ŽUB aneb železniční uzel Brno

Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Doprava a Logistika

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Karel666
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 1017
Registrován: 02 říj 2017, 20:16
Profese: Mám
Dal poděkování: 187 poděkování
Dostal poděkování: 311 poděkování

Re: ŽUB aneb železniční uzel Brno

Příspěvek od Karel666 »

Jiri.Ulip píše: 28 úno 2018, 15:21
Díky za odpověď.

Takže jste byli přesvěčeni argumenty a pouze opět selhává schopnost to vykomunikovat s lidma :D, nechci být opět rejpavej, ale v posledních 2-3 letech shopnost cokoliv odkomunikovat u Brněnských pirátů je vždy docela zážitek ;), jasně za dost toho může asi Hollan co dělá "podle něho to nejlepší", ale tak nějak bych očekával, že i za těchto podmínek počítáte s tím, že co dobře neodkomunikujete, tak automaticky pro lidi bude jako selhání a podvod... Viz tento případ, kdy jste říkali něco a pak hlasovali jinak...



Ale co nikdo neodpověděl, dokud jsem nečetl článek o nákladní dopravě v Brně, jak to sní bude? Fakt nastane spojení osobní-nákladní? Doporučuju i komentáře pod článkem viz :

Musím říci, že ačkoliv se s panem Sládečkem názorově často rozcházíme, v tomto případě má naprostou pravdu.
Aspekt oddělené nákladní dopravy je jedinečným prvkem městského urbanismu. A také sněm každého, kdo se na radnici zabývá dopravou. Co by za to v jiných městech dali.
Brno, potažmo Jm kraj, si ani neuvědomují co mají a s čím mohou pracovat.
Ono, navrhnout samotné nádraží je mezi námi práce pro školáka zš.
Ovšem přivést k němu dostatečně kapacitní síť, je už tak trochu umění zasluhující vyšší odbornost.

Vymezuji se upřednostňování jakékoliv varianty. Ale ať zvítězí ta lepší. Staví se minimálně na dalších 150 let.

Z Vašich příspěvků jsem prozatím vyrozuměl, že se nám zde rodí PASKVIL za desítky miliard.
Vezmu-li v potaz svou vlastní, velmi hrubou predikci dopravy, tak nové nádraží v obou variantách (tak jak jsou dnes prezentovány)ZKOLABUJEprvní dny provozu.
Jak jsem k danému výsledku došel?
Naprosto jednoduše.
Vzal jsem dnešní osobní a nákladní provoz, systém českého vl. zabezpečení jako základní veličiny. S ohledem na dobu výstavby a předpověď vývoje ekonomiky národního, ale i světového hospodářství jsem si dovolil přidat do modelu 30% osobní dopravy a zhruba 2/3 nákladní dopravy hlavních evropských koridorů. Tedy cca 250 nákladních vlaků denně.
Suma sumárum.
K tomu navíc mi vychází, že ve variantě Řeka, by se muselo řešit tunelové odvedení nákladní dopravy, tak jako to bude v Norimberku. Tedy nákladní tunel pod městem, s vyústěním v prostoru nákl. nádraží, za asi 10 miliard českých korun.

Neskončí to nakonec tak, že Brno nedostane ani metro, vláda peníze pošle na variantu řeka, ta je spojena se spojením osobní-nákladní a protože je to přeci už schválené, tak přes tyto dvě "věci", která jedna vás přesvědčila se udělá paskvil?

Je někde napsáno, že to co jste schválili bude platit pouze a jenom v případě, že vláda dá peníze i na to metro nebo to bylo řečeno jenom během diskuse, ale nikde podmíněno?
Tito uživatelé poděkovali autorovi Karel666 za příspěvek:
Patrik.Dolezal
Karel666
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 1017
Registrován: 02 říj 2017, 20:16
Profese: Mám
Dal poděkování: 187 poděkování
Dostal poděkování: 311 poděkování

Re: ŽUB aneb železniční uzel Brno

Příspěvek od Karel666 »

Ondrej.Kotas píše: 28 úno 2018, 14:42 BTW při podpoře varianty Petrov bude z Brna malé Švýcarsko. Níže k porovnání Brno - hlavní nádraží a nádraží v Lausanne (má o něco vyšší vytíženost co do počtu cestujících, než to Brněnské. Je v centru, Švýcaři chtějí zvýšit kapacitu a o přesunu ani neuvažovali).
Tento můj příspěvek je jenom sarkasmus!!!

Hele podle hoooodně pirátů jsou Švýcaři jinak vychovaní a tak jako obecné referendum, stejně tak i nádraží v centru oni využijí, pro nás je lepší když nádraží bude někde na kraji města bez metra (protože na něj nebudou peníze) a referendum? Proč, když primátor říká, že rozhodnout podle "dotazníku"(nač referendum, to by bylo závazné.... :D), a pak odhlasují opak výsledků dotazníku(nezávazné=informativnéí), protože podle dikuse 22.tého, přeci ty čísla znamenají, že lidi chcou odsun :D
Uživatelský avatar
klivan
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 1228
Registrován: 29 zář 2017, 21:17
Profese: lékař
Bydliště: Litoměřice
Dal poděkování: 472 poděkování
Dostal poděkování: 771 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: ŽUB aneb železniční uzel Brno

Příspěvek od klivan »

Karel666 píše: 28 úno 2018, 13:47
Ivo.Vasicek píše:Lze použít systém, které fungují pro přepravu mezi terminály na letištích: https://www.youtube.com/watch?v=byqOXULbOko
Takže další přesedání :D, jj tomu říkám koncepce, místo minimalizace přesedání a tím urychlení cestování, přidáme další a další přestupní body. Jeslti toto je koncepce pirátů, pak potěš koště...

Jenom dodám, proč se má budovat spojení "centrum letiště", protože se musí přesedat a je dlouhá časová náročnost cesty. Jak se ktomu staví JMK, potažmo Brno, prostě postavíme přímé spojení kilometr od letiště a tím co jsme časově skrátili, tak natáhnem dalším "vláčkem" a jsme časově tam kde jsme byli před miliardovou investicí :D
Mě by zajímalo, jak se mohl Hašek zaručit za soukromou solární elektrárnu, jež vznikla na krajských pozemcích. Solární elektrárna na 50 let. Nebudou ty pozemky nyní chybět v přístupu k letišti :?:
https://brno.idnes.cz/kauza-brnenske-le ... pravy_krut
Zdroj: https://brno.idnes.cz/hasek-ukazal-audi ... pravy_krut
Přílohy
audit letiště.pdf
(833.24 KiB) Staženo 58 x
„Náš problém není v tom, že toho víme málo. Náš problém je, že mnoho z toho, co víme, není pravda.”
Will Rogers
Karel666
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 1017
Registrován: 02 říj 2017, 20:16
Profese: Mám
Dal poděkování: 187 poděkování
Dostal poděkování: 311 poděkování

Re: ŽUB aneb železniční uzel Brno

Příspěvek od Karel666 »

klivan píše: 03 bře 2018, 10:58
Karel666 píše: 28 úno 2018, 13:47
Ivo.Vasicek píše:Lze použít systém, které fungují pro přepravu mezi terminály na letištích: https://www.youtube.com/watch?v=byqOXULbOko
Takže další přesedání :D, jj tomu říkám koncepce, místo minimalizace přesedání a tím urychlení cestování, přidáme další a další přestupní body. Jeslti toto je koncepce pirátů, pak potěš koště...

Jenom dodám, proč se má budovat spojení "centrum letiště", protože se musí přesedat a je dlouhá časová náročnost cesty. Jak se ktomu staví JMK, potažmo Brno, prostě postavíme přímé spojení kilometr od letiště a tím co jsme časově skrátili, tak natáhnem dalším "vláčkem" a jsme časově tam kde jsme byli před miliardovou investicí :D
Mě by zajímalo, jak se mohl Hašek zaručit za soukromou solární elektrárnu, jež vznikla na krajských pozemcích. Solární elektrárna na 50 let. Nebudou ty pozemky nyní chybět v přístupu k letišti :?:
https://brno.idnes.cz/kauza-brnenske-le ... pravy_krut
Zdroj: https://brno.idnes.cz/hasek-ukazal-audi ... pravy_krut

Hmm, a jak to souvisí s přesunem nádraží? Jako, že to je odpověď "oni zase bijou černochy" nebo se vyjádříš k tomu, že referendum (neplatné)=nechcem přesun, dotzazník=nechcem přesun, odbornej posudek=je levnější a hlavně nechá oddělenu nákladní od osobní a co udělají zastupitelé a hlavně piráti co dosud bijouc se v prsa říkali "jsme z lidem a bojujeme za lepší verzu" najednou obrátí a navíc NULOVÁ INFORMACE O TOM PROČ, až když někdo napíše co to má znamenat, tak se píše něco ve stylu "víš my sjme dostali ty a ty informace a proto jsme pobrátili o 180 stupnu, ale to říkame jenom proptože se zde někdo hnusně ptá jinak asi nemá smysl cokoliv někomu říkat proč"...

Ale jasně, "hašek bije zase černovhy" :D
Uživatelský avatar
David.Witosz
Republikový výbor
Příspěvky: 339
Registrován: 06 dub 2017, 07:54
Profese: inženýrský geodet
Bydliště: Ostrava
Dal poděkování: 359 poděkování
Dostal poděkování: 858 poděkování

Re: ŽUB aneb železniční uzel Brno

Příspěvek od David.Witosz »

Zápis převzat z Evidence lobbistických kontaktů.


Dne 8.3.2018 na půdě PSP ČR se uskutečnila schůzka se zástupcem ŽESNAD panem ing. Jaroslavem Tylem. Přítomen byl poslanec Pirátské strany ing. Ondřej Polanský a garant pirátské Dopravy ing. David Witosz.

Téma schůzky bylo obecně nákladní železniční doprava v ČR, potažmo v Evropě a na to navazující problematika železničního uzlu Brno a jeho budoucího uspořádání.
Byly představeny argumenty zástupce ŽESNAD aneb proč je pro nákladní dopravu výhodnější uspořádání ŽUB ve variantě Petrov. Zejména 4 stěžejní argumenty které byly již uvedeny v periodiku ZDOPRAVY.CZ.
Dále obavy z postupu prací, ochromení nákladní dopravy v uzlu Brno v průběhu stavby atd. V mnoha těchto záležitostech Pirátská strana a ŽESNAD zaznamenala průnik a proto do budoucna budou v těchto záležitostech spolupracovat. Ze schůzky vyšel závěr, že v případě tak důležitého evropského uzlu (nejen) v nákladní dopravě, je stěžejní aby uspořádání budoucího železničního uzlu Brno plně reflektovalo potřeby nákladní dopravy v budoucích desetiletích a tedy aby nedošlo k chybnému rozhodnutí které může značně omezit, zkomplikovat a tedy i utlumit nákladní železniční dopravu obecně.

Od zástupců Pirátů bylo přislíbeno, že tyto otázky nákladních dopravců budou položeny na podvýboru pro dopravu a posléze na hospodářském výboru a budeme požadovat aby při finálním rozhodnutí o ŽUB bylo na ně zodpovězeno, byl brán zřetel.


Příloha aneb schéma podvarianty Ab, na kterou argumentuje ŽESNAD
B_02_02_01_DoprSchema cast 03_VAR Ab.pdf
(3.43 MiB) Staženo 75 x
Tito uživatelé poděkovali autorovi David.Witosz za příspěvky (celkem 3):
Michal.Stepan, Patrik.Dolezal, Pavel.Moravec
Hledejme vzdělání, právě proto, že cit je slepý, musíme mu svítit rozumem. Vzdělání hledejme praktické, ale také všeobecné a filosofické. Dnes zejména je také třeba vzdělání historického, politického. Mravnost dnes znamená do veliké míry mravnost politickou. Nedělejme rozdílu mezi politikou a mravností.
obyvatel Brna
Návštěvník – nepatří k Pirátům

Re: ŽUB aneb železniční uzel Brno

Příspěvek od obyvatel Brna »

Na koncepci nákladní železniční dopravy, především na evropský nákladní koridor RFC7 jsme se ptali SŽDC před cca 2 roky. Řekli nám, že žádná koncepce není. Z informací z EU vyplývá, že alternativní trasa koridoru vede přímo ulicemi města Brna z Kuřimi přes Řečkovice, Královo Pole, Divišova čtvrť, Lesná, …. Při modernizaci trati se neprovedla žádná protihluková opatření. Hluková studie tvrdila, že se provoz nezvýší, zůstane cca 150 vlaků, přičemž navazující úseky uvádí 200. Již nyní se překračují staré hlukové zátěže. Ty se budou ńavyšovat.
V Brně chybí ucelená koncepce nákladní a osobní dopravy, odstranění nadlimitních hlukových zátěží na tratích, které dnes vedou přímo ulicemi města. V Brně dochází k ničení zdraví obyvatel a to se bude jen a jen zhoršovat.

MD tvrdí, že o nákladním koridoru RFC7 neví. Krajská hygiena a životní prostředí vydaly při modernizaci tratí rozhodnutí, že si SŽDC má požádat o výjimku z překračování starých hlukových zátěží, což je v rozporu s legislativou o ochraně veřejného zdraví. Nadlimitní hluk se má při modernizaci odstranit, staré hlukové zátěže se nesmí navyšovat.
Jm kraj tvrdí, že trať č. 250 přes Havlíčkův Brod není nákladní, přičemž v dokumentech pro dotaci z EU je trať označena jako nákladní a EU tuto trasu uvádí jako alternativní k RFC7.

Řeší se střed města , ale ne Brno jako celek. Ignorují se negativní dopady na zdraví obyvatel.
Měli by se zveřejnit hlukové studie jak centra, tak i navázných tratí , viz č. 250 až po Kuřim. Co projede Kuřimí jede na Brno. Není jasné, proč se hluk z provozu nevyhodnotil, ale uvádí se rozdílné údaje o síle provozu na jedné trati v různých úsecích.
Odpovědět

Zpět na „Doprava a Logistika“