Zrušení značky IP 18c - pruh pro pomalá vozidla
Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Doprava a Logistika
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
- Ondrej.Kalis
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 26 říj 2017, 09:26
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha 9
- Dal poděkování: 3142 poděkování
- Dostal poděkování: 1913 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zrušení značky IP 18c - pruh pro pomalá vozidla
Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.
-
- Komunální zastupitel/ka
- Příspěvky: 654
- Registrován: 12 kvě 2010, 20:03
- Profese: Analytik
- Bydliště: Olomouc
- Dal poděkování: 448 poděkování
- Dostal poděkování: 1027 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zrušení značky IP 18c - pruh pro pomalá vozidla
Dálnice zcela bez odstavného pruhu je prasečinka - bohužel očekávaná budoucnost např. na D11
Pirát od září 2018, MS Olomouc, komise dopravní Olomoucký kraj, zastupitel města Olomouce.
"Yes, we are all individuals!" (Life of Brian)
“Every lie we tell incurs a debt to the truth. Sooner or later that debt is paid.” (Chernobyl)
- Ondrej.Kalis
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 26 říj 2017, 09:26
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha 9
- Dal poděkování: 3142 poděkování
- Dostal poděkování: 1913 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zrušení značky IP 18c - pruh pro pomalá vozidla
Každopádně v tomhle byla změna konceptu dálniční sítě také přínosem. Sice vznikly dálnice II. třídy, ale zase bylo jasně definováno, že tato kategorie by měla být dočasná a všechny rychlostky by měly být upraveny na dálnice se vším všudy (což někde nebude žádnej med).
Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.
-
- Komunální zastupitel/ka
- Příspěvky: 654
- Registrován: 12 kvě 2010, 20:03
- Profese: Analytik
- Bydliště: Olomouc
- Dal poděkování: 448 poděkování
- Dostal poděkování: 1027 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zrušení značky IP 18c - pruh pro pomalá vozidla
D35 Mohelnice-Křelov to stejné.
Pirát od září 2018, MS Olomouc, komise dopravní Olomoucký kraj, zastupitel města Olomouce.
"Yes, we are all individuals!" (Life of Brian)
“Every lie we tell incurs a debt to the truth. Sooner or later that debt is paid.” (Chernobyl)
- Ondrej.Kalis
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 26 říj 2017, 09:26
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha 9
- Dal poděkování: 3142 poděkování
- Dostal poděkování: 1913 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zrušení značky IP 18c - pruh pro pomalá vozidla
Jo, máš pravdu, D35 za Mohelnicí je takhle drsná. Samozřejmě to jsou takovéhle letité stavby a i s tím by se mělo něco dělat. I když u D35 bude teď prioritou postavit úsek mezi Opatovicemi a Mohelnicí. Každopádně na dálnice v parametrech silnice s kat. šířkou 20,5 bychom si měli posvítit.David.Novak píše: ↑28 lis 2018, 10:52 D46 má místo odstavného pruhu cca 1 metr širokou krajnici. V úseku od hranic okresů PV/OL do MÚK Slavonín zcela bez krajnice (kat. S 20,5).
D35 Mohelnice-Křelov to stejné.
Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 02 říj 2017, 20:16
- Profese: Mám
- Dal poděkování: 187 poděkování
- Dostal poděkování: 311 poděkování
Re: Zrušení značky IP 18c - pruh pro pomalá vozidla
No minimálně pro dálnici tato poloviční pravda dělá z toho coo jsi napsal lež, na dálnici máš rychlostní omezení pro některá vozidla např. kamiony, takže rok 1967 je super, ale jaksi zapomínáš na jiné předpisy atd. a vyvozuješ zbytečnost...Petr.Kubik píše: ↑29 říj 2018, 12:01 "Pruh pro pomalá vozidla" je primárně určen pro nákladní vozidla, neschopná ve stoupání udržet rychlost 80 km/h (zavedeno v roce 1967!). Jiné vozidlo by mělo pruh použít, pokud je jeho rychlost výrazně nižší (dost nejasná definice). Z hlediska ostatních řidičů už ale není rozdíl v pomalu jedoucím nákladním nebo osobním autě. Vozidla sice dosahují potřebnou minimální rychlost 80 km/h na rovině pro použití dálnice, ale ve stoupání jedou pomaleji. Případně i z jiných důvodů jedou pomaleji (než ostatní vozidla) a to i mimo stoupání. Ve všech případech přitom platí povinnost jízdy v pravém jízdním pruhu, bez ohledu na existenci jakéhokoli speciálního pruhu.
Jinak 80km je napsáno "konstrukční rychlost", tedy doporučuju prvně nastudovat než něco napíšeš, proto celou otázku považuji za zbytečnou se zabývat, je plná bludů...
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 531
- Registrován: 09 říj 2018, 12:52
- Dal poděkování: 167 poděkování
- Dostal poděkování: 359 poděkování
Re: Zrušení značky IP 18c - pruh pro pomalá vozidla
Opět doufám, že jste si všiml, že diskuse je o osobních autech nevyužívajících ten pruh vpravo a zda by se neměl značit normálně.Karel666 píše: ↑03 pro 2018, 12:22No minimálně pro dálnici tato poloviční pravda dělá z toho coo jsi napsal lež, na dálnici máš rychlostní omezení pro některá vozidla např. kamiony, takže rok 1967 je super, ale jaksi zapomínáš na jiné předpisy atd. a vyvozuješ zbytečnost...Petr.Kubik píše: ↑29 říj 2018, 12:01 "Pruh pro pomalá vozidla" je primárně určen pro nákladní vozidla, neschopná ve stoupání udržet rychlost 80 km/h (zavedeno v roce 1967!). Jiné vozidlo by mělo pruh použít, pokud je jeho rychlost výrazně nižší (dost nejasná definice). Z hlediska ostatních řidičů už ale není rozdíl v pomalu jedoucím nákladním nebo osobním autě. Vozidla sice dosahují potřebnou minimální rychlost 80 km/h na rovině pro použití dálnice, ale ve stoupání jedou pomaleji. Případně i z jiných důvodů jedou pomaleji (než ostatní vozidla) a to i mimo stoupání. Ve všech případech přitom platí povinnost jízdy v pravém jízdním pruhu, bez ohledu na existenci jakéhokoli speciálního pruhu.
Jinak 80km je napsáno "konstrukční rychlost", tedy doporučuju prvně nastudovat než něco napíšeš, proto celou otázku považuji za zbytečnou se zabývat, je plná bludů...
Dále nevím zda si nepletete "konstrukční rychlost", "maximální povolenou rychlost", "rychlost na rovině nejméně" a níže uvedenou "dosaženou rychlost alespoň". U značky IP 18c se nic o konstrukční rychlosti neříká.
Uberte prosím plyn, v souvislosti s tím vámi použitým slovem "lež" mi přijde že trollíte...
Značka IP 18c: Jízdní pruh pro pomalá vozidla
Značka vyznačuje počet a uspořádání jízdních pruhů. Značka zároveň vyznačuje přídatný pruh na dálnici a silnici pro motorová vozidla určený pro motorová vozidla, která v takto označeném úseku dálnice nebo silnice pro motorová vozidla nedosáhnou rychlosti jízdy alespoň 80 km.h-1. Jiná motorová vozidla užívají jízdní pruh pro pomalá vozidla jestliže je jejich rychlost jízdy v daném úseku dálnice nebo silnice pro motorová vozidla výrazně nižší než rychlost jízdy ostatních vozidel jedoucích v témže směru jízdy.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Kubik za příspěvek:
- V__
I Am A Cyclist, And I Am Here To Fuck You Up - Kelly Catchpole, July 27th 2015, link.
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 02 říj 2017, 20:16
- Profese: Mám
- Dal poděkování: 187 poděkování
- Dostal poděkování: 311 poděkování
Re: Zrušení značky IP 18c - pruh pro pomalá vozidla
A k tomu co jsem napsal ani čárka, pouze ohrazení, ale jaksi bez vysvětlení proč?Petr.Kubik píše: ↑03 pro 2018, 13:08
Opět doufám, že jste si všiml, že diskuse je o osobních autech nevyužívajících ten pruh vpravo a zda by se neměl značit normálně.
Dále nevím zda si nepletete "konstrukční rychlost", "maximální povolenou rychlost", "rychlost na rovině nejméně" a níže uvedenou "dosaženou rychlost alespoň". U značky IP 18c se nic o konstrukční rychlosti neříká.
Uberte prosím plyn, v souvislosti s tím vámi použitým slovem "lež" mi přijde že trollíte...
Takže znovu, je pravda, že na dálnici kde se značka používá existuje omezení pro některé vozidla jako např. náklaďáky a je dovoleno na silnici v jet autům jejihž konstrukční rychlost je 80km=papírová a trou fakt nejezdí...
Zde upozornuji, že se vyrábí dnes auta, např. elektromobily co mají v papírech 80km maximálku, tedy mají práva na dálnici a fakt snad nevěříš, že byli vyvinuty v rokách jako tvůj příklad 1967...
Za další, tato značka je i na silnicích první třídy a tam jaksi mohou i auto s nižší konstrukční rychlostí, pro teba traktor apod. a fakt chceš napsat, že jezdí pouze traktory ze 60tých let a ty nové jezdí všechby 80 a vyšší rychlostí ?
Takže po znalostech co dostávám o vyhlášce na povinném školení řidičů v práci + obecný přehled co dneska automobilky prodávají mi ukazuje, že důvody které uvádíš "o zbytečnosti" jsou bludy, protože jsi napsal pouze něco a taktně asi z neznalosti zamlčel, když jsem poukázal na další informace, že i nové dopravní prostředky vyráběné a vyvýjené v roce 2017 jsou na tom stejně jako ty v roce 1967, tak jsi napsal zbrzdi,a le k argumentům ani čárku?
Takže se ptám znovu, když si přečteš, že to co jsi uvedl že platilo o roce 1967 a proč byla zavedena, platí i dnes, je nějaký další argumnet proč ji rušit, když ty co jsi uvedl stále platí?
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 531
- Registrován: 09 říj 2018, 12:52
- Dal poděkování: 167 poděkování
- Dostal poděkování: 359 poděkování
Re: Zrušení značky IP 18c - pruh pro pomalá vozidla
V roce 1967 byla auta výkonově úplně jinde než dnes. Ve stoupáních docházelo k velkým poklesům rychlosti. Proto se zaváděly ty pruhy, a jak píše Petr Vileta, tehdy to ještě nebyla otázka dálnic. Je to dostatečně pochopitelné i pro Vás?Karel666 píše: ↑04 pro 2018, 07:57A k tomu co jsem napsal ani čárka, pouze ohrazení, ale jaksi bez vysvětlení proč?Petr.Kubik píše: ↑03 pro 2018, 13:08
Opět doufám, že jste si všiml, že diskuse je o osobních autech nevyužívajících ten pruh vpravo a zda by se neměl značit normálně.
Dále nevím zda si nepletete "konstrukční rychlost", "maximální povolenou rychlost", "rychlost na rovině nejméně" a níže uvedenou "dosaženou rychlost alespoň". U značky IP 18c se nic o konstrukční rychlosti neříká.
Uberte prosím plyn, v souvislosti s tím vámi použitým slovem "lež" mi přijde že trollíte...
Takže znovu, je pravda, že na dálnici kde se značka používá existuje omezení pro některé vozidla jako např. náklaďáky a je dovoleno na silnici v jet autům jejihž konstrukční rychlost je 80km=papírová a trou fakt nejezdí...
Zde upozornuji, že se vyrábí dnes auta, např. elektromobily co mají v papírech 80km maximálku, tedy mají práva na dálnici a fakt snad nevěříš, že byli vyvinuty v rokách jako tvůj příklad 1967...
Za další, tato značka je i na silnicích první třídy a tam jaksi mohou i auto s nižší konstrukční rychlostí, pro teba traktor apod. a fakt chceš napsat, že jezdí pouze traktory ze 60tých let a ty nové jezdí všechby 80 a vyšší rychlostí ?
Takže po znalostech co dostávám o vyhlášce na povinném školení řidičů v práci + obecný přehled co dneska automobilky prodávají mi ukazuje, že důvody které uvádíš "o zbytečnosti" jsou bludy, protože jsi napsal pouze něco a taktně asi z neznalosti zamlčel, když jsem poukázal na další informace, že i nové dopravní prostředky vyráběné a vyvýjené v roce 2017 jsou na tom stejně jako ty v roce 1967, tak jsi napsal zbrzdi,a le k argumentům ani čárku?
Takže se ptám znovu, když si přečteš, že to co jsi uvedl že platilo o roce 1967 a proč byla zavedena, platí i dnes, je nějaký další argumnet proč ji rušit, když ty co jsi uvedl stále platí?
Ale klidně si to škrtněte (míněna informace o roku 1967), není to dnes vůbec důležité.
I Am A Cyclist, And I Am Here To Fuck You Up - Kelly Catchpole, July 27th 2015, link.
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 02 říj 2017, 20:16
- Profese: Mám
- Dal poděkování: 187 poděkování
- Dostal poděkování: 311 poděkování
Re: Zrušení značky IP 18c - pruh pro pomalá vozidla
A proč nečteš co píšu, ale píšeš o něčem jiném????Petr.Kubik píše: ↑04 pro 2018, 11:15 V roce 1967 byla auta výkonově úplně jinde než dnes. Ve stoupáních docházelo k velkým poklesům rychlosti. Proto se zaváděly ty pruhy, a jak píše Petr Vileta, tehdy to ještě nebyla otázka dálnic. Je to dostatečně pochopitelné i pro Vás?
Ale klidně si to škrtněte (míněna informace o roku 1967), není to dnes vůbec důležité.
Auto výkonově jsou někde jinde? Všechna nebo lžete a pravda je pouze část, ale na trhu jsou vozidla která ten výkon a rychlost nemají a za další je pravda, že jsou i jiné dopravní prostředky učastnící se provozu jako traktor, auto pro 15leté, skutr, elektromobil, který má vlastnosti tu pomalost a malej výkon? Že např. kamion je dokonce rychlostně omezen na menší rychlost úmyslně, teda rozdíl 110-60 a dnes 130-80...=u kamionu
Proč nekomentujete na informaci, že ty stroje stále existují, ale tvrdíte lež, že už jsou všechyn stroje učastnící se provozu výkonově jinde?
Prostě nepíšete pravdu a jenom dokola píšete, že auto v roce 1967 mají menší výkon než dnešní...