na zrušení ochranných bariér u rozvojových zemí příliš brzo (z čehož dodnes masivně profitují rozvinuté země).
Slabé stránky:
• Ryze pirátská témata jako autorské právo, patenty, net neutrality, atp. šla mimo mě. Předpokládám, že se do čelních pozic kandidátky dostane i někdo, kdo má více všeobecný profil a touto cestou se bude chtít v EP profilovat.
• Určitá “úzká” profilace kolem oblasti zahraniční politiky. Myslím si však, že mezi 750 europoslanci jsou experti na jednotlivé oblasti potřeba, a vysoký počet poslanců prostě k úzké profilaci (za účelem mediálního zásahu) vybízí.
• Uhlíková stopa z mého působení v EP (Praha-Brusel-Štrasburk). Přemýšlím, že bych v Čechách koupil pozemek a postupně ho během mandátu celý osázel stromy (takový vlastní carbon off-set program, jako nabízejí za příplatek aerolinky ;)

LOGISTICKÉ ASPEKTY:
• V případě zvolení rezignuji na pozici zastupitele na Praze 10.
• Jsem zvyklý létat v rámci výkonu své práce. Logisticky to tak pro mne nebude působení v EP něco nového.
• Žil jsem několikrát dlouhodobě v zahraničí, takže „expat life“ pro mne nebude překvapením (navíc jsem do Bruselu často jezdil, takže ho dobře znám).
• Hlavní sídlo chci mít v Bruselu, ale chci často jezdit do ČR, abych neztratil kontakt jak se stranou, tak s voliči. Rovněž mám v ČR děti (svěřené v péči bývalé manželky).
• Jsem ochoten použít část svého platu na růst Pirátů v ČR a zahraničí.
• Pokud budu na čele, kampani se chci věnovat na fulltime – domluvím se s vedením PK (o mé kandidatuře vědí).

Pokud si myslíš, že mám potřebnou kvalifikaci a mé zkušenosti se budou v europarlamentu hodit, pak prosím podpoř mou krajskou kandidaturu. Díky moc!

Těším se na možnost vás všechny osobně poznat na krajské schůzi!

Láďa
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ladislav.Koubek za příspěvek:
Libuse.Verisova

Uživatelský avatar
Lukas.Blazej
Republikový výbor
Příspěvky: 547
Registrován: 24 lis 2010, 18:04
Profese: Asistent v advokátní kanceláři
Bydliště: Ústí nad Labem - centrum
Dal poděkování: 542 poděkování
Dostal poděkování: 768 poděkování

Re: KF KHK 22/2018- Krajská nominace do primárek pro volby do EP /rozprava/

Příspěvek od Lukas.Blazej » 17 pro 2018, 01:29

Osobně se představím a požádám vás o nominaci na lednové schůzi, prozatím tak činím alespoň zde.

Stručná verze:
Jsem dlouholetý pirát se zkušenostmi s prací v Evropském parlamentu. Specializuji se na právo životního prostředí a v rámci Evropského parlamentu bych působil v ENVI výboru.
Problém s kandidaturou do Evropského parlamentu je, že málokdo ví, co EU dělá, a prakticky nikdo neví, co je reálnou náplní činnosti europoslance. Pokusím se tedy definovat, co by podle mě měl pirátský europoslanec splňovat, a ke každému bodu napíšu, nakolik ho naplňuji já.

Odbornost
Pirátský europoslanec musí vědět, čemu se chce v Evropském parlamentu věnovat, a musí pro to mít odpovídající znalosti a zkušenosti. Nikdo nemůže vědět všechno, a i proto má europoslanec možnost v kanceláři zaměstnat dva až tři odborné asistenty OFFTOPICCelkem může do kanceláře akreditovat tři asistenty, ale kvůli množství administrativy (zařizování cest, finanční záležitosti, koordinace činnosti kanceláře, hlídání deadlinů, sledování agendy, drobnosti od nového klíče ke dveřím přes nefunkční klávesnici až po vydání hlasovací karty) je potřeba mít jednoho administrativního. Lze to obejít tím, že dalšího asistenta poskytne frakce, tzn. nebude akreditovaným asistentem europoslance, ale zaměstnancem frakce., ti ho ale můžou jen doplňovat. Asistenti mohou vystoupit leda na setkání stínových zpravodajů (OFFTOPICKdyž přijde legislativní návrh z Komise, je přidělen výboru, kde se ho ujme zpravodaj z nějaké frakce, který k němu připraví návrh pozice. V ostatních frakcích se danému legislativnímu návrhu věnují stínoví zpravodajové, a na společných setkáních pak dochází k vyjednávání.), ale všude jinde musí návrhy prosazovat sám europoslanec. Od mediálních vystoupení a setkání s lobbisty přes jednání výboru až po trialogy, europoslanec musí do hloubky rozumět všemu, co se jím prosazovaného textu týká. Pokud by europoslanec potřebné zkušenosti neměl, bude jednak mrhat svým i asistentským časem ve snaze vše dohnat, a především dříve či později tvrdě narazí. Když to bude v televizní debatě, utrpí tím Piráti, když by to bylo třeba v roli zpravodaje během trialogu, mohou tím utrpět všichni občané EU.

Jako europoslanec bych působil v ENVI výboru. Životnímu prostředí se věnuji nejen v oblasti praktické (spolek Ústecké šrouby), ale i v rovině teoretické: prezentuji na konferencích (OFFTOPICv uplynulém roce například Naše příroda a X. ročník mezinárodní konference Právo v podnikání vybraných členských států Evropské Unie), píšu články (OFFTOPICnapř. BLAŽEJ, L.: Střet vlastnického práva a veřejného zájmu na ochraně biodiverzity. In: ANTOŠ, Marek a Jan WINTR, ed. Omezování svobod z důvodu veřejného zájmu. Praha: Univerzita Karlova, Právnická fakulta, 2017. ISBN 978-80-87975-68-8.) a publikuji (OFFTOPICnapříklad právě pro Arniku píšu monografii o kácení dřevin).

Pirát
Polovina europoslanců ANO ze strany vystoupila. Keller z ČSSD vystupuje v rozporu s programem a znovu na kandidátce nebude. Brusel i Štrasburk jsou od ČR daleko a je snadné se názorově rozejít - tím spíše, že Piráti dle aktuálních průzkumů získají několik europoslanců, kteří budou i při snaze o sdílení informací do jisté míry uzavřeni a izolováni ve vlastním klubu. Pirátský europoslanec by tudíž měl být názorově vyprofilovaný a mělo by být jisté, že ve straně po následujících pět let vydrží, a to například i přes skandály, které se v budoucnu mezi stovkami pirátských zastupitelů jistě objeví.

V Pirátech jsem aktivní od roku 2010, přijímalo mě republikové předsednictvo, strávil jsem pár let v republikovém výboru, podílel jsem se na tvorbě společného programu pro krajské volby (ve kterých jsem byl lídr Pirátů na pirátsko-zelené kandidátce v Ústeckém kraji), čtyři roky jsem za Piráty seděl v kontrolním výboru městského zastupitelstva a v současnosti jsem zastupitelem. Před dvěma lety jsem odmítl nabídku trafiky od ČSSD s platem 30 000 Kč měsíčně výměnou za přestup k ČSSD. Za svoji činnost v ústeckém zastupitelstvu jsem získal Cenu za odvahu Nadačního fondu proti korupci. Po tolika letech věnovaných Pirátům a boji o uzavírací klauzuli je nemyslitelné, že bych to všechno zahodil ve chvíli, kdy se konečně začíná dařit prosazovat náš program.

Kontakty
Europoslanec s pár asistenty nezvládne vše. Kontakty jsou potřeba nejen ke spolupráci na tvorbě pozměňovacích návrhů, ale také vytvoření tlaku veřejnosti či získání informací. Sítě kontaktů jsou obtížně přenositelné a bylo by velmi na škodu, pokud by europoslanec strávil první rok svého mandátu zjišťováním, kdo je kdo - v Evropském parlamentu i mimo něj.

Pravidelně se účastním odborných konferencí v ČR i v zahraničí, tudíž v oblasti životního prostředí znám snad na každé téma někoho, komu mohu napsat s prosbou o nestrannou konzultaci. V Česku jsem jako zástupce spolku Ústecké šrouby v organizaci Zelený kruh, která sdružuje všechny ekologické neziskovky. V Bruselu jsem několikrát ročně, jen při předposlední příležitosti jsem se potkal s Klausem Röhrigem a Tomem Boylem z CAN Europe, Alexem Masonem z World Wildlife Fund European Policy Office, Martinem De Groote z Buildings Performance Institute Europe, Ansgarem Kienem z Greenpeace Europe, Raphaelem Hanoteauxem z CEE Bankwatch Network, úředníky z DG Clima a DG Energy a zástupci ekologických organizací působících v členských státech (zejména Laurou Krug z Deutsche Umwelthilfe e.V. a Wojciechem Kukułou z Fundacja ClientEarth Prawnicy dla Ziemi). Z poslední cesty jsem se vrátil před týdnem - byla jí šestitýdenní odborná stáž u místopředsedy ENVI výboru Evropského parlamentu.

Práce s médii
Jen 39 % Čechů si myslí, že členství v EU je dobrá věc. Jsme nejhorší ze všech členských států, větší přesvědčení o přínosu EU má i Polsko nebo dokonce Maďarsko. Svoji vinu na tom z velké části nesou i europoslanci, kteří nejsou schopni svoji činnost dostatečně komunikovat a prosadit do médií. Pokud to máme změnit, musí se naši europoslanci před kamerou cítit jako ryba ve vodě a dobré prohlášení vymyslet i ve dvě ráno (což je bohužel občas realita).

Týdeník Euro mě označil za jednu z nejviditelnějších tváří Pirátů v regionech. 14 vybraných mediálních výstupů naleznete na mém profilu na wiki, kromě nich existuje i řada vystoupení v televizích či rádiu. Piráty jsem dokázal do médií dostat i v době, kdy neměli žádné funkce a preference se pohybovaly pod pěti procenty, tím spíše bych to dělal v pozici europoslance. K obrazu EU v ČR jsem napsal něco víc na svůj FB profil.

Jazyky
Pokud alespoň trochu sledujete dění v Europarlamentu, jste pravděpodobně zvyklí na zasedání tlumočená do všech jazyků členských států. Realita je ovšem zcela jinde a téměř se dá říci, že žádné opravdu důležité věci tlumočené nejsou. Nejde jen o to, že tlumočník s vámi nebude přesvědčovat ostatní europoslance k podepsání pozměňovacího návrhu nebo při vyjednávání o kompromisu, ale tlumočené nejsou ani setkání stínových zpravodajů, pracovní skupiny či většina odborných konferencí. Bez angličtiny si v Bruselu nekoupíte ani oběd. Má to ještě jeden zádrhel - zdejší mluvčí angličtiny nebudou v příštím funkčním období prakticky vůbec rodilí (Brexit). Musíte tedy rozumět španělovi mluvícímu o limitech kadmia v hnojivech i francouzovi popisujícímu nejnovější poznatky o endokrynních disruptorech.

V roce 2012 jsem si udělal FCE certifikát a od roku 2016 jsem překládal a tlumočil pro Koleje a Menzy Univerzity Karlovy. Vzhledem k tomu, že toto tlumočení probíhalo výhradně směrem ke studentům Erasmu, nenarazil jsem zatím v Evropském parlamentu na nikoho, s kým bych nebyl schopen mluvit. Do života v Bruselu by se hodila i Francouzština, kterou neovládám, ale pro politickou činnost je angličtina naprosto dostatečná.

Ochota být dlouhodobě mimo ČR
Jako poslední bod uvádím něco, co si možná neuvědomují ani spolukandidáti. Funkci europoslance lze samozřejmě využívat k budování vnitrostátní pozice nebo jako pětiletou dovolenou. Jsou tu poslanci, na které nemá nikdo ani telefon a jejich kanceláře jsou prázdné. Pokud ale chceme využít příležitost v Evropském parlamentu naplno, znamená to, že se naši europoslanci do ČR podívají maximálně jeden týden v měsíci, reálně ale ještě mnohem méně. To se výrazně podepisuje nejen na rodině (se kterou europoslanec většinu měsíce nebude, ani kdyby se přestěhovala do Bruselu) a kamarádech, ale také na psychice.

Já jsem připraven být dlouhodobě v zahraničí a mám tu výhodu, že moji přátelé žijí přímo v Bruselu a v nedalekém Utrechtu. Vím, co práce v EP obnáší a jsem na to připraven, proto žádám o nominaci na volitelné místo kandidátky. O pozici lídra se ucházet nebudu.


Rovnou zodpovím i pár otázek, které vás možná napadají:
  • Proč žádáš o podporu zrovna náš kraj?
  • Šanci na zvolení zástupce mají tři, možná čtyři kraje. Proto nesouhlasím s rozdělováním kandidátů po krajích. Pokud bych byl zvolen, chci být zástupce všech krajů. Během kamapně také budu trávit čas i v Královehradeckém kraji, a bylo by škoda k tomu nemít podporu jeho členů.
  • Jak si můžeš být jistý, že Piráti získají člena ENVI výboru?
  • Kromě řádných členů existují ve výborech i náhradníci. Ti mohou vystupovat na jednání, dávat pozměňovací návrhy, dokonce mohou být i zpravodaji - jen nemohou hlasovat, pokud se hlasování účastní všichni řádní členové dané frakce. Působení ve výboru skutečně není o zvedání ruky, proto může náhradník fungovat jako řádný člen. Během vyjednávání o rozdělení pozic je přitom náhradnictví ve výboru v podstatě zadarmo. Pokud by se z nějakého důvodu nedařilo vyjednat řádného člena, fungoval bych z pozice náhradníka.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Lukas.Blazej za příspěvek:
Libuse.Verisova
Tel. 778702712

Uživatelský avatar
Libuse.Verisova
Koordinátor krajského sdružení
Příspěvky: 499
Registrován: 07 kvě 2017, 20:47
Profese: Technik
Dal poděkování: 120 poděkování
Dostal poděkování: 213 poděkování

Re: KF KHK 22/2018- Krajská nominace do primárek pro volby do EP /rozprava/

Příspěvek od Libuse.Verisova » 31 pro 2018, 14:08

Zdravím všechny!
Zařazuji sem nominaci Ondřeje Kolka a jeho žádost o podporu v primárních volbách do Europarlamentu.
Základ jeho nominační řeči i s rozpravou je zde: viewtopic.php?f=350&t=45064
Prosím O. Kolka, odpovědi na dotazy položené v tomto fóru.
Líba Věříšová
*********************************
Nemůžu změnit směr větru, ale můžu nastavit plachty tak, abych vždy doplul, kam chci.
Jimmy Dean

Uživatelský avatar
Libuse.Verisova
Koordinátor krajského sdružení
Příspěvky: 499
Registrován: 07 kvě 2017, 20:47
Profese: Technik
Dal poděkování: 120 poděkování
Dostal poděkování: 213 poděkování

Re: KF KHK 22/2018- Krajská nominace do primárek pro volby do EP /rozprava/

Příspěvek od Libuse.Verisova » 01 led 2019, 19:52

Vážené Pirátky a Piráti,
předkládám zde (nečlen a "registrovaný čekatel" zatím nemůže založit příspěvek v tomto vlákně, ) žádost o nominaci Petra Jirmana do primárních voleb do Evropského parlamentu. Tato bude předložena i CF.

Doufám, že jeho účet bude aktivován co nejdříve, pro zodpovězení dotazů. Osobně potom na KS 6.1. v KrapiCi
*************************

Ahoj Pirátky a Piráti,
tímto bych si Vás rád dovolil požádat o podporu v krajské nominaci do primárních voleb do Evropského parlamentu. Rád bych se ucházel se o místo od 2. dále na kandidátce.

Kdo jsem:
Jmenuji se Petr Jirman, je mi 41 let, ženatý se závazky (2 děti), pocházím z Jablonce nad Nisou, absolvent VŠE (mezinárodní vztahy a integrace EU). Nikdy jsem zatím nebyl členem žádné politické strany ani hnutí. Přes 13 let (od června 2005) jsem zaměstnancem Evropské komise v Bruselu. V průběhu prvních pěti let jsem pracoval v EK na Generálním ředitelství pro informační společnost (dříve DG INFSO, dnes DG CONNECT) v oblasti financování a administrativní kontroly evropského výzkumu a vývoje v oddělení NANOELECTRONICS.

V červnu 2010 jsem pak nastoupil na Generální ředitelství pro regionální politiku (DG REGIO) na pozici hlavního auditora zodpovědného za audit dvou největších strukturálních fondů v České republice (ERDF a CF). Do mé pravomoci spadal audit finančních prostředků určených v programovém období 2007 až 2013 pro ČR v odhadované výši 500 miliard korun, jež zahrnoval 14 operačních programů (Doprava, Životní prostředí, Podnikání a inovace, Integrovaný operační program, Výzkum a vývoj pro inovace, Technická pomoc, Praha Konkurenceschopnost a 7 regionálních programů včetně nejproblematičtějších ROPů Severozápadu a Středních Čech).

V rámci výše uvedených programů jsem z pozice vedoucího auditora vedl řadu auditních misí EK v ČR, auditoval konečné příjemce a jejich projekty, české orgány poskytující dotace (ministerstva a regionální rady) a rovněž české auditory strukturálních fondů Ministerstva financí, kteří se Komisi ze své činnosti zodpovídají. K mojí práci jsem rovněž využíval spolupráci, dokumenty a zprávy různých jiných institucí např. Evropského účetního dvora či OLAFu (protikorupční útvar Komise).

Na základě své činnosti jsem mimo jiné navrhoval svým nadřízeným pozastavování problematických programů a výši finančních korekcí, které poté EK schvalovala. Na můj nezávislý úsudek spoléhala úřednická a politická reprezentace Evropské Komise při vydávání každoročních výročních zpráv a formování přístupu vůči České republice v této oblasti. Účastnil jsem se řady různých interních i externích expertních jednání, konferencí, ale i argumentačně vyhrocených debat, kde jsem obhajoval své zjištění, které mnohdy znamenaly stamilionové a miliardové finanční dopady.

V roce 2014 mne oslovil tehdejší první náměstek na ministerstvu financí a dnešní senátor Lukáš Wagenknecht s nabídkou práce externího poradce na ministerstvu. Po dohodě mezi EK a MF od září 2015 působím jako externí poradce ředitele odboru Auditní orgán na MF, pod něhož spadá veškerý audit strukturálních, norských/EHP a migračních fondů v ČR. Pro upřesnění, nejsem zaměstnancem MF, ale pouze externí poradce, jsem placen stále Evropskou komisí. Ukončení této dočasné výměnné stáže s návratem do Bruselu je domluveno na září 2019.

Výsledky mé auditní práce:
Při mém nástupu v roce 2010 na pozici auditora Evropské komise pro Českou republiku se zdálo, že je využívání strukturálních fondů v ČR bezproblémové. Bohužel, výsledky již prvních auditních misí Evropské komise, které jsem vedl od roku 2010, začaly poukazovat, že tomu tak ve skutečnosti není. V našem oddělení jsme dospěli k faktickému závěru, že v České republice dochází k opakovanému selhání celého mechanismu využívání strukturálních fondů včetně nezávislosti v té době decentralizovaného Auditního orgánu, a pozastavili jsme proto veškeré platby do ČR v naší gesci. K podobným výsledkům o nefunkčnosti auditu v ČR ve stejné době došli nezávisle na nás také auditoři Evropského účetního dvora v Lucemburku.

Na základě mých auditních zpráv byla například Komise nucena v roce 2012 vyměřit finanční opravy v souhrnné výši kolem 20 miliard korun. Mezi moje auditní mise patřily i mediálně známé kauzy ROP Střední Čechy (Rath a nemocnice) nebo ROP Severozápad (Kušnierz, Krajská Zdravotní atd), kde nás Česká televize doslova naháněla kolem budovy Regionální rady v Ústí nad Labem a přitom omylem natočila naše dvě tlumočnice, které poté celý den vydávala ve zpravodajství ČT za auditorky z Bruselu (byli jsme tam 3 muži) .

Kromě výše uvedených nesrovnalostí a finančních oprav Evropská komise na návrh nás auditorů rovněž apelovala na Českou republiku, aby upravila svoje vnitřní legislativní podmínky z hlediska prevence výskytu zneužívání evropských dotací do budoucna. Podařilo se nám např. prosadit, aby Evropská komise (Doporučení Rady EU z roku 2011 pro nutné reformy v ČR) vyžadovala od ČR přijmout zákon o státní službě, s jehož účinností české úřady váhaly již od roku 2002 a který ČR jako jediná země EU něměla v účinnosti. V témže dokumentu Rady EU jsme doporučili i zrušení struktury anonymních akcií (bohužel následně nahrazeno v české legislativě jinými instrumenty – kmenové listy a svěřenské fondy).

Rovněž jsem jménem auditu na DG REGIO přispěl do protikorupční zprávy Evropské komise, která obsahovala i kapitolu týkající se ČR. V daném období díky EK došlo v ČR k ukončení neblahé praxe využívání „losovaček“ v zadávacích řízeních (viz slavná karlovarská lisovačka) a od 2014-2020 je rovněž nutno rozkrývat konečné vlastníky příjemců eurodotací, což EK ustanovila v dohodě o partnerství platné pro všechny operační programy v období 2014-2020.

Pro česká média byla a stále je oblast kontroly/auditu eurodotací velice zajímavé téma, a proto jsem připravoval i řadu podkladů pro tiskové mluvčí Komise, jejichž prostřednictvím odpovídala na dotazy českých i zahraničních novinářů či interpelace europoslanců k tomuto tématu (na konci tohoto dokumentu uvádím některé vybrané články z médií z let 2010 až 2014, které se s větší či menší mírou přesnosti zaobíraly výsledky naší auditní činnosti).

Moje představa, jak mohu pomoci věci měnit k lepšímu v EP:
V ČR, ale v jiných státech EU, je jedním ze zásadních problémů vyhledání a potrestání skutečných viníků řady případů zneužití evropských fondů. Taková situace vyúsťuje v to, že sankce ze zjištění Evropské komise nakonec z různých důvodů zaplatí národní daňový poplatník, který o tom ani neví, a nikoliv konečný viník, což není efektivní řešení.
Dalším závažným problémem je, že častokrát je za největší problém při rychlém „čerpání“ eurodotací označen samotný auditor, a nikoliv ten, kdo danou nesrovnalost způsobil či poskytovatel dotace, který chybu či podvod nedokázal odhalit. Jsou zde tendence pod rouškou snižování administrativní zátěže k legislativnímu omezování rozsahu auditní a kontrolní činnosti, což dle mého osobního názoru opět není ten správný směr. Zjednodušení si umím představit v jiných oblastech, například v nekompromisní redukci některých podporovaných oblastí.
Rád bych konstruktivně pomohl při preventivním i represivním řešení problému zneužívání finančních prostředků EU a rovněž pomohl posílit roli a nezávislost auditu v oblasti strukturálních fondů a tím tak pomohl chránit finanční zájmy českých i evropských daňových poplatníků. Je nesmírně důležité financovat pouze ty aktivity a příjemce, kteří to doopravdy potřebují a nikoliv nehospodárné projekty a různé klientelisticko-korupční sítě, které narušují nejen hospodářskou soutěž, ale zejména morálku společnosti a důvěru v celý evropský projekt.

Domnívám se, že díky svým zkušenostem a rozsáhlým kontaktům v oblasti auditu strukturálních fondů (DG REGIO, DG EMPL, EÚD, OLAF atd) z pozice bruselského „insidera“ bych mohl být jeden z nejvhodnějiších kandidátů, který se může problému EFEKTIVNÍ KONTROLY a AUDITU EURODOTACÍ věnovat na půdě EP okamžitě, bez velkého rozkoukávání či zaškolování. S tímto tématem souvisí i otázky rozkrývání skutečných majitelů příjemců dotací a veřejných zakázek, legislativní úprava a prevence střetu zájmů, a v neposlední řadě i nezávislá a otevřená státní správa, zejména pak funkční a nezávislý audit. Další oblastí, kterou bych aktivně sledoval, by bylo odhalování podvodů s EU fondy na různých úrovních, zejména pak nastavení, funkčnost a první výsledky nově vznikajícího útvaru evropského prokurátora.

Z výše uvedených důvodů bych rád své bruselské know-how poskytl Pirátům na kandidátce při volbách do Evropského parlamentu v květnu tohoto roku a pokud uspěji, pak konkrétně jako člen (nebo alespoň substitute) ve Výboru pro rozpočtovou kontrolu Evropského parlamentu (CONT Committee), kde bych své znalosti a zkušenosti mohl nejlépe uplatnit a kde bych se i pokusil usilovat o pozici ve vedení výboru. Jednání výboru CONT jsem se již osobně zúčastnil ze své pozice v EK, kde jsme europoslancům se svými nadřízenými vysvětlovali některé okolnosti týkající se auditů EK v ČR.

Co se týče národní (české) úrovně, rád bych aktivně působil i zde. V případě účasti ve volbách do EP to v praxi znamená cestovat mezi Bruselem a ČR a o problémech se strukturálními (a i zemědělskými fondy) otevřeně a fundovaně diskutovat na všech úrovních. Není mnoho MEP, kteří by tématu rozuměli opravdu do hloubky technického detailu. Jsem schopen v relativně krátkém časovém intervalu sestavit kvalitní analyticko-auditorský tým, který by byl financován ze zdrojů EP na asistenty, a jehož výstupy by mohli využívat nejen ostatní pirátští MEP a Piráti v České republice, ale i všichni ostatní MEP a zejména pak celá česká veřejnost.

Rozumím tomu, že jako nečlen pirátské strany, který se navíc do současné doby z důvodů své pracovní pozice nemohl nijak veřejně angažovat, jsem v určité nevýhodě. Na druhou stranu i přes jistá omezení, která bude způsobovat vázanost mé osoby profesní mlčenlivostí vůči EK i MF, se domnívám, že téma, které reprezentuji, ve společnosti rezonuje a ve spojení s mým profilem by mohlo být pro kandidátku Pirátů velice zajímavé.

Pokud byste měli jakýkoli dotaz, můžete mi napsat na email petr@glass.cz nebo třeba tady na fóru. Pokud jste dočetli až sem, tak děkuji za trpělivost a za případnou podporu budu rád jak zde na krajském fóru, tak i na celostátním.

Budu se těšit na případné setkání v blízké budoucnosti.

S pozdravem
Petr Jirman


Pár článků z médií týkající se auditu Evropské komise v minulých letech:

Česká televize: EK navrhuje Česku škrtnout 25 miliard, bude se ještě vyjednávat
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonom ... yjednavat/

Česká televize: Za špatné čerpání dotací zaplatí Česko jednu miliardu eur
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonom ... iardu-eur/

Český rozhlas: Dvacet minut Radiožurnálu o Severozápadu
28.03.2013 17:05 rozhovor s Lukášem Wagenknechtem o fungování ROP Severozápad,...
http://prehravac.rozhlas.cz/audio/2857007

Český rozhlas: Brusel chce ze severozápadních Čech zpátky dvě a půl miliardy korun
http://www.rozhlas.cz/zpravy/politika/_zprava/1171820

Česká pozice: Zdrcující kritika z Bruselu: Ministerstvo financí selhalo v dohledu nad eurodotacemi
http://ceskapozice.lidovky.cz/zdrcujici ... zice_83892

Česká pozice: Kalouskova hra o 2,6 miliardy aneb kdo může za špatně rozdělené dotace?
http://ceskapozice.lidovky.cz/kalouskov ... ice_107445

Aktualne.cz: Česku selhala kontrola, EU hrozí zastavením dotací
http://aktualne.centrum.cz/domaci/kauzy ... ?id=725564

Aktualne.cz: Brusel rozhodl: Česko přijde o více než miliardu eur
http://aktualne.centrum.cz/domaci/polit ... ?id=757047
Tito uživatelé poděkovali autorovi Libuse.Verisova za příspěvek:
Petr.Jirman
Líba Věříšová
*********************************
Nemůžu změnit směr větru, ale můžu nastavit plachty tak, abych vždy doplul, kam chci.
Jimmy Dean

Uživatelský avatar
Libuse.Verisova
Koordinátor krajského sdružení
Příspěvky: 499
Registrován: 07 kvě 2017, 20:47
Profese: Technik
Dal poděkování: 120 poděkování
Dostal poděkování: 213 poděkování

Re: KF KHK 22/2018- Krajská nominace do primárek pro volby do EP /rozprava/

Příspěvek od Libuse.Verisova » 02 led 2019, 16:39

Vážené Pirátky a Piráti,

blíží se hlasování o krajskou nominaci, které proběhne bezprostředně po KS 6.1.2019.

Přihlašování uchazečů o krajskou nominaci se připouští do 4.1.2019

K platnému přihlášení je třeba, aby uchazeč byl členem nebo registrovaným příznivcem Pirátů, a aby v příslušném vlákně jednání KF, tedy zde, výslovně vyjádřil zájem o nominaci a předložil kandidátskou řeč. Pokud kandidát neuvede, že chce kandidovat na lídra nebo čelo, má se za to, že neusiluje o nominaci na tyto pozice.

Navržení kandidáta je možné, kandidát ale musí splnit výše uvedené podmínky, tj. vyjádřit zájem o nominace KS KhK, být Pirát či min. RegP a předloží kandidátskou řeč.

Představení kandidátů může proběhnout i na na KS. Časová dotace je stanovena striktně na 3+3 minuty ( představení+dotazy).

Poté zahájíme hlasování.
Hlasovat budeme jednokolově v Heliosu, hlasovat bude možné pro všechny přihlášené kandidáty, nebo se zdržet proti všem. Nominaci získá/získají kandidáti s nadpoloviční většinou hlasů.
Hlasování potrvá 48 hodin.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Libuse.Verisova za příspěvky (celkem 2):
Stanislav.Stipl, Petr.Jirman
Líba Věříšová
*********************************
Nemůžu změnit směr větru, ale můžu nastavit plachty tak, abych vždy doplul, kam chci.
Jimmy Dean

Uživatelský avatar
Matej.Sandor
Místní předsednictvo
Příspěvky: 415
Registrován: 12 dub 2018, 10:46
Profese: právník, manažer, zastupitel Prahy 4
Bydliště: Praha 4
Dal poděkování: 587 poděkování
Dostal poděkování: 729 poděkování

Re: KF KHK 22/2018- Krajská nominace do primárek pro volby do EP /rozprava/

Příspěvek od Matej.Sandor » 03 led 2019, 09:28

Na základě pokynů, které napsala Líba, doplňuji moji kandidátskou řeč http://forum.pirati.cz/viewtopic.php?p=594553#p594553 v tom smyslu, že u Královohradeckého kraje žádám o podporu nominace na čelo a zbytek kandidátky, tj. nikoliv na lídra.

Odpovědět

Zpět na „Krajské fórum Královéhradecký kraj“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů