Doprava v Praze

Moderátor: PKS Praha

Pravidla fóra
  • Toto je veřejné fórum. Stanoviska nevyjadřují názor Pirátů, pokud nebyla schválena příslušnými orgány. Stanoviska se publikují na krajském webu.
  • V anketách mohou hlasovat i návštěvníci bez přihlášení. Ankety proto nelze v žádném případě považovat za závazná hlasování.
  • Moderátorem tohoto fóra je krajské předsednictvo.
  • Toto fórum je viditelné pro návštěvníky bez přihlášení. Přihlášeným uživatelům se zobrazuje pouze tehdy, pokud jsou členy krajského sdružení nebo jeho registrovanými příznivci. Fóra místních sdružení se zobrazují pouze jejich členům a jejich registrovaným příznivcům.
  • Mezi registrované příznivce se můžete sami zařadit přidáním do příslušné skupiny v nabídce Obrázek Nastavit zobrazovaná fóra.
ondrej.kalis
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 178
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 141 poděkování
Dostal poděkování: 90 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava v Praze

Příspěvek od ondrej.kalis » 03 říj 2018, 11:02

RomanRous píše:
03 říj 2018, 10:06
- Jezdíval jsem vlakem z Podbaby do Holešovic. Odhadem 50% spojů má zpoždění. Příměstské vlaky budou lidi používat, až se na ně budou moct spolehnout. Teprve následně má smysl řešit, že jich jezdí málo a jsou blbě propojené, takže se pro ježdění po Praze používají málo a všichni se cpeme v metru.
Problém zlepšení železnice, jakkoliv je to jedním z důležitých cílů, je značně závislý na státu, resp. SŽDC, která má železnice na starosti a musí se postarat o zlepšení stávajícího stavu. Pokud mají železniční tratě téměř vyčerpanou kapacitu, což souvisí často nejen s počtem kolejí, ale také s technologickým vybavením, nemůže Praha sama o sobě moc velkého zlepšení docílit. V současnosti jsme rádi, když se na osobních vlacích daří zavádět pravidelný takt, a pokud se ho daří navíc dodržovat, je to na některých tratích na hranici zázraku. Tím lidi do městské železnice moc nedostaneme.

Druhá věc jsou intervaly železnice a trasování tratí v rámci Prahy. Ono využití železnice v rámci MHD zní líbivě, ale musíme si uvědomit, že interval 15, ale ani 10 min ve špičkách není něco, co by cestující v konkurenci metra a tramvají příliš lákalo, na většině tratí je potom interval ještě delší. Osobně rád využiji vlak třeba z Veleslavína na Vltavskou, ovšem musí tam zastavovat a zcela nepochopitelelně na Bubnech stavěly jen Os, kterých jezdí sakra málo, přitom je to přestupní uzel na metro C. Reálně je dobré spojení vlakem třeba na Radotín nebo Běchovice a Klánovice, kde jsou na poměry dané relace slušné intervaly, avšak na většině tras platí to, co jsem řekl výše.

Větší zapojení železnice by vyžadovalo vybudování nějaké formy S-bahnu, a to zejména v oblasti pražského uzlu, který by v okolí centra dokázal fungovat podobně jako metro, s tím musí být ale nedílně spojeny i investice v mimopražské oblasti, protože pokud chceme zajistit S-bahn v centru s intervaly třeba 5 min, musíme zajistit přesnost provozu i na příměstě se zpožděními do 2 min. To reálně znamená separované tratě v širokém okolí Prahy, aby regionální doprava nebyla omezována jinými druhy vlaků.
RomanRous píše:
03 říj 2018, 10:06
- Nejsou online údaje o aktuální poloze tramvají a autobusů. Pro dojíždění do školy na čas je toto celkem nutnost. Jako IT jsem přesvědčený, že údaje jsou a jde jen o to najít způsob, jak je poskytnout programátorům mobilních aplikací.
Online informace o aktuální poloze tramvají a busů DP existují, bohužel DP je odmítá poskytovat objednateli (ať už ROPIDu nebo městu). Toto je jediný důvod, proč nejsou veřejně dostupné. Pokud si někdo došlápne na DP a donutí ho, aby plnil stejné podmínky, jako všichni ostatní dopravci PID, budou aktuální informace plně dostupné na webu i v mobilní aplikaci, jako je tomu u autobusů ostatních dopravců.
Tito uživatelé poděkovali autorovi ondrej.kalis za příspěvky (celkem 2):
Honza.Hora, Jan.Bartko

Uživatelský avatar
Honza.Hora
Místní předsednictvo
Příspěvky: 618
Registrován: 19 led 2016, 15:51
Profese: IT analytik / Software developer (MSSQL)
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 856 poděkování
Dostal poděkování: 1132 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava v Praze

Příspěvek od Honza.Hora » 03 říj 2018, 11:37

Ondra to zodpověděl velmi pěkně, já se ještě přidám s poděkování za nabídku pomoci (rádi ji využijeme, jen poprosím se připomenout po volbách, ve finále kampaně na to bohužel není kapacita) a doplněním, že na DP bychom si v ohledu zveřejňování dat o poloze vozidel "došlápli" velmi rádi ;)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Honza.Hora za příspěvek:
ondrej.kalis
PMS Praha 4
honza.hora@pirati.cz
Keep calm and practise Iaido

Uživatelský avatar
Tomas.Pastircak
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 436
Registrován: 02 lis 2017, 07:09
Profese: Informatik
Dal poděkování: 198 poděkování
Dostal poděkování: 641 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava v Praze

Příspěvek od Tomas.Pastircak » 03 říj 2018, 11:52

ondrej.kalis píše:
03 říj 2018, 11:02
Online informace o aktuální poloze tramvají a busů DP existují, bohužel DP je odmítá poskytovat objednateli (ať už ROPIDu nebo městu). Toto je jediný důvod, proč nejsou veřejně dostupné. Pokud si někdo došlápne na DP a donutí ho, aby plnil stejné podmínky, jako všichni ostatní dopravci PID, budou aktuální informace plně dostupné na webu i v mobilní aplikaci, jako je tomu u autobusů ostatních dopravců.
Pokud se nepletu, v Brně v první fázi "veřejné polohy vozidel" zdroj dat tak nějak leaknul, vznikly (čistě fanouškovské) aplikace a DP toho pak využil tak, že zdroj dat "legalizoval" a měl fungující aplikace úplně zadarmo.

Ať už se vám povede zdroj zveřejnit jakkoliv, imho je to výbornej způsob, jak mít fungující aplikaci ;)
Bojovník za méně argumentů ad hominem

ondrej.kalis
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 178
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 141 poděkování
Dostal poděkování: 90 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava v Praze

Příspěvek od ondrej.kalis » 03 říj 2018, 12:34

Tomas.Pastircak píše:
03 říj 2018, 11:52
Pokud se nepletu, v Brně v první fázi "veřejné polohy vozidel" zdroj dat tak nějak leaknul, vznikly (čistě fanouškovské) aplikace a DP toho pak využil tak, že zdroj dat "legalizoval" a měl fungující aplikace úplně zadarmo.

Ať už se vám povede zdroj zveřejnit jakkoliv, imho je to výbornej způsob, jak mít fungující aplikaci ;)
Tak v Praze taky existuje neoficiální web, kde si můžeš zjistit polohu tramvají. Ale není to úplně spolehlivý.

Každopádně my nemáme problém, že by nebyla aplikace. Měli jsme PID info, což fungovalo velmi dobře, pro polohy vozidel navíc funguje mpvnet, tohle všechno ROPID umí. Škoda je, že PID info se zrušilo a mělo se integrovat do PID lítačky, která vznikla kvůli nákupu jízdenek, ale z dopravního hlediska je to krok zpět a bude asi sakra trvat než se vyladí - bohužel ji nemá na starosti ROPID, ale Operátor ICT.

Největší problém je, že DP nedává data objednateli dopravy, což si myslím, že je průser samo o sobě. Že ta data pak nemají ani cestující už je jenom ,,bonus". :)
Tito uživatelé poděkovali autorovi ondrej.kalis za příspěvek:
Honza.Hora

Odpovědět

Zpět na „Praha“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů