Rozprava k primárním volbám do komunálu v Pardubicích

Fórum pro diskusi členů a registrovaných příznivců. Zde lze vyhlašovat závazná hlasování členů krajského sdružení.

Moderátoři: Koordinatori, PKS Pardubicky kraj

Zamčeno
Uživatelský avatar
jrehacek
Příznivec Pirátů – Pardubický kraj
Příspěvky: 10
Registrován: 30 dub 2018, 07:50
Profese: technik
Dostal poděkování: 5 poděkování

Re: Rozprava k primárním volbám do komunálu v Pardubicích

Příspěvek od jrehacek » 05 kvě 2018, 12:40

Filip.Sedlak píše:
05 kvě 2018, 11:22
Musím se omluvit, ale nepodařilo se nám nahrát ty profily do wiki. Tedy jen mně a jen Honzovi Řeháčkovi, který s tím měl taky na začátku problémy. Ostatní své CV dali do textu sem. Pokusíme se to ještě vyřešit.
Ano, musím potvrdit, měl jsem s nahráním svého profilu na wiki problém. Profil mi totiž nešel uložit, protože moje příjmení začíná na Ř. A to systém prostě nebral. Když jsem profil uložil jako Jan Rehacek, tak se profil nahrál, ačkoliv se jmenuji Jan Řeháček. Viz https://wiki.pirati.cz/lide/jan_rehacek

Uživatelský avatar
Ondrej.Karas
Člen KS Pardubický kraj
Příspěvky: 296
Registrován: 08 zář 2017, 12:40
Profese: vývojář, obchodník
Dal poděkování: 192 poděkování
Dostal poděkování: 267 poděkování

Re: Rozprava k primárním volbám do komunálu v Pardubicích

Příspěvek od Ondrej.Karas » 05 kvě 2018, 13:51

jrehacek píše:
05 kvě 2018, 12:40
Filip.Sedlak píše:
05 kvě 2018, 11:22
Musím se omluvit, ale nepodařilo se nám nahrát ty profily do wiki. Tedy jen mně a jen Honzovi Řeháčkovi, který s tím měl taky na začátku problémy. Ostatní své CV dali do textu sem. Pokusíme se to ještě vyřešit.
Ano, musím potvrdit, měl jsem s nahráním svého profilu na wiki problém. Profil mi totiž nešel uložit, protože moje příjmení začíná na Ř. A to systém prostě nebral. Když jsem profil uložil jako Jan Rehacek, tak se profil nahrál, ačkoliv se jmenuji Jan Řeháček. Viz https://wiki.pirati.cz/lide/jan_rehacek
Opraveno. Prosím, přesunout tyto příspěvky do offtopic.

Uživatelský avatar
Vojtech.Jirsa
Člen KS Pardubický kraj
Příspěvky: 32
Registrován: 23 říj 2017, 21:44
Profese: dopravní urbanista, projektový manažer
Dal poděkování: 25 poděkování
Dostal poděkování: 36 poděkování

Re: Rozprava k primárním volbám do komunálu v Pardubicích

Příspěvek od Vojtech.Jirsa » 05 kvě 2018, 16:25

Filip.Sedlak píše:
05 kvě 2018, 11:19
MÁM VELKÝ PROBLÉM S JEDNOU VĚCÍ, O KTERÉ JSME SE DOHADOVALI S VOJTĚCHEM JIRSOU A ZDE BYCH NEDOVEDL MLČET.
Vojta v rámci svého zaměstnání pro magistrát dělá dopravní výzkum pomocí papírových dotazníků. Dotazníky jsou detailní, ale myslím si, že jejich výsledkem nebude příliš mnoho informací, které by nás překvapili a umožnili na základě nich formovat městu ku prospěchu. Ale souhlasím, ať se udělá, abychom měli srovnání s minulou situací.

Mojí cestou k analýze dopravy a následně ke stanovení řešení na její úpravu, je zapojení OCR kamer a dat od mobilních operátorů a vytvoření systému, který bude jednak v reálném čase analyzovat dopravní problémy ve městě a jeho výstupy budou sloužit jako podklad dalších dopravních opatření a změn za cílem pomoci pardubické dopravě. Člověk svojí myslí nemůže obsáhnout celý prostor města, ale počítačové programy ano a toho chci využít. Online zpracováním takových dat budeme vědět, jaké největší špunty a problémy doprava má, kde udělat další linku MHD, kde zrušit jednosměrku nebo ji naopak zavést, kde upravit signální plán semaforů atd. Budeme znát proudy dopravy po městě v každém části dne a v návaznosti na detailní analýzu budeme moci data využít k efektivním změnám a později i k autonomnímu řízení dopravy. Pokud Piráti v Pardubicích nebudou chtít využít moderní a pokročilé technologie, tak to pro mě bude jednak rozčarování a druhak mi bude jasné, že Piráti v Pardubicích se vůbec neřídí tím, co hlásá celorepublikové vedení. Volně v mojí mysli přeloženo je to poselství, že když máme počítače, tak je sakra používejme do mrtě. :-) Jen dodám, že tuto oblast sleduji hodně dlouho a jelikož jsem vystudovaný elektromechanik, tak jí rozumím, i když detailní znalost nemám. Ale, a to je hlavní, znám lidi, kteří detailní znalost mají. A oni nám v tomto rádi pomohou.
Považuji, za nutnost reagovat, vzhledem k tomu, že zaznělo mé jméno a jedná se o rozpravu k volbě.

Filipe, toto je přesně příklad nekritického hodnocení problémů, bez hlubší znalosti problematiky (což sám přiznáváš). Několikrát jsem ti předložil argumenty a vysvětlil v čem se liší informace z průzkumu dopravního chování (PDCH) od sledování dopravních proudů a přepravních vztahů pomocí směrového sčítání kamerami, případně dat od mobilních operátorů.

Takže znovu:
- Zásadní rozdíl je, že dopravní data jsou získávána ve vazbě na socio-demografické a ekonomické údaje (v tom ti kamery ani data od operátorů nepomohou).
- Bez těchto údajů jsou informace o cestách pro účely multimodálního dopravního modelu bezcenná, o dopravním modelování je třeba rovněž vědět více - jaké jsou metody, možnosti použití a limity využití (zajímalo by mě, zda si někdy o tom přečetl nějakou knihu, nebo alespoň článek, navštívil tématickou konferenci atp.). Z toho co píšeš vyplývá, že tvoje představa o aplikacích dopravního modelování, na základě dat o dopravních proudech, je velice naivní. Zmiňuješ sice například dynamické řízení křižovatek, to je OK, ale to ostatní dost pokulhává. Říká ti něco například pojem skrytá poptávka? Změna dopravního chování? Jak ji chceš v modelu zohlednit pomocí dopravních kamer? To prostě není možné. Víš jaký je rozdíl mezi dynamickým modelem a statickým? Víš jaká data pro který druh modelu potřebuješ? Asi ne, jelikož aplikace obou mícháš dohromady. Na většinu věcí, které zmiňuješ je třeba právě průzkum dopravního chování, případně na těchto datech založený dopravní model (například identifikace nových linek, nebo změny v uspořádání komunikační sítě (včetně směrovosti)). Ani to, jaké jsou zásadní problémy ve fungování dopravního systému se na základě tebou zmiňovaných dat nedozvíš, protože nezjistíš nic o délkách cest, cílech cest, modal-splitu, dostupnosti MHD, parkovacích míst atd. Získáš údaje u úrovni kvality dopravy na vybraných úsecích, ale ty pro představu o fungování dopravního systému nejsou zdaleka tak důležité a lze je získat mnohem jednodušeji a levněji.
- Zásadní pro PDCH je získání representativního vzorku, nelze využít například kvótní výběr, neboť parametry ovlivňující dopravní chování jsou komplexní (například druh zástavby, vzdálenost cílů cest, apod.), je tedy třeba použít prostý náhodný výběr z adresních míst a nikoliv třeba dotazovaní na internetu, nebo v ulicích.
- Metodiku průzkumu sestavovalo pro Pardubice CDV, které minulý rok certifikovalo národní metodiku. Četl jsi tu metodiku?
- Průzkumy dopravního chování se realizují s obdobnou metodikou ve městech západní Evropy (Německo, Švédsko, Rakousko,...).
- Samotná znalost dopravního chování je dle mého názoru nesrovnatelně důležitější, než využití získaných údajů v dalších aplikacích, umožňuje totiž lépe pochopit jak město funguje.
- Existují pilotní projekty, kde jsou data o dopravním chování získávány vedle face to face dotazníkových šetření rovněž pomocí GPS aplikací, apod. Nicméně výběr vzorku a sběr dat je nákladný i v těchto aplikacích. Výhodou metody je přesné trasování (což se u dotazníků nahrazuje vyhledáním tras například pomocí googleapi nebo jiných GIS aplikací) a menší opomíjení cest. Nevýhod je ale rovněž celá řada a není to levnější.
- Dopravní kamery podporuji i přesto, že jejich pořizovací náklady a provoz je vysoký (řádově 10 mil Kč). Mají řadu super aplikací například pro inteligentní řízení dopravy, ale i zde je třeba říci, že existuje řada dalších možností jak sledovat dopravní proudy, cestovní časy apod - například opět GPS aplikace (dnes například máme data z GPS MHD a nikdo je pro účely analýzy úrovně kvality dopravy, potažmo řízení dopravy nevyužívá). I pro statické dopravní modely lze údaje využít - nikoliv však jako vstupní data, ale jako data pro kalibraci (ale k tomuto účelu stačí i klasické manuální sčítání).
- Rovněž chci říci, že PDCH budou v budoucnu zřejmě častěji využívat nové technologie, ale zatím to v řadě ohledů nesměřuje k zajištění větší spolehlivosti, nebo získání komplexnější informace o cestách. Je to spíš nutnost s ohledem na klesající responserate v sociologických šetřeních.
- Tvrzení o tom, že PDCH je projevem nevůle využívat moderní technologie, nebudu s ohledem na výše uvedené komentovat.

Omlouvám se za delší text, ale domnívám se, že zkratkovité zavádějící vyjádření je třeba vyvracet. To mně přijde mnohem pirátštější, než prosazování technologií za každou cenu, bez jakékoliv znalosti problematiky. S Filipem jsem tuto diskuzi vedl už několikrát, na moje argumenty nikdy nevznesl protiargument a jenom opakoval informaci, že chce využít data operátorů a dopravních kamer.
PDCH pro město pořizuji, zpracovává ho firma zabývající se sociologickými průzkumy.

Na závěr bych ti chtěl Filipe sdělit, že jestliže uvádíš, že problematice jako vystudovaný elektromechanik rozumíš a nemáš detailní znalost, tak jsme na tom podobně. Rozdíl je v tom, že já jako člověk s doktorátem v oblasti technologie a řízení dopravy a s praxí ve výzkumném ústavu Švédské královské univerzity, nemám potřebu tuto chybějící detailní znalost nikde prezentovat.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Vojtech.Jirsa za příspěvky (celkem 3):
Ondrej.Karas, Filip.Sedlak, Jiri.Jansa

Katerina.Jirsova
Člen KS Pardubický kraj
Příspěvky: 6
Registrován: 03 kvě 2018, 22:15
Profese: umělec
Dal poděkování: 8 poděkování
Dostal poděkování: 7 poděkování

Re: Rozprava k primárním volbám do komunálu v Pardubicích

Příspěvek od Katerina.Jirsova » 05 kvě 2018, 18:15

Tímto se hlásím o 8. nebo jakoukoliv nižší pozici na kandidátce.

Od ledna letošního roku se aktivně podílím na tvorbě programu v rámci tzv. Dámského pirátského klubu a částečně i programu Kultury. Právě oblast kultury je mým profesním zájmem, konkrétně se věnuji výtvarnému umění. Po delší spolupráci jsem se nově stala členkou projektu Offcity, který se v Pardubicích dlouhodobě věnuje umění ve veřejném prostoru a architektuře. V Pardubicích žiji 5 let a snažím se aktivně zapojit do veřejného života. (Například: V minulém roce jsem ve spolupráci s Offcity realizovala sérii workshopů Mlýnský dvůr, které proběhli během léta v Automatických Mlýnech. Nebo v letošním roce organizováním petičního shromáždění "NE Zdeňku Ondráčkovi do čela komise pro GIBS" nebo demonstrace "Milion chvilek pro demokracii".) V komunální politice nemám žádné zkušenosti, ale mám velkou chuť se učit, komunikovat a podporovat lidi z týmu, kteří budou za Piráty zvoleni do zastupitelstva. Mám radost z týmu, který v Pardubicích vzniká a je mi ctí být u toho.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Katerina.Jirsova za příspěvky (celkem 3):
Ondrej.Karas, Jiri.Jansa, Andrej.Ramaseuski

Filip.Sedlak
Příznivec Pirátů – Pardubický kraj
Příspěvky: 40
Registrován: 18 úno 2018, 13:25
Profese: pedagog
Dal poděkování: 7 poděkování
Dostal poděkování: 21 poděkování

Re: Rozprava k primárním volbám do komunálu v Pardubicích

Příspěvek od Filip.Sedlak » 05 kvě 2018, 19:24

Pro Vojtěcha Jirsu a další. svou odpověď jsme možná špatně strukturoval, ale myšlenku, kterou chci přenést jsem do ní snad vložil správně.

1) jsem moc rád, že jsi odpověděl. Proto jsem mluvil o tobě přímo. Delší text mi nevadí. Mám to tak rád vyložit vše na stůl. Cením si odpovědi. A to není sarkasmus ani ironie. Mám rád diskuzi a tohle je téma, které nás trochu rozděluje, i když si myslím, že chceme to samé. Věřím, že chceš to samé, co já jen si k tomu volíš jiné cesty. Máš jiný názor, ale to je pro mě super, protože se rád dohaduji s cílem zjistit, kde se nachází pravda. A ta nemusí být nutně na mojí straně. Částečně jsem ti za pravdu dal a svůj původně odmítavý postoj jsem korigoval. Není to, že jsem nevznesl připomínky, ty jsem vznášel, ale uvědomil jsem si, že tvá cesta není tak k ničemu jak jsem si původně myslel. I tu věc, co jsi mi posílal jsem si procházel.

2) Thomas Alva Edison nebyl odborník, přesto se však stal znamenitým vynálezcem.
Heinrich Schliemann nebyl profi archeolog, ale s tím, co přinesl světu nelze polemizovat, i když se
mu všichni smáli. A pak je tady Sedlák, kterého zajímá odmala všechno. Své zkušenosti z této oblasti jsem získával léta. Rozhovory, videa, příklady odjinud, jedna konference, atd. Nestudoval jsem v tomto tématu žádnou školu. Ale s nadšením to téma sleduji. Pokud mě budeš chtít nachytat, tak si najdeš desítky pojmů, které neznám, ale po první větě pochopím, čemu se věnují.

3) již jsem změnil svůj názor, nebo spíše jsi mě přesvědčil, že ty dotazníky nejsou k ničemu, takže ta naše hodinová dohadování k něčemu byla. Bohužel těch úskalí jsem si vědom a nejsou to malé problémy. Jedním z nejzávažnějších je, že za dobu mnoha měsíců než se všechny dotazníky seberou a vyhodnotí se ti společnost trochu změní. A nejen společnost, ale i třeba jsou nové zastávky MHD, nová omezení nové úpravy křižovatek, atd. a to vše má vliv. Data, která ti posbírají počítače a kamery, které jsou schopné číst SPZ nebo i počítat chodce a cyklisty mají online režim, tzn. že v 10:01 máš svodku o tom jaká doprava byla ten den od 09:00-10:00. Společnost se mění rychle a Tvá data jsou zastaralá ještě než skončí průzkum.

4)Opakuji, že nejsem proti tomu, aby se průzkum dokončil. Dokonce bude zajímavé, když se za deset let zopakuje, ale hlavně se stejnou metodikou jinak budou ta data posunutá.. Ale řídit podle těch dat město se nedá.
Na to musíš mít data aktuální. Upřímně řečeno nechápu, proč tohle zpochybňuješ. Je to přece evidentní. Být to nějaký jiný politik, tak v tom budu vidět postranní zájmy.

5) této tématice rozumím schematicky a obsahově, ale nikoli tak, že vím jaký čip a jaký program, to či ono dělá, ale vím, že to jde. Věřím, že znáš lépe poučky a máš naučené fráze z knížek.

6) náš rozhovor byl vždy tak, že já jsem odcházel s korigovaným názorem a ty ses utvrdil v tom svém. Říkal jsi jako výhrady proti mé variantě(kamery, počítače, mobily), že to neumí počítat chodce(polopravda) a že nevím kolik lidí v autě jezdí. Z mého pohledu jsou to pseudo data. Když jsem párkrát stál asi 30 minut u silnice, tak mi vyšlo, že v autě jezdí okolo 1,4-1,6 člověka. liší se to taky během dne. Jsem v tomto stoupenec psychologického směru, kterému se říká bevioralismus. Jinými slovy, že sleduji objektivní znaky chování lidí a je mi jedno, co říkají nebo si myslí. Ono totiž ve městě nejsou zácpy myšlenek, ale zácpy aut. Kamery a další technologie jsou technologie 21. století. Dotazníky ne, dotazníky jsou jen vodítko.

V tomto ohledu bych byl rád, když by mezi námi mohlo udělat jasno vedení strany, které by řeklo, co je pirátská cesta. Ale pokud si jsi jedinečností a prospěšností svého přístupu tak jist, tak, co udělat nějakou veřejnou prezentaci debatu či minikonferenci na toto téma? Klidně to může být, že Piráti chtějí nechat lidi rozhodnout o tom, jak se má řídit doprava a jaké řešení jim přijde lepší. zpropaguji tu akci skrze své zdroje na FB.

A co se týká odbornosti, tak přidám závěrem jednu věc Ignác Semmelweis byl mladý lékař, který kritizoval své staré a vzdělanější kolegy, když od pitev chodili k porodům a zanášeli tak smrtící bakterie do těl matek, které pak umírali. Všichni jím za to opovrhovali. Za pár let se ukázalo, že měl pravdu. Bohužel poznání se stále posouvá a jak vidno na dějinách lidstva, tak ho posouvali ti, kteří nebyli v oboru vzdělaní, ale jen chtěli změnit to, co se jim nelíbilo.

Děkuji všem, kteří dočetli až sem.

Martin Vrany
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 2
Registrován: 12 dub 2018, 22:52
Profese: žinostník ekologie, stavebnictví

Re: Rozprava k primárním volbám do komunálu v Pardubicích

Příspěvek od Martin Vrany » 06 kvě 2018, 15:35

Filip.Varecha píše:
05 kvě 2018, 08:23
....
1) Jaký je váš názor na dosavadní podobu programu pardubických Pirátů pro komunální volby? V kterých bodech je pro vás problematický? Které části dle vašeho názoru chybí?
Jsem na mobilu, takže vycházím z verze cca 1-2 týdny staré, kterou mám uloženou, tak se omlouvám, pokud jsem významně neaktuální.

a) V tuto chvíli je tam celá řada dobrých nápadů a obsahově se vlemi utěšeně rozrůstá.

b) Podle mne je mělo dojít po prvotním brainstormingu ke stanovení struktury dokumentu nejen z obsahové stránky, ale spíše z potřeb municipality s ohledem na další marketing programu, viz dále.

c) Osobně si myslím, že by měl být program 3 stupňový:
1. 1A4 - Kdo jsme?, Proč jsme? o co usilujeme? - transaprence, efektivita, praticipace, důvěra v názor občana, slib, že již budou informovaní - a vymezení vůči konkurenci .... toto by mělo být i v novinách jako ústřední téma.
2. 1A4 pro každé téma, tak jak děláte, nicméně třeba zeleň není dle mne samostatné téma, je to součástí správy veřejného prostoru a mělo by to být společné s údržbou a rozvojem hřisť, prostorů pro volnočasové aktivity, sport atd... tady bych to viděl na přestrukturování, odpadnou duplicity, chybějící body se samy doplní.
3. Podrobné řešení problematiky s odkazem, že zde je prostor pro participaci občanů a jejich nápadů - začít s nápady Vašimi i našimi a rozvíjet to trvale - participační část programu - "Vy jej tvoříte.", viz další bod. Podkud mají prvky přímé demokracie smysl, pak na úrovni obcí.

d. Chybí marketing - žijeme v době postfaktické, je očekáváno heslo, motto, zkratka, pocit - strukturu jsem navrhoval změnit a souhlasím, že to nebylo ideální, protože, aby to mohlo fungovat, je třeba tří rovin a přenést pocit výše.
Třeba můj pocit: "Jsem Pardubák, když jsem byl malý, mohl jsem jít za barák a večer jsem se vrátil a máma neměla strach, nyní nemůžeme nechat jít ani děti na písek, dochází k trvalému omezování životního prostoru.... Prosím nechytejte se toho, že to tk není atd, jedná se jen o věc, která trápí mne." Umíte mi nějak pomoci, aby jste zskali můj hlas?

e. 5. Pořád se jen vše buduje, ale proč se to neopravuje? Kapka prevence by vyvážila miliony na nové.

f. Začít diskuzi nad tématy, která umožní se vymezit vůči konkurenci a promítat je již v současnsoti do programu.

g. Ihned po zvolení lídra tomu začít připravovat argumetační zázemí pro obhajobu.

h. Smart Cities - podle mne to nenabízí prostor k vymezení, tak jak je napsané - využiji dle mne nejlepší překlad Živá města - jsou nevyhnutelností rozvoje společnosti - uchopit to téma, vysvětlit jej a rozfázovat i pro nás starší generaci, která Anglicky umí i neumí a nemá ráda vnášení anglicismů do čestiny.
......
2) Jste ochotni se, v případě svého zvolení na kandidátku, aktivně věnovat další práci na programu např. na osobních setkáních, ale i domácí přípravou některých programových bodů?
No, už jsme začali, nicméně diskuze utichla. Formuje se tým, který má již nějakou podobu v současnsoti a nyni uvnitř dobíhají nevyřčené boje, které vyrcholí právě tímto hlasováním. Vlci pak zatáhnou tesáky a začne spolupráce se společným cílem, pak si myslím, že bude případná komunikace podstatně snazší, zejména s ohledem na existenci lídra. Bude velmi záležet, jak kostruktivní budou zvolení členové, aby motivovli vzniklou komunitu ke spolupráci.
Jedno a doufám, že jediné rýpnutí si neodpustím. "Ohánět se vzděláním místo věcných argumentů, je rudý hadr na býka, to dokáže zabít jakoukoliv konstruktivní diskuzi, mluvit mají argumenty, to je to hlavní, co nás mělo studium naučit."
K věci: "Pokud budu přesvědčen, že nositelé programu budou schopní předat dál přidanou hodnotu, potom rád pomohu."
3) Obdobně: jste ochotni se aktivně věnovat pokračující volební kampani včetně např. roznášení pirátských listů?
Ano, nicméně roznášení listů bych si zajistil subdodavatelsky. Mám lidi, co pro mne dělají rozná sčítání atd, takže bych pro přidělené teritorium využil jejich sil.
4) Jste v případě získání mandátu připraveni hájit program i v bodech se kterými třeba zcela nesouhlasíte?
Ano, podle mne je jednání plotické strany jako celku alfou a omegou jeho úspěchu. Nicméně v v zásadních případech nevylučuji využití nadřazené Pirátské struktury s žádosti o konzultaci s tím, že to by bylo pro mne závazné. Člověk by si měl ale i uvědomit, že není odborníkem na všechno: "Znám své kompetence a neměl bych mít ambici motat se odborníkům do vzdělávání, sciálních služeb atd...."
5) Jste ochotní participiovat za využití nástrojů, které všichni ostatní používají? Tzn. Slack, Trello, Google Drive. Jistě to znamená nějakou nutnost si to rozběhat a naučit se s tím.
Ano, v tomto mám štěstí, že se s tím učit nemusím, vše využívám z různých důvodů i nyní.
6) Jste připraveni hájit dobré jméno Pirátů za všech okolností? Myslím tím především to, že bychom si případné špinavé prádlo měli prát doma.
Tohle je vlemi podobné s bodem 4. Pokud má být člověk úspěšný, nejde to bez týmu a naopak. Jak jsem již napsal, jednotnost, transparetnost, čitelnost, konsenzuálnost je jedinou cestou k úspěchu, který nepotrvá jen 4 roky.

Uživatelský avatar
jrehacek
Příznivec Pirátů – Pardubický kraj
Příspěvky: 10
Registrován: 30 dub 2018, 07:50
Profese: technik
Dostal poděkování: 5 poděkování

Re: Rozprava k primárním volbám do komunálu v Pardubicích

Příspěvek od jrehacek » 06 kvě 2018, 17:33

Na základě požadavku hlasovat najednou o pozice 2.-4. a 5.-7. měním tímto svůj zájem o kandidaturu do Zastupitelstva města Pardubic pro komunální volby 2018 na pozici druhou a nižší.
Tito uživatelé poděkovali autorovi jrehacek za příspěvky (celkem 2):
Jan.Hrubes, Ondrej.Karas

Uživatelský avatar
Pavel.Stepanek
Koordinátor krajského sdružení
Příspěvky: 1070
Registrován: 29 pro 2010, 13:36
Profese: živnostník
Bydliště: U Stadionu 742, Chrudim
Dal poděkování: 532 poděkování
Dostal poděkování: 637 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozprava k primárním volbám do komunálu v Pardubicích

Příspěvek od Pavel.Stepanek » 07 kvě 2018, 10:19

Rád bych upozornil na to, že již prodlužujeme dobu rozpravy a je proto nejvyšší chvíle se o čelo přihlásit, pokud tak ještě někdo neučinil.

Vzhledem k okolnostem, že přiřazujeme volební právo pro příznivce (žádost je na AO) a že bude zítra státní svátek, bude rozprava ukončena ve středu 9.5., kdy zahájíme hlasování o lídrovi. Hlasovat se bude v systému Helios.

Hezký den
Tito uživatelé poděkovali autorovi Pavel.Stepanek za příspěvky (celkem 2):
Jiri.Jansa, Ondrej.Karas
Koordinátor krajského sdružení Pardubického kraje, vedoucí krajského mediálního odboru, asistent poslance
pavel.stepanek@pirati.cz
telefon: 770113647
„Kdo v demokracii spí, probudí se v diktatuře." – Johann Wolfgang von Goethe

Jiri.Caslavka
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 2
Registrován: 05 kvě 2018, 23:32
Profese: ekonom
Dostal poděkování: 7 poděkování

Re: Rozprava k primárním volbám do komunálu v Pardubicích

Příspěvek od Jiri.Caslavka » 08 kvě 2018, 23:08

Komunální politika je o lidech a sdílených hodnotách. Mám vizi otevřené a odpovědně hospodařící radnice s přehledným rozklikávacím rozpočtem, kde se vypisují otevřená výběrová řízení i na zakázky malého rozsahu. Rád bych, aby v mém městě byly podklady k jednání zastupitelstva přístupné i veřejnosti. Chci, aby se lépe využil potenciál Labe a Chrudimky, aby se vybudovala nová mola a přístupy k řekám a na nábřeží vznikly stezky pro pěší i cyklisty a další drobná infrastruktura. Záleží mi na tom, aby hlavní architekt nebyl jen subalterním úředníkem, ale rovnocenným partnerem městské samosprávy při diskusích o urbanistickém rozvoji města a plánovaných investicích, aby architektonická soutěž byla běžnou součástí uvažování municipality vždy když přemýšlí o výstavbě či větší rekonstrukci svého objektu. Chtěl bych pomoci překonávat odpor zastupitelů ke strategiím, plánování a udržitelnosti, aby se důležitá rozhodnutí realizovala až po zvážení všech možností a po konzultacích s odborníky a s veřejností (evidence based přístup). Nelíbí se mi rozrůstání města do okolní krajiny, je mi blízký koncept územního plánu "Návrat do města", který byl v tomto volebním období téměř zapomenut. Rád bych prosazoval komplexní řešení dopravy při vědomí úzké provázanosti automobilové dopravy, parkování, veřejné, cyklistické a pěší dopravy. Chci nastavit transparentní pravidla pro financování kulturních, sportovních a volnočasových aktivit.

Prostředí k prosazování takové politiky jsem v pardubické TOPce nenašel, ač jsem se o to jako předseda poctivě snažil. A jelikož mi nestačí v politice jen být (chci věci ovlivňovat a měnit), tak poté, co jsem tuto svoji vizi před kolegy neobhájil a neprosadil, jsem se rozhodl v těchto komunálních volbách nekandidovat. Po tomto veřejném oznámení jsem byl příjemně překvapen a potěšen reakcí části pardubických Pirátů, že by se mnou rádi spolupracovali a výzvami, abych se účastnil pirátských primárek. Dlouho jsem o tom přemýšlel, přece jen se necítím být Pirátem a neusiluji o vstup do Vaší strany. Na druhou stranu, žijeme v době, kdy hodnotové ideály průmyslové moderny selhávají, je tedy nutné, slovy Ulricha Becka, znovu vynalézat politiku. Na začátku jsem psal, že komunální politika je hlavně o lidech a okolo pardubických Pirátů jsou lidé, se kterými si rozumím, se kterými dlouhodobě sdílím podobný pohled na správu věcí veřejných v místě, kde žiju. Kvůli nim píši tento text. Proto nechci zakládat nějaký konkurenční projekt, o čemž jsem také uvažoval, chci se přidat a pomoci už konečně v Pardubicích vytvořit zajímavou alternativu vůči strnulosti místních politických poměrů.

V politice jsem nikdy nehledal lehké cesty ani zkratky, hodnotově stojím celou dobu v politickém středu, jsem liberál, prozápadní, proevropský a environmentálně orientovaný. 10 let jsem byl členem Strany zelených, odešel jsem až proto, že se tato strana začala posouvat - na můj vkus neakceptovalně - směrem k radikální levici. Přesto v SZ asi nenajdete nikoho, s kým bych se rozešel ve zlém, v podstatě se všemi bývalými kolegyněmi a kolegy ze SZ mne dodnes pojí přátelský vztah, což také o něčem svědčí, alespoň myslím. Mimochodem s některými bychom se mohli sejít na pirátské kandidátce, pokud získám Vaši důvěru.

Vážené Pirátky, Vážení Piráti, Vážení volitelé, nejsem nepopsaný list, jsem člověk s historií, který se ve veřejném prostoru pohybuje delší čas. Celou dobu stojím rovně, vždy mi šlo víc o hodnoty než o rychlou politickou kariéru. Ucházím se o volitelné místo (1-7) na Vaší kandidátní listině pro komunální volby ve statutárním městě Pardubice.

Uvítám dotazy, debatu. Reference o mé osobě Vám poskytne např. Vojtěch Jirsa nebo Jakub Kutílek (z prostředí SZ).

Jiří Čáslavka
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jiri.Caslavka za příspěvky (celkem 4):
Ondrej.Karas, Filip.Varecha, Ivana.Bohmova, Vojtech.Jirsa

Uživatelský avatar
Pavel.Stepanek
Koordinátor krajského sdružení
Příspěvky: 1070
Registrován: 29 pro 2010, 13:36
Profese: živnostník
Bydliště: U Stadionu 742, Chrudim
Dal poděkování: 532 poděkování
Dostal poděkování: 637 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozprava k primárním volbám do komunálu v Pardubicích

Příspěvek od Pavel.Stepanek » 09 kvě 2018, 12:38

Ukončuji rozpravu a přihlašování a vyhlašuji 1. kolo volby lídra.
Ta bude zahájena dnes 9.5.2018 od 14:00 a potrvá přesně 3 dny do 12.5.2018 do 14:00

Hlasuje se v systému Helios. Kromě KF PaK mají hlasovací právo vybraní RegP podle usnesení PKS.

Hlasujte na tomto odkazu
Koordinátor krajského sdružení Pardubického kraje, vedoucí krajského mediálního odboru, asistent poslance
pavel.stepanek@pirati.cz
telefon: 770113647
„Kdo v demokracii spí, probudí se v diktatuře." – Johann Wolfgang von Goethe

Zamčeno

Zpět na „Krajské fórum Pardubický kraj“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti