Praha podle Pirátů - cíle Pirátů v pražské politice

Moderátor: PKS Praha

Pravidla fóra
  • Toto je veřejné fórum. Stanoviska nevyjadřují názor Pirátů, pokud nebyla schválena příslušnými orgány. Stanoviska se publikují na krajském webu.
  • V anketách mohou hlasovat i návštěvníci bez přihlášení. Ankety proto nelze v žádném případě považovat za závazná hlasování.
  • Moderátorem tohoto fóra je krajské předsednictvo.
  • Toto fórum je viditelné pro návštěvníky bez přihlášení. Přihlášeným uživatelům se zobrazuje pouze tehdy, pokud jsou členy krajského sdružení nebo jeho registrovanými příznivci. Fóra místních sdružení se zobrazují pouze jejich členům a jejich registrovaným příznivcům.
  • Mezi registrované příznivce se můžete sami zařadit přidáním do příslušné skupiny v nabídce Obrázek Nastavit zobrazovaná fóra.
Zamčeno
Patrick K
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 323
Registrován: 10 zář 2013, 22:42
Profese: profese
Dal poděkování: 132 poděkování
Dostal poděkování: 266 poděkování

Re: Praha podle Pirátů - cíle Pirátů v pražské politice

Příspěvek od Patrick K » 19 čer 2014, 16:37

Helejte nemá cenu se hádat, na magistrátu to chtějí vyřídit na 5 let dopředu http://www.novinky.cz/ekonomika/339827- ... stani.html A to pár měsíců před volbami. Takže když se bude dělat program, chtělo by tam dát věci, o kterých opravdu víme, že je skutečně budeme moci změnit. Na magistrátu to po volbách určitě bude jako ve vyjedeném krámě, všechno zafixované na léta dopředu - to nechci vůbec vidět. Takže pak stejně zbude závazek zveřejňovat, zveřejňovat, zveřejňovat...
Tito uživatelé poděkovali autorovi Patrick K za příspěvky (celkem 5):
Vaclav.Fortik, Ondrej.dj-bobr.Ulehla, Lukas.Findeis, Mikulas.Ferjencik, Oldrich.Fischer

Uživatelský avatar
Zdenek.Hrib
Garant programového bodu
Příspěvky: 1286
Registrován: 03 říj 2013, 09:43
Profese: konzultant
Dal poděkování: 807 poděkování
Dostal poděkování: 2401 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Praha podle Pirátů - cíle Pirátů v pražské politice

Příspěvek od Zdenek.Hrib » 19 čer 2014, 22:01

já myslím že by stačilo víc cyklostezek a třeba by se problém částečně vyřešil sám. teď jsou populární elektrokola, takže na kole začínají jezdit i lidi, kteří by to v kopcovité praze dřív nedali
Tito uživatelé poděkovali autorovi Zdenek.Hrib za příspěvek:
Ondrej.Profant

Uživatelský avatar
Ondrej.dj-bobr.Ulehla
Příspěvky: 1248
Registrován: 14 črc 2010, 22:42
Profese: zvuk, IT, auta, všehochuť
Bydliště: Praha/Otrokovice
Dal poděkování: 2164 poděkování
Dostal poděkování: 1297 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Praha podle Pirátů - cíle Pirátů v pražské politice

Příspěvek od Ondrej.dj-bobr.Ulehla » 20 čer 2014, 01:24

Zóny placeného stání mají navíc z pohledu běžného občana jednu ohavnou vlastnost: dokud "fungujou" ve prospěch rezidenta zmasírovaného propagandou, všechno je v nejlepším pořádku, a takových je "většina"..
ale pak se rezident dostane do situace, kdy ho zóna z nějakých důvodů začne - s odpuštěním - srát, a začne to eskalovat.. ve stručnosti, reálné problémy: rezidence jen ve smyslu "trvalé bydliště", vlastnictví auta ne reálné podle kupní smlouvy ale podle "vlastníka" v registru vozidel (souvislosti: často nesmyslná ekodaň třeba kvůli úřední chybě - velmi časté, nepřepisování aut v registru, vlastnictví je opravdu oficiálně definované kupní smlouvou atd.), nemožnost půjčení auta v případě nepojízdnosti vlastního, ubyde návštěv, ubyde živnostníků, ubyde dobrovolnictví (promiň babi, neopravím ti počítač, nezaparkuju - převedeno do pirátské sféry: promiň piráte, nepřijedu do pikocentra, bojím se odtahu), ubyde řemeslníků ochotných přijet, jsou i tací co do modré zóny prostě vůbec nepřijedou (a nebo si od zákazníka vezmou dva tisíce jako zálohu na případný odtah), navíc jednorázové karty do modré zóny jdou koupit pouze na ÚMČ v pracovní době, dojížděči za prací do Prahy jsou v prdeli (P+R parkoviště prostě nejsou a ani se nějak extra neplánujou) a nechat čtvrtinu denní mzdy za parkovné je fakt ulítlý..
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.dj-bobr.Ulehla za příspěvky (celkem 2):
Milan.Moravec, Oldrich.Fischer
Od celopirátského názoru se lokálně pomalu začínám odchylovat (nebo on od mé maličkosti?), ale okolo strany se motám dál kvůli lidem (mám je rád) a na českém politickém trhu jsou Piráti pořád nejmenší zlo :D
2016/2017 flipped to XSFP MBTI co se na vojně naučíš, za to tě v civilu zavřou
porcelánové zařízení, spojující výhody umyvadla a klosetové mísy, se jmenuje umyvadlo (citace, třetí komentář)

Uživatelský avatar
Ivan Sirko
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 2746
Registrován: 04 úno 2011, 15:23
Profese: Putující filosof
Bydliště: Praha - 1
Dal poděkování: 10302 poděkování
Dostal poděkování: 2559 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Praha podle Pirátů - cíle Pirátů v pražské politice

Příspěvek od Ivan Sirko » 20 čer 2014, 07:16

zdenekhrib píše:Já říkám, že stranická ideologie má prakticky nulový dopad na realizaci komunální politiky
Jinými slovy - popelnice je potřeba vynést levičákům i pravičáků, děti do škalky potřebují dát levičáci i pravičáci a stejně tak všichni potřebují dům s pečovatelskou službou

To jestli někdo krade není dáno jeho stranickou průkazkou. Kradou všichni.

Takže ještě jednou se zeptám: "Dá se nějak stručně nahodit, co z těch pirátských vizí lze transforomovat do ničeho konkrétního v komunální politice?"

Upozorňuju dopředu že "my nebudeme krást" jednak nezní moc pirátsky :-) a za druhé to budou mít na billboardech všichni.
To neni pravda a vysvětlím proč ;)

Pro začátek připomenu že pirati do teď neměli žádného zastupitele v Praze a tak pro mnoho voličů naš program a naš pohled je "novinkou" v nabízeném balíčku politických stran u kterych jejich profilovost už u běžného voliče vykristalizovala do konkřetnich pojmu a "nálepek", stači zeptat na ODS nebo na bývalého starostu Bema :D

Pro to pro novu politickou reprezentaci, která ješte nemá "výsledky" sve činnosti na magistrátu, to první představení velmi důležité a samozřejmě že součásti takové prezentace mělo by byt i představení na kterych ideologických základech stojiš, tim máš šanse dostat kredit důvěry a šanse ukázat na praxe co bylo pravda a co jen populismus.

Nejde ale jen o klasicky rozdíl na právo-levé dělení ktere už dávno nefunguje, zvlášť u současných velkých politických stranách ale občas i te malé tomu neubraní, vzpomeňte na jak se otočila strana zelených doprava za dob Bursika :)

To co by mělo byt u piratu představeno jako ideologii ja vidím napřiklad v komunitarismu, kde směr a zaklad je jasny a velmi nam blízký:
Komunitarismus (z angl. communitarianism, od lat. communitas, společenství) je směr současné americké politické filosofie, který proti individualismu zdůrazňuje společnost a společenství, společné hodnoty a obecný prospěch. Individuální práva je třeba udržovat v rovnováze se zájmy společnosti.

Komunitaristé kritizují úpadek občanské účasti na veřejných záležitostech a pokles zájmu o společenský život. Někteří se zasazují o tak zvaná pozitivní práva, jako je bezplatné vzdělávání, zdravotnictví nebo sociální zajištění.
http://cs.m.wikipedia.org/wiki/Komunitarismus

V komunitarismu důležitá je Občanská společnost:
Občanská společnost je abstraktní pojem, zahrnující veškeré organizace, sdružující občany na dobrovolné bázi. Vymezit ji lze také jako organizované aktivity občanů, které nejsou spojeny se státními strukturami nebo komerčními organizacemi. Tento termín je používán především v teoretických pracích, zatímco autoři empirických studií častěji užívají přesně vymezených pojmů nevládní neziskové organizace (NNO) nebo třetí sektor, které ale zahrnují jen část organizací, tvořících občanskou společnost
PS. Proto je důležitý ukázat teď směr, ne řešit konkřetni problémy a kauzy, pokud nebude většina v zastupitelství stejně je to prd platné, ale pro voliče bude jasné tato strana stojí na těchto základech a ma takovy nebo makový mechanizmus řešení otázek a problému: referendum, zpětná vazba, svobodný přístup k informace atd, atp.

Řešit teď za lidi co je dobre a co ne je cesta do jasné prohry: musíme se naučit se pracovat s volí čem a respektovat jeho vule a pokuď nam to nelíbí, tak přesvědčovat jich o důležitosti te nebo jiné změny napřiklad veřejnými debaty s odborníky apod.

Vyjadřovat spusobem že mi nelíbí Auto-mat, je cesta jak sami sobě brát hlasy a házet jich jinam. Je potřeba spolupracovat a hledat kompromis, ne prohlašovat že ten je placen tim to a ten jiným a to bez jakékoliv podložené informace :shock:
Nikdo neni zloděj, pokuď neni pravomocně odsouzen, kdo to nechape nemá co v politice dělat :evil:
2b/-2b=? (Shakespeare´s Hamlet)OFFTOPICPřeklad: “To be, or not to be? That is the question.” (Shakespeare´s Hamlet)

Uživatelský avatar
Milan.Moravec
Příznivec Pirátů – Středočeský kraj
Příspěvky: 219
Registrován: 16 dub 2012, 09:23
Profese: Specialista BOZP
Dal poděkování: 135 poděkování
Dostal poděkování: 310 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Praha podle Pirátů - cíle Pirátů v pražské politice

Příspěvek od Milan.Moravec » 20 čer 2014, 09:30

No Ivane, já jsem nepsal, že je auto*mat financován magistrátem, ale že jej magistrát podporuje. To není nařčení, to je holý fakt, stačí se podívat sem - http://www.auto-mat.cz/o-nas/sponsori/ . A říkat, že se nám nelíbí auto*mat budu i nadále. Například v pražském magistrátním programu bych ho prostě nezmiňoval vůbec. Jejich program ve své podstatě odporuje i obecnému programu pirátů v oblasti dopravy, viz http://www.pirati.cz/program/doprava - zejména poslední možnost. Zatímco piráti chtějí dávat možnost, tak auto*mat chce jen bezohledně (a můj názor je dokonce, že zlomyslně) zakazovat.
A proč do toho vůbec kafrám? Do Prahy dojíždím denně, více než z 50% využívám veřejnou dopravu včetně MHD. Občas ale jedu na motorce nebo autem. Když jedu za někým na návštěvu nebo do práce, radši budu o něco déle hledat parkovací místo, než mít strach, že mi auto odtáhnou. Nechci zakazovat cyklisty, chodce a podobně. Ale jsem toho názoru, že když bude kvalitní městský okruh, tak doprava v centru poklesne na takovou mez, že nebude nutné na sposutě míst budovat cyklostezky nebo dokonce kontroverzní cyklopruhy. Uvědomte si, že kolo na silnici může, motorka nebo auto na cyklostezku ne. Když není provoz velký, je možné jet na kole na silnici, bez jakýchkoli problémů.
Navíc Praha je poměrně hodně kopcovitá. Příklady cyklisticky přívětivých měst jsou většinou z měst rovinatých, jako je třeba Amsterdam. Tam si to klidně na kole šina osmdesátiletá babča, protože je to na rovině. Už vidím jak by funěla od Malostranský dokopce k Chotkovým sadům...
Tito uživatelé poděkovali autorovi Milan.Moravec za příspěvek:
Oldrich.Fischer
http://www.oldcomp.cz
Amiga Sinclair Didaktik Sam_Coupé Enterprise SAM440ep μA1 PegasosII MacBook_Air Mac_Mini_MOS CPC Atari MSX C64 PC PSP PS3 ;-)

Uživatelský avatar
Milan.Moravec
Příznivec Pirátů – Středočeský kraj
Příspěvky: 219
Registrován: 16 dub 2012, 09:23
Profese: Specialista BOZP
Dal poděkování: 135 poděkování
Dostal poděkování: 310 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Praha podle Pirátů - cíle Pirátů v pražské politice

Příspěvek od Milan.Moravec » 20 čer 2014, 09:34

Patrick K píše:Helejte nemá cenu se hádat, na magistrátu to chtějí vyřídit na 5 let dopředu http://www.novinky.cz/ekonomika/339827- ... stani.html A to pár měsíců před volbami. Takže když se bude dělat program, chtělo by tam dát věci, o kterých opravdu víme, že je skutečně budeme moci změnit. Na magistrátu to po volbách určitě bude jako ve vyjedeném krámě, všechno zafixované na léta dopředu - to nechci vůbec vidět. Takže pak stejně zbude závazek zveřejňovat, zveřejňovat, zveřejňovat...
Krásný námět do programu - zveřejníme dříve uzavřené smlouvy s městem, posvítíme si na vazbu vlastníků těchto dodavatelů na pražské politiky.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Milan.Moravec za příspěvky (celkem 2):
Vaclav.Fortik, Oldrich.Fischer
http://www.oldcomp.cz
Amiga Sinclair Didaktik Sam_Coupé Enterprise SAM440ep μA1 PegasosII MacBook_Air Mac_Mini_MOS CPC Atari MSX C64 PC PSP PS3 ;-)

Uživatelský avatar
Zdenek.Hrib
Garant programového bodu
Příspěvky: 1286
Registrován: 03 říj 2013, 09:43
Profese: konzultant
Dal poděkování: 807 poděkování
Dostal poděkování: 2401 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Praha podle Pirátů - cíle Pirátů v pražské politice

Příspěvek od Zdenek.Hrib » 20 čer 2014, 11:21

@Ivan Sirko:

Mám za to, že pokud si do programu napíšete jen že vaše cesta je "referendum, zpětná vazba, svobodný přístup k informace atd, atp." tak to bude mít dva praktické důsledky:
1. vaši potenciální voliči nebudou vědět co vlastně chcete = nebudou vás volit, protože mají konkrétní problémy na které chtějí konkrétní řešení = budou vás volit jen ti co mají takový neurčitý pocit že je něco špatně a kteří doufají že s vámi vyhrají loterii a těch nebude dost (po kauze Věcí Veřejných)
2. vy sami nebudete vědět co vlastně chcete a tím pádem kdyby jste náhodou uspěli tak se dostáváte do rizika, že se vaši vlastní zastupitelé nebudou dokázat dohodnout na řešení klíčových problémů = média vás rozmáznou jako bandu amatérů co ani neví co chtějí a přitom se cpou do řízení organizace o tisících zaměstnanců

prostě a stručně: buďto víte co chcete dělat a pak se nechte volit a nebo nevíte co chcete dělat a pak nejděte do politiky

pokud čekáte že všechno vyřídíte ve spolupráci s občanskými sdruženími tak sorry, ale jste mimo - to jsou jen skupiny prosazující nějaké svoje cíle a ty v žádném případě nemusí odpovídat požadavkům celku. většina lidí se vlastně detaily zabývat nechce - proto volí své zastupitele, aby ti to dělali za ně a čekají že oni pak budou mít jasný plán a ne že jich budou nejdřív ptát "jak by jste to vlastně chtěli?"
Naposledy upravil(a) Zdenek.Hrib dne 20 čer 2014, 12:05, celkem upraveno 1 x.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Zdenek.Hrib za příspěvky (celkem 3):
Vaclav.Fortik, Milan.Moravec, Oldrich.Fischer

Uživatelský avatar
Mikulas.Ferjencik
Vedoucí mediálního odboru
Příspěvky: 13085
Registrován: 24 dub 2009, 00:25
Profese: student
Bydliště: Choltice, okres Pardubice
Dal poděkování: 10592 poděkování
Dostal poděkování: 17018 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Praha podle Pirátů - cíle Pirátů v pražské politice

Příspěvek od Mikulas.Ferjencik » 20 čer 2014, 12:02

Milan Moravec píše:Ale jsem toho názoru, že když bude kvalitní městský okruh, tak doprava v centru poklesne na takovou mez, že nebude nutné na sposutě míst budovat cyklostezky nebo dokonce kontroverzní cyklopruhy. Uvědomte si, že kolo na silnici může, motorka nebo auto na cyklostezku ne. Když není provoz velký, je možné jet na kole na silnici, bez jakýchkoli problémů.
Tohle je tvůj základní omyl (stejný omyl opakují i Svobodní). Až bude dodělaná Blanka a městský okruh, tak budou silnice uvnitř prahy pořád stejně plné, protože pražané budou více používat auto pro vnitroměstskou přepravu. Příkladem je třeba silnice na náplavce na Smíchově po zprovoznění tunelu Mrázovka.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Mikulas.Ferjencik za příspěvky (celkem 2):
Ivo.Vlasaty, Dalibor.Zahora
Pirátský poslanec za Pardubický kraj. mikulas.ferjencik@pirati.cz, 737 943 770

Uživatelský avatar
Milan.Moravec
Příznivec Pirátů – Středočeský kraj
Příspěvky: 219
Registrován: 16 dub 2012, 09:23
Profese: Specialista BOZP
Dal poděkování: 135 poděkování
Dostal poděkování: 310 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Praha podle Pirátů - cíle Pirátů v pražské politice

Příspěvek od Milan.Moravec » 20 čer 2014, 12:57

Asi moc autem nejezdíš. Dobrá třetina značek v centru je Skových a jsou v centru z toho důvodu, že neexistuje severní spojka (tj. jezdí se ze spádové oblasti čerňáku směrem na letiště). Ale vzhledem k tomu co bylo napsáno dříve se v tomto bodě asi neshodneme.
A poznámka druhá. Je něco špatného na vnitroměstské přepravě autem? Věř, že většina z těch lidí, kteří takhle jezdí k tomu má sakra dobrý důvod. Praha je prostě velké město, budu-li bydlet v Praze musím předpokládat "šrumec". Ono v podstě nejsou příčinou ani tak lidé, kteří jezdí autem, ale firmy, které se do centra za každou cenu nacpaly. A stavební úřady a městké části, které likvidaci bytů a jejich převod na kanceláře umožnily.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Milan.Moravec za příspěvek:
Oldrich.Fischer
http://www.oldcomp.cz
Amiga Sinclair Didaktik Sam_Coupé Enterprise SAM440ep μA1 PegasosII MacBook_Air Mac_Mini_MOS CPC Atari MSX C64 PC PSP PS3 ;-)

Uživatelský avatar
Mikulas.Ferjencik
Vedoucí mediálního odboru
Příspěvky: 13085
Registrován: 24 dub 2009, 00:25
Profese: student
Bydliště: Choltice, okres Pardubice
Dal poděkování: 10592 poděkování
Dostal poděkování: 17018 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Praha podle Pirátů - cíle Pirátů v pražské politice

Příspěvek od Mikulas.Ferjencik » 20 čer 2014, 13:30

Milan Moravec píše:Asi moc autem nejezdíš. Dobrá třetina značek v centru je Skových a jsou v centru z toho důvodu, že neexistuje severní spojka (tj. jezdí se ze spádové oblasti čerňáku směrem na letiště). Ale vzhledem k tomu co bylo napsáno dříve se v tomto bodě asi neshodneme.
To vůbec nepopírám, jen říkám, že až tato auta pojedou okolo, nahradí je vnitroměstská přeprava (dnes jezdí 70 % pražanů do práce MHD, takže potenciál přesedlání do aut je obrovský).
Milan Moravec píše: A poznámka druhá. Je něco špatného na vnitroměstské přepravě autem? Věř, že většina z těch lidí, kteří takhle jezdí k tomu má sakra dobrý důvod. Praha je prostě velké město, budu-li bydlet v Praze musím předpokládat "šrumec". Ono v podstě nejsou příčinou ani tak lidé, kteří jezdí autem, ale firmy, které se do centra za každou cenu nacpaly. A stavební úřady a městké části, které likvidaci bytů a jejich převod na kanceláře umožnily.
Vnitroměstská přeprava autem má značné negativní dopady na druhé lidi - zhoršení ovzduší, zhoršení zdraví obyvatel, hluk atp. Proto má smysl ji regulovat a kapacita silnic je jeden z prostředků této regulace.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Mikulas.Ferjencik za příspěvky (celkem 2):
Ivo.Vlasaty, Dalibor.Zahora
Pirátský poslanec za Pardubický kraj. mikulas.ferjencik@pirati.cz, 737 943 770

Zamčeno

Zpět na „Praha“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host