MHD zdarma

Moderátoři: Zastupitele - komunalni, Zastupitele - krajsti

Petr.Zamecnik
Člen KS Jihomoravský kraj
Příspěvky: 23
Registrován: 22 čer 2010, 10:24
Profese: Psycholog, sociolog
Bydliště: Brno, Královo pole
Dal poděkování: 2 poděkování
Dostal poděkování: 34 poděkování

MHD zdarma

Příspěvek od Petr.Zamecnik » 27 lis 2014, 21:47

Ahoj kolegyně a kolegové,
v souvislosti s komunálními volbami zaznívalo často heslo "MHD zdarma" či "MHD levněji". V této souvislosti jsem shrnul některé argumenty pro a proti ve velmi krátké prezentaci, kterou najdete tady: http://prezi.com/wbvjnid0gstv/?utm_camp ... c=ex0share - bez doprovodného komentáře to sice není žádná hitparáda, ale můžu to pak doplnit nějakým textem. Důležité je o tom vést diskuzi, zvážit také argumenty neekonomického charakteru a neunáhlovat se v zavádění velkých změn - může to městu pomoci, ale také ho přivézt na mizinu. O MHD zdarma je na googlu informací habaděj, dobré je, že jsou povětšinou nezavádějící a občas také podložené. Určitě je smysluplné dostávat lidi z aut do MHD či nechat děti zvyknout si na MHD, aby později po tomto dopravním módu sahaly více než po autě. Zajistí se tak udržitelnost městské mobility, je to ekologičtější, zvyšuje to atraktivitu města pro obyvatele a je to dobrá varianta pro zranitelné účastníky provozu. Z dosavadních výzkumů, které jen tak na googlu nenajdete, lze konstatovat že 10% - 15% cest autem je na kratší vzdálenost než 2 Km (LeVine & Polak 2009; Hydén et al., 1997) a za každého člověka, který místo auta začne používat chůzi a MHD stát vydělá/ušetří 1000 EUR ročně (Rabl, 2011).
Pokud toto téma uznáme za hodné větší diskuze, můžu zorganizovat expertní workshop se zástupci měst, kde toto zavedli a dalšími odborníky na problematiku veřejné dopravy.

Petr

Zdroje:
Hydén, C., Nilsson, A. & Risser, R. (1997): WALCYNG. How to enhance walking and cycling instead of shorter car trips, and to make these modes safer. Final report, Department of Traffic Planning and Engineering, Lund University, Sweden & FACTUM OHG, Austria.
Le Vine S. & Polak J. (2009), The Car in British Society, Working Paper 1: National Travel Survey Refresh Analysis, Centre for Transport Studies, Imperial College London, London: RAC foundation
Rabl A and A de Nazelle (2011), Benefits of Shift from Car to Active Transport, ARMINES / Ecole des Mines de Paris.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Zamecnik za příspěvky (celkem 8):
Vlad86, Pavel.Moravec, Dalibor.Zahora, Petr.Vileta, Ivana Hudcova, Ondrej.Polansky, Jakub.Nepejchal, Bucaneer

Uživatelský avatar
Ondrej.Polansky
Poslanec Parlamentu ČR
Příspěvky: 1065
Registrován: 12 čer 2009, 12:13
Profese: ---
Bydliště: Dr. Šmerala, Ostrava
Dal poděkování: 1168 poděkování
Dostal poděkování: 878 poděkování

Re: MHD zdarma

Příspěvek od Ondrej.Polansky » 28 lis 2014, 17:59

Díky! Jen drobnou poznámku, mnohem raději požívám termín "bezplatná MHD" než "MHD zdarma", je to blíže realitě.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Polansky za příspěvky (celkem 4):
Pavel.Moravec, MilanM, Vojtech.Pikal, Jakub.Nepejchal
tel. +420608584090
email: ondrej<tečka>polansky<zavináč>pirati<tečka>cz
------------------------------------------------
"Každá společnost, která je ochotna vzdát se soukromí, aby získala bezpečí, si nezaslouží ani jedno - a přijde o obé." Benjamin Franklin

Odpovědět

Zpět na „Zastupitelstva - společné potřeby zastupitelů“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti