Tramvajová trať Zlíchov-Dvorce-Budějovická-Na Veselí

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci, asistenti PKS Praha

Odpovědět
Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Tramvajová trať Zlíchov-Dvorce-Budějovická-Na Veselí

Příspěvek od Michal.Stepan »

1. Zlíchov – Dvorce (Dvorecký most)
Mostní propojení s TT, s napojením do stávající sítě TT v ul. Na Zlíchově a na Podolském nábřeží. Na daném tramvajovém propojení o celkové délce 0,8 km je umísťován jeden pár zastávek.
Hlavní přínosy:
o dopravně významné propojení tramvajových tratí na obou březích Vltavy, odlehčení přetížené trati v Ječné ulici
o most je klíčovou částí cílového propojení pankrácké plošiny se Smíchovem a trasou metra B, tzv. jižní tramvajové tangenty
o výrazné zvýšení variability linkového vedení, rozsahu manipulačních možností i předpokladů k řešení mimořádných provozních situací
Celkové náklady 860 mil.Kč bez DPH.
Provozní parametry
Předpokládá se reorganizace provozu tramvajových a autobusových linek v oblasti. Lze očekávat zavedení linky typu 2xT v trase Sídliště Modřany – Smíchovské nádraží se standardními intervaly (8‐10‐8) s celotýdenním rozsahem provozu. V autobusové dopravě dojde ke zkrácení linky 253 do trasy Nádraží Braník - Na Beránku a k omezení parametrů ‐ intervaly v PD 6‐15‐7,5. Dále dojde ke zrušení úseku linky 118 Dvorce– Smíchovské nádraží. Roční úspora v autobusové dopravě činí 28 mil Kč a roční nárůst v tramvajové dopravě činí 36 mil. Kč.

2. Budějovická – Dvorce
Je podmíněna předchozí realizací TT Na Veselí – Pankrác – Budějovická .
TT j e v edena v o se Olbrachtova a Jeremenkova od stanice metra Budějovická, kde by navazovala na předchozí etapový úsek TT Na Veselí – Pankrác – Budějovická, po křižovatku s ulicí Modřanská/Podolské nábř. do prostoru Dvorců, kde se napojuje na stávající síť TT. Při ul. Na Strži zprostředkovává vazbu na budoucí stanici trasy D metra Olbrachtova. Daný úsek má délku cca 2,7 km a zahrnuje 7 párů zastávek.
Hlavní přínosy
o vytvoření předpokladů k určitému snížení zátěží na lince C metra a ke vzniku nových dopravních vazeb – odlehčení přetíženému úseku TT Palackého náměstí – Karlovo náměstí – I. P. Pavlova
o je součástí zásadního tramvajového propojení, tzv. jižní tramvajové tangenty, která nově zaručí přímé dopravní vazby pankrácké pláně s územím Smíchova a trasou B metra
o vytvoření kvalitní dopravní obsluhy dotčeného území včetně vytvoření systémových vazeb na trasy metra C a D
o náhrada autobusové dopravy ekologicky přijatelnější elektrickou trakcí
o TT včleněna do Metropolitního plánu.
Celkové náklady 740 mil. Kč, bez DPH
Provozní parametry
Předpokládá se provoz dvou tramvajových linek typu 2xT ve standardních intervalech (8-10-8) s celotýdenním rozsahem provozu. V tramvajové dopravě činí roční nárůst provozních nákladů cca 27,5 mil. Kč. V rámci autobusové dopravy dojde k roční úspoře cca 8,6 mil. Kč.

3. Na Veselí – Pankrác – Budějovická
TT je vedena v ose ul. Na Pankráci a Budějovická. Na stávající síť tramvajových tratí se napojuje v křižovatce ul. Na Pankráci/Na Veselí a je ukončena za křižovatkou ul. Budějovická/Olbrachtova/Vyskočilova, kde bude obrat řešen v kusých kolejích (s kolejovým přejezdem). Délka TT se třemi páry zastávek činí cca 1,5 km. Jako součást TT je předběžně předpokládána výstavba podchodu pod ul. Na Pankráci, propojujícího obě nástupiště tramvajové zastávky Pankrác s přilehlou zástavbou a vestibuly stanic metra Pankrác C/D.
Hlavní přínosy:
o výrazné zkvalitnění dopravní obsluhy území Pankráce prvořadě z hlediska místních vztahů
o vytvoření systémové vazby tramvajové dopravy na metro (trasy C, D) – stávající ukončení k Vozovně Pankrác nedosahuje přilehlého centra území MČ a budoucí přestupní stanice dvou tras metra
o je úvodní etapou uvažovaného tramvajového propojení Na Veselí – Pankrác – Dvorce – Zlíchov
Celkové náklady 720 mil.Kč.bez DPH
Provozní parametry
Předpokládá se provoz dvou tramvajových linek typu 2xT ve standardních intervalech (8-10-8) s celotýdenním rozsahem provozu. V tramvajové dopravě činí roční nárůst provozních nákladů cca
16,2 mil. Kč.

Celkové náklady Na Veselí-Zlíchov 2,3 Mld. Kč vč.podzemních garáži Budějovická.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvky (celkem 2):
Ondrej.Kalis, Adam.Zabransky
Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajová trať Zlíchov-Dvorce-Budějovická-Na Veselí

Příspěvek od Michal.Stepan »

Současné vedení DPP se rozhodlo ukončit přípravu TT Na Veselí -Dvorce u křižovatky ulic Na Strži a Na Pankráci s tím, že s přípravou DÚR dále se bude pokračovat jen tehdy, pokud k tomu dá magistrát pokyn, k čemuž se magistrát nemá, dal pouze pokyn k přípravě stavby ke křižovatce ulic Na Strži a Na Pankráci. Úsek Na Veselí-Hvězdova se již buduje. Toto spojení umožní zlepšení obsluhy území při plánované dlouhodobé výluce stanice metra Pankrác a umožní napojení linky metra D na tramvajovou síť (do dobudování úseku metra Pankrác- Náměstí Míru bude jeho funkci zajišťovat tramvajová doprava). Přetížený úsek v Ječné bude ale nutné posílit automobilovou dopravou.
pankrac.pdf
(816.13 KiB) Staženo 48 x
Pankrac2.pdf
(811.24 KiB) Staženo 54 x
Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajová trať Zlíchov-Dvorce-Budějovická-Na Veselí

Příspěvek od Michal.Stepan »

pankrác.pdf
(253.62 KiB) Staženo 58 x
Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajová trať Zlíchov-Dvorce-Budějovická-Na Veselí

Příspěvek od Michal.Stepan »

Tramvajová trať Na Veselí – Pankrác – Budějovická
Novostavba trati vedená ulicemi Na Pankráci a Budějovická ke stanici metra Budějovická. Délka trati 1,5 km.
Rozpočtové náklady: 704 000 tis. Kč (z toho redukovaný rozsah dle studie cca 300 mil. Kč)
Stav přípravy:
 Probíhá změna ÚP Z 2908, studie 2007, překonaná z hlediska souladu se změnou ÚP Z 2832.
 Studie navazuje na úsek po ul. Hvězdova, obsažený v akci RTT Vladimírova – Táborská – Na Pankráci
(3. etapa, vydané SP 6/2020, plán realizace ještě v roce 2020, předpoklad financování HMP v rámci
„investičního“ tisku do RHMP a ZHMP).
 Studie řeší detailně pouze úsek po stanici Pankrác k Bystřické ulici.
 Studie 05/2020 dokončena do podoby k projednání s PČR, MČ P4, ROPID, IPR, PKD MHMP.
Projednání studie zahájeno 7/2020. Finalizace studie bude provedena po získání všech stanovisek.
 Dle požadavku MČ P4 řešeno také výhledové vedení tramvají pod mostem v ul. Vyskočilova.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvek:
Ladislav.Dvorak
Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“