Lodní doprava
Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Doprava a Logistika
Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
- Ondrej.Kalis
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 26 říj 2017, 09:26
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha 9
- Dal poděkování: 3142 poděkování
- Dostal poděkování: 1913 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lodní doprava
Myslím, že tento příspěvek už byl poněkud mimo téma vodní dopravy, a proto bych ho raději nechal být. Kde se ve vás, Davide, bere ta zvláštní paranoia ohledně mojí osoby, to mi není úplně jasné. Ano, nesprávně jsem pochopil řečnickou otázku a dovolil jsem si říci garantovi dopravy, co je to nadměrný náklad.
Koukám, že mou narážku na vás, kterou jsem si upřímně dovolil, dosud těžko nesete. Inu někdy by člověk asi neměl říkat přímo, co si myslí. Já se touto poučkou mnohdy neřídím a takhle to dopadá. Ano, k předvolebnímu programu v oblasti dopravy jsem měl určité výhrady, volil jsem Piráty kvůli jiným částem programu. Ano, neuspokojil mě způsob komunikace garanta dopravy před volbami, když jsem se zeptal na jednu rýpavou otázku, to už nechme raději být. Ne, nemyslím si, že by se program měl zpětně předělávat. Zároveň si ale myslím, že dopravní program pro některé budoucí volby může být o něco lepší - určitě zde jsou nějaké rezervy.
Jestli mi dává smysl se na tom podílet nebo ne, to už nechte na mém rozhodnutí.
Koukám, že mou narážku na vás, kterou jsem si upřímně dovolil, dosud těžko nesete. Inu někdy by člověk asi neměl říkat přímo, co si myslí. Já se touto poučkou mnohdy neřídím a takhle to dopadá. Ano, k předvolebnímu programu v oblasti dopravy jsem měl určité výhrady, volil jsem Piráty kvůli jiným částem programu. Ano, neuspokojil mě způsob komunikace garanta dopravy před volbami, když jsem se zeptal na jednu rýpavou otázku, to už nechme raději být. Ne, nemyslím si, že by se program měl zpětně předělávat. Zároveň si ale myslím, že dopravní program pro některé budoucí volby může být o něco lepší - určitě zde jsou nějaké rezervy.
Jestli mi dává smysl se na tom podílet nebo ne, to už nechte na mém rozhodnutí.
Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.
- David.Witosz
- Republikový výbor
- Příspěvky: 343
- Registrován: 06 dub 2017, 07:54
- Profese: inženýrský geodet
- Bydliště: Ostrava
- Dal poděkování: 359 poděkování
- Dostal poděkování: 858 poděkování
Re: Lodní doprava
OffTopic pro : Pane Kališ pochopte že o Vás nestojím. Když jsem Vám to řekl prvně tak jste se přihlásil jako zájemce na Praze a tam jste se představil větami které jsem zde postnul.
Pak jste následně napsal email našim poslancům a zase jste se cpal radit a dělal machra jaký to nejste odborník. Asi Vám nedošlo, že poslanci u nás ve straně na přímo komunikují s garanty a tak tenhle Váš pokus aneb "vyhodíte dveřmi, vleze oknem" neujde naší pozornosti.
Je velice zábavné vidět jak se navážíte do naší odbornosti, Vy který jste hned po škole přistál na MD a nejste tam ani 5 let. Evidentně Vám to vstoupilo do hlavy a už si připadáte jako letadlo co může radit poslancům.
Na programu spolupracovalo víc jak desítka lidí. Já jako geodet s 10 lety praxe v terénu, projektanti se se stejnou i delší praxí, lidé kteří kdysi pracovali na ministerstvu, ve stavebních firmách, z logistiky, lidé z terénu kteří bojují přímo v první linii a postavili nejeden most, nejednu dálnici, modernizovali nejeden železniční koridor. Tito lidé kteří svou praxí a šířkou oboru Vás naprosto válcují, tak o jejich programu jste Vy, úředník ministerstva který tam nesedí ani 5 let, řekl cituji :
Jste ochoten říci np. paní Miloslavě Pošvářové která s námi spolupracovala, že má málo odbornosti ? Ten střet bych chtěl vidět
Důkazem budiž že od voleb jsme do týmu garanta dopravy nabrali x nových lidí. Že nyní tvoříme síť která bude mít ve finále desítky členů po celé republice. My se novým lidem vůbec nebráníme, bráníme se však broukům pytlíkům jako jste Vy. Protože místo přijít jako nový do strany a usilovně pracovat (jak my všichni ostatní) jste se okamžitě cpal k poslancům a začal zpochybňovat Ty kteří stranu a program budovali.
Pak jste následně napsal email našim poslancům a zase jste se cpal radit a dělal machra jaký to nejste odborník. Asi Vám nedošlo, že poslanci u nás ve straně na přímo komunikují s garanty a tak tenhle Váš pokus aneb "vyhodíte dveřmi, vleze oknem" neujde naší pozornosti.
Je velice zábavné vidět jak se navážíte do naší odbornosti, Vy který jste hned po škole přistál na MD a nejste tam ani 5 let. Evidentně Vám to vstoupilo do hlavy a už si připadáte jako letadlo co může radit poslancům.
Na programu spolupracovalo víc jak desítka lidí. Já jako geodet s 10 lety praxe v terénu, projektanti se se stejnou i delší praxí, lidé kteří kdysi pracovali na ministerstvu, ve stavebních firmách, z logistiky, lidé z terénu kteří bojují přímo v první linii a postavili nejeden most, nejednu dálnici, modernizovali nejeden železniční koridor. Tito lidé kteří svou praxí a šířkou oboru Vás naprosto válcují, tak o jejich programu jste Vy, úředník ministerstva který tam nesedí ani 5 let, řekl cituji :
Vy jste pokora sama.... mi nepřipadal zpracovaný zrovna kvalitně po odborné stránce.
Jste ochoten říci np. paní Miloslavě Pošvářové která s námi spolupracovala, že má málo odbornosti ? Ten střet bych chtěl vidět
Důkazem budiž že od voleb jsme do týmu garanta dopravy nabrali x nových lidí. Že nyní tvoříme síť která bude mít ve finále desítky členů po celé republice. My se novým lidem vůbec nebráníme, bráníme se však broukům pytlíkům jako jste Vy. Protože místo přijít jako nový do strany a usilovně pracovat (jak my všichni ostatní) jste se okamžitě cpal k poslancům a začal zpochybňovat Ty kteří stranu a program budovali.
Hledejme vzdělání, právě proto, že cit je slepý, musíme mu svítit rozumem. Vzdělání hledejme praktické, ale také všeobecné a filosofické. Dnes zejména je také třeba vzdělání historického, politického. Mravnost dnes znamená do veliké míry mravnost politickou. Nedělejme rozdílu mezi politikou a mravností.
- Ondrej.Kalis
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 26 říj 2017, 09:26
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha 9
- Dal poděkování: 3142 poděkování
- Dostal poděkování: 1913 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
- Jan.Licka
- Předseda/předsedkyně místního sdružení
- Příspěvky: 378
- Registrován: 28 dub 2017, 14:15
- Profese: Manufacturing Engineer
- Bydliště: Benešov
- Dal poděkování: 1006 poděkování
- Dostal poděkování: 840 poděkování
Re: Lodní doprava
Pojďme provést diskusního eskymáka a vrátit se zpět k tématům Lodní dopravy. Nerad bych abychom se donekonečna točili na kanálu DOL.
Co by mě třeba jako logistika-laika (znalost námořního shippingu tu příliš neuplatním) zajímalo:
- v jaké fázi je příprava čínskou stranou (Sinohydro) podpořeného kontejnerového překladiště u Hodonína.
https://hodoninsky.denik.cz/zpravy_regi ... 60603.html
- které firmy a v jakých objemech využívají lodní dopravu; existují veřejné statistiky nebo průzkumy i k zájmu firem o tuto formu přepravy při premise trvalé splavnosti? Podle statistik MD se v objemech limitně blížíme k nule, ale není jasné jestli to je důsledek nezájmu přepravců, nebo často nesplavné vodní cesty.
https://www.mdcr.cz/Statistiky/Vodni-doprava
- proč se nyní plánuje více peněz do vodních cest, když neumíme proinvestovat ani ty aktuální? Je k tomu dostupná nějaká cost-benefit analýza kolik cestujících/t nákladu navíc skutečně tyto investice přinesou?
https://ekonomika.idnes.cz/reditelstvi- ... nomika_are
- jaký je aktuální stav projektu přečerpávací elektrárny Lipno, která by kromě výkyvů v síti a zadržování povodňové vlny měla přispět i k rovnoměrnější splavnosti Vltavy?
http://www.casopisczechindustry.cz/prod ... pno-dunaj/
Co by mě třeba jako logistika-laika (znalost námořního shippingu tu příliš neuplatním) zajímalo:
- v jaké fázi je příprava čínskou stranou (Sinohydro) podpořeného kontejnerového překladiště u Hodonína.
https://hodoninsky.denik.cz/zpravy_regi ... 60603.html
- které firmy a v jakých objemech využívají lodní dopravu; existují veřejné statistiky nebo průzkumy i k zájmu firem o tuto formu přepravy při premise trvalé splavnosti? Podle statistik MD se v objemech limitně blížíme k nule, ale není jasné jestli to je důsledek nezájmu přepravců, nebo často nesplavné vodní cesty.
https://www.mdcr.cz/Statistiky/Vodni-doprava
- proč se nyní plánuje více peněz do vodních cest, když neumíme proinvestovat ani ty aktuální? Je k tomu dostupná nějaká cost-benefit analýza kolik cestujících/t nákladu navíc skutečně tyto investice přinesou?
https://ekonomika.idnes.cz/reditelstvi- ... nomika_are
- jaký je aktuální stav projektu přečerpávací elektrárny Lipno, která by kromě výkyvů v síti a zadržování povodňové vlny měla přispět i k rovnoměrnější splavnosti Vltavy?
http://www.casopisczechindustry.cz/prod ... pno-dunaj/
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Licka za příspěvky (celkem 3):
- David.Witosz, Ondrej.Kalis, Michal.Stepan
Dávat druhým vyrůst
infrastruktura / automatizace / logistika
- Michal.Stepan
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 369
- Registrován: 30 zář 2017, 11:16
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha, Malá Strana
- Dal poděkování: 607 poděkování
- Dostal poděkování: 464 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lodní doprava -plavební stupeň Děčín
Chceme-li se zabývat vodní dporavou, asi nelze pominout plavební stupeň Děčín. V poslední době jsem se tam plavil dvakrát, pohled na mola vysoko nad řekou je děsivý a zájem o nesplavnou řeku nemůže být moc daleko od nuly (naše plavba byla pro nesplavnost několikrát odložena).
https://www.casopisstavebnictvi.cz/labe ... ecin_N1016
http://www.casopisstavebnictvi.cz/onlin ... 017_12.pdf
https://www.casopisstavebnictvi.cz/labe ... ecin_N1016
http://www.casopisstavebnictvi.cz/onlin ... 017_12.pdf
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvky (celkem 3):
- Ondrej.Kalis, jiri.janda02, V__
- Dan.Lestina
- Krajský zastupitel
- Příspěvky: 2674
- Registrován: 01 zář 2013, 22:18
- Profese: aspirující přírodovědec
- Dal poděkování: 3687 poděkování
- Dostal poděkování: 3788 poděkování
Re: Lodní doprava -plavební stupeň Děčín
a odkud kam jste se plavil? on je totiž problém zpravidla už v Německu a neni vůle ho tam řešit: https://drive.google.com/file/d/0B8UmFW ... sp=sharing (už tu padlo)Michal. píše:Chceme-li se zabývat vodní dporavou, asi nelze pominout plavební stupeň Děčín. V poslední době jsem se tam plavil dvakrát, pohled na mola vysoko nad řekou je děsivý a zájem o nesplavnou řeku nemůže být moc daleko od nuly (naše plavba byla pro nesplavnost několikrát odložena).
a problém je, že tam ty ochranářský argumenty nejsou nesmyslný, narozdíl od podobných plánů jinde, no... ale to se zase opakuju.
- Jan.Nezhyba
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 925
- Registrován: 14 bře 2012, 10:43
- Profese: Výškové práce a n.n.o. Ekologie
- Bydliště: Havíř-OFF
- Dal poděkování: 918 poděkování
- Dostal poděkování: 799 poděkování
Re: Lodní doprava
Docela mi v tomto chybí celkový koncept - v žádnem případě nemůže být lodni doprava dominantní dopravou pro přepravu velkého množství zboží skrze ČR. Vyžaduje to obří zásahy do krajiny, mnoho ekosystémů řek a okolí bude nenávratně zničeno.
Potřebujem dokončit dálniční sítě a obchvaty měst. Stále na to nejsou peníze většina těchto strategických staveb pokulhává a to i v oblastech se zhoršenou kvalitou ovzduší i v místech kde je situace dlouhodobě kritická. Investice do těchto staveb zdaleka přínosy přesahuje záběr lodní dopravy tak jak si jej tady někteří vysnily.
Je to zbytečný výstřelek který, nijak nepřispěje k řešení situace s dopravou v transevropské zemi našeho charakteru.
Zamně bych raději investoval do vytěsnění trazitní kamionové dopravy na železnici.
Tato investice ne jen že zlepší životní prostředí ale uleví přetížené dálniční síti(po všech stránkách) a řeší problematiku citlivě s minimálním množstvím nutných zásahů do krajiny oproti zminovaným záměrům.
PLavbě zdar
Garant ŽP.
Potřebujem dokončit dálniční sítě a obchvaty měst. Stále na to nejsou peníze většina těchto strategických staveb pokulhává a to i v oblastech se zhoršenou kvalitou ovzduší i v místech kde je situace dlouhodobě kritická. Investice do těchto staveb zdaleka přínosy přesahuje záběr lodní dopravy tak jak si jej tady někteří vysnily.
Je to zbytečný výstřelek který, nijak nepřispěje k řešení situace s dopravou v transevropské zemi našeho charakteru.
Zamně bych raději investoval do vytěsnění trazitní kamionové dopravy na železnici.
Tato investice ne jen že zlepší životní prostředí ale uleví přetížené dálniční síti(po všech stránkách) a řeší problematiku citlivě s minimálním množstvím nutných zásahů do krajiny oproti zminovaným záměrům.
PLavbě zdar
Garant ŽP.
„Kdo nezná přístav, do kterého se chce plavit, tomu není žádný vítr příznivý.“
Seneca
Seneca
- Michal.Stepan
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 369
- Registrován: 30 zář 2017, 11:16
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha, Malá Strana
- Dal poděkování: 607 poděkování
- Dostal poděkování: 464 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lodní doprava
Celkový koncept nám asi chybí všem. Do vodních cest jsou investovány spousty peněz a nikdo neví, kam to má směřovat. V žádnem případě nemůže být lodni doprava dominantní dopravou pro přepravu velkého množství zboží skrze ČR-protože jsme na kopci a prostě to technicky nejde. Absence plavebního stupně Děčín je kritickým místem plavby v ČR. Bez jeho existence vzhledem ke stavům Labe c posledních letech vzniká v Čechách izolovaný palvební prostor, který končí v ústí nad Labem (plavil jsem se Děčín-Dresden).
Hodně se hovoří o srovnání energetické náročnosti lodní dopravy a elektrické železnice napájené mixem atomové a uhelné energie (nákladní vlaky jezdí většínou v noci a solární elektrárny pracují ve dne), ale tvrdá čísla jsem ještě neviděl. Ekonomické srovnání je zkreslováno dotacemi.
Plavební stupeň Děčin a investice, peníze: V citovaných článcích se mi bohužel nepodařilo najít, kolik by ten cirkus měl stát. Investice by se z části vrátily vodní elekrárnou, která je asi největší plánovanou vodní elektrárnou v ČR (kamiony žádnou energii z obnovitelných zdrojů nedodávají). Celkové saldo by bylo jistě záporné, ale je otázka, jakou částkou se dotuje přeravená tuna na silnici, na železnici a na vodě.
Vytěsnění trazitní kamionové dopravy na železnici je jistě zajímavá myšlenka, ale SŽDC jde bohužel obráceným směrem, když systematicky snižuje propustnost železniční sítě, likviduje nákladová nádraží a další infrastrukturu.
Celkový koncept nám asi chybí všem. Nejvíc asi šífařům, kteří by potřebovali vědět, jestli to mají zabalit a radši jít jezdit s kamionem.
Hodně se hovoří o srovnání energetické náročnosti lodní dopravy a elektrické železnice napájené mixem atomové a uhelné energie (nákladní vlaky jezdí většínou v noci a solární elektrárny pracují ve dne), ale tvrdá čísla jsem ještě neviděl. Ekonomické srovnání je zkreslováno dotacemi.
Plavební stupeň Děčin a investice, peníze: V citovaných článcích se mi bohužel nepodařilo najít, kolik by ten cirkus měl stát. Investice by se z části vrátily vodní elekrárnou, která je asi největší plánovanou vodní elektrárnou v ČR (kamiony žádnou energii z obnovitelných zdrojů nedodávají). Celkové saldo by bylo jistě záporné, ale je otázka, jakou částkou se dotuje přeravená tuna na silnici, na železnici a na vodě.
Vytěsnění trazitní kamionové dopravy na železnici je jistě zajímavá myšlenka, ale SŽDC jde bohužel obráceným směrem, když systematicky snižuje propustnost železniční sítě, likviduje nákladová nádraží a další infrastrukturu.
Celkový koncept nám asi chybí všem. Nejvíc asi šífařům, kteří by potřebovali vědět, jestli to mají zabalit a radši jít jezdit s kamionem.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvky (celkem 4):
- Dan.Lestina, klivan, Ondrej.Kalis, jiri.janda02
- Dan.Lestina
- Krajský zastupitel
- Příspěvky: 2674
- Registrován: 01 zář 2013, 22:18
- Profese: aspirující přírodovědec
- Dal poděkování: 3687 poděkování
- Dostal poděkování: 3788 poděkování
Re: Lodní doprava
jasne, no, tomu rozumim, i kdyz teda mym stanoviskem to nejak neotrasa. jen se zkusim znovu zeptat:
tohle znamena, ze nesouhlasite s tim, ze jeste vetsi problem nez u Decina je v Nemecku, jak vyplyva z toho materialu, ktery jsem postoval vyse?Michal. píše: Absence plavebního stupně Děčín je kritickým místem plavby v ČR. Bez jeho existence vzhledem ke stavům Labe c posledních letech vzniká v Čechách izolovaný palvební prostor, který končí v ústí nad Labem (plavil jsem se Děčín-Dresden)
- Michal.Stepan
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 369
- Registrován: 30 zář 2017, 11:16
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha, Malá Strana
- Dal poděkování: 607 poděkování
- Dostal poděkování: 464 poděkování
- Kontaktovat uživatele: