Cyklolegislativa - vhodné úpravy

Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Doprava a Logistika

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Odpovědět
Zbynek.Janoska
Člen KS Jihomoravský kraj
Příspěvky: 1036
Registrován: 28 úno 2018, 10:54
Profese: programátor
Bydliště: Vracov [HO]
Dal poděkování: 2798 poděkování
Dostal poděkování: 1488 poděkování

Re: Cyklolegislativa - vhodné úpravy

Příspěvek od Zbynek.Janoska »

Problém se starými cyklisty, kteří padají (a ano, je to problém - v Nizození zemře víc cyklistů než motoristů - hodně starší lidi, co spadnou z kola) se dá elegantně řešit pomocí (elektro)trojkolek - jenom se musí udělat osvětová kampaň, protože spousta lidí má pocit, ře trojkolky jsou pro nemohoucí a bere to jako ostudu, že by měla na něčem podobném jezdit :)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Zbynek.Janoska za příspěvek:
Petr.Vileta
Uživatelský avatar
Jan.Prokop
Kontrolní komise
Příspěvky: 2452
Registrován: 22 dub 2009, 08:49
Profese: ITak
Bydliště: Brandýs nad Labem
Dal poděkování: 2007 poděkování
Dostal poděkování: 3229 poděkování

Re: Cyklolegislativa - vhodné úpravy

Příspěvek od Jan.Prokop »

To se imho nevyřeší se současnou generací důchodců cyklistů, přesvědčit babku, aby přesedlala ze 40 let starý Liberty na elektro tříkolku (pokud je na ní ještě schopná jezdit), bude asi stejně těžký jako jí přesvědčit, aby nevěřila zprávám z řetězových mailů.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Prokop za příspěvky (celkem 2):
Michael.Polak, V__
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklolegislativa - vhodné úpravy

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

No přimět přesedlat babku jedoucí na nákup nebo dědu na cestě z hospody, aby na svém zvyku něco změnili, to asi není reálné. Upřímně, můžeme tu vymýšlet všelijaké absurdní zákazy a příkazy a babka si to bude stejně štrádovat po průtahu I. třídy, odbočovat vlevo bez ukázání a strašit řidiče, že v případě úleku spadne... Na druhou stranu řešit to tím, že do vsi umístíme policajta, který bude důchodcům rozdávat pokuty, mi taky nepřijde úplně správné. Není to pro mě úplně příjemná představa... Stejně jako uvolním babče místo v tramvaji, tak ji asi budu ohleduplně tolerovat i na tom kole ve vsi, tak nějak mi to přijde správné. ;)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvky (celkem 3):
Michael.Polak, Ivor.Kollar, cobic

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Michael.Polak
Zahraniční odbor
Příspěvky: 4106
Registrován: 21 dub 2009, 17:19
Profese: programátor, poskytovatel Internetu
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 2897 poděkování
Dostal poděkování: 6677 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklolegislativa - vhodné úpravy

Příspěvek od Michael.Polak »

Hele, přestaňte urážet důchodce, já to mám taky za pár... A BTW, na té cestě do Číny mi 70letá babka (slavila narozeniny v Kazachstánu) se stanem předjela na 12000 km trase o 2 dny (a to včetně času, který strávila internovaná čínskou policií v hotelech), takže potenciál cyklistů-důchodců bych rozhodně nepodceňoval :-)

Pády z kola jsou úplně samostatná kategorie, a upřímně: nemyslím, že zas tak často padají na silnici pod auto. Ujasnili jsme si, že cyklisti na silnicích vadí Petrovi Viletovi do kopce; to dává jistý smysl, na druhou stranu, případ, že cyklista nechce paralelní cyklostezku použít právě do kopce, bude marginální - a bude se nejspíš týkat třeba toho, že jako cyklostezka je značené nějaká ulice napříč serpentinou, která má sklon 20% a bez tlačení se nedá vyjet vůbec (a to ještě budeme rádi, když na ní nebudou schody). Takže se tu neustále bavíme o různých víc či méně imaginárních situacích... ale prostě jen cyklisti vědí, o čem mluví (protože motorista nemá moc představu, do jakých konců občas cyklisty modré značky vedoucí mimo komunikace mohou dovést). Je to klasický problém "sytý hladovému nevěří". (Kombinovaný s problémem, že silniční cyklista se občas řadši nechá navigovat po trase pro auta, protože navigace pro kola např. od Seznamu přisuzuje cyklistům často schopnosti kamzíků...)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michael.Polak za příspěvky (celkem 3):
Ondrej.Kalis, cobic, Karel666

@xChaos@f.cz | @xChaos@mastodon.pirati.cz | nyx.cz XCHAOS | http://www.pirati.cz/lide/michael_polak
zakládající člen | člen MS P6 | pozorovatel TO a KETů doprava/energetika | maloburžoazní centrista | zdání kompetence se vytváří absencí viditelné nekompetence

Petr.Kubik
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 531
Registrován: 09 říj 2018, 12:52
Dal poděkování: 167 poděkování
Dostal poděkování: 359 poděkování

Re: Cyklolegislativa - vhodné úpravy

Příspěvek od Petr.Kubik »

K těm vesnicím, myslím že to tu nezaznělo, silnice jsou mnohdy jediná komunikace a tak ji musí využít všichni. Ani chodník zatím všude není. Je to dáno historicky a dřívější "plánovači" neměli ponětí o pozdějším rozvoji automobilové dopravy. V současnosti tak přes některé obce vede i silnice vyšší kategorie a vzniká tím i problém rozdělení obce na 2 části (při husté dopravě) a nutnosti urychleného vybudování obchvatu.

V uvedeném případě se problém netýká jen cyklistů, uživatelé silnice jsou všichni bez možnosti jakékoli alternativy.
Naposledy upravil(a) Petr.Kubik dne 26 lis 2018, 12:42, celkem upraveno 1 x.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Kubik za příspěvky (celkem 2):
Petr.Vileta, Karel666
"I am chaos. I am hell. I am on two wheels, and you are on four, and that makes me different, and that makes me an asshole. I am not in a car. I am an enemy."

I Am A Cyclist, And I Am Here To Fuck You Up - Kelly Catchpole, July 27th 2015, link.
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklolegislativa - vhodné úpravy

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Přesně tak. V těchto případech je hlavně potřeba co nejrychleji stavět obchvaty, příp. nové silnice v jiné stopě, jinak se obcím neuleví...

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 34601
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31560 poděkování
Dostal poděkování: 25689 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklolegislativa - vhodné úpravy

Příspěvek od Petr.Vileta »

Michael.xChaos.Polak píše: 25 lis 2018, 23:52
Petr.Vileta píše: 25 lis 2018, 23:08 Přitom tady i ti největší sportovci jedou maximálně 5 km/h, protože to je strašný krpál.
Tak doufám, že jako novopečený zastupitel na tom krpálu pomůžeš prosadit cyklostezku, samozřejmě dobrovolně volitelnou :-)
Sice je to v "mém" městském obvodu, ale obávám se, že to jen tak nepůjde. Není tam moc místa a ta silnice už také zúžit nejde, neodpovídala by stavebně dopravním předpisům (šířka jízdního pruhu, krajnice atd. Projeď si to na streetview, je to jen 600 m ;)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Vileta za příspěvek:
V__

Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista

Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.

(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 34601
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31560 poděkování
Dostal poděkování: 25689 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklolegislativa - vhodné úpravy

Příspěvek od Petr.Vileta »

ondrej.kalis píše: 26 lis 2018, 10:28 No přimět přesedlat babku jedoucí na nákup nebo dědu na cestě z hospody, aby na svém zvyku něco změnili, to asi není reálné.
Obávám se, že to bude hlavně otázka ceny.
https://www.elektrokola-skutry.cz/ctyrkolky-trikolky
A navíc, starou Ukrajinu nebo Esku hodí pod kůlnu a zítra na tom může zase vyrazit. Ty elektrický novoty musí ještě nabíjet a to stojí proud a peníze ;)

Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista

Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.

(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)

cobic
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 1
Registrován: 25 lis 2018, 16:43
Profese: designer
Bydliště: Hradec Králové
Dal poděkování: 5 poděkování
Dostal poděkování: 1 poděkování

Re: Cyklolegislativa - vhodné úpravy

Příspěvek od cobic »

Zbynek.Janoska píše: 26 lis 2018, 09:00 Problém se starými cyklisty, kteří padají (a ano, je to problém - v Nizození zemře víc cyklistů než motoristů - hodně starší lidi, co spadnou z kola) se dá elegantně řešit pomocí (elektro)trojkolek - jenom se musí udělat osvětová kampaň, protože spousta lidí má pocit, ře trojkolky jsou pro nemohoucí a bere to jako ostudu, že by měla na něčem podobném jezdit :)
No já nemám pocit, že by z odkazu vyplývalo, že by cyklisté umírali proto, že neudrží balanc a spadnou na zem. Píše se tam, že za rok 2017 bylo usmrceno při nehodách 613 lidí. Z toho 206 cyklistů a 201 motoristů.

Podle toho, co se píše níže, jsem pochopil, že problém se seniory je ten, že nezareagují včas na mopedy, elektrokola a e-skutry, které se vyskytují na cyklostezkách také. A samozřejmě, můžou se také disbalančně zavlnit v nevhodnou dobu a nehoda je na světě. Byl jsem překvapen, že na cyklostezku v NL mohou i ta miniauta nepřekračující rychlost 45 km/h a sám jsem je tam i potkal.

To je podle mě další argument, proč cyklistům cyklostezku nevnucovat. Někdo prostě splyne bezpečněji s motoristy, byť splňuje kritéria i pro cyklostezku.
Tito uživatelé poděkovali autorovi cobic za příspěvek:
Petr.Kubik
Zbynek.Janoska
Člen KS Jihomoravský kraj
Příspěvky: 1036
Registrován: 28 úno 2018, 10:54
Profese: programátor
Bydliště: Vracov [HO]
Dal poděkování: 2798 poděkování
Dostal poděkování: 1488 poděkování

Re: Cyklolegislativa - vhodné úpravy

Příspěvek od Zbynek.Janoska »

cobic píše: 29 lis 2018, 23:53 No já nemám pocit, že by z odkazu vyplývalo, že by cyklisté umírali proto, že neudrží balanc a spadnou na zem. Píše se tam, že za rok 2017 bylo usmrceno při nehodách 613 lidí. Z toho 206 cyklistů a 201 motoristů.
Jasně, to je populární článek, ale poměrně velká část cyklistů, kteří zemřou na nizozemských silnicích jsou senioři, často na elektrokole. Tady dokonce píší, že počet zemřelých na elektrokolech se za poslední rok OFFTOPIC(2016 -> 2017) zdvojnásobil a 2/3 z toho jsou muži nad 65. Tady je to jednoznačně tím, že neodhadnou, zda jejich zdravotní stav odpovídá svištění po cyklostezkách rychlostí 35 km/h. Nicméně protože je cyklistika pro seniory jednoznačně zdravotně prospěšná, řešením by byly právě nějaké kampaně, kurzy jízdy na e-kole apod. a ne např. řidičáky ma e-kola pro seniory, které by vedly k tomu, že by lidí jezdilo méně.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Zbynek.Janoska za příspěvky (celkem 2):
Ondrej.Kalis, V__
Odpovědět

Zpět na „Doprava a Logistika“