- poslanci si rozdělí programové oblasti (PO), ve kterých budou aktivně působit 1),
- záložku 'PROGRAM' v záhlaví P. webu nahradí rozšířené návěstí '(JAK) REALIZUJEME (NÁŠ) PROGRAM' – kvůli stručnosti návěstí asi bez položek v závorkách,
- pod záložkou pak:
- - každá PO bude i nadále platformou programové oblasti (PPO) pro diskusí cizelovaná aktuální stanoviska ke konkrétním programovým otázkám,
- každá PO bude/může 2) mít i nadále svého odborného garanta (pro některé oblasti by si garant mohl vytvořit i menší tým/think tank odborníků), ale přibude
- profil zodpovědného poslance (ZP) za danou PO ,
- ZP bude v rámci PPO systematicky referovat o svých aktivitách v jemu/jí svěřené PO,
- ZP bude na PPO vyvěšovat pro danou PO relevantní sněmovní tisky návrhů zákonů, k nim zde bude:
- - vést záznamy o jednotlivých krocích legislativního procesu – a to i v senátu v kontextu s příslušnými senátními aktivitami Pirátů a dalších jimi podpořených senátorů,
- uvádět výsledky hlasování k danému návrhu; principiálně podle stran, v zřetelehodných případech i podle konkrétních jmen,
- stručně charakterizovat pozměňovací návrhy - obecně všechny, ale zejména ty od Pirátů, které budou zpravidla předmětem vnitrostranického hlasování - stejně jako Pirátské návrhy paragrafového znění zákonů
- - vést záznamy o jednotlivých krocích legislativního procesu – a to i v senátu v kontextu s příslušnými senátními aktivitami Pirátů a dalších jimi podpořených senátorů,
- - aktivita ZP bude členy hodnocena (například zavedeným systémem děkování); skóre se objeví na PPO, případně i v celkovém skórepořadí aktivit zastupitelů (?),
- ZP na PPO zveřejní svůj diář 3), kde dle možností vymezí i (pravidelný/ad hoc) prostor pro online/mumble diskusi k tématům,
- ZP dále na PPO zveřejní 'účet poslance', ve kterém bude informovat o (efektivním) čerpání poslaneckých náhrad. 4)
Témata pak budou syntaktizována tak, aby se k poptávanému předmětu dalo zrychleně dostat i přes vyhledávací formulář. 5)
___________________________
1) Poznámka k nominaci do jednotlivých PO;
zřejmě by se mělo jednat o řadové poslance, kteří nejsou vytíženi jinými funkcemi (místo/předsednictví a p.), měli by mít k dané PO vztah,
optimálně mít i relevantní zkušenosti,
příbuzné PO by bylo možné dle potřeby sloučit pod jednu šířeji koncipovanou PO anebo naopak k jedné PO vytvořit menší realizační tým tak, aby byly racionálně využity všechny poslanecké síly
2) pokud by byl pro PO nominovaný poslanec sám v dané oblasti expertem, mohl by zároveň zastávat i funkci odborného garanta
3) diář by se mohl paralelně zobrazovat jak na PPO, tak i pod profilem poslance
4) tento účet by mohl mít každý náš poslanec v rámci svého profilu, z platformy by pak byl přístupný po rozkliknutí profilu poslance
5) podotýkám, že formulace technických parametrů je laická, neb jsem IT analfabet
Ivan Mužík