Nominace Karla Nejedlíka do volby vedoucího PO

Do tohoto fóra se přesouvají uzamčené a zpracované členské podněty.


Moderátor: Předsedající

Zamčeno

Podporuji nominace Karla Nejedlíka do volby vedoucího PO

Pro
28
82%
Proti
3
9%
Zdržuji se
3
9%
 
Celkem hlasujících: 34 - Celkem hlasů: 34

Uživatelský avatar
Karel.Nejedlik
Člen KS Praha
Příspěvky: 238
Registrován: 23 črc 2014, 16:36
Profese: Informatik
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 2541 poděkování
Dostal poděkování: 578 poděkování

Nominace Karla Nejedlíka do volby vedoucího PO

Příspěvek od Karel.Nejedlik »

Ahoj Piráti a Pirátky,
chtěl bych vás požádat podpoření mé kandidatury na vedoucího PO.

Vím, zatím se moc neznáme. Tady aspoň něco zajímavého z mého osobního života, zejména dobrovolnického (schováno v OT).

Narodil jsem se v Ostravě 10.12.1985. OFFTOPICPo střední škole jsem zamířil do Prahy na MFF UK - tam jsem titul nezískal, ale v Praze se mi velmi zalíbilo. Okouzlili mě zejména deskové hry, který jsem věnoval dalších 10 let mnoho svého času. Od roku 2006 jsem se zapojil do organizace dobrovolnicky organizovaného Deskohraní (devět dní plných deskových her, stovky návštěvníku denně) a celoročně fungujícího klubu deskových her Paluba (několik let jsem byl i místopředseda). Od hraní her jsem přešel k vysvětlování her novým lidem a zajištění organizačního zázemí. Stejnou činnost jsem dělal později i jako brigádník pro firmy Mindok, Svět deskových her a Czech Board Games (občas i všechno dohromady). Od roku 2010 se podílím na organizaci festivalu GameCon (čtyřdenní festival různých nepočítačových her - rpg, larpy, deskovky…, stovky účastníků). Během roku 2011 jsem také dělal koordinátora a hlavního rozhodčího Carcassonne Tour (série několik desítek turnajů napříč ČR) - svoji pozici bych označil jako “placený dobrovolník” (dostal jsem nějaké peníze, aby byla zaručena jistá kvalita a výsledek, ale zdaleka to nezaplatilo celkový investovaný čas). Několik let jsem prožil v mixu studentského života (za podpory od rodičů), organizování deskových her (někdy jako brigádník, jindy jako dobrovolník) a brigádami v IT nebo administrativě. Většinu roku 2011 mě “živili” zejména deskové hry, ale vždycky to bylo ve stavu “dá se z toho žít”, ale nebyl dlouhodobě únosný stav. Později jsem tak přešel na plný úvazek do IT, ale organizování akcí ve volném čase jsem se nikdy nevzdal. Dnes pracuji jako člen týmu technické podpory a konzultant pro firmu Editel, která se specializuje na elektronikou výměnu dat (EDI). Jsem členem vedení festivalu GameCon. Dokončuji svoji závěrečnou práci na téma “informační systém neziskové organizace” (GameConu) na CZU. Jsem ženatý a mám tříleté dítě.

Proč chci dělat vedoucího PO? A kde na to beru kvalifikaci?

Moje hlavní kvalifikace leží dlouhodobých zkušenostech z jiných dobrovolnických organizací, které prošly různým vývojem. Největší otisk jsem zanechal zatím v organizaci festivalu GameCon, které mu posledních několik let věnuji stovky hodin ročně svého volného času. OFFTOPICPoslední dva roky jsem byl předseda daného spolku. Jsem iniciátor kompletní reorganizace této organizace po rezignaci předchozího předsedy. Z týmu zhruba 20 dobrovolníků pod jedním osvíceným vedením jednoho šéfa festivalu (srpen 2015) jsme přešli do současného stavu zhruba 40 členného týmů, který se vnitřně dělí na tři části a vedoucí úlohu zastává rada ve složení 2 lidí z každé části a jeden předseda (říjen 2017). Navrhnul jsem, vyjednal a dotáhnul do konce organizační změny, včetně náborové kampaně nových organizátorů festivalu. (Ve skutečnosti to byli spíš jedná velká reorganizace na začátku - asi 2 měsíce práce po večerech a okolo 6 větších organizačních setkání s lidmi. Následné dva roky fungování a drobnými úpravami a pak další, tentokrá menší, reorganizace - tak měsíc práce po večerech a jen jedno velké setkání.)
Protože to, co umím nejlíp je právě organizováni akcí, tak jsem letos zorganizoval i svoji první akci pro Piráty - Volební PirateCon.OFFTOPICNa začátku byla jen mlhavá vize, že by se nějaký Piratecon měl udělat. První večer jsme strávili na debatou, jaká ta akce má vlastně být. Další večer jsem strávil sepisováním toho, co je k akci potřeba. Dalších pár týdnů jsem strávil sháněním lidí, kteří to budou dělat se mnou. Tady musím říct, že mají Piráti obrovský potenciál, protože lidé, kteří na začátku jen “šli kolem”, tak nakonec udělali spoustu práce. Ač času nebylo mnoho jsme z toho vykřesali nakonec relativně povedou akci pro 100 lidí, což byl můj původní minimální cíl. Udělat to líp nebylo v mých časových možnostech jakožto zaměstnaného člověka, otce a hlavního organizátora GameConu.

Jak bych chtěl vést PO?

V první řadě na plný úvazek, za rozumné peníze a rozumnou pracovní smlouvou. OFFTOPICOčekávám, že to může být velká překážka z pohledu spousty lidí, kteří Pirátům věnuji spoustu svého času zcela dobrovolně anebo dělají jako “placení dobrovolníci” - z toho, co se ke mně zatím dostalo, tak jsou to vlastně všichni aktuální zaměstnanci Pirátů, mimo uvolněných politiků - od KoDo počínaje, přes současné vedoucí odborů až třeba po Pražské zastupitelé (ti, kteří se nestali poslanci). Ale pokud máme Pirátskou stranu přetavit ve fungující velkou organizaci, tak lidi, kteří to udělají musíme řádně zaplatit, zejména ty, kteří pak budou pracovat dlouhodobě. Z nadšení pro věc se dá žít pár měsíců, možná let, ale ne dlouhodobě. Vím to, protože jsem si tím prošel. Kdo jiný, než vedoucí PO by se měl tlačit na rozumné smlouvy a výplaty pro lidi, které tato organizace potřebuje? Tak začínám u sebe. :-)

Jak vidím budoucí PO?

Zatím nejsem obeznámen s celým PO. Pro sebe jako vedoucího PO bych si nechal tři funkce/úkoly, které umím nejlépe z té široké palety toho, jak by mohl vypadat vedoucí PO. První je funkce vedoucího, který určuje cíle (po řádně konzultaci s ostatními členy) a koordinuje veškerou snahu k dosažení daného cílů. Druhá je "vyjednavač"/zástupce PO pro transformaci, kde budu hájit zájmy PO, zatímco tým transformace musí vidět stranu jako celek a zhodnotit všechny dopady toho, co bude PO navrhovat. Třetí úkol je hlavně osobní - chtěl bych vytvořit širší organizační tým pro jednotlivé pirátské setkání nezávisle na jejich typu (Piratecon, CF, povolebních párty...). Ač náplň jednotlivých akcí je různá, tak z organizačního pohledu jsou velmi podobné a je zbytečné opakovat pořád stejné chyby a nedostatky. Organizovat osobní setkávání Pirátů je rozhodně jeden z hlavních cílů PO. OFFTOPICRád se rovněž zapojím do debaty o nových informační systémech, což není úplně v kompetenci PO, ale je to další "moje" téma.
Po administrativní stránce bych minimálně na začátku opřel o současného vedoucího PO Honzu Nováka, který má ten současný “cirkus” z velké části na svědomí a aktuálně mu nejvíce rozumí. Určitě je tam spousta práce na vylepšení. Ale nepřišlo by mi dobré se od všeho rovnou odstřihnout a začít to budovat znova. Dlouhodobě si myslím, že se bez administrativního článku PO, který má jisté “hard” dovednosti neobejdeme.
Pak bych velmi uvítal vznik nové pozice personalisty/personalistky, o které se již diskutuje v rámci “upgradu” (transformace) strany, která bude doplňovat “soft” dovednosti, které mi chybí. Na této pozici rád uvidím zatím jedinou další kandidátku Janu Rohovou.
Samozřejmě počítám s tím, že se bude možné opřít o kraje - předsednictvo i koordinátory.

Úkoly PO dle stanov:

vedení důvěrného seznamu dobrovolníků OFFTOPICke zvážení je zřízení nového informačního systému pro tyto potřeby
správa projektového a úkolového systému OFFTOPICJedna z hlavních priorit je revize současného stavu, která by neměla PO minout.
vnitřní komunikace s členy a příznivci OFFTOPICurčitě chceme dělat, ale je potřeba si ověřit požadavky od CF/regP - informace mají být dostupné, nikoliv otravné
zodpovědnost za najímání dlouhodobých zaměstnanců OFFTOPICNejvětší úkol PO je hlavně navrhnout strukturu, ve které strana bude fungovat. Za mě si myslím, že se přechod na placené zaměstnance (nikoliv "placené" dobrovolníky") se bude dlouhodobě týkat zejména vedoucích výborů a nejspíš i předsedů KK a RK, případě i některých členů těchto orgánů
vedení sítě krajských koordinátorů OFFTOPICNa tom se již pracuje.
správa celostátního úložiště vzdělávacích materiálů a prezentací OFFTOPICnemám přehled o současném stavu, aktuálně bych dal prioritu na zjištění, ve kterých oblastech je potřeba se vzdělávat. Následně organizování vzdělávání. Až nakonec zveřejnění, úpravy nebo výroba materiálů pro individuální vzdělávání
seznam týmů + seznam volných míst + zapojení nováčků OFFTOPICPO by určitě mělo mít interní přehled o aktivitách, jen to zpracování do zveřejnitelné podoby (a následná údržba) bude spousta práce. Velkou prioritu dávám tomu získat přehled. Vnímám nutnost sepsat seznam úkolu pro hejno, protože chceme zapojit nejen nováčky. Ale propracovaný, úplný a průběžně aktualizovaný seznam rozhodně nebude hned.
organizuje školení zastupitelů, politiků a jiných členů a příznivců strany OFFTOPICZa prioritu považuji určit v čem bychom se měli školit. Následně je priorta vzdělávání přesně v uvedeném pořadí. U již zvolených uvolněných zastupitelů bychom měli hledat cesty, jak je soustavě vzdělávat v tom, co potřebují. Následují placení zaměstnanci. Dobrovolníky zatím budeme vzdělávat spíš "náhodile" pomocí PirateConu, přednášek/workshopů v jednotlivých městech.
na žádost některého týmu pomáhá najít vhodného dobrovolníka na daný úkol OFFTOPICnejtěžší úkol, kterému předchází většina výše uvedeného, nicméně i tato činnost by se měla výrazně zjednodušit

Jak bych tedy vedl PO?

Vždycky jsem vedl tým dobrovolníku, ve kterém se nedají prosazovat věci silou, ale je potřeba vést diskuzi. I přesto lidé, kterým neplatíme peníze se dají úkolovat, ale musí vědět, proč to mají dělat a jaký to má smysl. Mám rád koncepční debaty i tvorbu vizí (již pracuji na jedné k PO, snad stihnu dodat brzy). Moje vize PO bude určitě jedná z prvních věci k debatě, pokud budu zvolen - co dává smysl a co realizovat jako první. Pokud mám rozdílný názor, tak často vstupuji do debaty, ve které se mi občas nedaří moc krotit, jak jsem zaangažovaný do daného tématu. Nicméně diskuze je cesta ke kompromisu a hledání lepších řešení. A bez ní to nejde. Administrativy zvládnu, kolik bude potřeba, i když o něco raději bych ji delegoval.

Vím, že jsem ve straně relativně nový, takže se určitě neznám se všemi. Tak kdyby vás víc zajímalo, co jsem zač, tak se zeptejte lidí, kteří už se mnou někdy spolupracovali. OFFTOPICZejména organizační tým Pirateconu - Michal Jokeš, Míša Krausová, Jitka Novotná, Franta Navrkal a Petr Křičenský nebo ti, kteří mě do Pirateconu ukecali - Štěpán Štrébl a Mikuláš Ferjenčík. Případné lidí, se kterými se známe od nejen od Pirátů: Vojta Pikal nebo Mikuláš Peksa.

Díky všem, kteří se prokousali až sem. Prosím o zvážení vaši podpory. Zatím dávám takový první výkop, mix - něco o mě, něco o plánech, co je potřeba udělat hned a i něco málo, o tom, kam by PO mělo směřovat. Omlouvám se za delší text a případné gramatické chyby. Na případné dotazy se budu snažit reagovat, co nejrychleji a nepřesněji, ale první musím doladit všechny technické detaily. Jo a Swarwise jsem četl nedávno a hodně mě to nadchlo. :-)

V případě, že by chybělo ještě něco závažného ještě post zedituju.
Naposledy upravil(a) Karel.Nejedlik dne 14 lis 2017, 00:18, celkem upraveno 4 x.
Dopravní zamyšlení: OFFTOPICIndividuální automobilová doprava - největší omyl lidstva?
O trolech: OFFTOPICObrázek
Uživatelský avatar
Frantisek.Navrkal
Zahraniční odbor
Příspěvky: 4764
Registrován: 11 kvě 2012, 23:42
Profese: datový inženýr
Dal poděkování: 9909 poděkování
Dostal poděkování: 5722 poděkování

Re: Nominace Karla Nejedlíka do volby vedoucího PO

Příspěvek od Frantisek.Navrkal »

Chybí ti anketa. :D

Flamewar does not determine who is right - only who is left.
Moje (bývalé) poslancování: poslanecký report, stránka na Facebooku, Twitter profil, podcast Na vrkanou

Uživatelský avatar
Karel.Nejedlik
Člen KS Praha
Příspěvky: 238
Registrován: 23 črc 2014, 16:36
Profese: Informatik
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 2541 poděkování
Dostal poděkování: 578 poděkování

Re: Nominace Karla Nejedlíka do volby vedoucího PO

Příspěvek od Karel.Nejedlik »

Omlouvám se, ale ten návod nahoře nic neříká o tom, že se to musí udělat v rámci editace resp. před vložením příspěvku. A oficiální nápověda taky říká kulové o tom, jak vytvořit anektu.

Ale jinak děkuji, že na mě tak myslíte. Anketa už tam je. Děkuji za vaše hlasy. :-)
Dopravní zamyšlení: OFFTOPICIndividuální automobilová doprava - největší omyl lidstva?
O trolech: OFFTOPICObrázek
Uživatelský avatar
Jitka.Novotna
Technický odbor
Příspěvky: 321
Registrován: 12 čer 2017, 11:12
Profese: programátorka
Dal poděkování: 450 poděkování
Dostal poděkování: 515 poděkování

Re: Nominace Karla Nejedlíka do volby vedoucího PO

Příspěvek od Jitka.Novotna »

S Karlem Nejedlíkem jsem organizovala Piratecon. Jeho přístup byl pro mě hlavním motivací se na organizováni takové akce podílet.

Karel zvládal poznat, které částí jsou důležité, byl schopen poznat dobředu při čem může nastat problém.
Zvládal pracovat v situaci, kdy většina týmu byla nespolehlivá (často díky tomu že byli zahcení jinou prácí pro piráty). Při tom
všem byla pohodová atmosvéra, kdy jsem měla pocit že mluvím se sobě rovným. Své zkušenosti nabízel a nenutil na sílu.
Když se spětně koukám na tu organizaci tak vidím že jsme tam měli naprosto skvěly poměr množstvi stráveného času / kvalita projektu
a do toho tam byla příjemnost a tedy i motivace to dělat.

Věřím, že na PO byl měl být někdo podobných kvalit jako je on - člověk zkušený s vedením organizace ze stovkami dobrovolníku, kde
je potřeba obrovské nasazení, ale zároveň má i netriviální rozpočet a zodpovědnost a je třeba hlídat kvalitu a udržovat motivaci
a nasazení lidí.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jitka.Novotna za příspěvky (celkem 5):
Mikulas.Peksa, Jiri.Koudelka, Petr.Vileta, Jan.Mejsnar, Michaela.Krausova
Tobias.Esner
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 7802
Registrován: 22 čer 2013, 12:03
Dal poděkování: 5022 poděkování
Dostal poděkování: 3823 poděkování

Re: Nominace Karla Nejedlíka do volby vedoucího PO

Příspěvek od Tobias.Esner »

nominace doručena.
uzavírám prosím o diskuzi v jednacím vlákně.
děkuji
celostatni-forum-f477/cf-24-2017-volba- ... 38167.html
Zamčeno

Zpět na „[Archív] Ukončené členské podněty“