Ivo.Vasicek píše:
Ten byznys je třeba ministerstvo pro lidská práva, různé neziskovky, Evropské hodnoty atp.
"Vítač" je jistě umělý konstrukt, ale ve společnosti silně zažitý a jako pojem ustálený. Je to mediální zkratka. No a právě to vypouštění soudů - "nahnědlá vlna" je mediální sebevražda. V hospodě nebo na fóru si to říct můžem, ale jak to vypustíš na veřejnosti letíš do škatulky ke Stropáčovi. Vím že je to nespravedlivé (demagogické a kdoví co ještě), ale vnímání lidí tak funguje. Lidi tomu nechtějí rozumět, vnímají to jako problém (a ten stav v Německu vážný problém skutečně je) a u každého problému hledají viníky. A k té levicovosti - je to hodně zmatené - každý přísun migrantů zhoršuje postavení pracujících. Pracující chtějí větší mzdy a lepší zacházení od zaměstnavatelů. Přísun migrantů zvyšuje konkurenci na pracovním trhu. Přísun migrantů je užitečný především pro kapitalisty, protože jim pomáhá srazit náklady na mzdy a mohou přitvrdit ve vztahu k zaměstnancům, protože je mohou snadněji nahradit. To že "nejsou lidi" je problém kapitalistů nikoliv pracujících. Pro pracující je nedostatek lidí výhodou - mohou žádat víc peněz a větší benefity, posiluje to jejich postavení na pracovním trhu.
Tak nevím, jak velkým rozpočtem tvoje nenáviděné "neziskovky" disponují, ale fakticky, kdo se dokáže napojit na penězovody, napojí se vždycky na nějaké, takže to vidím jako okrajový problém. Většina lidí se té debaty účastní víceméně z vlastní iniciativy, nezávisle, málokdo je za ně placen - na jedné i druhé straně.
Jestliže na venkově přijde do módy fašismus, nestanou se automaticky fašistou, abych si udržel hlasy.
Migranti přece nemohou brát nikomu práci, když všichni vykřikují, jak nechtějí pracovat a chtějí jít jen z podpory (kterou do Evropy podle všeho přes Clinotonovi a Evropskou komisi posílají za tímhle účelem Saudi a Katar, máme-li věřit všem konspiračním teoriím). Dost možná migranti pracovní příležitosti vytvářejí - ale místní obyvatelstvo nechce pracovat pro nějaké podivné Araby, kteří mají peníze bůhvíodkud, ale raději pro svoje etnicky a rasově čisté feudální pány, se kterými existuje potenciál rasově čistého budoucího smíšení genů, apod. Kolektivní nevědomí obsahuje pěkně hnědé komponenty (lidově řečeno: sračky). (a samozřejmě, tím, že je to nevědomí, tak se to týká nás všech - není to tak, že já se prohlásím za osvíceného, nějaké pudy a instinkty tam ve hře budou... jde jen o míru potlačení a vytěsnění)
Jinak tvoje ekonomická teorie o nahrazení odborů nedostatkem lidí je úchvatná - člověk by skoro čekal, že takový pro-populační aktivista bude mít problém s teorií, že pokles populace je vlastně ekonomicky výhodný pro pracující
ale zapomínáš, že dnes pracující nijak úspěšní v tlaku na zvyšování mezd nejsou. Spíše je vše, u čeho to jen trochu jde, nahrazováno dovozem z Asie, u potravin pak dovozem z více zemědělsky orientovaných zemí EU. Nejsme uzavřený ostrov, kde budou místní pracující nějak kolektivně tlačit na zvyšování mezd tím, že jich bude málo - jednoduše se systém hroutí, protože v klasickém kapitalismu pracující byli sami stranou poptávky na trhu, a nějaký luxusní konzum elit se často omezoval na nějaké vnějškové statusové symboly - kapitalista měl větší byt v činžovním domě, ale smyslem činžovního domu bylo uspokojovat poptávku bez bydlelní a bez té poptávky měl kapitalista utrum.
Nekonkurenceschopnost lokální ekonomiky je vážný probém, ale podle mě ho nejde řešit strachem a uzavíráním se - ale dlouhodobě spíš odstraněním příliš přísných regulací (copyright, patenty, přebujelá pyrokracie, apod.) a rozvolněním kontroly korporací nad životním stylem a vzorci spotřeby (to jsou ti různí "barefoot vegani", dá se říct - tedy další nenáviděný výmysl pražské kavárny, z hlediska venkova, chápu). Jinými slovy - když lidi získají zpět kontrolu nad tvorbou svého vkusu, životního stylu, apod., tak se mohou vytvořit situace, ve kterých si korporace prostě nebudou schopné ani díky přesunu výroby jinam udržet monopolní postavení na trhu.
Vezmi si jen tu automobilovou dopravu: je třeba jasné, že příliš levná kamionová doprava obrovským způsobem zvýhoďnuje potraviny a spotřební zboží z dovozu nad místní produkcí. Je jasné, že přímý boj s rozvojem těch dálnic je spíš parketa Zelených, ale nakonec, návrat dopravy na železnici by jen trochu znepohodlnil logistiku v některých místech dále od železnice, ale přepravní kapacita by neklesla (možná spíše naopak).
Piráti by podle mě měli být průkopníky, co já vím - 3D tisku, nebo místního maloobojemového doručování zboží pomocí dronů, zahrady na střechách mrakodrapů, nebo tak něco - prostě hledat futuristická řešení. Ne hlásat strach z přistěhovalců a klanět se vystrašeným vidláckům gangům...
Místo 3D tisku jsme okroužkovali příznivce gumovými náramky, hmm. Návrat k archaickým identitám (rasa, národ, "třída pracujících", whatever) nezastavíme tím, že si voliče místo toho zkusíme okroužkovat.
Obecně aktivity, kdy Stropnického někdo pozve na pivo, je potřeba spíš - v obecné rovině - podporovat, než přitakávat náckům. Chce to moderovat probíhající debatu, místo vyhrožování násilím a snahy podbízet se vystrašením.
BTW, v Praze 6 právě Bělohradský porazil Stárka, který kampaň hodně postavil na strachu z uprchlíků. My ve velkých městech prostě uvažujeme jinak, a projevuje se to i na volebních výsledcích (i když zrovna on to až úmyslně staví tak, aby v druhém kole prostě neměl šanci...)