Tomas.Kolacny píše: ↑28 říj 2018, 19:39
Marcel.Kolaja píše: ↑28 říj 2018, 18:12
Neměl by způsob rozdělení být obsažen v koaliční smlouvě? Ale možná jsem špatně hledal.
Neměl, jelikož ho do koaliční smlouvy nikdo nezanesl, ani jeho zanesení nikdo nikdy nepožadoval (nebo o tom nevím).
Tudíž to mám chápat tak, že existuje nepsaná dohoda v tebou zde dříve vyjádřeném duchu, která platí?
Tomas.Kolacny píše: ↑28 říj 2018, 19:39
Marcel.Kolaja píše: ↑28 říj 2018, 18:12
Já nemám problém s tím, že by hranice 200k byla příliš vysoká. Já mám problém s tím, že nevím, co předkladatel a potažmo místní fórum v povolební strategií chápe formulací "Požadujeme fň ve výši x". Rád bych k tomuto dostal nějaký autoritativní výklad. Je to v pořádku, pokud je vyjednána měkčí podmínka? A skutečně to v tuto chvíli míním obecně a ne konkrétně ve vztahu k výběrovým řízením. Hlasování místního fóra vytvoří precedent, jak se stavíme k podmínkám uvedených v povolebních strategiích (pokud se rozhodneme v tomto konceptu pokračovat).
Já můžu poskytnout pouze náhled předkladatele povolební strategie, kdy tento dokument chápu jako principiální rámec vyjednávání -> principy v něm uvedené byly zachované a schválením koaliční smlouvy MF fakticky validuje ústupek v rámci explicitní hodnoty uvedené v povolební strategii (ekvivalentem by imho byla novelizace povolební strategie). Jsem sám zvědavý, co RK odpoví, jelikož doslovné trvání na schválených formulacích jak v programu, tak v povolební strategii by svědčilo o politické rigiditě strany, která by imho fakticky znamenala neschopnost jednat o čemkoli jiném, než je vlastní názor, což se ale trochu míjí s čl. 2, odst. 2, pís. f) Stanov, který za základní politiku strany považuje demokracii.
Děkuji za pohled z pozice předkladatele. Pak tedy ale vůbec nechápu smysl povolební strategie, když můžeme říct, že to jsou pouze výchozí hodnoty, z kterých můžeme případně slevit, když výchozí hodnoty jsou pochopitelně definovány povolebním programem. Měl jsem za to, že povolební strategie je pevný bod.
Co se týče politické rigidity strany a neschopnosti jednat, nemohu s tebou nějak zásadně nesouhlasit. Nicméně pro mě je to jen ukázka toho (jak jsem již v minulosti několikrát poukazoval), že celý koncept existence povolební strategie je vadný.
Cílem kandidatury je prosadit volební program a po volbách začíná vyjednávání, které je ovlivněno tím, jak voliči určili sílu počtem přidělených mandátů. Jakékoli budování veřejných povolebních strategií před volbami, na které se politici po volbách odkazují, je politický alibismus a zbavování se politické odpovědnosti za své činy. A stále si myslím, že to, jak se nyní postavíme k interpretaci povolební strategie, bude do jisté míry precedentem.