CF 19/2018 Změna ZřKO - vedoucí kanceláře strany

Celostátní fórum tvoří všichni členové a je nejvyšším orgánem Pirátské strany.

Moderátor: Predsedajici

Pravidla fóra
Na celostátním fóru se vyjadřujte slušně a k věci, na ostatní se obracejte jen prostřednictvím předsedajícího. Nepřístojnosti budou vykázány do samostatného vlákna. Než napíšete nový příspěvek, zamyslete se, zda má takovou hodnotu, aby ho musely číst stovky lidí.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Honza.Dvorak
Vedoucí krajského odboru
Příspěvky: 868
Registrován: 08 říj 2016, 16:26
Profese: Specialista řízení provozu
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 254 poděkování
Dostal poděkování: 790 poděkování

Re: CF 18/2018 Změna ZřKO - vedoucí kanceláře strany

Příspěvek od Honza.Dvorak » 11 zář 2018, 05:34

Jelikož proti námitce Martina Kučery je hlas proti tak nemůže být přijata konsensuálně a musí být předložena jako návrh skupiny členů.
Ing. Jan Dvořák
Člen AO, předsedající CF, člen KS OLK, vedoucí AO OLK
Chci každý den udělat něco, aby Země byla lepším místem k životu.

Uživatelský avatar
Jan.Bednarik
Krajské předsednictvo
Příspěvky: 643
Registrován: 24 říj 2017, 00:23
Profese: programátor, konzultant, řemeslník
Dal poděkování: 908 poděkování
Dostal poděkování: 1202 poděkování

Re: CF 18/2018 Změna ZřKO - vedoucí kanceláře strany

Příspěvek od Jan.Bednarik » 11 zář 2018, 10:25

Martin.Kucera píše:
10 zář 2018, 22:39
Jenže předsedající v tom případě měl jednání zahájit hned a ne bezmála s týdenním zpožděním.
Mně osobně je to jedno, ale principielně mi vadí, že v důsledku toho bylo rozhodující hlasování posunuto o týden a tím byl poškozen předkladatel návrhu.
Já to chápu, ale je třeba taky brát v potaz to, že lidi, kteří hlasovali pro odročení na jednání, čekali na oficiální zahájení jednání. Protože nebylo například jasné, jestli se bude jednat zde, nebo v nějakém novém vlákně. Kdyby jednání tímto bylo zkráceno o týden, tak by byli poškozeni zase oni.

Věřím že pro předsedajícího je to nová zkušenost, a příště už bude vědět, že je třeba nové jednání zahájit bez zbytečného odkladu.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Bednarik za příspěvky (celkem 3):
Milan.Dadourek, Petr.Vileta, Ivo.Vlasaty
krizový manažer KS OlK (oficiálně předseda) • člen TO • jan.bednarik@pirati.cz • 603 439 481

Uživatelský avatar
Honza.Dvorak
Vedoucí krajského odboru
Příspěvky: 868
Registrován: 08 říj 2016, 16:26
Profese: Specialista řízení provozu
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 254 poděkování
Dostal poděkování: 790 poděkování

Re: CF 18/2018 Změna ZřKO - vedoucí kanceláře strany

Příspěvek od Honza.Dvorak » 11 zář 2018, 17:07

Omlouvám se za tyto zmatky se zahájením jednání. Podle mého názoru jednací řád CF tuto specifickou situaci výslovně neřeší, alespoň já jsem ji tam nenašel. Když tak mě zkušenější opravte. V §15 jsou vyjmenovány podmínky, za kterých předsedající může zahájit jednání. Zahájení odročeného jednání mezi nimi není. Pokud jsem tady napadán za to, že jsem nezahájil jednání neprodleně, prosím, ale potom bych rád někde viděl takovou podmínku jasně specifikovanou.
Ing. Jan Dvořák
Člen AO, předsedající CF, člen KS OLK, vedoucí AO OLK
Chci každý den udělat něco, aby Země byla lepším místem k životu.

Uživatelský avatar
Jakub.Michalek
Republikové předsednictvo
Příspěvky: 11493
Registrován: 22 čer 2009, 14:54
Profese: poslanec
Bydliště: Žižkov - Praha 3
Dal poděkování: 4969 poděkování
Dostal poděkování: 17272 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: CF 18/2018 Změna ZřKO - vedoucí kanceláře strany

Příspěvek od Jakub.Michalek » 11 zář 2018, 19:49

Neřešme proceduru, bohužel došlo ke zdržení, stane se, pojďme se zaměřit na obsah, abychom ty změny už konečně provedli, protože rosteme a potřebujeme být flexibilnější a potřebujeme mít fungující zázemí včetně finančního odboru, který jede s obrovským vypětím sil. Předsednictvo je kolektivní orgán a jeho vůle se formuje na politických jednáních a pak to má dostat jeden člověk, tedy tento vedoucí kanceláře, k exekuci, který dohlédne na to, že věci postupují a sám se politicky nijak neprofiluje. Pokud bychom měli výkonného místopředsedu a nikdo jiný gesci mít nebude, tak ten bude mít fakticky mnohem větší moc než ostatní členové předsednictva, možná i než předseda, a mechanismus kolektivního orgánu bude narušen. Nemyslím, že by bylo rozumné, aby teď někdo "řešil" situaci tím, že nám bude vnucovat způsob vnitřního uspořádání, který nechceme a nebudeme se v něm cítit komfortně. Předkládaný návrh je na Česko úplně standardní organizační uspořádání i v nezisku (board + ředitel) a veřejném sektoru (např. rada + tajemník u obcí), proto jsme ho vybrali a jsem rád, že se nám ho podařilo skloubit s volenými vedoucími odborů. Pokud jde o odvolatelnost, tak celostátní fórum by s poukazem na § 31 odst. 1 jednacího řádu mohlo vedoucího kanceláře odvolat (byť s tím nesouhlasím, jde o fakt). Velmi podrobná diskuse probíhala už na republikovém předsednictvu a upgrade týmu, takže se prosím držme toho návrhu, jak je předložen a diskutujme konkrétní pozměňovací návrhy na zlepšení.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jakub.Michalek za příspěvky (celkem 8):
Jiri.Snizek, Martin.Smida, Ondrej.Profant, Jiri.Hoskovec, Vojtech.Pikal, Honza.Hora, Mikulas.Ferjencik, Ivo.Vlasaty
Jakub Michálek, předseda poslaneckého klubu Pirátů a místopředseda strany

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Místní předsednictvo
Příspěvky: 26200
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: živnostník, programátor
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 20853 poděkování
Dostal poděkování: 18253 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: CF 18/2018 Změna ZřKO - vedoucí kanceláře strany

Příspěvek od Petr.Vileta » 11 zář 2018, 22:50

Jakub.Michalek píše:
11 zář 2018, 19:49
Předsednictvo je kolektivní orgán a jeho vůle se formuje na politických jednáních a pak to má dostat jeden člověk, tedy tento vedoucí kanceláře, k exekuci, který dohlédne na to, že věci postupují a sám se politicky nijak neprofiluje. Pokud bychom měli výkonného místopředsedu a nikdo jiný gesci mít nebude, tak ten bude mít fakticky mnohem větší moc než ostatní členové předsednictva, možná i než předseda, a mechanismus kolektivního orgánu bude narušen.
Dovolím si prafrázovat
"Předsednictvo je kolektivní orgán a jeho vůle se formuje na politických jednáních a pak to má dostat jeden člověk, tedy tento vedoucí kanceláře místopředseda pro chod strany, k exekuci, který dohlédne na to, že věci postupují a sám se politicky nijak neprofiluje."
Jakub.Michalek píše:
11 zář 2018, 19:49
Nemyslím, že by bylo rozumné, aby teď někdo "řešil" situaci tím, že nám bude vnucovat způsob vnitřního uspořádání, který nechceme a nebudeme se v něm cítit komfortně.
Jako 1/830 Celostátního fóra s tebou naprosto souhlasím. Strašně nerad se cítím nekomfortně. ;)
Poslední místopředseda místního sdružení Plzeň - v demisi
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.

Uživatelský avatar
Olga.Richterova
Republikové předsednictvo
Příspěvky: 485
Registrován: 12 čer 2009, 20:40
Profese: překladatelka, lingvistka a zastupitelka
Bydliště: Oblouková 14, Praha 10
Dal poděkování: 524 poděkování
Dostal poděkování: 957 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: CF 18/2018 Změna ZřKO - vedoucí kanceláře strany

Příspěvek od Olga.Richterova » 12 zář 2018, 04:49

Ahoj Pirátky a Piráti,

diskuze je mohutná a dlouhá!
Takže byť věřím, že v návrhu a důvodové zprávě viewtopic.php?p=578904#p578904 je popsáno to nejpodstatnější o nové pozici, tak to hlavní opět shrnu.
Co nás na Upgradu a v RP vedlo k návrhu vzniku nové pozice Vedoucí kanceláře (VK)?
Ještě jednou doporučuju ten výchozí popis a obrázek - organogram.

ANALÝZA:
Zde je shrnutá analýza stavu a potřeby změn u Pirátů - dokument (Z)dokumentování stavu a problémů Pirátů z června:
https://docs.google.com/document/d/13N3 ... sp=sharing
A ještě popis personální krize ze začátku června (stav se od té doby moc k lepšímu nezměnil, byť se stabilizoval. Pořád je ale kritická situace v případě nemoci klíčových lidí - máme minimální zastupitelnost):
https://docs.google.com/document/d/1lKy ... sp=sharing
To je tedy stav, který chceme zlepšit zavedením pozice Vedoucí kanceláře.

PROČ TOTO ŘEŠENÍ?
Zde jsou vybrané hlavní argumenty. Některé možná vidíte poněkolikáté, některé jsou přidané dle posledních zkušeností a stavu:

1. Abychom zvládli změnu, růst
Máme přes 800 členů. To je cca dvakrát více než touto dobou před rokem. A stále rosteme. Jak ve vlákně zde píše například Petr Vileta, tady na fóru je denně tolik nových zpráv, že si člověk musí vybírat, co přečte. Dříve nás komunikovalo pár desítek, teď je to pár stovek aktivních lidí. Dříve se většina Pirátů znala navzájem. Ta doba je pryč. Letos v komunálkách kandidujeme ve více jak 160 obcích, narostl počet MSek, počet kandidátů, které stavíme do voleb se zněkolikanásobil. Sečteno a podtrženo: “Děje se nám růst." A to je samostatná a celkem těžká disciplína. Staré časy se již nevrátí - leda bychom se propadli zpět pod 5% a ztratili politickou relevanci. A my pořád chceme měnit politiku a život v ČR k lepšímu, na tom se, předpokládám, shodneme :-).

2. Narostla komplexita
Nejde jen o počty lidí. Rosteme nejen, v počtech členů a příznivců, ale také co do výčtu témat, která řešíme - už nejsme jen strana svobodného Inetrnetu a legalizace ;-), resp. občanských svobod a hlídání politiků. Intenzivně řešíme sociální témata, zdravotnictví, školství atd. - celou škálu společnosti.
I ty počty jsou ale důležité: Máme před sebou (jak věříme!) úspěšné komunální volby, z nichž může vzejít 200-300 zastupitelů a snad i pár desítek radních. Ti budou potřebovat profesionální a odbornou podporu, a vzájemnou komunikaci i komunikaci směrem ven. Noví lidé pracují v centru. Roste i počet členů a aktivních lidí v regionech a jednotlivých MS. Výsledkem toho všeho je, že je potřeba stále více koordinace, organizace a ano i řízení - musíme organizovat stále více lidí a zdrojů.
Skokově narostlo třeba i účetnictví - množstvím položek i složitostí. Je stále víc provazeb a interakcí mezi různými prvky naší organizace (systému). Souhrnně řečeno: rostou nejen čísla, ale také komplexita.

3. Důsledky rychlých změn
Jak se píše ve výše uvedené analýze Upgradu, řadě lidí v Pirátech hrozí už teď vyhoření a někteří si na něj již sáhli. Zatím naštěstí jen z té lepší strany hranice :-). Někteří z nás si už rychlým organizačním růstem prošli v profesních životech. Pro většinu je ale takto překotný růst spíše novou disciplínou. Piráti musí zůstat věrni zásadám dobrovolnictví a nezištnosti - ale s dobrým definováním, jaké činnosti lze takto dělat. Mnoho činností (kvůli důsledkům případných chyb nebo nesplnění úkolu, kvůli nárůstu komplexity a objemu, kvůli složitosti koordinace, kvůli nutnosti reagovat obratem) už nejde dělat dobrovolnicky, jako v minulosti. Činnosti strany, které jsou administrativního a podpůrně-komunikačního charakteru zkrátka podle nás musí zajišťovat větší počet lidí, než dosud (viz popis personální krize v dokumentu nahoře), a to na plný úvazek (ne jen dílčích). A teď to podstatné: někdo musí tyto lidi koordinovat a vést.

Proč tedy navrhujeme toto řešit novou pozici vedoucí kanceláře?
Protože potřebujeme reagovat na to, že činnost finančního odboru s přičleněním podpůrných činností administrativního odboru nám při koordinovaném řízení poskytne lepší servis. Jinými slovy: cíl je lépe zajistit fungování základních procesů ve vedení strany a mít "jednotný bod kontaktu" když něco podpůrného, organizačního, nefunguje.

Vedli jsme o tom dlouhou diskuzi na Upgradu i v RP a hledali tu nejlepší možnou formu, ale i nejkratší možnou cestu k zavedení změn. Prostě proto, že růst je příležitost, kterou chceme využít! Nakonec jsme dospěli k tomuto návrhu řešení:

POPIS ČINNOSTI VK
Vedoucí kanceláře má podle návrhu mít na starost dvě základní oblasti (omezím se zde na základní popis - detaily jsou v samotném návrhu):
1) Nutná čistá administrativa, tedy řízení agendy přebrané od FO (účetnictví, výkaznictví, reporty atd.), archivace dokumentů a řada dalších repetitivních činností bez politického obsahu (přebraných po dohodě od AO)
2) Koordinace činnosti odborů
Tedy: VK nebude vedoucím odborů nadřízen jako standardní manažer, ale má koordinovat jejich meziodborové projekty a mít tedy roli jakéhosi projektového manažera.
VK má řídit schůzky a rozproudit komunikaci (a dennodenní spolupráci) mezi odbory. Třeba to nebude potřeba vždy, ale bude jeho úkolem zajistit, aby komunikace běžela stále.
Cílem je, aby nejvyšší vedení strany dostávalo k diskuzi jen návrhy variant k rozhodnutí, a nemuselo řešit operativu, jako tomu je někdy dnes.

K důležitému tématu odměňování: vedoucí odborů mají základní složku mzdy, a odměny. Návrh zní tak, aby VK dával návrh odměn gesčnímu členovi RP k danému vedoucímu, a ten ji odsouhlasoval. Vždy tedy bude možnost námitek u "zvolených nadřízených" a opravný mechanismus.
Tolik obecně k detailnímu představení argumentů pro zavedení vedoucího kanceláře. K vašim jednotlivým dotazům a návrhům se vyjádřím v další postu (viz dále) a děkuji Michalu Novákovi a Dinovi, že mi s tímto pomohli.

Díky za pozornost.

Podrobné vypořádání připomínek v následujícím postu.

Uživatelský avatar
Olga.Richterova
Republikové předsednictvo
Příspěvky: 485
Registrován: 12 čer 2009, 20:40
Profese: překladatelka, lingvistka a zastupitelka
Bydliště: Oblouková 14, Praha 10
Dal poděkování: 524 poděkování
Dostal poděkování: 957 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: CF 18/2018 Změna ZřKO - vedoucí kanceláře strany

Příspěvek od Olga.Richterova » 12 zář 2018, 04:50

Toto je druhý, navazující post.
Po uvedení dokumentu (viewtopic.php?p=578904#p578904) a po shrnutí východisek a osvětlení základních principů, na nichž je založená idea vedoucího kanceláře (viewtopic.php?p=580717#p580717), následuje vypořádání připomínek. Ještě chci úvodem vyslovit velké díky Mikimu Ferjenčíkovi, Jakubu Michálkovi, Jirkovi Hoskovcovi, Honzovi Horovi i dalším, že v diskuzi už v podstatě odpověděli na většinu otázek.
Nicméně pro ucelenost, která prospěje kvalitě výsledného řešení, jsme opakující se a podobné otázky s Michalem Novákem a s Dinem sdružili a vypořádali.

FAQ
Q: Jak to bude se způsobem výběru?
A: VK bude samozřejmě vybrán(a) ve výběrovém řízení, pokud CF tuto pozici zřídí. To je standard podle pirátských pravidel.

Q: A co možnost odvolání VK CFkem?
A: Je daná pirátskými předpisy, ale pro úplnost by se dala explicitně zavést jako druhá úroveň odvolatelnosti (první je v rukách RP), byť to považujeme za nadbytečné.

Q: Proč navrhujeme, že nesmí být VK člen Pirátů?
A: Například proto, že má mít na starost (mimo jiné) povinné administrativní věci jako účetnictví, reporting úřadům, audity apod., kde je potřeba, aby mu bylo možné ze strany RP termíny a plnění nařídit. RP totiž za tyto věci nese osobní odpovědnost, ale nemůže je logicky vykonávat dennodenně samo. Další důvod je to, aby VK nemohl jako člen navrhovat odvolání svých nadřízených (např. kdyby si VK řekl(a), že jeho/její názor na účetnictví nebo reporting je prostě ten správný a rozhodne se zbavit vedení, které mu něco nařizuje.)

Q: Nemůže to být místo vedoucího kanceláře volený statutární místopředseda?
A: Zvažovali jsme i tuto variantu, ale takový člověk by měl právě velmi velkou moc ve straně sám o sobě (byl by zároveň politicky volený a administrativně svrchovaný) a byl by ve zvláštní pozici vůči zbytku RP.

Q: Odměny vedoucím odborů bude určovat VK
A: Toto je rozhodně oblast k diskuzi. Je prostě potřeba zajistit, aby někdo měřil, jak dobře odbory fungují a zajišťoval, že věci běží. Nebude-li to VK, kdo bude aspoň z části odměňovat práci ved. odborů (v předchozím postu je rozvedeno, že by VK měl navrhovat výši odměny a gesční člen RP schovalovat). Možné je si i formulovat, že např. VK na žádost poskytne podklady a informace, ale povinnost určovat výši odměny zůstává čistě na RP.

Q: Jaké jsou názory vedoucích odborů?
A: Za RP a Upgrade poznamenáváme, že s vedoucími odborů bylo zavedení VK probráno a odsouhlaseno, ale patrně některé věci přehlédli nebo je napadly až posléze. Snažili jsme se ale právě s vedoucími diskutovat co nejdůkladněji v červnu a červenci.

Q: Chystáte se k dalším změnám v oblasti/působnosti odborů?
A: Ne, nechystáme další změny v oblasti odborů. Po čase (po 3-6 měsících) chceme ale vyhodnotit, jak nové nastavení funguje a přizpůsobit ho, aby si “sedlo”.
Chystáme ale ještě jeden návrh pro CF, a sice zavedení stálého volebního výboru (SVV) - aby se přestalo ztrácet volební know-how (viz relativně nové vlákno k tomuto tématu: viewtopic.php?f=939&t=43488&hilit=st%C3 ... or#p579208).

Q: Jedná se o "korporátní řešení” drsného hierarchického řízení?
A: Nikoli. Veškerá moc VK je pod kontrolou 5 lidí z RP. VK nedisponuje vymáhacími prostředky kromě návrhu na výši odměny. Zachovává se v podstatě aktuální stav, ale přibývá propojovací prvek VK, který odlehčí RP (a odborům) administrativní zátěž a pomůže v komunikaci a koordinaci.

Q: Nedokážeme najít variantu koordinace za stávajícího (personálního) stavu? Např. sloučením FO a AO?
A: Takové varianty jsme prodiskutovávali, chybí vedoucí mezi odbory, který dotahuje do konce mezioborové projekty a stejně je potřeba pozice na činnosti FO a AO, jak jsou nyní vydefinované pro VK.

Q: Nemáme problém proto, že RP má málo lidí nebo jsou vytížení poslancováním?
A: RP se má věnovat politickému řízení strany a ne pravidelně řešit operativu. Řešit počet lidí v RP a jeho obsazení je asi na jinou diskuzi. V jakémkoliv složení ale bude mít RP stejný problém s vedením odborů, protože je u nás volené politicky (tedy spíše na základě politických názorů a výsledků), ne na základě manažerských (nebo třeba účetních) schopností. A hlavně by to bylo mrhání silami: RP má výsadní postavení směrem k médiím a jednáním s ostatními politickými subjekty - svůj čas mají jeho členové věnovat tomu. A pak samozřejmě mimořádným situacím ve straně. Ale ne běžné operativě.

Q: Vedoucího kanceláře chápu jako osobu, která má pomoci koordinovat činnost. Potřebujeme však i "pracující osobu", která bude mít na starosti konkrétní výkonnou činnosti, nikoliv jen úkolování ostatních to návrh řeší?
A: Potřeba je obojí, VK si bude moci najmout asistenta tak jako jiní vedoucí, jak jeho/její agenda a množství práce postupně poroste (což se dá očekávat - ale část agendy zase třeba v proplácení ubude s úspěšným nasazením nových systémů).

Q: Vedoucí odborů jsou schopni se organizovat sami, je-li to potřeba. Příkladem je např. realokace kapacit a know-how a výsledné úspěšné proplácení pracujících za červen a červenec, kdy bylo potřeba agendu převzít. Tak proč tato změna?
A: Jsou schopni se organizovat na úrovni pravidelných setkání, už ale méně na úrovni držení priorit a termínů. Zároveň si neustále stěžují, že nestíhají a jsou zahlcení. A kupříkladu proplácení, které na fóru Martin (TO) uvádí jako relativní maličkost, Janu (PO) velmi časově vytěžuje dodnes, protože to nemá v popisu práce a zajišťuje to z "čisté lásky" a důležitosti pro stranu a lidi v ní. Termín dokončení a nasazení do plného provozu, od TO přitom, navzdory opakovaným žádostem, stále nemáme. (Tím nechci snižovat obrovské nasazení při programování první části piroplácení, jen chci upozornit, jak velký problém je skoro hotovou věc doopravdy dotáhnout do té plné funkčnosti. A že pozice někoho, kdo by např. zajistil, že vedoucí určitého odboru nebude rušen a kontakt bude na něj nebo ni, aby bylo možné právě třeba dodělat prioritní agendu, nám chybí a pomohlo by to.) Současně ale znovu říkáme: pozici pro agendy FO a AO (částečné) stejně potřebujeme, pozice VK je obohacená ještě o koordinaci.

Pokud vám ve vypořádání něco chybí, je to čistě omyl - vše vychází z této přehledné tabulky: https://docs.google.com/document/d/1gJt ... S1eMY/edit - kdyžtak ten omyl prosím urgujte. A ještě jednou díky Michalovi N. a Dinovi za pomoc, že tento přehled vypracovali, a já mohla pouze dotahovat a dolaďovat :-).

Uživatelský avatar
Vojtech.Pikal
Poslanec Parlamentu ČR
Příspěvky: 18676
Registrován: 19 srp 2010, 23:45
Profese: poslanec, informatik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 23695 poděkování
Dostal poděkování: 16883 poděkování

Re: CF 19/2018 Změna ZřKO - vedoucí kanceláře strany

Příspěvek od Vojtech.Pikal » 12 zář 2018, 10:25

Děkuji předřečníkům, při čtení tabulky jsem si u argumentu o oddělení administrativy a politiky nemohl nevzpomenout na Sira Humphreyho Applebyho a jeho politice administrativy a administrativě politiky. K tomu by ovšem daleko více směřoval ten místopředseda pro administrativu. To by jednoznačně byla politizace administrativy a jak už tady zaznělo, ten místopředseda by pak měl v mnohých oblastech větší sílu a vedlo by to k nerovnosti v předsednictvu.

Podotknu, že i když poznámka o tom, že současná formulace působí, že vedoucí kanceláře je vedoucím vedoucích, byla vysvětlena, nebyla odstraněna.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Vojtech.Pikal za příspěvky (celkem 9):
Dalibor.Zahora, Honza.Hora, Karel.Nejedlik, Jiri.Snizek, Lukas.Kolarik, Jana.Kolarikova, Jan.Korbel, Petr.Vileta, Ivo.Vlasaty
člen RV, AO, ZO, FO a PO a předsedající CF;
místopředseda sněmovny a poslanec za Olomoucký kraj, člen AO OlK
Profil|fb|blog Tel: 776635258 Mumble status

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Místní předsednictvo
Příspěvky: 26200
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: živnostník, programátor
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 20853 poděkování
Dostal poděkování: 18253 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: CF 19/2018 Změna ZřKO - vedoucí kanceláře strany

Příspěvek od Petr.Vileta » 12 zář 2018, 23:12

Já jsem si zase uvědomil, že se nám tu rozmáhá takový nešvar: funkcionáři mají funkce, ale na práci si najímají asistenty. :)

Nešlo by vymyslet, že funkcionář může být jen ten, kdo bude zároveň i pracovat a asistenty si bude najímat až v případě, že to sám nestíhá? Dám příklad, který snad nikoho neurazí. Martin Kučera bude vedoucím AO a bude za to brát dost dobrý plat, protože tu práci zvládne sám, nebo s dobrovolníky, nebo s jedním asistentem (neznám faktický momentální stav, je to příklad). Naopak vedoucí jiného nejmenovaného odboru nebude funkcionářem, protože lidově řečeno "jenom kecá, ale ručičky má dozadu". Prostě a stručně, součástí kandidatury na vnitrostranickou funkci by bylo prohlášení kandidáta "práci v této funkci budu vykonávat převážně sám, bez potřeby zaměstnanců". Netýká se RP, kde to vážně je pouze politická funkce a naopak by tam plat byl opravdu papaláštvím (když jsou všichni poslanci).

Omlouvám se za formulaci pouze v mužském rodu, nechtělo se mi to rozepisovat genderově korektně. ;)

OFFTOPICChápu, že 20 zedníků potřebuje mistra (manažera), který pracovat nebude, ale my tu máme zednického mistra, který má pod sebou jednoho zedníka.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Vileta za příspěvek:
Dalibor.Zahora
Poslední místopředseda místního sdružení Plzeň - v demisi
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.

Uživatelský avatar
Honza.Dvorak
Vedoucí krajského odboru
Příspěvky: 868
Registrován: 08 říj 2016, 16:26
Profese: Specialista řízení provozu
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 254 poděkování
Dostal poděkování: 790 poděkování

Re: CF 19/2018 Změna ZřKO - vedoucí kanceláře strany

Příspěvek od Honza.Dvorak » 13 zář 2018, 09:51

Jelikož marodím, předávám předsedání Míše Skokanové.
Ing. Jan Dvořák
Člen AO, předsedající CF, člen KS OLK, vedoucí AO OLK
Chci každý den udělat něco, aby Země byla lepším místem k životu.

Odpovědět

Zpět na „Celostátní fórum“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů