Zrušení značky IP 18c - pruh pro pomalá vozidla

Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Doprava a Logistika

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení značky IP 18c - pruh pro pomalá vozidla

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Dálnice bez odstavného pruhu najdeš mnohdy i v zahraničí, podle mého osobního názoru je to něco, co by se nemělo stavět, bohužel byla prosazena do normy i kategorie D21,5, což je čtyřpruh bez odstavu s občasnými zálivy. Samozřejmě, že čtyřpruhová silnice s 90 km/h v tom není zrovna o moc lepší, to je věc druhá... A nemám pocit, že by stoupák místo odstavného pruhu byl specialita ex-rychlostek, když si vybavím ty, co mám proježděné, zrovna tam mě tohle řešení nenapadá. Řekl bych, že se to v minulosti dělalo všude. ;)

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

David.Novak
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 654
Registrován: 12 kvě 2010, 20:03
Profese: Analytik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 448 poděkování
Dostal poděkování: 1027 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení značky IP 18c - pruh pro pomalá vozidla

Příspěvek od David.Novak »

Nene, já píšu, že dálnice úplně bez odstavného pruhu (bez stoupáku) je na ex-rychlostkách. Stoupák beru jako náhradu odstavného pruhu - to je, myslím si, specialitou hlavně starší části D1.
Dálnice zcela bez odstavného pruhu je prasečinka - bohužel očekávaná budoucnost např. na D11 :(

Pirát od září 2018, MS Olomouc, komise dopravní Olomoucký kraj, zastupitel města Olomouce.
"Yes, we are all individuals!" (Life of Brian)
“Every lie we tell incurs a debt to the truth. Sooner or later that debt is paid.” (Chernobyl)


Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení značky IP 18c - pruh pro pomalá vozidla

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Rychlostky vznikaly všelijak, někdy se stavěly třeba tak, že když zbyly peníze, byla postavena půlka, která sloužila pro oba směry, a časem byla postavena druhá půlka (jízdní pás). Nacházet se na nich tedy může v zásadě kdeco a regionálně se to dost liší. Nicméně teď mě žádný úsek rychlostky úplně bez odstavného pruhu nenapadá. Nebyly to spíš řadové I. třídy s 90kou?

Každopádně v tomhle byla změna konceptu dálniční sítě také přínosem. Sice vznikly dálnice II. třídy, ale zase bylo jasně definováno, že tato kategorie by měla být dočasná a všechny rychlostky by měly být upraveny na dálnice se vším všudy (což někde nebude žádnej med). :)

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

David.Novak
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 654
Registrován: 12 kvě 2010, 20:03
Profese: Analytik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 448 poděkování
Dostal poděkování: 1027 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení značky IP 18c - pruh pro pomalá vozidla

Příspěvek od David.Novak »

D46 má místo odstavného pruhu cca 1 metr širokou krajnici. V úseku od hranic okresů PV/OL do MÚK Slavonín zcela bez krajnice (kat. S 20,5).
D35 Mohelnice-Křelov to stejné.

Pirát od září 2018, MS Olomouc, komise dopravní Olomoucký kraj, zastupitel města Olomouce.
"Yes, we are all individuals!" (Life of Brian)
“Every lie we tell incurs a debt to the truth. Sooner or later that debt is paid.” (Chernobyl)


Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení značky IP 18c - pruh pro pomalá vozidla

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

David.Novak píše: 28 lis 2018, 10:52 D46 má místo odstavného pruhu cca 1 metr širokou krajnici. V úseku od hranic okresů PV/OL do MÚK Slavonín zcela bez krajnice (kat. S 20,5).
D35 Mohelnice-Křelov to stejné.
Jo, máš pravdu, D35 za Mohelnicí je takhle drsná. Samozřejmě to jsou takovéhle letité stavby a i s tím by se mělo něco dělat. I když u D35 bude teď prioritou postavit úsek mezi Opatovicemi a Mohelnicí. Každopádně na dálnice v parametrech silnice s kat. šířkou 20,5 bychom si měli posvítit. ;)

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Karel666
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 1017
Registrován: 02 říj 2017, 20:16
Profese: Mám
Dal poděkování: 187 poděkování
Dostal poděkování: 311 poděkování

Re: Zrušení značky IP 18c - pruh pro pomalá vozidla

Příspěvek od Karel666 »

Petr.Kubik píše: 29 říj 2018, 12:01 "Pruh pro pomalá vozidla" je primárně určen pro nákladní vozidla, neschopná ve stoupání udržet rychlost 80 km/h (zavedeno v roce 1967!). Jiné vozidlo by mělo pruh použít, pokud je jeho rychlost výrazně nižší (dost nejasná definice). Z hlediska ostatních řidičů už ale není rozdíl v pomalu jedoucím nákladním nebo osobním autě. Vozidla sice dosahují potřebnou minimální rychlost 80 km/h na rovině pro použití dálnice, ale ve stoupání jedou pomaleji. Případně i z jiných důvodů jedou pomaleji (než ostatní vozidla) a to i mimo stoupání. Ve všech případech přitom platí povinnost jízdy v pravém jízdním pruhu, bez ohledu na existenci jakéhokoli speciálního pruhu.
No minimálně pro dálnici tato poloviční pravda dělá z toho coo jsi napsal lež, na dálnici máš rychlostní omezení pro některá vozidla např. kamiony, takže rok 1967 je super, ale jaksi zapomínáš na jiné předpisy atd. a vyvozuješ zbytečnost...
Jinak 80km je napsáno "konstrukční rychlost", tedy doporučuju prvně nastudovat než něco napíšeš, proto celou otázku považuji za zbytečnou se zabývat, je plná bludů...
Petr.Kubik
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 531
Registrován: 09 říj 2018, 12:52
Dal poděkování: 167 poděkování
Dostal poděkování: 359 poděkování

Re: Zrušení značky IP 18c - pruh pro pomalá vozidla

Příspěvek od Petr.Kubik »

Karel666 píše: 03 pro 2018, 12:22
Petr.Kubik píše: 29 říj 2018, 12:01 "Pruh pro pomalá vozidla" je primárně určen pro nákladní vozidla, neschopná ve stoupání udržet rychlost 80 km/h (zavedeno v roce 1967!). Jiné vozidlo by mělo pruh použít, pokud je jeho rychlost výrazně nižší (dost nejasná definice). Z hlediska ostatních řidičů už ale není rozdíl v pomalu jedoucím nákladním nebo osobním autě. Vozidla sice dosahují potřebnou minimální rychlost 80 km/h na rovině pro použití dálnice, ale ve stoupání jedou pomaleji. Případně i z jiných důvodů jedou pomaleji (než ostatní vozidla) a to i mimo stoupání. Ve všech případech přitom platí povinnost jízdy v pravém jízdním pruhu, bez ohledu na existenci jakéhokoli speciálního pruhu.
No minimálně pro dálnici tato poloviční pravda dělá z toho coo jsi napsal lež, na dálnici máš rychlostní omezení pro některá vozidla např. kamiony, takže rok 1967 je super, ale jaksi zapomínáš na jiné předpisy atd. a vyvozuješ zbytečnost...
Jinak 80km je napsáno "konstrukční rychlost", tedy doporučuju prvně nastudovat než něco napíšeš, proto celou otázku považuji za zbytečnou se zabývat, je plná bludů...
Opět doufám, že jste si všiml, že diskuse je o osobních autech nevyužívajících ten pruh vpravo a zda by se neměl značit normálně.

Dále nevím zda si nepletete "konstrukční rychlost", "maximální povolenou rychlost", "rychlost na rovině nejméně" a níže uvedenou "dosaženou rychlost alespoň". U značky IP 18c se nic o konstrukční rychlosti neříká.

Uberte prosím plyn, v souvislosti s tím vámi použitým slovem "lež" mi přijde že trollíte...
Značka IP 18c: Jízdní pruh pro pomalá vozidla
Obrázek
Značka vyznačuje počet a uspořádání jízdních pruhů. Značka zároveň vyznačuje přídatný pruh na dálnici a silnici pro motorová vozidla určený pro motorová vozidla, která v takto označeném úseku dálnice nebo silnice pro motorová vozidla nedosáhnou rychlosti jízdy alespoň 80 km.h-1. Jiná motorová vozidla užívají jízdní pruh pro pomalá vozidla jestliže je jejich rychlost jízdy v daném úseku dálnice nebo silnice pro motorová vozidla výrazně nižší než rychlost jízdy ostatních vozidel jedoucích v témže směru jízdy.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Kubik za příspěvek:
V__
"I am chaos. I am hell. I am on two wheels, and you are on four, and that makes me different, and that makes me an asshole. I am not in a car. I am an enemy."

I Am A Cyclist, And I Am Here To Fuck You Up - Kelly Catchpole, July 27th 2015, link.
Karel666
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 1017
Registrován: 02 říj 2017, 20:16
Profese: Mám
Dal poděkování: 187 poděkování
Dostal poděkování: 311 poděkování

Re: Zrušení značky IP 18c - pruh pro pomalá vozidla

Příspěvek od Karel666 »

Petr.Kubik píše: 03 pro 2018, 13:08
Opět doufám, že jste si všiml, že diskuse je o osobních autech nevyužívajících ten pruh vpravo a zda by se neměl značit normálně.

Dále nevím zda si nepletete "konstrukční rychlost", "maximální povolenou rychlost", "rychlost na rovině nejméně" a níže uvedenou "dosaženou rychlost alespoň". U značky IP 18c se nic o konstrukční rychlosti neříká.

Uberte prosím plyn, v souvislosti s tím vámi použitým slovem "lež" mi přijde že trollíte...
A k tomu co jsem napsal ani čárka, pouze ohrazení, ale jaksi bez vysvětlení proč?

Takže znovu, je pravda, že na dálnici kde se značka používá existuje omezení pro některé vozidla jako např. náklaďáky a je dovoleno na silnici v jet autům jejihž konstrukční rychlost je 80km=papírová a trou fakt nejezdí...
Zde upozornuji, že se vyrábí dnes auta, např. elektromobily co mají v papírech 80km maximálku, tedy mají práva na dálnici a fakt snad nevěříš, že byli vyvinuty v rokách jako tvůj příklad 1967...

Za další, tato značka je i na silnicích první třídy a tam jaksi mohou i auto s nižší konstrukční rychlostí, pro teba traktor apod. a fakt chceš napsat, že jezdí pouze traktory ze 60tých let a ty nové jezdí všechby 80 a vyšší rychlostí ?


Takže po znalostech co dostávám o vyhlášce na povinném školení řidičů v práci + obecný přehled co dneska automobilky prodávají mi ukazuje, že důvody které uvádíš "o zbytečnosti" jsou bludy, protože jsi napsal pouze něco a taktně asi z neznalosti zamlčel, když jsem poukázal na další informace, že i nové dopravní prostředky vyráběné a vyvýjené v roce 2017 jsou na tom stejně jako ty v roce 1967, tak jsi napsal zbrzdi,a le k argumentům ani čárku?

Takže se ptám znovu, když si přečteš, že to co jsi uvedl že platilo o roce 1967 a proč byla zavedena, platí i dnes, je nějaký další argumnet proč ji rušit, když ty co jsi uvedl stále platí?
Petr.Kubik
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 531
Registrován: 09 říj 2018, 12:52
Dal poděkování: 167 poděkování
Dostal poděkování: 359 poděkování

Re: Zrušení značky IP 18c - pruh pro pomalá vozidla

Příspěvek od Petr.Kubik »

Karel666 píše: 04 pro 2018, 07:57
Petr.Kubik píše: 03 pro 2018, 13:08
Opět doufám, že jste si všiml, že diskuse je o osobních autech nevyužívajících ten pruh vpravo a zda by se neměl značit normálně.

Dále nevím zda si nepletete "konstrukční rychlost", "maximální povolenou rychlost", "rychlost na rovině nejméně" a níže uvedenou "dosaženou rychlost alespoň". U značky IP 18c se nic o konstrukční rychlosti neříká.

Uberte prosím plyn, v souvislosti s tím vámi použitým slovem "lež" mi přijde že trollíte...
A k tomu co jsem napsal ani čárka, pouze ohrazení, ale jaksi bez vysvětlení proč?

Takže znovu, je pravda, že na dálnici kde se značka používá existuje omezení pro některé vozidla jako např. náklaďáky a je dovoleno na silnici v jet autům jejihž konstrukční rychlost je 80km=papírová a trou fakt nejezdí...
Zde upozornuji, že se vyrábí dnes auta, např. elektromobily co mají v papírech 80km maximálku, tedy mají práva na dálnici a fakt snad nevěříš, že byli vyvinuty v rokách jako tvůj příklad 1967...

Za další, tato značka je i na silnicích první třídy a tam jaksi mohou i auto s nižší konstrukční rychlostí, pro teba traktor apod. a fakt chceš napsat, že jezdí pouze traktory ze 60tých let a ty nové jezdí všechby 80 a vyšší rychlostí ?


Takže po znalostech co dostávám o vyhlášce na povinném školení řidičů v práci + obecný přehled co dneska automobilky prodávají mi ukazuje, že důvody které uvádíš "o zbytečnosti" jsou bludy, protože jsi napsal pouze něco a taktně asi z neznalosti zamlčel, když jsem poukázal na další informace, že i nové dopravní prostředky vyráběné a vyvýjené v roce 2017 jsou na tom stejně jako ty v roce 1967, tak jsi napsal zbrzdi,a le k argumentům ani čárku?

Takže se ptám znovu, když si přečteš, že to co jsi uvedl že platilo o roce 1967 a proč byla zavedena, platí i dnes, je nějaký další argumnet proč ji rušit, když ty co jsi uvedl stále platí?
V roce 1967 byla auta výkonově úplně jinde než dnes. Ve stoupáních docházelo k velkým poklesům rychlosti. Proto se zaváděly ty pruhy, a jak píše Petr Vileta, tehdy to ještě nebyla otázka dálnic. Je to dostatečně pochopitelné i pro Vás?

Ale klidně si to škrtněte (míněna informace o roku 1967), není to dnes vůbec důležité.
"I am chaos. I am hell. I am on two wheels, and you are on four, and that makes me different, and that makes me an asshole. I am not in a car. I am an enemy."

I Am A Cyclist, And I Am Here To Fuck You Up - Kelly Catchpole, July 27th 2015, link.
Karel666
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 1017
Registrován: 02 říj 2017, 20:16
Profese: Mám
Dal poděkování: 187 poděkování
Dostal poděkování: 311 poděkování

Re: Zrušení značky IP 18c - pruh pro pomalá vozidla

Příspěvek od Karel666 »

Petr.Kubik píše: 04 pro 2018, 11:15 V roce 1967 byla auta výkonově úplně jinde než dnes. Ve stoupáních docházelo k velkým poklesům rychlosti. Proto se zaváděly ty pruhy, a jak píše Petr Vileta, tehdy to ještě nebyla otázka dálnic. Je to dostatečně pochopitelné i pro Vás?

Ale klidně si to škrtněte (míněna informace o roku 1967), není to dnes vůbec důležité.
A proč nečteš co píšu, ale píšeš o něčem jiném????

Auto výkonově jsou někde jinde? Všechna nebo lžete a pravda je pouze část, ale na trhu jsou vozidla která ten výkon a rychlost nemají a za další je pravda, že jsou i jiné dopravní prostředky učastnící se provozu jako traktor, auto pro 15leté, skutr, elektromobil, který má vlastnosti tu pomalost a malej výkon? Že např. kamion je dokonce rychlostně omezen na menší rychlost úmyslně, teda rozdíl 110-60 a dnes 130-80...=u kamionu

Proč nekomentujete na informaci, že ty stroje stále existují, ale tvrdíte lež, že už jsou všechyn stroje učastnící se provozu výkonově jinde?

Prostě nepíšete pravdu a jenom dokola píšete, že auto v roce 1967 mají menší výkon než dnešní...
Odpovědět

Zpět na „Doprava a Logistika“