Pirátská Motorizovaná Platforma

Diskuse členů a příznivců o věcech přesahujících působnost orgánů, netýkajících se programu nebo o straně jako celku.

Moderátoři: Administrativní odbor, Předsedající

Pravidla fóra
Než napíšete nový příspěvek, zamyslete se, zda má takovou hodnotu, aby ho musely číst stovky lidí.
  • Aktuální politické kauzy lze řešit v příslušné části veřejné diskuze.
  • Části programu, současné či budoucí, diskutujte na fóru Pirátský program.
  • Podání orgánům a jednoduché návrhy čiňte v příslušné podatelně.
  • Pokud chcete něco rozhodnout(usnést, zvolit, odvolat, přijmout), podejte členský podnět. Ale nejdřív zvažte, jestli by na to nestačil třeba republikový výbor.
  • Povídat o čemkoli si můžete v Podpalubí, což je skrytá část fóra otevřená všem zájemcům. (Je třeba se přidat do skupiny "Zobrazit - Podpalubí".)
Dodržujte prosím pravidla fóra.
Uživatelský avatar
Ondrej.dj-bobr.Ulehla
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 1264
Registrován: 14 črc 2010, 22:42
Profese: zvuk, IT, auta, všehochuť
Bydliště: Praha/Otrokovice
Dal poděkování: 2235 poděkování
Dostal poděkování: 1365 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Pirátská Motorizovaná Platforma

Příspěvek od Ondrej.dj-bobr.Ulehla »

Čest petrolheadi :)

Je s podivem, jak malá část pirátstva je znepokojena vývojem znesvobodňování a znevýhodňování automobilové dopravy ve státě českém.
Nemám nic proti jiným způsobům dopravy, ale jsem zastáncem svobody volby dopravního prostředku (a je ironický fakt, že leckdy je to auto prostě nejvýhodnější v poměru ceny/rychlosti/environmentální zátěže/komfortu/praktičnosti).

Na co narážím? Plánujou se (zejména v Praze) další barevné parkovací zóny, zužování páteřních silnic, cpaní nesmyslných cyklostezek odnikud nikam bez rozumné koncepce na kapacitní komunikace, spoustu změn za účelem naštvání běžného automobilisty. A naštvanej řidič je nebezpečnější řidič (tudíž je potřeba je zakázat!)
Vyhrožuje se (zdRoj) zdražením parkovacích kartiček více než šestinásobně pro ty, kteří nemají pražskou tramvajenku - to zavání taky celkem ostrým znevýhodňováním neMHDářů.
O betonových blocích bránících výhledu na chodce na přechodech (třeba Vršovice) a tím snižujících jejich bezpečnost ani nemluvě.

Najdu tu vícero Pirátů, kteří jsou ochotni na toto téma nějak kooperovat? Piráti, kteří auto používáte, potřebujete, nutně potřebujete, chcete používat, nebo chcete mít prostě "jen" svobodnou volbu dopravního prostředku..

PS: hledám ten dokument s nezávislou studií, ze které vyplynulo, že kdyby třetina lidí přesedla z osobních automobilů do už tak značně vytížené MHD, tak se celej systém - zejména v centru Prahy - úplně zhroutí
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.dj-bobr.Ulehla za příspěvky (celkem 8):
Milan.Muller, Mikulas.Peksa, Simona.Skorepova, Lenka.Kozlova, Roman.Kucera, Petr.Vileta, Filip.Krska, Milan.Moravec

Bývalý Pirát, úzce spjatý s tradičními dávnými pirátskými hodnotami
2016/2017 flipped to XSFP MBTI co se na vojně naučíš, za to tě v civilu zavřou
porcelánové zařízení, spojující výhody umyvadla a klosetové mísy, se jmenuje umyvadlo (citace, třetí komentář)

Uživatelský avatar
Lukas.Novy
Příznivec Pirátů – Jihomoravský kraj
Příspěvky: 21689
Registrován: 02 črc 2009, 22:45
Profese: auditor počítačové bezpečnosti
Bydliště: Brno
Dal poděkování: 5188 poděkování
Dostal poděkování: 12547 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Pirátská Motorizovaná Platforma

Příspěvek od Lukas.Novy »

Ondrej dj-bobr Ulehla píše:PS: hledám ten dokument s nezávislou studií, ze které vyplynulo, že kdyby třetina lidí přesedla z osobních automobilů do už tak značně vytížené MHD, tak se celej systém - zejména v centru Prahy - úplně zhroutí
A nasledne by vsichni, kdo by jezdili MHD presedlali na automobily a zhroutil by se i tento system.

Ta studie musi bejt dobrej nesmysl.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Lukas.Novy za příspěvky (celkem 4):
Petr.Bajgar, Ondrej.dj-bobr.Ulehla, Marek.Necada, Frantisek.Navrkal

Demokracie je diskuse.
| ‒ | – | — | ― | … | „ | “ | ‚ | ‘ | » | « | ½ | ¼ | ¾ | × | ‰ | ® | © | ™ | Tel: 777-5-KRTEK

Patrick.K
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 323
Registrován: 10 zář 2013, 22:42
Profese: profese
Dal poděkování: 131 poděkování
Dostal poděkování: 272 poděkování

Re: Pirátská Motorizovaná Platforma

Příspěvek od Patrick.K »

Čau Bobře,
co teda podnikneme? Pojedeme na protest proti MHD ucpat magistrálu? Navrhoval bych některý z pracovních dnů (asi pondělí) v 7:30 :-) Ne ale vážně, pokud má vzniknout nějaká protiváha, tak se hlásím...
Tito uživatelé poděkovali autorovi Patrick.K za příspěvek:
Michael.Polak
Uživatelský avatar
Ondrej.dj-bobr.Ulehla
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 1264
Registrován: 14 črc 2010, 22:42
Profese: zvuk, IT, auta, všehochuť
Bydliště: Praha/Otrokovice
Dal poděkování: 2235 poděkování
Dostal poděkování: 1365 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Pirátská Motorizovaná Platforma

Příspěvek od Ondrej.dj-bobr.Ulehla »

No paráda, už jsme dva :)

Ne, já nechci jít proti MHD, ucpávat magistrálu, spíše bych chtěl poukázat na absurdity a nesmysly. Chce to prostě protiváhu. Existuje Mobilita 2014 a OSBID, ale přece jen, co si budem povídat, je to i pirátské téma.

Pár bodů k zamyšlení:

Před léty se s velkou vervou mediálně prohnala lidem fráze "absolutní přednost chodců na přechodech". Jak to dopadlo? Špatně, jelikož běžný Čech dostal nové "právo" a už mu nebyly stejně penetrační formou sděleny jeho povinnosti (např. že by bylo dobré se rozhlédnout, také není dobrý nápad skákat přímo před rozjeté auto nemající sebemenší šanci zastavit, s tramvají to je taky trošku jinak atd..) Pod líbivým kabátkem bezpečnosti začali umírat lidé (taky to přisuzuju tomu, že čím detailnější zákony jsou, tím menší je prostor pro aplikaci normálního zdravého myšlení).

Utahování šroubu dopravních regulací a zpřísňování trestů za čím dál méně nebezpečné přestupky je umocněno hezky zbarvenými statistikami - počet mrtvých na silnicích klesá každým dalším utažením šroubu, ale řešil někdo "protiváhu", třeba to, že se taky několikrát změnila definice smrtelné dopravní nehody?

Třicítka je nadužívána i tam, kde nemá opodstatnění (a kde by bylo namístě spíš dát vykřičník a na doplňkovou tabulku napsat, na co dávat bacha a ne jen očima rentgenovat tachometr), radarů přibývá na místech nesouvisejících s bezpečností, často vytvářených (společně s účelově osazeným či změněným dopravním značením) otevřeně za účelem výběru peněz. Správní delikty provozovatele vozidla jsou rezignací na výchovu řidičů (neudělují se body), ale jen k oškubání běžného řidiče. Prodlužování prekluzní lhůty přestupků ve mně vzbuzuje akorát větu "když úřad nedokáže jednoduchý přestupek bez obstrukcí projednat za jeden celý rok, tak je něco špatně".

Zapomenutá značka "konec všech omezení" za třicítkou na okresce, která tam byla kvůli pár metrům oddrolené krajnice, znamená v praxi, že za dva kilometry za horizontem stojí radarníci a měří třicítku. Člověk tam jedoucí zcela běžných devadesát (Máňo, přece už jsme za třicítkou a jsme za stavbou) má v tu chvíli problém, kdy jde o řidičák. Vím o smutném případu řetězce "reálně bagatelní přestupek - nezdařené obhajování ve správním řízení - ztráta řidičáku - ztráta zaměstnání - hypotéka v řiti, rodina v řiti, život v řiti - sebevražda otce malého dítěte".
A že se ty třicítky zpravidla nedočkávají ukončení, je naprosto běžné.

Modré zóny v Praze snižují příležitosti k dobrovolnictví (add-on: zelené a oranžové jsou drahé a stejně přeplněné - v poměru vůči kupní síle a mediánu platu jedny z nejdražších z mě známých velkých evropských měst). Kamarád, který potřebuje pomoct se přestěhovat, jelikož nemá auto, a stěhuje se na Prahu 1/2/3/7, má výrazně větší problém najít někoho, kdo mu pomůže, protože modré zóny (mimo vyloženého centra Prahy 1 - tam má rezidentní zóna své opodstatnění) nejsou vytvářeny za účelem zlepšení parkování, ale je to zase o penězích. To samé platí i pro jinou dobrovolnou neziskovou podporu.
Jak bych si jinak měl vykládat, že se všelijaké ankety o parkovacích zónách na stránkách radnic několikrát restartovaly či prodlužovaly neúměrně dlouho proto, že vesměs vycházely negativně?

Odtahy aut z poloprázdné modré zóny v sobotu ve tři ráno s argumentem "tvoří překážku silničního provozu", přičemž odtahovka uprostřed jednosměrky dělající kravál a blikající na celou ulici dělá reálně daleko větší překážku, jsou taky "fajn". Musím požádat Roje, jestli by mi poslal fotky z odtahu Pyrátovy oktávky od PiCe :)

V kom tohle ještě rezonuje? :)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.dj-bobr.Ulehla za příspěvky (celkem 2):
Patrick.K, Oldrich.Fischer

Bývalý Pirát, úzce spjatý s tradičními dávnými pirátskými hodnotami
2016/2017 flipped to XSFP MBTI co se na vojně naučíš, za to tě v civilu zavřou
porcelánové zařízení, spojující výhody umyvadla a klosetové mísy, se jmenuje umyvadlo (citace, třetí komentář)

Patrick.K
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 323
Registrován: 10 zář 2013, 22:42
Profese: profese
Dal poděkování: 131 poděkování
Dostal poděkování: 272 poděkování

Re: Pirátská Motorizovaná Platforma

Příspěvek od Patrick.K »

No určitě mluvíš z duše nejenom mě, ZEJMÉNA s tou snahou prodloužit délku správního řízení na tři roky. Zde bych připomněl, že nejméně závažné trestné činy mají dobu promlčení 2 roky. Právě v tomto bodě se ukazuje selhávání institucí za situace, kdy existuje fikce doručení (stačí doručovat na adresu pobytu). Ten problém je jenom a jenom v organizačních schopnostech příslušných úřadů. Rovněž sankcionování majitele vozidla (často služební auto firem) - byla zavedena obrovská nerovnost a zcela otupen účel některých značek (zákaz zastavení...). Na druhou stranu, jakou bys navrhoval třeba jinou regulaci dopravy v klidu v centru? Aut přibývá, parkovat chtějí všichni a jestli pamatuješ situaci z 90. tých let tak to bys asi nechtěl vrátit. Každopádně záběr si nastavil široký, takže si zatím řekněme, co bychom tak mohli zvládnout ve dvou?
Tito uživatelé poděkovali autorovi Patrick.K za příspěvek:
Roman.Kucera
Uživatelský avatar
Lenka.Kozlova
Příznivec Pirátů – Jihočeský kraj
Příspěvky: 3167
Registrován: 11 čer 2012, 09:34
Profese: vychovatelka
Dal poděkování: 9057 poděkování
Dostal poděkování: 3408 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Pirátská Motorizovaná Platforma

Příspěvek od Lenka.Kozlova »

Rezonuju, ale nemám kapacity vám pomáhat, tak budu aspoň palcovat, i když je to přežitek :)

Podporuji myšlenky Renesance Pirátů. web | forum | zulip

Uživatelský avatar
Roman.Kucera
Člen KS Praha
Příspěvky: 15254
Registrován: 14 zář 2010, 10:04
Profese: IT
Bydliště: Praha, Letná
Dal poděkování: 9815 poděkování
Dostal poděkování: 18113 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Pirátská Motorizovaná Platforma

Příspěvek od Roman.Kucera »

Samozřejmě jdu do toho. Auta jsou naše lodě a silnice naše moře! LIdi do MHD mají být hrnuti OFFTOPIC(a přetvořováni na "SUBSTRÁT") na základě dobrovolnosti a výhodnosti, nikoliv na základě šikany kapitánů svých vozů!
Tito uživatelé poděkovali autorovi Roman.Kucera za příspěvek:
Milan.Moravec
Pirátem se člověk nestává, pirátem se rodí!
Uživatelský avatar
Martin.Smida
Republikový výbor
Příspěvky: 4040
Registrován: 12 črc 2012, 07:45
Profese: Kompostář
Bydliště: Majetín
Dal poděkování: 2909 poděkování
Dostal poděkování: 5338 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Pirátská Motorizovaná Platforma

Příspěvek od Martin.Smida »

aj, škoda...
myslel jsem, že se tu domlouvá nějaká motorkářská frakce... tak to nic. Bavte se Pražáci :-D
Uživatelský avatar
Frantisek.Navrkal
Zahraniční odbor
Příspěvky: 4764
Registrován: 11 kvě 2012, 23:42
Profese: datový inženýr
Dal poděkování: 9909 poděkování
Dostal poděkování: 5722 poděkování

Re: Pirátská Motorizovaná Platforma

Příspěvek od Frantisek.Navrkal »

Roman.Kucera píše:LIdi do MHD mají být hrnuti OFFTOPIC(a přetvořováni na "SUBSTRÁT") na základě dobrovolnosti a výhodnosti, nikoliv na základě šikany kapitánů svých vozů!
Osobní doprava má negativní externality. (Ale to je v podstatě věc, která se už řeší spotřební daní za pohonné hmoty. Problém je jen to, že tu často lidi jezdí kraksnama, co projdou technickou a emisema, i když smrděj a sotva jedou.)

Do větších měst není AFAIK individuální osobní doprava efektivní. Kdyby byla MHD zdarma a měla dostatečnou kapacitu, tak by to skoro určitě vyšlo levnějc než stavět drahé dopravní stavby, které osobní dopravu ve velkém v městech umožňují.

Flamewar does not determine who is right - only who is left.
Moje (bývalé) poslancování: poslanecký report, stránka na Facebooku, Twitter profil, podcast Na vrkanou

Uživatelský avatar
Roman.Kucera
Člen KS Praha
Příspěvky: 15254
Registrován: 14 zář 2010, 10:04
Profese: IT
Bydliště: Praha, Letná
Dal poděkování: 9815 poděkování
Dostal poděkování: 18113 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Pirátská Motorizovaná Platforma

Příspěvek od Roman.Kucera »

Nechci, aby se stavěly drahé dopravní stavby. Stačí když se přestanou (za prachy!) kurvit již ty postavené!
Tito uživatelé poděkovali autorovi Roman.Kucera za příspěvek:
Ondrej.dj-bobr.Ulehla
Pirátem se člověk nestává, pirátem se rodí!
Odpovědět

Zpět na „Vnitrostranická diskuse“