Zkušenost z realizace v posledním roce je ale bohužel taková, že se intervence nepovedla. Takže se nic RYCHLE nevyřešilo!!! Navíc se v MŠ nedá zajistit na rozdíl od přípravného ročníku ZŠ žádná individualizovaná vzdělávací péče. Žádný restart není potřeba, stačí jen využít a podpořit osvědčené metody.Lenka.Kozlova píše:To je přesně to, co nevyřešíme dost rychle - kolik ročníků zmizí v propadlišti dějin, než všechny pomáhající instituce provedou restart?"Za tyto finanční prostředky by bylo možné poskytnout znevýhodněným dětem podstatně efektivnější individualizovanou vzdělávací péči a podporu jejich rodinám."
Například OSPOD je dlouhodobě podceněn finančně i personálně a ÚP nějak podobně.
Řešení "záchytu" s povinností je dobré aspoň do té doby, než proběhne resuscitace pomáhajících organizací.
Ekonomická rozvaha ze studie je jasná. Poženeš do dnes díky inkluzí přetížených poraden 5000 dětí kvůli 30 % z nich.
EDIT: Připomínám, že to všechno by bylo v režimu správního řízení. V situaci, kdy není pro zápis ZŠ povinná účast dítěte u zápisu, zavedeme povinné vyšetření v PPP pro 5 % populačního ročníku jen z důvodu svobodné volby rodiče, který nedává dítě do MŠ. To je IMHO už v rozporu s listinou práv a svobod.