Technikálie k realizaci našeho programu na půdě PS

Prostor pro diskuzi k tématu činnosti poslaneckého klubu a všeho okolo sněmovny, včetně dotazů na jednotlivé poslance.

Moderátor: Poslanecka snemovna - poslanci

Odpovědět
Ivan.Muzik
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 150
Registrován: 28 říj 2017, 19:37
Profese: ekonom
Bydliště: Třebíč
Dal poděkování: 159 poděkování
Dostal poděkování: 258 poděkování

Technikálie k realizaci našeho programu na půdě PS

Příspěvek od Ivan.Muzik »

Návrh přístupu:
- poslanci si rozdělí programové oblasti (PO), ve kterých budou aktivně působit 1),
- záložku 'PROGRAM' v záhlaví P. webu nahradí rozšířené návěstí '(JAK) REALIZUJEME (NÁŠ) PROGRAM' – kvůli stručnosti návěstí asi bez položek v závorkách,
- pod záložkou pak:
  • - každá PO bude i nadále platformou programové oblasti (PPO) pro diskusí cizelovaná aktuální stanoviska ke konkrétním programovým otázkám,
    - každá PO bude/může 2) mít i nadále svého odborného garanta (pro některé oblasti by si garant mohl vytvořit i menší tým/think tank odborníků), ale přibude
    - profil zodpovědného poslance (ZP) za danou PO ,
    - ZP bude v rámci PPO systematicky referovat o svých aktivitách v jemu/jí svěřené PO,
    - ZP bude na PPO vyvěšovat pro danou PO relevantní sněmovní tisky návrhů zákonů, k nim zde bude:
    • - vést záznamy o jednotlivých krocích legislativního procesu – a to i v senátu v kontextu s příslušnými senátními aktivitami Pirátů a dalších jimi podpořených senátorů,
      - uvádět výsledky hlasování k danému návrhu; principiálně podle stran, v zřetelehodných případech i podle konkrétních jmen,
      - stručně charakterizovat pozměňovací návrhy - obecně všechny, ale zejména ty od Pirátů, které budou zpravidla předmětem vnitrostranického hlasování - stejně jako Pirátské návrhy paragrafového znění zákonů
  • - aktivita ZP bude členy hodnocena (například zavedeným systémem děkování); skóre se objeví na PPO, případně i v celkovém skórepořadí aktivit zastupitelů (?),
    - ZP na PPO zveřejní svůj diář 3), kde dle možností vymezí i (pravidelný/ad hoc) prostor pro online/mumble diskusi k tématům,
    - ZP dále na PPO zveřejní 'účet poslance', ve kterém bude informovat o (efektivním) čerpání poslaneckých náhrad. 4)
Pro daný účel je třeba vytvořit nové SW prostředí. Přestože (skoro) každá PPO bude zahrnovat velký, časem navíc bobtnající objem informací/dat, je třeba ji strukturovat tak, aby zůstávala přehledná, uživatelsky přívětivá a to i pro IT laiky. To znamená data strukturovat ve vrstvách pod odkazy se zobrazitelnou vysvětlivkou popisující, co pod odkazem je.
Témata pak budou syntaktizována tak, aby se k poptávanému předmětu dalo zrychleně dostat i přes vyhledávací formulář. 5)
___________________________

1) Poznámka k nominaci do jednotlivých PO;
zřejmě by se mělo jednat o řadové poslance, kteří nejsou vytíženi jinými funkcemi (místo/předsednictví a p.), měli by mít k dané PO vztah,
optimálně mít i relevantní zkušenosti,
příbuzné PO by bylo možné dle potřeby sloučit pod jednu šířeji koncipovanou PO anebo naopak k jedné PO vytvořit menší realizační tým tak, aby byly racionálně využity všechny poslanecké síly
2) pokud by byl pro PO nominovaný poslanec sám v dané oblasti expertem, mohl by zároveň zastávat i funkci odborného garanta
3) diář by se mohl paralelně zobrazovat jak na PPO, tak i pod profilem poslance
4) tento účet by mohl mít každý náš poslanec v rámci svého profilu, z platformy by pak byl přístupný po rozkliknutí profilu poslance
5) podotýkám, že formulace technických parametrů je laická, neb jsem IT analfabet
Ivan Mužík
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ivan.Muzik za příspěvky (celkem 2):
Filip.Krska, ALEN
Odpovědět

Zpět na „Diskuse - poslanecký klub“