Stanovisko ÚOOÚ na téma obchodní vs. technická sdělení

Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Lidska prava

Zamčeno
Uživatelský avatar
Michael.Polak
Zahraniční odbor
Příspěvky: 4106
Registrován: 21 dub 2009, 17:19
Profese: programátor, poskytovatel Internetu
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 2897 poděkování
Dostal poděkování: 6677 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Stanovisko ÚOOÚ na téma obchodní vs. technická sdělení

Příspěvek od Michael.Polak »

Takže konečně nějaký oficiální výstup... jako garant programového bodu jsem dostal členský podnět, týkající se výmluv mBanky, že nebude zasílat technické informace o plánovaných odstávkách služeb klientům, kteří současně nebudou souhlasit se zasíláním obchodních sdělení, přičemž mBanka se právě odvolávala na nějaké předchozí stanovisko ÚOOÚ. Mě se podařilo (když jsem se ptal za firmu, provozující veřejnou telekomunikační síť - nikoliv za Pirátskou stranu) získat stanovisko, ze kterého vyplývá, že jde o vydírání, a že firmy, které klienty podobnými informacemi zadarmo obesílat nechtějí, se přitom nemají důvod vymlouvat na absenci souhlasu se zasíláním spamu:

Takže mám vlastní stanovisko od ÚooÚ:
Pro posouzení, zda se jedná o obchodní sdělení, je vždy nutné posoudit a vyhodnotit jeho
faktický obsah a to v kontextu celé zprávy. Oznámení o odstávkách z důvodu servisních
zásahů nelze a priori považovat za obchodní sdělení, neboť ačkoli bude zpráva obsahovat
informace o konkrétním subjektu spolu s popisem služby, kterou poskytuje, není zasílána
za účelem posílení image subjektu, nabídky jím poskytované služby, ale jedná se o email
provozního charakteru, jehož účelem je informovat stávajícího zákazníka o plánovaných
změnách v charakteru poskytované služby.

http://teckacz.arachne.cz/xchaos/filez/ ... 972-13.pdf
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michael.Polak za příspěvky (celkem 5):
Ondrej.dj-bobr.Ulehla, Martin.Kucera, Petr.Vileta, Filip.Krska, Pavel.Moravec

@xChaos@f.cz | @xChaos@mastodon.pirati.cz | nyx.cz XCHAOS | http://www.pirati.cz/lide/michael_polak
zakládající člen | člen MS P6 | pozorovatel TO a KETů doprava/energetika | maloburžoazní centrista | zdání kompetence se vytváří absencí viditelné nekompetence

Uživatelský avatar
Zdenek.Hrib
Republikový výbor
Příspěvky: 1627
Registrován: 03 říj 2013, 09:43
Profese: konzultant
Dal poděkování: 1065 poděkování
Dostal poděkování: 3288 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Stanovisko ÚOOÚ na téma obchodní vs. technická sdělení

Příspěvek od Zdenek.Hrib »

Mě přijde jako zásadní problém tady těch spamů to, že když někomu dojde obchodní sdělení, tak si ten někdo pochopitelně už vůbec nepamatuje že někde odsouhlasil nějaké posílíní obchodních sdělení. tak podá podnět na ÚOOÚ. roks e nic neděje a pak přijde email že ÚOOÚ došel k závěru že nidko žádný zákon neporušil. Myslím že by bylo fajn to mít jako tíéma v programu, že do každého emailového obchodního sdělení bude pod sankcí nutné uvést, kde, kdy a jak souhlasil příjemce emailu s tím že mu bude danou firmou obchodní sdělení zasíláno. Případně jakým obchodním vztah z historie je zdůvodněno odeslání obchodního sdělení.

Tím by se vyřešila část zbytečných podnětů sklerotiků na ÚOOÚ a navíc by bylo možné přímo postihnout ty, kteří si prostě jen někde koupí databázi kontaktů a spamují jako diví. pochopitelně bude tak možné postinout jen spam z ČR, ale myslím že pro začátek by to jako téma v ochraně soukromí stačilo a oslovilo by to všechny.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Zdenek.Hrib za příspěvky (celkem 3):
Petr.Nemecek, Pavel.Moravec, Filip.Krska
Zamčeno

Zpět na „Soukromí“