Anketa pro předvolební kalkulačku pro Prahu
Moderátoři: KoKS Praha, Pražští předsedající, PKS Praha
- Zdenek.Hrib
- Republikový výbor
- Příspěvky: 1624
- Registrován: 03 říj 2013, 09:43
- Profese: konzultant
- Dal poděkování: 1062 poděkování
- Dostal poděkování: 3288 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Anketa pro předvolební kalkulačku pro Prahu
Dávám sem anketu na předvolební kalkulačku pro Aktuálně.cz. Uzávěrka bude dnes ve 23:00. Pardon za tak málo času - minulý týden mi poslalo několik novinářů podobný dotazníček a u tohoto jsem zasklil potřebu strukturované odpovědi, která ale právě může být problematická.
To co chceme dělat je jasné z programu, ale problém je že některé otázky jsou položeny "divně". Takže se musíme vejít do odpovědí "ANO/NE/NEVÍM". Zkuste si tedy zahlasovat.
Dávám sem jen ty divnější otázky, protože většina je jasných. Do dalšího postu dám to, co k tomu máme v programu, nebo případně co k tomu říkají odborníci (pokud to téma program nepokrývá). Měli by jste ale zkusit nejdřív zahlasovat. Záměrem je posbírat info jak hlasují "pirate-type" lidi, když tu otázku pak uvidí v kalkulačce.
To co chceme dělat je jasné z programu, ale problém je že některé otázky jsou položeny "divně". Takže se musíme vejít do odpovědí "ANO/NE/NEVÍM". Zkuste si tedy zahlasovat.
Dávám sem jen ty divnější otázky, protože většina je jasných. Do dalšího postu dám to, co k tomu máme v programu, nebo případně co k tomu říkají odborníci (pokud to téma program nepokrývá). Měli by jste ale zkusit nejdřív zahlasovat. Záměrem je posbírat info jak hlasují "pirate-type" lidi, když tu otázku pak uvidí v kalkulačce.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Zdenek.Hrib za příspěvky (celkem 7):
- Karel.Nejedlik, Jitka.Novotna, Vaclav.Vislous, Jan.Hora, Martin.Stanek, Vladimira.Sykorova, Jiri.Snizek
- Zdenek.Hrib
- Republikový výbor
- Příspěvky: 1624
- Registrován: 03 říj 2013, 09:43
- Profese: konzultant
- Dal poděkování: 1062 poděkování
- Dostal poděkování: 3288 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Anketa pro předvolební kalkulačku pro Prahu
Na letiště by mělo vést metro.
Na letiště by měla vést železniční rychlodráha, směřující do Kladna, s přestupem na všech linkách metra. Ideálně by mělo jít o zastávku na trase bez zajížďky. Cílem je rychlá přeprava. Metro A nyní zahnulo jinam a pro takto dlouhou cestu je výhodnější se posadit ve vlaku, který může jet i rychleji.
Modré zóny by se měly dále rozšiřovat.
Zavedení modrých zón vedlo zatím k přesunu mimopražských aut do jiných čtvrtí. Měl by být ale změněn způsob fungování modrých zón. Zároveň je také nutné budovat P+R parkoviště a to i ve Středočeském kraji. Také je nutné posílit kolejovou MHD, protože nelze hnát pasažáry do přecpaných vagónů.
Plánujeme zavádět tzv.dynamické parkovací zóny = možnost zaparkovat do X km od svého bydliště. Přesná hodnota X je k diskuzi, ale musí být určitě minimálně 2. Pak chceme dávat gratis poukazy na občasné parkování návštěv. Pro vybavení parkovacího místa by nebylo nutné mít auto, ale stačilo by tam bydlet = babička bez auta může dát parkování na auto svého syna, co jí jezdí nakupovat a parkuje jí tak občas před barákem.
V Praze by mělo být MHD zdarma.
MHD zdarma je dobré téma k diskuzi na příští volební období. V tomto volebním období musíme především navýšit kapacity MHD, protože některé úseky jsou již tak přetížené, že další navýšení počtu cestujících by nezvládly. Měly by se například prodloužit některé tramvaje z 30 na 45 metrů.
Praha by měla oprášit plán Kaplického chobotnice a najít pro ni případně jiné využití.
Neměla by stát na Letné, ale lze pro ni najít v Praze jiné umístění, podobně jako pro tzv. Rejnoka, původně navrženého pro České Budějovice. Praha potřebuje moderní stavby, ale neměly by být v konfliktu s historickou zástavbou. Kaplický je celosvětově významný architekt a nic dalšího už nenakreslí.
Tato stavba by mohla město architektonicky posunout. Je však nutné vyřešit celou řadu problémů. Není účelné chobotnici stavět, pokud nebude odborný konsensus na vhodném umístění a funkčním účelu stavby. S přemístěním by musela souhlasit manželka zesnulého architekta, což asi nebude. Na tom místě na Letné ale neměla nikdy být budova tohoto významu zamýšlena, protože tam ani není místo pro další rozvoj, který sebou přinese.
Praha by měla dále privatizovat svůj bytový fond.
Privatizaci bytového fondu dáme smysl. Zanalyzujeme její dosavadní průběh a její dlouhodobou udržitelnost. Prodeje městských bytů musí mít jasné cíle a měřitelné finanční i nefinanční výhody. Důvodem privatizace nemůže být jen okamžitá potřeba naplnit městskou kasu.
Problémem ale je že v těch městských bytech bydlí nyní asi 50.000 obyvatel, kteří budou vnímat zastavení privatizací jako křivdu. Nedává ale smysl říkat že chceme privatizovat byty, když zároveň říkáme že je potřeba vybudovat větší bytový fond.
V Praze by měla vyrůstat další velká obchodní centra.
Rozvoj města je nezbytný, musí být ale prováděn s ohledem na stávající obyvatele a životní prostředí. Nesmí být posilován městský tepelný ostrov, takže je nutné řešit zasakování vody a výsadbu nových stromů. Nové budovy musí být přiměřené okolní zástavbě a nelikvidovat uliční frontu zaslepenou zdí.
Otázka je aktuální asi hlavně na okraji Prahy, kde obecně nechceme měnit územní plán a přinášet tak i do těch lokalit nové dopravní problémy. Tam kde už teď podle ÚP obchodní centrum stát může je to v zásadě OK.
Magistrála by se měla zúžit o jeden jízdní pruh v každém směru, aby tam vznikl prostor pro stromy a lavičky.
Magistrála by měla být zklidněna a výhledově by měla být tato dálnice ve středu města přeměněna v městský bulvár. To ale vyžaduje dostavbu městského okruhu, zkvalitnění a posílení elektrické veřejné dopravy v centru města, vyřešení zásobovaní centra a další. To se nestane v tomto volebním období.
Na zastupitelstvu jsme byli pro humanizaci magistrály podle Gehla, což ale není tohle na co je ta otázka. Tohle je náš dlouhodobý záměr, který ale nepůjde realizovat v tomto období. Ta letos řešená humanizace byla o tom, že na náměstí I. P. Pavlova přibudou přechody, zmizí zábradlí a část náměstí bude nově vydlážděna. Další úpravy se mají týkat okolí Národního muzea. Neměly ubývat jízdní pruhy.
Na letiště by měla vést železniční rychlodráha, směřující do Kladna, s přestupem na všech linkách metra. Ideálně by mělo jít o zastávku na trase bez zajížďky. Cílem je rychlá přeprava. Metro A nyní zahnulo jinam a pro takto dlouhou cestu je výhodnější se posadit ve vlaku, který může jet i rychleji.
Modré zóny by se měly dále rozšiřovat.
Zavedení modrých zón vedlo zatím k přesunu mimopražských aut do jiných čtvrtí. Měl by být ale změněn způsob fungování modrých zón. Zároveň je také nutné budovat P+R parkoviště a to i ve Středočeském kraji. Také je nutné posílit kolejovou MHD, protože nelze hnát pasažáry do přecpaných vagónů.
Plánujeme zavádět tzv.dynamické parkovací zóny = možnost zaparkovat do X km od svého bydliště. Přesná hodnota X je k diskuzi, ale musí být určitě minimálně 2. Pak chceme dávat gratis poukazy na občasné parkování návštěv. Pro vybavení parkovacího místa by nebylo nutné mít auto, ale stačilo by tam bydlet = babička bez auta může dát parkování na auto svého syna, co jí jezdí nakupovat a parkuje jí tak občas před barákem.
V Praze by mělo být MHD zdarma.
MHD zdarma je dobré téma k diskuzi na příští volební období. V tomto volebním období musíme především navýšit kapacity MHD, protože některé úseky jsou již tak přetížené, že další navýšení počtu cestujících by nezvládly. Měly by se například prodloužit některé tramvaje z 30 na 45 metrů.
Praha by měla oprášit plán Kaplického chobotnice a najít pro ni případně jiné využití.
Neměla by stát na Letné, ale lze pro ni najít v Praze jiné umístění, podobně jako pro tzv. Rejnoka, původně navrženého pro České Budějovice. Praha potřebuje moderní stavby, ale neměly by být v konfliktu s historickou zástavbou. Kaplický je celosvětově významný architekt a nic dalšího už nenakreslí.
Tato stavba by mohla město architektonicky posunout. Je však nutné vyřešit celou řadu problémů. Není účelné chobotnici stavět, pokud nebude odborný konsensus na vhodném umístění a funkčním účelu stavby. S přemístěním by musela souhlasit manželka zesnulého architekta, což asi nebude. Na tom místě na Letné ale neměla nikdy být budova tohoto významu zamýšlena, protože tam ani není místo pro další rozvoj, který sebou přinese.
Praha by měla dále privatizovat svůj bytový fond.
Privatizaci bytového fondu dáme smysl. Zanalyzujeme její dosavadní průběh a její dlouhodobou udržitelnost. Prodeje městských bytů musí mít jasné cíle a měřitelné finanční i nefinanční výhody. Důvodem privatizace nemůže být jen okamžitá potřeba naplnit městskou kasu.
Problémem ale je že v těch městských bytech bydlí nyní asi 50.000 obyvatel, kteří budou vnímat zastavení privatizací jako křivdu. Nedává ale smysl říkat že chceme privatizovat byty, když zároveň říkáme že je potřeba vybudovat větší bytový fond.
V Praze by měla vyrůstat další velká obchodní centra.
Rozvoj města je nezbytný, musí být ale prováděn s ohledem na stávající obyvatele a životní prostředí. Nesmí být posilován městský tepelný ostrov, takže je nutné řešit zasakování vody a výsadbu nových stromů. Nové budovy musí být přiměřené okolní zástavbě a nelikvidovat uliční frontu zaslepenou zdí.
Otázka je aktuální asi hlavně na okraji Prahy, kde obecně nechceme měnit územní plán a přinášet tak i do těch lokalit nové dopravní problémy. Tam kde už teď podle ÚP obchodní centrum stát může je to v zásadě OK.
Magistrála by se měla zúžit o jeden jízdní pruh v každém směru, aby tam vznikl prostor pro stromy a lavičky.
Magistrála by měla být zklidněna a výhledově by měla být tato dálnice ve středu města přeměněna v městský bulvár. To ale vyžaduje dostavbu městského okruhu, zkvalitnění a posílení elektrické veřejné dopravy v centru města, vyřešení zásobovaní centra a další. To se nestane v tomto volebním období.
Na zastupitelstvu jsme byli pro humanizaci magistrály podle Gehla, což ale není tohle na co je ta otázka. Tohle je náš dlouhodobý záměr, který ale nepůjde realizovat v tomto období. Ta letos řešená humanizace byla o tom, že na náměstí I. P. Pavlova přibudou přechody, zmizí zábradlí a část náměstí bude nově vydlážděna. Další úpravy se mají týkat okolí Národního muzea. Neměly ubývat jízdní pruhy.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Zdenek.Hrib za příspěvek:
- Ondrej.Moravcik
- Ladislav.Kos
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 210
- Registrován: 07 zář 2017, 08:47
- Profese: konzultant online marketingu
- Bydliště: Praha 11
- Dal poděkování: 506 poděkování
- Dostal poděkování: 365 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Anketa pro předvolební kalkulačku pro Prahu
Spousta věcí má odpověď ano, ale až se něco předtím zrealizuje. Např. rozšiřování zón ano, ale až budou mít místní obyvatelé MČ mít sami kde parkovat. Zúžení magitrály ano, ale až bude kompletní vnitřní a vnější okruh.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Ladislav.Kos za příspěvky (celkem 2):
- Michaela.Krausova, Jiri.Koudelka
Ing. Ladislav Kos
https://www.facebook.com/pirat.kosak
https://twitter.com/kos_ladislav
- Jakub.Michalek
- Poslanec/poslankyně Parlamentu ČR
- Příspěvky: 12338
- Registrován: 22 čer 2009, 14:54
- Profese: poslanec
- Bydliště: Žižkov - Praha 3
- Dal poděkování: 5381 poděkování
- Dostal poděkování: 20691 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Anketa pro předvolební kalkulačku pro Prahu
Ahoj, a priori zakazovat vznik nových obchodních center mi přijde nevhodné. Myslím, že všichni jezdíme do obchodních center nakupovat a když jich bude víc, tak budou levnější. Když budou více na okraji města, tak bude méně lidí jezdit do centra, což je přesně to, co chceme, takže se díky kvalitním obchodním centrům utvoří lokální centra, jako kdysi prokoukl Smíchov, což je přesně vize pro řešení přeplněného centra Prahy, tedy decentralizace na lokální centra. Věta "obecně nechceme měnit územní plán a přinášet tak i do těch lokalit nové dopravní problémy" je sama o sobě nesmyslná, protože územní plán se právě teď bude schvalovat a okraj města je jeho částí, která dopravními problémy trpí naprosto nejméně a oproti centru zanedbatelně. Navíc když se každý rok do Prahy nastěhuje 10 000 nových lidí, tak ti taky musí někam chodit nakupovat, aby se nákupy nezdražovali všem. Paušálně zakazovat nová obchodní centra je populismus asi jako nulová tolerance heren, úplně by podle mého názoru stačilo, kdyby je město přestalo skrytě dotovat např. výstavbou přívodních silnic u TESCO u Vestecké spojky a kdyby vznik nových center byl soustředěn do vhodných oblastí a vyvážen příspěvkem developera na rozvoj lokality.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Jakub.Michalek za příspěvky (celkem 3):
- Ivo.Slavka, Jan.Skala, Vaclav.Fortik
Jakub Michálek, předseda poslaneckého klubu Pirátů a vedoucí resortního týmu Spravedlnost
Nenič mě, sloužím všem.
- Jiri.Koudelka
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 158
- Registrován: 19 dub 2017, 21:41
- Profese: programátor
- Dal poděkování: 1247 poděkování
- Dostal poděkování: 400 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Anketa pro předvolební kalkulačku pro Prahu
Ach jo, psal jsem to tu několik měsíců zpátky a teď holt znovu. Pokud budeme hlásat, že chceme rozšiřovat parkovací zóny, tak se rozlučte s jakýmkoliv slušným výsledkem v sídlištních čtvrtích na okraji města a ve výsledku i na magistrát. Nebo lépe - každého kdo zaškrtl ANO rozšiřovat, aby mi zároveň napsal, jak mám lidem vysvětlovat, že požadujeme aby za nefungující službu (možnost večer zaparkovat v rozumné vzdálenosti od domu) nově navíc extra platil.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Jiri.Koudelka za příspěvek:
- Petr.Vileta
- Jitka.Novotna
- Technický odbor
- Příspěvky: 321
- Registrován: 12 čer 2017, 11:12
- Profese: programátorka
- Dal poděkování: 450 poděkování
- Dostal poděkování: 515 poděkování
Re: Anketa pro předvolební kalkulačku pro Prahu
Černý trh s parkovacími poukázky začne za ...tři... ...dva... ...jedna.....Zdenek.Hrib píše: ↑27 srp 2018, 15:32 Pro vybavení parkovacího místa by nebylo nutné mít auto, ale stačilo by tam bydlet = babička bez auta může dát parkování na auto svého syna, co jí jezdí nakupovat a parkuje jí tak občas před barákem.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Jitka.Novotna za příspěvek:
- Jiri.Koudelka
- Petr.Vileta
- Člen KS Plzeňský kraj
- Příspěvky: 34642
- Registrován: 22 črc 2009, 18:12
- Profese: Celkem Spokojený Důchodce
- Bydliště: Plzeň 2
- Dal poděkování: 31595 poděkování
- Dostal poděkování: 25704 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Anketa pro předvolební kalkulačku pro Prahu
Otázka měla mít víc variantJiri.Koudelka píše: ↑27 srp 2018, 16:26 Ach jo, psal jsem to tu několik měsíců zpátky a teď holt znovu. Pokud budeme hlásat, že chceme rozšiřovat parkovací zóny, tak se rozlučte s jakýmkoliv slušným výsledkem v sídlištních čtvrtích na okraji města a ve výsledku i na magistrát. Nebo lépe - každého kdo zaškrtl ANO rozšiřovat, aby mi zároveň napsal, jak mám lidem vysvětlovat, že požadujeme aby za nefungující službu (možnost večer zaparkovat v rozumné vzdálenosti od domu) nově navíc extra platil.
1a) Mám automobil a chci rozšiřovat modré zóny.
1b) Mám automobil a nechci rozšiřovat modré zóny.
2a) Nemám automobil a chci rozšiřovat modré zóny.
2b) Nemám automobil a nechci rozšiřovat modré zóny.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Vileta za příspěvek:
- Vaclav.Fortik
Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista
Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.
(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)
- Zdenek.Hrib
- Republikový výbor
- Příspěvky: 1624
- Registrován: 03 říj 2013, 09:43
- Profese: konzultant
- Dal poděkování: 1062 poděkování
- Dostal poděkování: 3288 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Anketa pro předvolební kalkulačku pro Prahu
to přece nebude černý trh ale zcela legální sekundární trh - senioři si tak mohou přilepšit prodejem svého nároku na veřejný prostor podnikatelůmJitka.Novotna píše: ↑27 srp 2018, 16:32Černý trh s parkovacími poukázky začne za ...tři... ...dva... ...jedna.....Zdenek.Hrib píše: ↑27 srp 2018, 15:32 Pro vybavení parkovacího místa by nebylo nutné mít auto, ale stačilo by tam bydlet = babička bez auta může dát parkování na auto svého syna, co jí jezdí nakupovat a parkuje jí tak občas před barákem.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Zdenek.Hrib za příspěvky (celkem 2):
- Jan.Skala, Jitka.Novotna
- Jan.Skala
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 4
- Registrován: 08 zář 2017, 07:17
- Profese: Statika
- Bydliště: Lovosická 771/12, Praha 9 - Prosek
- Dal poděkování: 20 poděkování
- Dostal poděkování: 2 poděkování
Re: Anketa pro předvolební kalkulačku pro Prahu
Mám tři děti. Sám jezdím autem. Placení za MHD považuji za způsob zdanění rodičů a lidí, kteří musí pomocí MHD cestovat. Jsem tedy jednoznačně pro MHD zdarma.
Modré zóny mi pomáhají. Tam, kde zóny jsou, bez problémů na krátký čas zaparkuji. V místě, kde nejsou, je vždy plno. V místě bydliště (na sídlišti na Praze 9) jsem nucen platit hlídané parkoviště. Není tu dost míst, neb zde parkují auta lidí, kteří pokračují metrem dál do centra. Stačí se přesunout na exkurzi do Kobylis (Pha8), kde zóny jsou a parkovacích míst je dostatek. (Jiná otázka je centrum, kde ani zóny nezajistí dost parkovacích míst pro rezidenty.) Černý trh samozřejmě vznikne. Vzniká při každé regulaci. Nicméně předpokládám, že na sídlištích na rozdíl od centra to nebude mít tak velký vliv na celkovou situaci.
Problém na sídlištích vidím hlavně v institutu "trvalého bydliště". Nikdo rozumný, kdo pronajímá byt, neumožní nájemci mít u sebe trvalé bydliště. Dostal by se do problému, když je nutné nájemníka vyhodit. Lidé bydlící v nájmu (a je jich na sídlišti dost) na modrou zónu tedy nedosáhnou. To ovšem není problém modrých zón, ale trvalého bydliště....
Modré zóny mi pomáhají. Tam, kde zóny jsou, bez problémů na krátký čas zaparkuji. V místě, kde nejsou, je vždy plno. V místě bydliště (na sídlišti na Praze 9) jsem nucen platit hlídané parkoviště. Není tu dost míst, neb zde parkují auta lidí, kteří pokračují metrem dál do centra. Stačí se přesunout na exkurzi do Kobylis (Pha8), kde zóny jsou a parkovacích míst je dostatek. (Jiná otázka je centrum, kde ani zóny nezajistí dost parkovacích míst pro rezidenty.) Černý trh samozřejmě vznikne. Vzniká při každé regulaci. Nicméně předpokládám, že na sídlištích na rozdíl od centra to nebude mít tak velký vliv na celkovou situaci.
Problém na sídlištích vidím hlavně v institutu "trvalého bydliště". Nikdo rozumný, kdo pronajímá byt, neumožní nájemci mít u sebe trvalé bydliště. Dostal by se do problému, když je nutné nájemníka vyhodit. Lidé bydlící v nájmu (a je jich na sídlišti dost) na modrou zónu tedy nedosáhnou. To ovšem není problém modrých zón, ale trvalého bydliště....
Naposledy upravil(a) Jan.Skala dne 27 srp 2018, 17:37, celkem upraveno 2 x.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Skala za příspěvek:
- Vaclav.Fortik
- Jiri.Hoskovec
- Příspěvky: 644
- Registrován: 15 bře 2017, 12:45
- Profese: Úředník
- Dal poděkování: 904 poděkování
- Dostal poděkování: 1385 poděkování
Re: Anketa pro předvolební kalkulačku pro Prahu
Tramvaje nejde prodloužit na 45 metrů, není na to infrastruktura ani zastávek, ani křižovatek a centrem by to neprojelo. A v těch okrajových částech města, kde na to infrastruktura je, tak zabere jedna 45 metrová tramvaj stejně místa jako dvě 30 metrové a pojme míň lidí. Je to fakt nesmysl, vůbec to netočme. Naopak:Zdenek.Hrib píše: ↑27 srp 2018, 15:32
V Praze by mělo být MHD zdarma.
MHD zdarma je dobré téma k diskuzi na příští volební období. V tomto volebním období musíme především navýšit kapacity MHD, protože některé úseky jsou již tak přetížené, že další navýšení počtu cestujících by nezvládly. Měly by se například prodloužit některé tramvaje z 30 na 45 metrů.
Řešením je dobudování infrastruktury MHD (Metra a tramvají) a umožnit tak rozšíření provozu a počet provozovaných linek (a tudíž kapacitu). Proto podporujeme rozšíření tramvajové sítě v centru (priorita obnovit tramvajové spojení Muzeum - Hlavní nádraží, bavit se o horní polovině VN), širším centru (Dvorecký most a spojení Smíchov - Dvorce - Budějovická - Pankrác), i periferii (Dědina, Libuš).
Bez zisku z jízdného nemá MHD peníze na rozvoj a investice a ustrne. A při současné kapacitě nemá na to vozit výrazně více cestujících než vozí (v uzlových oblastech).
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Jiri.Hoskovec za příspěvky (celkem 3):
- Jan.Skala, Vaclav.Fortik, Ondrej.Moravcik
Úředník. jiri.hoskovec@pirati.cz