Piráti podporují elektromobilitu

Toto fórum slouží k orientačním průzkumům mezi členy.
Pravidla fóra
Toto fórum slouží k anketám, kdy je potřeba orientačně zjistit převažující názory na nějakou oblast mezi členstvem (např. pokud přijde dotaz zvenku). Hlasovat zde mohou pouze členové.
Pro členské iniciativy v rámci celostátního fóra slouží Členské podněty.
Odpovědět

Piráti a elektromobilita

jsem pro
46
77%
jsem proti
6
10%
zdržuji se
8
13%
 
Celkem hlasujících: 60 - Celkem hlasů: 60

Petr.Bajgar
Příznivec Pirátů – Pardubický kraj
Příspěvky: 7450
Registrován: 22 čer 2009, 21:57
Profese: ,
Bydliště: Chrudim, K Ploché dráze 494
Dal poděkování: 6874 poděkování
Dostal poděkování: 3402 poděkování

Piráti podporují elektromobilitu

Příspěvek od Petr.Bajgar » 21 zář 2015, 03:05

Chci zkusit zjistit jestli bychom se mohli shodnout na společné podpoře elektromobility.
Snížilo by to naši závislost na ropě kterou musíme draze dovážet z velké části pro zdejší autíčkáře.
Podpora elektrocyklistiky by zvýšila propustnost mnoha měst a třeba i snížila potřebu parkovacích míst.
Kola a elektrokola jsou například v Praze určitě mnohem rychlejší dopravní prostředek než autíčka ploužící se v nekonečných zácpách.
Automatické parkovací domy na kola jsou nesrovnatelně levnější než parkoviště pro autíčka.
Koncepty elktrokol se rychle mění vyvíjejí a modifikují podle potřeb zákazníků při mnohem nižších nákladech než u autíček.
Jeden zajímavý koncept představili zde.
Pokud by tento podnět Piráty zaujal snad bychom ho mohly začlenit i do našeho volebního programu ve stylu "Piráti podporují elektromobilitu od elektrokol po trolejbusy". ;)

PS: anketa jistě není geniální, ale kdo ví jestli ji vůbec kolegové v zaplavě Krkovin zaregistrují-proto se s ní moc nepárám a střílím ji od pasu,
připomínky případně zkusím začlenit a anketu upravit.

PPS: věřím že nemusíme řešit jen Krtkoaféry a Krtkoexcesy
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Bajgar za příspěvky (celkem 3):
Jiri.Ulip, Michael.xChaos.Polak, Ales.Sura

Uživatelský avatar
Rostislav.Reha
Kontrolní komise
Příspěvky: 3681
Registrován: 15 říj 2013, 12:16
Profese: informatik
Bydliště: Ostrava
Dal poděkování: 4480 poděkování
Dostal poděkování: 4592 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Piráti podporují elektromobilitu

Příspěvek od Rostislav.Reha » 21 zář 2015, 08:11

Petre, k tomu snizeni zavislosti na rope - mas to nejak podlozene? Z ceho se myslis ta elektrina vyrabi? Rad bych videl nejakou studii, ktera vezme "klasicke" auto a jeho zivotni cyklus (vyroba, provoz, likvidace) vs elektromobil a porovna zatez na prostredi.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Rostislav.Reha za příspěvky (celkem 4):
Vojtech.Pikal, Robert.Magni, Ondrej.Kotas, Jiri.Snizek
Neverim na mensi zlo. Je jen velke zlo a zlo, co zatim nemelo sanci vyrust.

Petr.Bajgar
Příznivec Pirátů – Pardubický kraj
Příspěvky: 7450
Registrován: 22 čer 2009, 21:57
Profese: ,
Bydliště: Chrudim, K Ploché dráze 494
Dal poděkování: 6874 poděkování
Dostal poděkování: 3402 poděkování

Re: Piráti podporují elektromobilitu

Příspěvek od Petr.Bajgar » 21 zář 2015, 09:06

Sansom píše:Petre, k tomu snizeni zavislosti na rope - mas to nejak podlozene? Z ceho se myslis ta elektrina vyrabi? Rad bych videl nejakou studii, ktera vezme "klasicke" auto a jeho zivotni cyklus (vyroba, provoz, likvidace) vs elektromobil a porovna zatez na prostredi.
Pokud si to dobře pamatuju ze školních hodin fyziky tak elektřina se vyrábí třením ebonitové tyče liščím ocasem.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Bajgar za příspěvek:
Martin.Shanil

Uživatelský avatar
Jakub.Nepejchal
Místní předsednictvo
Příspěvky: 1206
Registrován: 26 bře 2014, 14:12
Profese: Vedoucí sociální služby
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 1529 poděkování
Dostal poděkování: 1261 poděkování

Re: Piráti podporují elektromobilitu

Příspěvek od Jakub.Nepejchal » 21 zář 2015, 09:19

Sansom píše:Petre, k tomu snizeni zavislosti na rope - mas to nejak podlozene? Z ceho se myslis ta elektrina vyrabi? Rad bych videl nejakou studii, ktera vezme "klasicke" auto a jeho zivotni cyklus (vyroba, provoz, likvidace) vs elektromobil a porovna zatez na prostredi.
Tady je studie, která se zabývá elektobusy, hybridními autobusy a palivočlánkovými autobusy. Je tam vyčíslen i celoživotní dopad na životní prostředí.

http://www.proelektrotechniky.cz/pdf/Studie1.pdf

Také se tam mluví o využití konceptu smart grid, který využívá hlavně elektřinu z obnovitelných zdrojů (teda mluvit o větru a slunci jako o obnovitelných zdrojích... ale co už).

Jasně. Je to zaměřené hlavně na MHD, ale když to člověk adekvátně převede na současný stav hybridních automobilů, tak z toho může vycházet. ;)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jakub.Nepejchal za příspěvky (celkem 4):
Vaclav.Fortik, Rostislav.Reha, Vojtech.Pikal, Robert.Magni
...Karotka. „Jsem dobrovolník!” „A do prdele...” prohlásil strážný. (Stráže, stráže!, Terry Pratchett)
1. místopředseda MS Olomouc, člen Sociální komise RMO, člen KMČ Nová Ulice
=== Kontakt: ===OFFTOPIC* E-mail: jakub.nepejchal@pirati.cz
* Telefon: 6O8428O8O

Uživatelský avatar
Rostislav.Reha
Kontrolní komise
Příspěvky: 3681
Registrován: 15 říj 2013, 12:16
Profese: informatik
Bydliště: Ostrava
Dal poděkování: 4480 poděkování
Dostal poděkování: 4592 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Piráti podporují elektromobilitu

Příspěvek od Rostislav.Reha » 21 zář 2015, 11:05

PB: Diky Petre za konstruktivni pristup k vlastnimu navrhu.

JN: Kdyz si tu studii proletim, tak to z ni rozhodne neni cernobile, ale je pres 2 roky stara, technologie mezitim trochu postoupily (v obou oblastech). Muj pocit z toho zatim je, ze elektro-cokoliv je alternativa, ale v podstate v zivotnim cyklu to zadny velky prinos neprinese, podobne jako fotovoltaika. Ale vyvoj jde dopredu... :)
Neverim na mensi zlo. Je jen velke zlo a zlo, co zatim nemelo sanci vyrust.

Uživatelský avatar
Martin.Shanil
Příznivec Pirátů – Středočeský kraj
Příspěvky: 6999
Registrován: 07 dub 2012, 21:03
Profese: eshop + prodejna
Bydliště: Karoliny Světlé 486, Sadská 28912
Dal poděkování: 9135 poděkování
Dostal poděkování: 9154 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Piráti podporují elektromobilitu

Příspěvek od Martin.Shanil » 21 zář 2015, 11:46

odchytněte si na FB Ivana https://www.facebook.com/leprikohn.frosh
má ho, a je velkej fanda.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Martin.Shanil za příspěvek:
Petr.Bajgar

Petr.Bajgar
Příznivec Pirátů – Pardubický kraj
Příspěvky: 7450
Registrován: 22 čer 2009, 21:57
Profese: ,
Bydliště: Chrudim, K Ploché dráze 494
Dal poděkování: 6874 poděkování
Dostal poděkování: 3402 poděkování

Re: Piráti podporují elektromobilitu

Příspěvek od Petr.Bajgar » 21 zář 2015, 14:33

Martin Shanil píše: má ho, a je velkej fanda.
Elektrokolo - elektroskůtr - elektrokoloběžku atp. možná má už dnes víc Pirátů.

Mám za to, že by stalo by zato začít referovat veřejně o jejich zkušenostech s těmito dopravními prostředky a postupně toto téma kultivovat do komplexního stanoviska.

Uživatelský avatar
Michael.xChaos.Polak
Člen KS Praha
Příspěvky: 3454
Registrován: 21 dub 2009, 17:19
Profese: programátor, podnikatel v oboru telekomu
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 2288 poděkování
Dostal poděkování: 5413 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Piráti podporují elektromobilitu

Příspěvek od Michael.xChaos.Polak » 21 zář 2015, 23:55

Kdo ví, čím jsem se zabýval tohle léto, tak jistě nepochybuje, že podporuju elektromobilitu :-)

akorát přesně nevím, jak by měla vypadat politická podpora. v jiném vlákně jsem navrhl deregulaci elekotrokol do 1 kW výkonu motoru - bylo by potřeba doplnit vyhlášku (navrhuju nad 250W a s možností akcelerace jinak než šlapáním povinný rychloměr a tedy i povinnost dodržovat omezení rychlosti, povinné zpětné zrcátko, zákaz vjezdu na cyklostezky buď úplný, nebo zákaz jet na nich rychleji než 25 km/h), ale v podstatě bych rád ponechal elektrokola i s takto výkonným motorem jako neregulované dopravní prostředky - teda, dovedu si představit, že je to nad 15 let a volitelně i s řidičským průkazem na moped (ale ten se dneska už nedává automaticky k řidičáků B, takže by se to mohlo obnovit a v rámci řidičáku by se lidi svezli na výkonném elektrokole... což by byla v podstatě osvěta...), ale podstatné je, že by elektrokola do 1 kW nad nemusela mít techničák a SPZ....

něco jiného je nad 1 kW, tam je to v podstatě už elektrický moped nebo elektrický motocykl a potřebu regulace tak nějak uznávám. ale deregulovaná legalizace elektrokol mezi 250 - 1000 W výkonu motoru by trhu s elektromobilitou hrozně pomohla, a samozřejmě to chce koordinovat v celé EU.. nejen v ČR
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michael.xChaos.Polak za příspěvky (celkem 4):
Ondrej.Profant, Mikulas.Peksa, Antonin.Zapletal, Ondrej.Kalis
604 282398 | Jabber: x@j.cz | http://twitter.com/MxChaosP | http://twitter.com/PiratiBrevnov | http://www.pirati.cz/lide/michael_polak
@xchaos@mastodon.social | člen MS Praha 6 | A liberal is a man too broadminded to take his own side in a quarrel

Uživatelský avatar
Michael.xChaos.Polak
Člen KS Praha
Příspěvky: 3454
Registrován: 21 dub 2009, 17:19
Profese: programátor, podnikatel v oboru telekomu
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 2288 poděkování
Dostal poděkování: 5413 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Piráti podporují elektromobilitu

Příspěvek od Michael.xChaos.Polak » 23 zář 2015, 18:53

ještě pro upřesnění - moje vlákno zde, není jen o létání:
pracovni-prostor-pro-clenske-iniciativy ... 30309.html

přesnou regulaci výkonných elektrokol (daleko větší část naší voličské základny si může dovolit elektrokolo, než elektromobil) bych nejradši okopíroval od interních regulí mezinárodního závodu The Sun Trip, abych mohl legálně dojet na start v roce 2017 i s 1 kW motorem :-) konkrétní soupis, co je potřeba, bod po bodu:

Kategorie elektrokol s výkonem motoru v rozmezí 250 - 1000W:

povinnosti:

- má povinný rychloměr (kolo dle stávající vyhlášky nikoliv)
- má povinné zpětné zrcátko (převzato z pravidel The Sun Trip - výborná věc)
- na cyklostezkách nesmí překročit rychlost 25 km/h (i pokud jezdec šlape - kvůli hmotnosti a tím i brzdné dráze a míře ohrožení ostatních cyklistů - kategorie nad 250W je myšlená primárně na silnice nebo do terénu, ne na cyklostezky)
- řidič musí být vybaven přilbou
- řidič musí dodržovat značky omezující rychlost (viz bod rychloměr - kolo dle stávající vyhlášky nemusí vědět, jak rychle jede, takže tyto značky nedodržuje)
- jinak vše jako dle stávající vyhlášky pro jízdní kola (šířka, světla, brzdy, apod.)

Výhody proti dnešní regulaci elektrokol (jediný vágní paragraf vyhlášky o jízdních kolech):

- elektromotor smí asistovat max. do 40 km/h (převzato z pravidel The Sun Trip - dnes by motor neměl pomáhat přes 25 km/h, přitom dnešní technologie umí daleko víc)
- takovéto elektrokolo smí mít akcelerátor (buď výhradně, nebo v kombinaci s asistovaným šlapáním - stávající elektrokola do 250W smí mít v EU jen asistované šlapání, což je tam právě i kvůli cyklostezkám, aby na ně směli... což řeším tím omezením rychlosti na cyklostezkách...)

Výhody proti mopedu do 50 ccm:

- nemusí mít SPZ
- nemusí mít technickou prohlídku (policie má ale právo výkonné elektrokolo kdykoliv zastavit a zkontrolovat technický stav a případně zakázat jízdu po veřejné komunikaci v případě porušení vyhlášky... což ovšem ale může udělat i u dnešních jízdních kol, to není nic nového)
- není potřeba řidičský průkaz (tohle je nejdiskutabilnější část celé deregulace... já řidičák M mám, mě by to bylo jedno, ale dnes se už tuším k B standardně nedává, tak by to byl problém)

Jinak nad 1000W výkonu motoru by to elektrokolo už byl prostě moped se vším všudy, z pohledu regulace (lehké elektrokolo se silnějším motorem než 1000W se může rozjet i na 100 km/h... to už fakt není sranda... tzn. asi SPZ apod...)

Tomuhle tedy říkám konkrétní "podpora elektromobility". V programu by ale právě měly ty body být nějak rozkliknutelné - položka programu bude jen "deregulace elektrokol do 1000W výkonu motoru" a půjde to rozkliknout tak, že bude vidět, jaké si představujeme prosadit znění vyhlášky.

Na vysvětlenou: kamarád si dal na běžné elektrokolo přídavnou 2 kWh lithiovou baterii (to vyjde na asi 30 000 Kč - tedy výrazně méně, než plně elektrický moped nebo dokonce elektromobil) a dosáhl s tím dojezdu 200 km za den (toto ujede na běžném kole už opravdu jenom sportovec). To je tím pádem aspoň reálná alternativa, a ne drahá hračka... není to o tom, že někde zadotujeme nějaký elektrický autobus, ale že lidi budou vědět, že něco, co si už dnes můžou běžně koupit a mohou si to dovolit, smějí pak i zcela legálně používat... elektrobusy jsou dobrý tak pro Zelený, Pirát jede každý vlastní cestou po vlastní ose :-)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michael.xChaos.Polak za příspěvek:
Petr.Nemecek
604 282398 | Jabber: x@j.cz | http://twitter.com/MxChaosP | http://twitter.com/PiratiBrevnov | http://www.pirati.cz/lide/michael_polak
@xchaos@mastodon.social | člen MS Praha 6 | A liberal is a man too broadminded to take his own side in a quarrel

Uživatelský avatar
Michael.xChaos.Polak
Člen KS Praha
Příspěvky: 3454
Registrován: 21 dub 2009, 17:19
Profese: programátor, podnikatel v oboru telekomu
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 2288 poděkování
Dostal poděkování: 5413 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Piráti podporují elektromobilitu

Příspěvek od Michael.xChaos.Polak » 07 říj 2015, 14:32

Přináším důkaz, že Republikový Výbor podporuje elektromobilitu! (dobíjet jsme sice cestou do Jihlavy a zpátky museli 3x, ale... :-)
Obrázek
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michael.xChaos.Polak za příspěvky (celkem 4):
Vojtech.Pikal, Petr.Bajgar, Jiri.Ulip, Jan.Kohler
604 282398 | Jabber: x@j.cz | http://twitter.com/MxChaosP | http://twitter.com/PiratiBrevnov | http://www.pirati.cz/lide/michael_polak
@xchaos@mastodon.social | člen MS Praha 6 | A liberal is a man too broadminded to take his own side in a quarrel

Odpovědět

Zpět na „Členské ankety“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host