vedle restrikce mi naprosto chybí aktivní přístup k řešení podstaty problému, navíc řemeslník nezaparkuje s materiálem v místě práce. Trošku zklamaní je mi líto. Navíc ten samotný princip... přeci je pravdou ,že silnice a chodníky jsou udržovány a placeny z veřejných prostředků, tedy jet s autem, zaparkovat s autem, zastavit s autem, to jsou všechno přirozené úkony člověka, který využívá dopraví infrastrukturu, kterou si už jednou zaplatil. Ano, pokud bych chtěl své místo jen pro mé auto, je to něco jiného, ale pokud pouze chci zaparkovat, nevidím žádný smysl v tom, extra za toto platit. Když to převedu trošku do absurdna, můžeme čekat touto logikou, že jednoho dne budeme platit mýtné za průjezd každou křižovatkou a poplatek za zastavení na semaforu.Honza.Hora píše: ↑24 srp 2018, 09:00 To, že se u nás prodá násobně víc karet, než je míst, to je bohužel smutná realita pražského systému parkovacích zón. A vzhledem k poměrům na radnicích bych nezaváděl žádný losovací systém, dokud ta radnice nebude hezky transparentní (čti - pirátská)
Pro Prahu máme ideu, že by celá Praha byla jedna zóna a rezident by si určil místo, kde potřebuje parkovat a zakoupil si oprávnění parkovat v okruhu xy metrů od toho místa. A nerezidenti by platili parkovné dle zaplněnosti oblasti. Ale je to zatím spíš koncept, musí se to dopracovat tak, aby tam nebyly zneužitelné mezery a nedocházelo k nějakému šmelení s parkovacími místy.
Parkování v Praze
Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci, asistenti PKS Praha
- TomasMikus
- Příznivec Pirátů – Praha
- Příspěvky: 594
- Registrován: 15 úno 2017, 16:10
- Profese: biolog
- Bydliště: Praha 3
- Dal poděkování: 241 poděkování
- Dostal poděkování: 372 poděkování
Re: Parkování v Praze
- Jan.Hora
- Kontrolní komise
- Příspěvky: 3070
- Registrován: 19 led 2016, 15:51
- Profese: IT analytik / Software developer (MSSQL)
- Bydliště: Praha
- Dal poděkování: 4841 poděkování
- Dostal poděkování: 6417 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Parkování v Praze
Ta myšlenka decentralizace Prahy je do většího detailu spíš v sekci životního prostředí (myslím) a možná moderního města. Ten pozitivní dopad na problémy s parkováním je spíš příjemný benefit, ale je pravda že napsaný tam nikde není, možná by stálo víc to propagovat do světa.
Co se týče placení za parkování, já osobně bych si uměl představit, že za první auto se neplatí - pokud to nebude navázáno na osobu, ale na rodinu, jinak se s tím zase bude spekulovat a každý člen domácnosti bude mít na sebe napsané nějaké auto (což se dá řešit tím, že to bude per byt resp. per rodinný dům nebo tak něco). Stejně jsou příjmy za parkovné od residentů titěrné v kontextu rozpočtu celého města.
Akorát že když to navrhnem, obviní nás z populismu. To už je pak otázka, jak to pojmout, aby to pak někdo nepoužíval jako zástupné téma.
Co se týče placení za parkování, já osobně bych si uměl představit, že za první auto se neplatí - pokud to nebude navázáno na osobu, ale na rodinu, jinak se s tím zase bude spekulovat a každý člen domácnosti bude mít na sebe napsané nějaké auto (což se dá řešit tím, že to bude per byt resp. per rodinný dům nebo tak něco). Stejně jsou příjmy za parkovné od residentů titěrné v kontextu rozpočtu celého města.
Akorát že když to navrhnem, obviní nás z populismu. To už je pak otázka, jak to pojmout, aby to pak někdo nepoužíval jako zástupné téma.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Hora za příspěvek:
- TomasMikus
Jan Hora
KS Praha
PMS Praha 4
zastupitel MČ Praha 4
jan.hora@pirati.cz
Keep calm and practise Iaido
- TomasMikus
- Příznivec Pirátů – Praha
- Příspěvky: 594
- Registrován: 15 úno 2017, 16:10
- Profese: biolog
- Bydliště: Praha 3
- Dal poděkování: 241 poděkování
- Dostal poděkování: 372 poděkování
Re: Parkování v Praze
Výborný díky jen ještě malou poznámku já uznávám že restrikce v současné době mají své opodstatnění to je beze sporu jen pokud bych o tom uvažoval jako volič nebo naopak člen Pirátů bych si to představoval asi nějak takto Dnes je situace taková že restrikce jsou nutné proto , žeHonza.Hora píše: ↑24 srp 2018, 12:52 Ta myšlenka decentralizace Prahy je do většího detailu spíš v sekci životního prostředí (myslím) a možná moderního města. Ten pozitivní dopad na problémy s parkováním je spíš příjemný benefit, ale je pravda že napsaný tam nikde není, možná by stálo víc to propagovat do světa.
Co se týče placení za parkování, já osobně bych si uměl představit, že za první auto se neplatí - pokud to nebude navázáno na osobu, ale na rodinu, jinak se s tím zase bude spekulovat a každý člen domácnosti bude mít na sebe napsané nějaké auto (což se dá řešit tím, že to bude per byt resp. per rodinný dům nebo tak něco). Stejně jsou příjmy za parkovné od residentů titěrné v kontextu rozpočtu celého města.
Akorát že když to navrhnem, obviní nás z populismu. To už je pak otázka, jak to pojmout, aby to pak někdo nepoužíval jako zástupné téma.
1) se celý problém nikdy neřešil nebo neřešil dostatečně
2)s restrikcemi které jsou pro politiky vždy tím nejjednodušším řešením se pravděpodobně svezl soukromý zájem viz odtahové mafie městská policie a pokuty a lidé kteří se motají kolem tvorby parkovacích zón a výběru parkovného
Piráti si uvědomují co je příčinou a jejich cílem je celoplošné restrikce úplně v budoucnu odstranit a jako skutečné řešení vidí
1) dlouhodobou snahu o decentralizaci města a podporu obytné a reklaxační funkce městského jádra přesměrování zájmu developerů mimo centrum do míst s vhodnou infrastrukturou (Jižní město Letňany atd)
2) budování parkovišť na přístupových směrech s plynulým napojením na MHD
3) automatické zahrnutí těchto funkcí jako podmínku při plánování dalších dopravních staveb Déčko, dráha na letiště, tunely dálniční obchvaty apod.
- Jan.Hora
- Kontrolní komise
- Příspěvky: 3070
- Registrován: 19 led 2016, 15:51
- Profese: IT analytik / Software developer (MSSQL)
- Bydliště: Praha
- Dal poděkování: 4841 poděkování
- Dostal poděkování: 6417 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Parkování v Praze
Ono to v podstatě v těch detailech programu na různých místech víceméně je (resp. já to tak vždycky chápal a ty formulace jsou IMHO dost podobné) - akorát jsme to nikdy nekomunikovali jako celek. To bude asi nejnáročnější, novináři mají rádi jednoduché věty a vysvětlit takovéhle téma v celé jeho složitosti, tak aby běžný volič/sympatizant viděl, že to nepojímáme povrchně, to nebude zrovna easy.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Hora za příspěvek:
- TomasMikus
Jan Hora
KS Praha
PMS Praha 4
zastupitel MČ Praha 4
jan.hora@pirati.cz
Keep calm and practise Iaido
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 1809
- Registrován: 13 dub 2012, 21:57
- Profese: právník
- Bydliště: Za Parkem 866, 252 29 Dobřichovice
- Dal poděkování: 516 poděkování
- Dostal poděkování: 2445 poděkování
Re: Parkování v Praze
Takže po všech těch diskusích, pokusech a omylech je vcelku zřejmé, že nejspravedlivější je systém kdo dřív příjde, ten dřív mele.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Jiri.Janecka za příspěvky (celkem 3):
- Petr.Vileta, TomasMikus, Ondrej.dj-bobr.Ulehla
- TomasMikus
- Příznivec Pirátů – Praha
- Příspěvky: 594
- Registrován: 15 úno 2017, 16:10
- Profese: biolog
- Bydliště: Praha 3
- Dal poděkování: 241 poděkování
- Dostal poděkování: 372 poděkování
Re: Parkování v Praze
často je v jednoduchosti krása i etická rovnováha ("spravedlnost") i funkčnostJiri.Janecka píše: ↑25 srp 2018, 09:42 Takže po všech těch diskusích, pokusech a omylech je vcelku zřejmé, že nejspravedlivější je systém kdo dřív příjde, ten dřív mele.
ale především náš stát není přátelským místem pro lidi kteří si ho platí. Stát (úředník) svoji aktivní nečinností (někdy naopak činností ) způsobí nedostatek a tím získá možnost regulovat, kasírovat a šikanovat.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi TomasMikus za příspěvek:
- Petr.Vileta
-
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 597
- Registrován: 12 dub 2018, 10:46
- Profese: manažer, právník
- Bydliště: Praha
- Dal poděkování: 989 poděkování
- Dostal poděkování: 1101 poděkování
Re: Parkování v Praze
Klicova je dle meho Praha jako jedna parkovaci zona - mozna s vyjimkou Prahy 1 - tak, aby se tim mesto umelo nerozdelovalo na dilci rozdrobene casti. A pak dale to, co mame napsano treba v programu na dopravu v praze 4 - chytre parkovani pomoci aplikaci, moznost parkovani do nejake vzdalenosti od mista bydliste, rocne stanoveny pocet parkovacich karet pro remeselniky a navstevy na domacnost.
Ja osobne si pak docela hodne slibuji i od vystavby parkovacich domu, ve kterych by bylo mozne casove parkovani. Mohou mit treba i zelene strechy. V tom se da inspirovat i v zahranici. Viz treba ctvrt South Beach, tedy dopravne asi nejvic exponovanou ctvrt v Miami. Mesto tam kazdych nekolik bloku postavilo velke parkovaci domy, ktere jsou o cca polovinu levnejsi nez komercni parkovani a myslim ze to moznostem parkovani tam docela pomohlo - alespon ja jsem tam problem zaparkovat nikdy nemel. Podobne priklady jsou i v Evrope: napr. Berlin ci Salzburg.
Ja osobne si pak docela hodne slibuji i od vystavby parkovacich domu, ve kterych by bylo mozne casove parkovani. Mohou mit treba i zelene strechy. V tom se da inspirovat i v zahranici. Viz treba ctvrt South Beach, tedy dopravne asi nejvic exponovanou ctvrt v Miami. Mesto tam kazdych nekolik bloku postavilo velke parkovaci domy, ktere jsou o cca polovinu levnejsi nez komercni parkovani a myslim ze to moznostem parkovani tam docela pomohlo - alespon ja jsem tam problem zaparkovat nikdy nemel. Podobne priklady jsou i v Evrope: napr. Berlin ci Salzburg.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Matej.Sandor za příspěvky (celkem 2):
- TomasMikus, Vaclav.Fortik
- TomasMikus
- Příznivec Pirátů – Praha
- Příspěvky: 594
- Registrován: 15 úno 2017, 16:10
- Profese: biolog
- Bydliště: Praha 3
- Dal poděkování: 241 poděkování
- Dostal poděkování: 372 poděkování
Re: Parkování v Praze
parkovací plocha prostě musi korespondovat s počtem aut tak jako ostatni silniční infrastruktura parkovaci domy parkovaní ve sklepech pod zemí stejně tak jako parkoviště na konečných metra a dalších dopravních uzlechMatej.Sandor píše: ↑28 srp 2018, 00:20 Klicova je dle meho Praha jako jedna parkovaci zona - mozna s vyjimkou Prahy 1 - tak, aby se tim mesto umelo nerozdelovalo na dilci rozdrobene casti. A pak dale to, co mame napsano treba v programu na dopravu v praze 4 - chytre parkovani pomoci aplikaci, moznost parkovani do nejake vzdalenosti od mista bydliste, rocne stanoveny pocet parkovacich karet pro remeselniky a navstevy na domacnost.
Ja osobne si pak docela hodne slibuji i od vystavby parkovacich domu, ve kterych by bylo mozne casove parkovani. Mohou mit treba i zelene strechy. V tom se da inspirovat i v zahranici. Viz treba ctvrt South Beach, tedy dopravne asi nejvic exponovanou ctvrt v Miami. Mesto tam kazdych nekolik bloku postavilo velke parkovaci domy, ktere jsou o cca polovinu levnejsi nez komercni parkovani a myslim ze to moznostem parkovani tam docela pomohlo - alespon ja jsem tam problem zaparkovat nikdy nemel. Podobne priklady jsou i v Evrope: napr. Berlin ci Salzburg.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi TomasMikus za příspěvky (celkem 3):
- Vaclav.Fortik, Petr.Vileta, Matej.Sandor
- Michal.Stepan
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 369
- Registrován: 30 zář 2017, 11:16
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha, Malá Strana
- Dal poděkování: 607 poděkování
- Dostal poděkování: 464 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Parkování v Praze
Nikdy jsem netvrdil, že by dostupnost aut byla jediným limitujícím prvkem omezujícím počet aut. Nejenom v oblasti dopravy se stává, že umělé snižování ceny vede k nedostatku, s tím máme za 40 let komunismu bohaté zkušenosti. Silniční doprava je v Praze dotována cca 10 miliardami za rok. Nejsou to jen čáry na silnici, ale hlavně ty silnice pod těmi čarami, třeba i mosty. Myslím, že většina lidí si přeje, aby měli kde zaparkovat svoje auto a aby i s mostem nespadli do řeky. Když lidé nemohou večer najít místo k zaparkování, nebo spadnou i s lávkou v prosinci do ledové vody, tak je pomyšlení na levné parkování nezahřeje. Město potřebuje v první řadě vybudovat fungující dopravu, snižování spoluúčasti cestujících na nákladech by s současné době nemělo být prioritou.
Proti zástavbě okolí Masarykova nádraží bojujeme, stejně tak jako proti jiným megalomanským stavbám v památkové rezervaci. Reformu systému parkovacích zón máme ve schváleném programu.
Proti zástavbě okolí Masarykova nádraží bojujeme, stejně tak jako proti jiným megalomanským stavbám v památkové rezervaci. Reformu systému parkovacích zón máme ve schváleném programu.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvek:
- Petr.Vileta
- TomasMikus
- Příznivec Pirátů – Praha
- Příspěvky: 594
- Registrován: 15 úno 2017, 16:10
- Profese: biolog
- Bydliště: Praha 3
- Dal poděkování: 241 poděkování
- Dostal poděkování: 372 poděkování
Re: Parkování v Praze
máte pravdu a věřím, že to piráti zlepšit dokáží, ale má poznámka se týkala úvahy o "bezbřehém nárustu aut pokud nebudeme regulovat parkování" protože podlé mého počet aut je omezen i jinými faktory. Tedy nesouhlasím s tím, že je automaticky nutné vybírat parkovné. Pokud chceme, aby nám někdo platil musí to být zdůvodněné a jediným racionálním důvodem proč zpoplatnit parkovaní je nutnost regulace v situaci, kdy je moc aut a málo parkovacích příležitostí. Občan, který platí daně tak očekává právem, že problém bude obec řešit v jeho prospěch (rozšíření parkovacích příležitostí ) a nikoliv na jeho úkor tím že na něj uvalí další poplatky sankce a hrozbu pokut. Tím donutíme řidiče křižovat městem a hledat kde parkovat ale rozhodně tím neodstraníme nedostatek parkovacích míst. Takže na prvním, místě by se mělo řešit budovaní parkovišť to je totiž skutečné řešení které vede k cíli. Množství aut ještě určitě poroste ale ten nárust se musí zpomalit a nakonec zastavit protože lidé si nebudou pořizovat třetí a čtvrté a paté auto. Naprosté většině stačí jedno auto pro vícečlennou rodinuMichal.Stepan píše: ↑30 srp 2018, 12:05 Nikdy jsem netvrdil, že by dostupnost aut byla jediným limitujícím prvkem omezujícím počet aut. Nejenom v oblasti dopravy se stává, že umělé snižování ceny vede k nedostatku, s tím máme za 40 let komunismu bohaté zkušenosti. Silniční doprava je v Praze dotována cca 10 miliardami za rok. Nejsou to jen čáry na silnici, ale hlavně ty silnice pod těmi čarami, třeba i mosty. Myslím, že většina lidí si přeje, aby měli kde zaparkovat svoje auto a aby i s mostem nespadli do řeky. Když lidé nemohou večer najít místo k zaparkování, nebo spadnou i s lávkou v prosinci do ledové vody, tak je pomyšlení na levné parkování nezahřeje. Město potřebuje v první řadě vybudovat fungující dopravu, snižování spoluúčasti cestujících na nákladech by s současné době nemělo být prioritou.
Proti zástavbě okolí Masarykova nádraží bojujeme, stejně tak jako proti jiným megalomanským stavbám v památkové rezervaci. Reformu systému parkovacích zón máme ve schváleném programu.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi TomasMikus za příspěvek:
- Petr.Vileta