Rozpočet na rok 2014 a projektová pravidla.

Fórum pro diskusi členů a registrovaných příznivců. Zde lze vyhlašovat závazná hlasování členů krajského sdružení.

Moderátoři: Krajsti predsedajici, PKS Plzeňský kraj

Uživatelský avatar
Lukas.Barton
Republikový výbor
Příspěvky: 1915
Registrován: 29 říj 2012, 15:36
Profese: Učitel, vědec.
Bydliště: Mirošov (okr. Rokycany)
Dal poděkování: 758 poděkování
Dostal poděkování: 2230 poděkování

Rozpočet na rok 2014 a projektová pravidla.

Příspěvek od Lukas.Barton »

Zdravím,
na stránce: https://www.pirati.cz/fo/hospodareni201 ... nsko/start
je návrh rozpočtu dle požadavků FO. V tomto rozpočtu se počítá i s plánovanými příjmy a limity pro výdaje. Stav kasy je tedy odlišný.

Momentálně máme:
volné peníze: 15202 Kč (mínus neproplacené položky z minulého roku)
Vázané peníze na veřejně prospěšnou činnost: 84150 Kč
Vázané peníze na volební kampaň: 0 Kč

Vázané peníze na veřejně prospěšnou činnost (84150 Kč) navrhuji plně přesunout do projektového fondu.
Vázané peníze na volební kampaň, pokud nějaké přijdou, budou plně využity pro volební kampaň.

Z volných peněz navrhuji vyčlenit základ pro provozní prostředky místních sdružení:
1000 Kč pro Plzeň, 500 Kč pro Rokycansko a 500 Kč pro Tachovsko. Místním sdružení pak bude dále vyčleňována 1/4 členských příspěvků členů těchto sdružení.
Předsednictvo kraje bude mít vyčleněno 1000 Kč na provozní výdaje a 3500 Kč jako rezervu.
Ze zbylých 8702 Kč (mínus neproplacené položky z minulého roku) bude použito pro projektové čerpání volných peněz. Další příjmy v roce (neúčelové dary, členské příspěvky, ...) budou automaticky začleněny do tohoto fondu pro projektové čerpání.

Výhrady vůči navrženému rozpočtu můžete psát v tomto vlákně. Rozpočet bude předložen ke schválení na schůzi 4.2. 2014

Projektová pravidla slouží jako návod pro podávání projektů. Bez podaného a schváleného projektu nelze čerpat peníze z rozpočtových položek "projektové čerpání" a to ani z veřejných peněz ani z volných peněz.
Návrh pravidel je na: http://pad.pirati.cz/p/projekty_plzen
Návrhy na změnu nebo doplnění pravidel můžete psát v tomto vlákně. Pokud nebudou nějaké zásadní nezapracovatelné připomínky, tak bude o pravidlech hlasováno na schůzi 4.2.2014.
OFFTOPICPravidla pro udělení projektu Plzeňského kraje:
1, O projekt může žádat člen Pirátské strany PLK i registrovaný příznivec PLK.
2, Registrovaný příznivec PLK může žádat pouze o veřejné prostředky, která se týká Pirátských témat.
3, Projekt nesmí obsahovat mzdové náklady pro řešitele projektu a veškeré náklady musí být doložené účtenkou/fakturou.
4, Na projekt není žádné nárokovatelné právo, jedná se pouze dobrou vůli Pirátů PLK.

Průběh podání a realizace projektu. (návod pro každého):
1, Na https://forum.pirati.cz se založí v Obsah fóra ‹ Pirátská strana ‹ Oblastní sdružení ‹ Plzeňský kraj pracovní vlákno, kde se projekt popíše a nechá se k diskusi, popřípadě se seženou další spoluřešitelé projektu a doladí podrobnosti.
2. Ve vláknu jsou uvedeny veškeré potřebné údaje jako: identifikace řešitele, seznam spoluřešitelů, záměr projektu.
3. Po obecné rozpravě se napíše soukromá zpráva (SZ) předsednictvu PLK s odkazem na pracovní vlákno a žádostí o schválení.
4. Předseda, nebo v jeho zastoupení pověřený místopředseda, zkontroluje veškeré formální náležitosti, případně požádá o doplnění údajů. Dále k projektu připojí informaci o tom, jestli projekt žádá o veřejné peníze nebo volné peníze a doplní i aktuální stav zdrojů, o které se žádá. V případě nedostatku finančních zdrojů, nebo pokud je projekt v rozporu s pravidly, projekt zastaví nebo vrátí k přepracování.
- V případě projektu do 2 000 Kč včetně vyhlásí hlasování v Obsah fóra ‹ Pirátská strana ‹ Oblastní sdružení ‹ Plzeňský kraj ‹ Krajské předsednictvo Plzeňský kraj, a předsednictvo kraje hlasuje o jeho schválení.
- V případě projektu nad 2 000 Kč vyhlásí hlasování v Obsah fóra ‹ Pirátská strana ‹ Oblastní sdružení ‹ Plzeňský kraj ‹ Krajské fórum Plzeňský kraj a krajské fórum hlasuje o jeho schválení.
5. V případě schválení se po realizaci projektu do pracovního vlákna vypíší údaje, které jsou důležité pro zhodnocení úspěšnosti projektu.
6. Po obecné rozpravě se napíše soukromá zpráva (SZ) předsednictvu PLK s odkazem na pracovní vlákno a žádostí o proplacení skutečné částky.
7. Předseda, nebo v jeho zastoupení některý z místopředsedů, ve stejném pracovním vlákně požádá o vyjádření se, zda jsou splněny veškeré náležitosti projektu a prostředky byly vynaloženy v souladu se schváleným projektem. Metriky projektu, které nešly z nepředpokládaných důvodů splnit, nejsou důvodem k neschválení proplacení nákladů.
8. O výhradách vůči čerpání při realizaci projektu rozhodne předseda, nebo jím pověřený místopředseda. Vůči rozhodnutí se může řešitel odvolat ke Krajskému fóru.
9. Po vypořádání výhrad jsou veškeré relevantní účtenky / faktury předány předsedovi, nebo v jeho zastoupení místopředsedovi, který vypíše žádanku finančnímu odboru o proplacení.

Údaje o projektu
1. Údaje o řešiteli projetu, jeho identifikace, seznam spoluřešitelů.
2. Čeho se projekt týká, co si klade za cíl. Navržení metriky úspěšnosti projektu.
3. Celková cena projektu a rozepsání jednotlivých položek. Případně se udevede, pokud je projekt spolufinancován i z jiných zdrojů.
4. Předpokládané místo a čas realizace projektu.
Přílohy
rozpocet.pdf
(323.67 KiB) Staženo 66 x
Tito uživatelé poděkovali autorovi Lukas.Barton za příspěvky (celkem 2):
Helena.Jarolimkova, Pavel.Kasik
Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 34601
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31560 poděkování
Dostal poděkování: 25689 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozpočet na rok 2014 a projektová pravidla.

Příspěvek od Petr.Vileta »

Mě to projektové čerpání připadá zbytečně byrokratické. Nevím například, co si přesně představit pod "metrikou". Například budou volby, chceme si nechat natisknout vlastní plakáty mimo centrální kampaň a co teď? Vím počet kusů a cenu a kus. Dříve se o tom prostě nechalo hlasovat na fóru, jestli ano nebo ne. Mohl bys někam dát příklad a třeba zrovna na plzeňské Vyosení? Furt si neumím představit, jak ten projekt má celkově vypadat a rád bych to viděl na vlastní oči.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Vileta za příspěvek:
Helena.Jarolimkova

Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista

Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.

(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)

Uživatelský avatar
Lukas.Barton
Republikový výbor
Příspěvky: 1915
Registrován: 29 říj 2012, 15:36
Profese: Učitel, vědec.
Bydliště: Mirošov (okr. Rokycany)
Dal poděkování: 758 poděkování
Dostal poděkování: 2230 poděkování

Re: Rozpočet na rok 2014 a projektová pravidla.

Příspěvek od Lukas.Barton »

Metriky mají všechny projekty z toho důvodu, aby se dal měřit jejich úspěch. Když budu dávat projekt na to, že chci vytisknout 500 letáků, tak si tam dám i metriku, že tyto letáky budou rozdány cca 400 osobám. Pokud se tak stane, tak lze považovat náklad na tisk letáků za účelný a projekt byl úspěšný. A ne že se budou někomu letáky válet v garáži, než je odnese do sběru. To by mohlo také být vyhodnoceno jako nesplnění podmínek a takové letáky mu pak nebudou zaplaceny.
Metriky na vyosení (příklad) : 3 kapely, počet účastníků 300 lidí. Tři kapely mi vystoupí a pokud se zúčastní více jak 300 lidí, tak byl projekt úspěšný. Pokud ovšem přijde méně, tak to musí řešitel odůvodnit a zhodnotit, proč nebyla metrika naplněna. To také může mít vliv na schválení dalšího projektu.

Cílem metrik je mít čísla a poté i jednoznačné hodnocení úspěšnosti projektu. Kupříkladu takový Josef je ti schopen prohlásit vyosení za úspěšné, i když počet lidí v kapele převýší počet lidí v hledišti.

Pokud budu pořádat vyosení a místo odhadovaných 300 lidí mi přijde 200, tak to není zase až tak strašné, to se mohlo stát cokoliv (sníh, zima, fotbal), nebo také pitomé kapely či vysoké vstupné a je třeba s tím do budoucna počítat a mít střízlivější odhady. Pokud mi ale místo 300 lidí přijde 20, tak je to debakl, a takový řešitel už by nikdy neměl nic obdobného pořádat, protože to očividně nezvládl a byl absolutně mimo.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Lukas.Barton za příspěvek:
anonym72078
Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 34601
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31560 poděkování
Dostal poděkování: 25689 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozpočet na rok 2014 a projektová pravidla.

Příspěvek od Petr.Vileta »

Lukas Barton píše:Pokud budu pořádat vyosení a místo odhadovaných 300 lidí mi přijde 200, tak to není zase až tak strašné, to se mohlo stát cokoliv (sníh, zima, fotbal), nebo také pitomé kapely či vysoké vstupné a je třeba s tím do budoucna počítat a mít střízlivější odhady. Pokud mi ale místo 300 lidí přijde 20, tak je to debakl, a takový řešitel už by nikdy neměl nic obdobného pořádat, protože to očividně nezvládl a byl absolutně mimo.
Mno, tak přesně tohle se stalo na tom vůbec prvním na Vlčtejně :D Diváků bylo méně, než členů všech kapel dohromady. Přesto se myšlenka udržela a pořádá se to už v různých městech (s různým úspěchem). Kdyby se to vzalo striktně podle tvých pravidel, tak by se to už znovu pořádat nemohlo, ani kdyby to pořádal jiný člověk.

A u rozdávání letáčků si také nejsem jistý, jestli ti 20 rozdávajících poctivě přizná, že to v poslední hodině nerozdávali, ale cpali v panelácích do schránek po deseti, aby jim nic nezbylo :) Podobně, jako roznos letáků Českou poštou. Zakázka je vždy splněna, ačkoliv to pošťačka z poloviny zahodí do popelnice.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Vileta za příspěvky (celkem 2):
Adam.Soukal, Helena.Jarolimkova

Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista

Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.

(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)

Uživatelský avatar
Lukas.Barton
Republikový výbor
Příspěvky: 1915
Registrován: 29 říj 2012, 15:36
Profese: Učitel, vědec.
Bydliště: Mirošov (okr. Rokycany)
Dal poděkování: 758 poděkování
Dostal poděkování: 2230 poděkování

Re: Rozpočet na rok 2014 a projektová pravidla.

Příspěvek od Lukas.Barton »

Petře, když budeš rovnou předpokládat, že všichni budou lhát a podvádět, tak nebude fungovat nic.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Lukas.Barton za příspěvek:
anonym72078
Uživatelský avatar
Lukas.Barton
Republikový výbor
Příspěvky: 1915
Registrován: 29 říj 2012, 15:36
Profese: Učitel, vědec.
Bydliště: Mirošov (okr. Rokycany)
Dal poděkování: 758 poděkování
Dostal poděkování: 2230 poděkování

Re: Rozpočet na rok 2014 a projektová pravidla.

Příspěvek od Lukas.Barton »

A předpokládám, že na Vlčtejně již podobnou akci za stejných podmínek pořádat nebudeme. Takže jsme se poučili a jde se na to jinak. Bohužel Vlčtejn zůstává pouze ve vzpomínkách pamětníků.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Lukas.Barton za příspěvek:
anonym72078
Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 34601
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31560 poděkování
Dostal poděkování: 25689 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozpočet na rok 2014 a projektová pravidla.

Příspěvek od Petr.Vileta »

Lukas Barton píše:A předpokládám, že na Vlčtejně již podobnou akci za stejných podmínek pořádat nebudeme. Takže jsme se poučili a jde se na to jinak. Bohužel Vlčtejn zůstává pouze ve vzpomínkách pamětníků.
To jsem dával jako příklad, kdy se vymyslí něco nového, co má být dlouhotrvající projekt, ale první akce se nepovede. Podobně je to s Festivalem svobodných filmů nebo CryptoParty. Když se hned po první akci projekt zhodnotí a nevyjde to příznivě, tak se to podle tvého návrhu pravidel má "zaříznout". Chápu, že je třeba projekty hodnotit a v neúspěšných nepokračovat, ale někdy je třeba jisté tvrdohlavosti pokračovat i přes počáteční neúspěchy. Prostě to není takový Černobýl :)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Vileta za příspěvky (celkem 2):
Helena.Jarolimkova, Michal.Klus

Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista

Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.

(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)

Helena.Jarolimkova
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 2490
Registrován: 26 dub 2013, 08:06
Profese: Anarchista
Dal poděkování: 6617 poděkování
Dostal poděkování: 1231 poděkování

Re: Rozpočet na rok 2014 a projektová pravidla.

Příspěvek od Helena.Jarolimkova »

Lukas Barton píše:Metriky mají všechny projekty z toho důvodu, aby se dal měřit jejich úspěch. Když budu dávat projekt na to, že chci vytisknout 500 letáků, tak si tam dám i metriku, že tyto letáky budou rozdány cca 400 osobám. Pokud se tak stane, tak lze považovat náklad na tisk letáků za účelný a projekt byl úspěšný. A ne že se budou někomu letáky válet v garáži, než je odnese do sběru. To by mohlo také být vyhodnoceno jako nesplnění podmínek a takové letáky mu pak nebudou zaplaceny.
Metriky na vyosení (příklad) : 3 kapely, počet účastníků 300 lidí. Tři kapely mi vystoupí a pokud se zúčastní více jak 300 lidí, tak byl projekt úspěšný. Pokud ovšem přijde méně, tak to musí řešitel odůvodnit a zhodnotit, proč nebyla metrika naplněna. To také může mít vliv na schválení dalšího projektu.

Cílem metrik je mít čísla a poté i jednoznačné hodnocení úspěšnosti projektu. Kupříkladu takový Josef je ti schopen prohlásit vyosení za úspěšné, i když počet lidí v kapele převýší počet lidí v hledišti.

Pokud budu pořádat vyosení a místo odhadovaných 300 lidí mi přijde 200, tak to není zase až tak strašné, to se mohlo stát cokoliv (sníh, zima, fotbal), nebo také pitomé kapely či vysoké vstupné a je třeba s tím do budoucna počítat a mít střízlivější odhady. Pokud mi ale místo 300 lidí přijde 20, tak je to debakl, a takový řešitel už by nikdy neměl nic obdobného pořádat, protože to očividně nezvládl a byl absolutně mimo.
Lukáši, tvoje pravidla a restrikce jsou opravdu demotivující....
Povede to k tomu, že buďto se radši nebude nic dělat nebo (aby se aspoň něco zkusilo) se nebude mluvit pravda u těch mrňavých akcí... :-( samozřejmě pokud to náááhodou nevyjde OK...

Akce nechtějí dělat jen lidi, kteří to umí, ale i začínající. Vidím to u kluků na Rokycansku. Akce by měla být dopředu vyhodnocená relativním "odborníkem" z oboru nebo z vedení a nebo opravdu odsouhlasená celým forem. Jakmile akci chce většina nebo odborník říká, že to je ok, je akce schválená a tím pádem, i když dopadne špatně, musí se najít příčiny a ne metricky jí nacpat do tabulek a vyhodnotit jako neopakovatelnou...

I kdyby to dopadlo jako na Vlčtejně... Vlčtejn se dá opakovat, jen tak mimochodem ;-) Je to velmi mystické a kultovní místo pro generaci, kterou potřebujete-me přilákat... ;-) :-)

Kdybyste si přečetli aspoň kousek "hejna", tak byste tam našli návody a zjistili co, kdy a jak funguje - tam jsou poznatky právě z akcí, které my teprve začínáme dělat a je to v podstatě úplně stejný, jako když rodiče se snaží poradit dětem a oni vůbec nevnímají a neposlouchají - musí si to zkusit a spálit se, takže jen VELMI MALÁ část lidstva je shcopná se posunout dál a stavět na získaných zkušenostech předchozích účastníků (nevím, jak to pojmenovat pro naše účely)...

Jo, mám taky docela ráda statistiky a tabulky a jasný systémy - pro usnadnění práce a dobře vybranou strategii a logický následný postup, ALE ...tyto by měly vznikat jako vyhodnocení .... a ne jako překážka...

Proboha, nemůžeme 500Kč prozkoumávat dopředu, jestli se to rozdá, kolik toho zbyde, kolik potkáme lidí, co ty lidi?? budou nás volit nebo je naserem s letákem??... Je ta akce dobrý nápad? Je to dobrý téma? Jak to zpřístupnit lidem, kteří jsou doma bez práce a serou je politici? - TO MÁME společně řešit...Pozvat všechny novináře a televizi a udělat z toho ještě ke všemu PR... Pomoct lidem (informacema) a udělat si reklamu - TO JE CÍL.

Kdyby na VyOsení přišlo 50 lidí a 4 televize, tak je to úspěch... dobrý je mít menší prostory než doufáme, že přijde lidí... To, co Piráti předvedli na mém VyOsení před volbama - to je velká ostuda - naštěstí nikým nerozmazávaná... A VŠE bylo ÚPLNĚ ZADARMO - to by mi (resp. kapele, která to udělala pro mě, protože jí do té doby byli Piráti sympatický - hádejte, jak je to teď ;-) ) měli Piráti kompenzovat... ;-)

Nooo, zpátky na zem. Trochu méně obstrukcí, nedůvěry, ale více logiky a rozumu..

Jsem pro pravidla a kontrolu např. jakéhokoli výdaje formou výběrového řízení nebo (v menších případech) alespoň vyhledáním různých cenových nabídek běžně vyhledatelných... alespoň 4 dodavatelé - v tom to je. Znám to u stavebnictví - vše se dá obejít, najít kamarády, udělat falešný konkurenční nabídky, ale když požaduješ aspoň od 4, už to tak jednoduchý není... A nechtějte, abych to tu rozepisovala, klidně vám to na schůzi veřejně a ne tajně všechno řeknu...

Lukáši je skvělý, že zavádíš trochu byrokracie (ne pejorativně), pořádku a systémových postupů.. ale prosím pozor na výsledný efekt a funkčnost v této naprosto unikátní, zdivočelé a undergroundové společnosti... Chce to s citem. A to víš, že ten já nemám ;-) :-D :-D ....

Na druhou stranu: moc dík, za pokec a rady v nočních hodinách na CF, jsme za ně moc ráda - já myslím, že oba si máme co předat :-)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Helena.Jarolimkova za příspěvky (celkem 2):
Roman.Kucera, Petr.Vileta
Uživatelský avatar
Lukas.Barton
Republikový výbor
Příspěvky: 1915
Registrován: 29 říj 2012, 15:36
Profese: Učitel, vědec.
Bydliště: Mirošov (okr. Rokycany)
Dal poděkování: 758 poděkování
Dostal poděkování: 2230 poděkování

Re: Rozpočet na rok 2014 a projektová pravidla.

Příspěvek od Lukas.Barton »

Heleno, asi jsi stále nepochopila celý systém.
Cílem je dát možnost všem lidem čerpat na své akcičky. A to i příznivcům. Restrikce žádné nevidím, naopak.

Můžeš být konkrétní a ukázat mi nějaké nesmyslné pravidlo nebo restrikci?
Helena.Jarolimkova
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 2490
Registrován: 26 dub 2013, 08:06
Profese: Anarchista
Dal poděkování: 6617 poděkování
Dostal poděkování: 1231 poděkování

Re: Rozpočet na rok 2014 a projektová pravidla.

Příspěvek od Helena.Jarolimkova »

Lukas Barton píše:Heleno, asi jsi stále nepochopila celý systém.
Cílem je dát možnost všem lidem čerpat na své akcičky. A to i příznivcům. Restrikce žádné nevidím, naopak.

Můžeš být konkrétní a ukázat mi nějaké nesmyslné pravidlo nebo restrikci?
:-D tak to nás to asi nepochopilo asi víc...

Samozřejmě plán kolik, jak, co a za kolik je dobré zpracovávat, ale možná by to opravdu bylo dobré odstupňovat podle velikosti projektu a požadavku příspěvku nejen hlasování ( schvalováním- a.předsednictvo, b.forum ), ale i pravidla popisu a metrika akce... Já si nemyslím, že je to špatně vymyšlené, jen by to možná chtělo odstupňovat podle té velikosti - to by bylo fajn... :-)

EDIT: možná, že by mohli mít jiná pravidla členové a jiná (přísnější) příznivci - podle aktivity a data registrace... Je to normální - i u banky máš lepší podmínky, jestli jsi důvěryhodný, známý či nováček.... Tady by naopak mohli všichni získat stejné možnosti, jen by podle PŘEDEVŠÍM velikosti projektu a potom také v podstatě na základě svých kreditů vyplňovali delší či kratší tabulky v žádosti o dotaci :-D
Zamčeno

Zpět na „Krajské fórum Plzeňský kraj“