Eurokampaň

Mediální odbor působí v oblasti komunikace mezi stranou a veřejností, resp. sdělovacími prostředky; mediální odbor vydává tiskové zprávy a stanoviska strany, monitoruje média, propaguje akce strany atd.

Moderátor: Odbor - medialni

Uživatelský avatar
Filip.Krska
Člen KS Vysočina
Příspěvky: 2838
Registrován: 03 črc 2009, 13:10
Profese: Starší inženýr údržby svobodného SW
Bydliště: Třebíč, Mládežnická 983/2
Dal poděkování: 22291 poděkování
Dostal poděkování: 3137 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Eurokampaň

Příspěvek od Filip.Krska » 19 led 2014, 14:30

Zápis z vorkxˇopu na CF:
Mik

1. harmonogram
2. org. veci
3. brainstorm

Ivo
Mik
strategie

oprit o prezentaci individualit
Marcel svobodnej SW
nekdo (c), lidska prava
pestry vyber kandidatu a temat, kompetence
Na kazdem kandidatovi musi byt videt, ze chce prosadit NECO

Roj jdeme zmenit Evropu, poslanci aby meli vetsi moc nez nevolena EK, demokracie
do EP volime primo

Pepa Nemec: oni jsou ti zli klise, vs. "vezeme demokracii do Bruselu", na to navazat profil kandidata

Mik: hl. message - otevrenost Evropy - realisticky - realna doba na to, abychom dokazali zvysit informovanost lidi o cinnosti EU
Janek: navody - Jeli neco blbe, co delat? Evropa ma nastroje, je otevrena
Ivo: love, trafiky zasivarna - 99% lidi to tak vnima
svobodni "ja zrusim zakaz zarovek", musime dat srozumitelni (oni jsou kokoti, ja prosadim tohle)
Pepa: je tezke ve zkratce vysvetlit, ze to tak neni
Mik: ve skutecnosti otevrena neni, neb nepropaguje otevrene kanaly, lobisti maji mnohem lehci pristup, administrativni hendikepy
my jsme protivaha lobistu
Pepa: otazka - jsou zahlceni agendou ci zamer? Rekneme - jedeme to zmenit, udelat poradek
Pyrat: zakladni prijem, copyfight, legalizace
MArcel - workshop na konzultaci ke smernici
Pepa: jedno velky srozumitelny heslo (pod tim podtemata - prijem, smirovani, NSA, azyl pro Snowdena)
nosna vlna, nemame penize na billboardy na kazdy tema 200 billboardu => musime 1 tema a ostatni do nej schovat
Ivo: verohodni lidi
Pepa: nasi urednici papezstejsi nez papez, ale lidi prskaj na EU
Viktor: vyclenit se proti euroskeptikum, my chceme reformovat
Martin Smida: Neni to pro nas trafika, Mezinarodni hnut, celosvetova vlna, ktera se zveda
Ivo: tady je nadsenej clovek, kteryho sere smirovani a jde do toho s vervou a jde to prosadit a dokaze to
Mik: "Evropa potrebuje Piraty", mame znacku, ktera je presvedciva, ze to zabere, pak nepotrebujem proc?, pokud ne, tak tam to proc byt musi.
Pepa: jsme v jadru deni, mame vic informaci, takze nejsme v kuzi "prumernyho cloveka". Spousta lidi znacku Piratu vnima negativne, je narocny vysvetlovat. Pozor na to jestli razit to piratstvi az moc. My mam sanci klofnout zarovkare, mame moznaost dovezt jeho naory do Bruselu. Volic SSO by se pod program "my te zastoupime, prima politika" nepodepise, kdyz bude pod piratskou znackou
Mik: kek komu chceme v kampani mluvit? Cilovky?
Ivo: kdo chodi k eurovolbam? 30% lidi. Lidi, co chtej neco ridit, VS, neni to normalni populace. PArlamentni volby Big Brother, Blesk.
Pepa: protesteri?
Mik: tradicni volici - ODS, KDU, Komanci svy jisty. 2009 se dostala KDU do EP aniz by pak byli v PSP
Ivo: zvednout nasich 130000 lidi znovu
Filip: vas hlas ma vahu 4!
Mik: velka cast z nasich volicu k volbam nepude (smejou se systemu), neni real cilit na stejnou skupinu
Pepa: podcenujes naseho volice, zlin neco za neco na jizni morave. Madera
Mik: 400 hlasu vs 1200 do snemovnich
Viktor: cast musi bbyt: "Jdete volit"
Mik: 2 strategie * zvednout ty samyt+ rodinu
* ktery jiny cilovy skupiny jsme schopny oslovit
* kombinace obou
strategie jen na byvale volice je horsi
Volebni komise prinesou hodne hlasu 12000 je velky cislo nepocitaje rodinu
Pepa: clovek ve VK ma dost casu - presvedcil kolikrat i zbytek VK volit Piraty
Ivo: spolecne zajmy - NSA, konopi, zatahnout ty lidi pres vyber lidra, co zarezonuje
Smida: temata nebo lidi?
Protestni volici
Nechteji ockovani, rodit doma, vadi jim zvazani regulema
Euroskepticka strana ma problem: proc se tam cpou?
Mirek Caky: Hlidani byrokracie
Viktor: nejdeme do toho sami, celoevropska podpora
Smida: nejsme banda mladejch, mame lidi, co se neztrati, umej jazyky, co 2 EP dokazali za 5 let
Pepa: sidekick - pustit videodokument o uspesich poslancu v EP, viral, nezavisle na kampani 2 minuty
Viktor: nejsme smazky
Pepa: billboard 5 vterin mas cas na pochopeni, pletovka ksicht co ma udelat. Rozdilne tvare MArcel, Spacek

Mik: nejsnadnejsi cilovka jsou volici ANO 2011 - obrovska skupina lidi, co s nama nemaji problem, fandi nam i kandidati, nejsou loajalni
Smida: na co se chytli? "My budeme schopni" zadnej program
Mik: nepoliticka politika, nej - profesionalita! Vyluxovali ODS, pusobili kompetentnejc.
Andrej vede 25 let miliardovej byznys, zvladne i stat. Babis bude kompetentni ministr financi. Masova viditelnost.
Ivo: existuje spolecnej program
Janek: ANO meli odbornika, ty neurvem
zamerit se na 400000 vysokoskolaku
ANO zatim nic nezkurvili
Fortik: Babisovi jde od zacatku o eurovolbach, je profik. Myslet si, ze ho trumfnem, je mylka, leda se na nem svezt. Volte babise, pokud nepotrebujete porno. Svobodni jsou destruktori. Eurooptimisti pujdou za Soc, Zel, Babis
My to jdem zreformovat, upiratit
Jde o to jak dostat lidi k volbam.
Pepa: kdyby se rejplo do SSO, vyplave spousta sracek
musime vysvetlovat
nemuze nas prejet nekdo jednodussim heslem?
slozity heslo + zduvodneni

Mik: Bartos (SW odbornik, bojovnik za lidska prava, muzikant), Evropa potrebuje piraty
Fortik: cil 160000 - 2 poslanci
chces legalizaci? Vol Piraty
zastavit nadnarodni monopoly?
Pyrat: okamura nam sebral primou demokracii
porad je spousta lidi co nevi, ze existujou pirati, co je nas program
Fortik: mainstream diskusni porady, zapamatovatelnek ksicht => Ivan
Smida: ukazme, ze nejsme jen Ivan
JaneK: normalni clovek: Ivan je chytrej, vzdelanej, kolik let to trvalo?
Jak se dostali svobodni k Jilkovy?
Zaloba growshopy pak obhajovat v televizi
Nazev - recesisti
Mik: EP je min vyznamnej v ocich volicu, experimentujou
Fortik: nebat se ani te recese, ucast bude 25%
FortiK: verim opinion makerum, premluv babu
Mikm: kontaktni kampan

Filip: ukrast hesla ostatnich stran
Janek: zaspali jsme Vysoky skoly - pul milionu lidi, cilovka na kteru jsme se vybodli
jak zacilit? Debaty, diskuze, soc. site, peticni stanky pred skolama, Ondrej Profant
PEPa: jak to dela TOPka? Proram je pro ne vyhodnej
Mik: Piratska skripta, katalani server na sdileni ucebnic
primat.cz sdileni materialu
podfuck.net
Vasek: obchodni model - co je prijatelny, HBO
nebejt u zrodu, tak nas nevolim, neb se zivim copyrightem
cokoliv mladi lide delaji chceme dekriminalizovat
rict jakekoliv sdileni pro osobni/komunitni potrebu je legalni a spravne
rozlisit od komercniho sdileni
Viktor: zakony, ktere kriminalizuji 99% lidi jsou spatne
my mame mozek
sdilime snahu o demokratizaci evropy
sdilime ...
* Pepa: lidi naji konicky z lasky - dostat kandidaty do zajmovych skupin
* Mik: volebni LARP - soutez o mesto s nejvetsim procentem volicu
Profant DRDO, RPG, WOWiani, sonickej sroubovak do TV, Martin Kucera
Uspechy: ACTA, Amelie
Filip: nabrifovat Janku, urcite pujde do medii

Prakticke veci:

28.5. jsou volby

Plan:

co dodelat pred kampani
* predstaveni kandidatu na lidry
* dodelat program (uzavrit)
* sestavit rozpocet
* urcit co chcem vytvorit
* JaneK: musi existovat projektovej manazer, co nejdriv, adekvatni nastroje
* Zmena v primarkach? - dojednat vcas
* marketer - clovek co dostane lidi do TV
* definovat pravomoce projektaka
* organizacni struktura
* sef kampane - Pirat? (sef MO?)
* RP?, lidr?
* projektak pod sefem, muze bejt najatej
* 7 lidi rozdeleny podle oblasti
** Janek: noviny
** Pepa: materialy
Fortik: sef kampane i projektak maji bejt zainteresovany na vysledku (odmena po kampani)
Nad sefem je team, co dava ideologickej smer



soutez:

okrsek/obec/kraj
hrac dostane zazemi, plakaty - balicek souteziciho
pokud vic lidi z 1ho mista - motivace spojit se v team
sef souteze Mike
- webar? formular, databaze mailu, rozesilac
- budget
- databaze kontaktu, co PS ma
- 3 kriteria %, poc. hlasu, (poc. reg. soutezicich, asi ee)
- pravidlo kdo se muze ucastnit (15+)
- neformalni, garance duveryhodnosti osoby
- authentikace (tel?, mail, obrana proti trollu, padouchum)
- cilovka
- perfektni instrukce
- tel. hovor?
- skoleni
- kontaktni mista s balicky?
- tricko, el.balicek
- pravidla
Tito uživatelé poděkovali autorovi Filip.Krska za příspěvky (celkem 6):
Ondrej.dj-bobr.Ulehla, Janek.Wagner, Roman.Kucera, Martin.Smida, Ivo.Vasicek, Marcel.Kolaja
Evangelista Festivalu svobodných filmů

Jabber status: Obrázek :: Git :: libre.fm :: ♡ Copyheart

Uživatelský avatar
Mikulas.Ferjencik
Vedoucí mediálního odboru
Příspěvky: 12936
Registrován: 24 dub 2009, 00:25
Profese: student
Bydliště: Choltice, okres Pardubice
Dal poděkování: 10452 poděkování
Dostal poděkování: 16504 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Eurokampaň

Příspěvek od Mikulas.Ferjencik » 20 led 2014, 03:12

Už několik dní jsem pracoval na tom, abych shrnul své zkušenosti z volebních kampaní, které jsem absolvoval a pokusil se to přetavit do nějakého návrhu. Tady je.

Jako klíčové vidím:

- konkrétní rozdělení odpovědností za jednotlivé úkoly
- rozdělení úkolů mezi co nejvíce lidí
- zveřejnění toho, kdo má co na starosti
- organizaci kampaně v rámci malých týmů (maximálně 7 - 8 osob), které se budou pravidelně scházet a reportovat
- důraz na informovanost všech ohledně toho, co se aktuálně děje
- zapojování dobrovolníků, především zvenčí do kampaně

Do jaké míry se budu moci zapojit osobně v tuto chvíli nevím, rád bych rozjel dva projekty, které nám snad pomůžou, jednu rafinovanou volební sutěž a Pirátské noviny 2, tentokrát pod stranou a financované z participativních projektů, pokud získám podporu členů. Svoji expertizu potom vidím v happeninzích a práci se sociálními sítěmi, v obojím bych se rád angažoval, je možné, že před volbami Facebook opět převezmu (jestli mě tím Adam pověří), ale nechci to teď slibovat.


Návrh organizace volební kampaně

Za volební kampaň odpovídá:

Republikové předsednictvo (mantinely mu stanoví republikový výbor)

V

Šéf volební kampaně - Jmenován šéfem MO, po konzultaci s RP, případně přímo šéf MO, zodpovědný za kreativní složku kampaně, spolupracuje s předsednictvem, kandidáty, schvaluje projekty, schvaluje výdaje, předkládá výdaje, které nemůže schválit sám RP

V

Projektový manažer kampaně - zodpovědný za organizační složku kampaně, hlídá, že všechny činnosti běží jak mají, hlídá, že sdílení informací v rámci kampaně funguje, koordinuje vedoucí jednotlivých složek kampaně

V

koordinátor tiskové sekce, koordinátor distribuce materiálů, koordinátor tvorby materiálů, koordinátor dobrovolníků, koordinátor online kampaně, koordinátor fundraisingu

mediální sekce
- člověk přes tiskové zprávy
- organizátor tiskových konferencí
- organizátor happeningů
- organizátor PR akcí
- tiskový mluvčí
- odpovídač organizacím
- správce kalendáře mediální sekce

Sekce tvorby kampaňových materiálů
- vedoucí volebního web-týmu
- vedoucí tvorby letáků a plakátů
- vedoucí sekce grafiky
- motivátor bloggerů a psavců
- koordinátor nákupu a výroby materiálů

Dobrovolnická sekce
- udržování seznamu úkolů a požadavků
- pravidelné rozesílání Pirátských depeší a zpráv z kampaně
- směřování lidí ke konkrétním úkolům
- nábor dobrovolníků
- udržování kalendáře dobrovolnických akcí

Distribuční sekce
- koordinátor kontaktních míst
- koordinátor rozesílání materiálů po republice
- koordinátor plakátování a kartonování
- koordinátor letákování a petičních stánků
- koordinátor guerilla akcí (reverzní graffity, samolepkování, .. )

online kampaň
- vrchní odpovídač na "běžné" emaily
- koordinátor sociálněsíťového týmu
- koordinátor videokampaně
- Hledač a oslovovač partnerských webů
- ohýbač diskusí pod články

Fundraising kampaně
- člověk odpovědný za interní fundraising
- člověk odpovědný za přípravu k online fundraisingu cíleného na naše příznivce
- člověk odpovědný za vymýšlení dalších cest, jak vyfundraisovat nějaké peníze.

Každý týden by měly probíhat následující porady (mumble nebo fyzicky):

1) Porada hlavounů: RP + vedoucí kampaně + projektový manažer + čelní kandidáti - porada, politická strategie, rozdělení politických úkolů

2) Porada tahounů: vedoucí kampaně, projektový manažer, šéfové sekcí

3) porady sekcí (přinejmenším kvůli reportingu)


Návrh kampaně:

protože nevím, nakolik se budu moci příprav kampaně účastnit, tak sem rovnou napíšu, jaký doporučuji koncept

Hlavní slogan kampaně: "Evropa potřebuje Piráty!" - je tam důvod proč nás volit, základní Pirátská hodnota "Evropanství" a neomazuje nás to tematicky. Současně by to šlo dobře použít pro propagování meinárodního přesahu kampaně.

Grafika - navrhuju plus mínus zkopírovat německý styl

Obsah - soustředil bych se asi na propagaci prvních tří až pěti kandidátů a vysvětlování, proč budou v EU přínosem a co konkrétního udělají.

Klíčová témata vidím:

Otevírání EU lidem
Demokratizace EU
Omezení přívalu legislativy
Řešení průseru s eurodotacemi u nás
Stop šmírování
Svobodný Internet
Svoboda (pěstování, alternativního života, médií...)

Spíše se přikláním k tomu neopírat kampaň o základní příjem, protože si nemyslím, že to dokážeme přesvědčivě vysvětlovat, ale pokud ano, tak pořádně a od začátku

Doporučení co podniknout teď:

Připravit koncept kampaně a začít s pravidelnými poradami a s prací na kampani.
Připravit a schválit rozpočet kampaně
Určit, které materiály potřebujeme vyrobit a začít na tom pracovat.
Sehnat profesionálního projektového manažera (v úterý se kvůli tomu sejdu s Petrem Klimešem, asistentem Libora Michálka)
Obsadit role v organizační struktuře lidmi, a když je neseženeme sami, tak je v nejhorším najmout.

tolik za mě.

P.S. Šéf kampaně a projekťák kampaně by dle mého názoru měli být placení a je na místě zvážt významnou odměnu za úspěch.

PP.S. Je to můj soukromý návrh, který se opírá čistě o mou zkušenost, nikomu to necpu, budu vděčný pokud si ho lidé zodpovědní za volební kampaň přečtou a popřemýšlejí o něm.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Mikulas.Ferjencik za příspěvky (celkem 5):
Janek.Wagner, Filip.Krska, Ondrej.Profant, Marcel.Kolaja, Pavel.Moravec
Pirátský poslanec za Pardubický kraj. mikulas.ferjencik@pirati.cz, 737 943 770

Uživatelský avatar
Martin.Smida
Republikový výbor
Příspěvky: 3632
Registrován: 12 črc 2012, 07:45
Profese: Kompostář
Bydliště: Majetín
Dal poděkování: 2360 poděkování
Dostal poděkování: 4075 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Eurokampaň

Příspěvek od Martin.Smida » 20 led 2014, 08:19

jak jsem již poznamenal na workshopu, měli bychom eurovolby taky trochu využít k tomu, aby vedle Ivana "vyrostl" ještě někdo další.

Měli bychom se zaměřit na vyvrácení nálepky "mladých nezkušených stahovačů" a ukázat, že máme lidi schopné a připravené takovou funkci zastávat.
Taky se dá předpokládat, že si případný europoslanec přibere do týmu ostatní, takže můžeme rovnou propagovat eurotým.

Zkusil bych to zaměřit více na konkrétní osoby, než na vysvětlování programu. Na workshopu jsme narazli na to, že ANO vyhrála vpodstatě bez programu, jenom s tím, že "mají schopné lidi - že to nejsou amatéři".
my program máme a stačí ho vpodstatě jen připomenout (reforma copyrightu, ochrana soukormí na internetu, transparence, skutečná demokracie, atd.). Samotný název Piráti v sobě tyto myšlenky nese (mnoho lidí, to ale stále ještě neví).

Dokázal bych si představit plakát (resp. grafiku) kde bude nejen lídr, ale eurotým (předpokládejme: Marcel Kolaja, Libor Špaček, Ivan Bartoš, Adam Skořepa, Vojtěch Pikal).
Ukážeme týmovou spolupráci, představíme další osoby, ukážeme, že nejsme jenom Ivan, ukážeme, že máme ambice mít více než jednoho europoslance.


Heslo "Evropa potřebuje Piráty" je dobrý, ale samo o sobě nestačí.
Mě napadlo "Sdílíme snahu o svobodnější Evropu" (sdílení, svoboda)
"Piráti z celé Evropy za Vaše svobody" (mezinárdní přesah, svoboda)
"Piráti - Evropa nové generace" (progresivní program, pohled dopředu, systémové změny)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Martin.Smida za příspěvek:
Filip.Krska
Zastupitel v Majetíně (od října 2014). Člen Republikového výboru (za CF od 2017)
Dříve Upgrade team, Volební výbor, místopředseda strany či předsednictvo KS OLK.
Člen mediálního odboru, člen venkovského místního sdružení Pirátská Tvrz.
Otec, manžel, režisér, herec, basák, zpěvák, textař, DJ, hráč pokeru, tenisu a nohejbalu... prostě nabito :-D

Ivan.Bartos
Republikové předsednictvo
Příspěvky: 9802
Registrován: 11 čer 2009, 09:44
Profese: Senior Oracle Database Engineer / Functi
Bydliště: U Botiče 1390/3, Praha 4 - Michle, 14000
Dal poděkování: 4076 poděkování
Dostal poděkování: 15005 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Eurokampaň

Příspěvek od Ivan.Bartos » 20 led 2014, 09:48

Sice jsem se workshopu neúčastnil, ale dovolte mi poznámku. Je dobře, že již brainstormujete formu kampaně. Přesto si myslím, že základním vstupem bude právě složení první 5tky eurotýmu. Kometoval jsem to zde: celostatni-forum-f477/cf-x-2014-primarn ... ml#p275915
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ivan.Bartos za příspěvky (celkem 5):
Ondrej.Profant, Martin.Smida, Libor.Spacek, Marcel.Kolaja, Adam.Cernoch
předseda Pirátů
ivan.bartos@pirati.cz

Janek.Wagner
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 3094
Registrován: 26 úno 2012, 19:46
Profese: ICT konsultant, novinář
Dal poděkování: 3738 poděkování
Dostal poděkování: 4054 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Eurokampaň

Příspěvek od Janek.Wagner » 20 led 2014, 09:52

Ivan Bartos píše:Sice jsem se workshopu neúčastnil, ale dovolte mi poznámku. Je dobře, že již brainstormujete formu kampaně. Přesto si myslím, že základním vstupem bude právě složení první 5tky eurotýmu. Kometoval jsem to zde: celostatni-forum-f477/cf-x-2014-primarn ... ml#p275915
To tam taky padlo: bez spolupráce s první pětkou se samozřejmě řada věcí nedá rozhodnout.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Janek.Wagner za příspěvek:
Marcel.Kolaja

Ivan.Bartos
Republikové předsednictvo
Příspěvky: 9802
Registrován: 11 čer 2009, 09:44
Profese: Senior Oracle Database Engineer / Functi
Bydliště: U Botiče 1390/3, Praha 4 - Michle, 14000
Dal poděkování: 4076 poděkování
Dostal poděkování: 15005 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Eurokampaň

Příspěvek od Ivan.Bartos » 20 led 2014, 09:55

Četl jsem to. Právě ta vazba na v primárkách zvolené kandidáty, by se však neměla personálně předjímat. Abcyhom za týden neřešili že "již na CF byly k dipsozici plakáty, které předjímaly volbu RP" apod.
předseda Pirátů
ivan.bartos@pirati.cz

Adam.Skorepa
Asistent poslance
Příspěvky: 4722
Registrován: 27 dub 2009, 20:50
Profese: živnostník
Dal poděkování: 850 poděkování
Dostal poděkování: 6788 poděkování

Re: Eurokampaň

Příspěvek od Adam.Skorepa » 20 led 2014, 11:21

Já nechci kalit vodu nadšení, ale uvědomujeme si všichni, že nemáme program pro eurovolby, že ano? RV sice schválil evropský program, ale teď musí (údajně) ještě schválit znění našeho českého (jako bych se tomu nechtěl vyhnout).

Nejzajímavější na tom všem je, že když jsem se snažil na CF zjistit nějaké informace o prozatimním vývoji od členů RV a ZO, dostalo se mi odpovědi, že RV sice má schvalovat program (český), ale prý ho mají předkládat garanti (které k tomu má donutit RP).

Já jen že na listopadovém zasedání jsem RV žádal o to, aby byl konečný program dostupný do konce ledna, aby se MO už smělo kreativně rozletět.
Author Sensei Tyrant Pervert

Uživatelský avatar
Mikulas.Ferjencik
Vedoucí mediálního odboru
Příspěvky: 12936
Registrován: 24 dub 2009, 00:25
Profese: student
Bydliště: Choltice, okres Pardubice
Dal poděkování: 10452 poděkování
Dostal poděkování: 16504 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Eurokampaň

Příspěvek od Mikulas.Ferjencik » 20 led 2014, 12:35

Zpětná vazba od Majky Vašíčkové, chtělo by to poštelovat oprávnění.
Majka píše:
Ahojki Mikuláši,

ráda bych ocenila Tvou snahu posunout volební kampaně k úspěšnějším výsledkům. Sepsals to zajímavě. Namohu reagovat do vlákna, tak si říkám, že to napíšu aspoň tobě.

Heslo kampaně " Evropa potřebuje Piráty" mohlo zafungovat před lety. Vycházím z toho, že lidé se mění a více si uvědomují. Je fakt, že některé věci jim nedochází. Ale prakticky okamžitá reakce a snaha ho nějak změnit mi potvrzuje mou teorii, že působení slov je prakticky podvědomě přehlíženo, přestože má zásadní vliv.
Na mne to heslo zapůsobilo arogantně. Řekla bych, že je to tentýž podnět (arogance), který větší část voličů střední a starší generace vyčleňuje od Pirátů. Běžně by se tomu říkalo drzost. Na drzost běžně není jiný argument než facka nebo nadutost a proto lidé, kteří Piráty takto vnímají jim nerozumí. A na takové lidi jsou žádoucí jiné nástroje: vstřícnost, empatie, nestrannost, svoboda, možnost volby.
Říkat komukoliv, že něco potřebuje prostě nemůže přinést úspěch, protože ten někdo si to zrovna myslet nemusí a bude se dle toho chovat. Dnes je stav takový, že těch, kteří si to nemyslí je 97% voličské základny.
Rozhodně bych volila do hesel slova, která inspirují, to znamená navozují představy způsobující pocity naděje a radosti. Vyhněme se pojmům, které vyvolávají negativní emoce jakékoliv úrovně. Pokud heslem chceme upoutat a přitáhnout, je vhodné pokud slova nabudí, jsou v přítomném čase a vyjadřují co se děje. Napadá mi spíše:" Piráti objímají Evropu ". Koresponduje to i s logem a společným programem pirátských stran.
Asi tolik.

Jinak přeji hezké chvíle ☼

Majka
Pirátský poslanec za Pardubický kraj. mikulas.ferjencik@pirati.cz, 737 943 770

Uživatelský avatar
Mikulas.Ferjencik
Vedoucí mediálního odboru
Příspěvky: 12936
Registrován: 24 dub 2009, 00:25
Profese: student
Bydliště: Choltice, okres Pardubice
Dal poděkování: 10452 poděkování
Dostal poděkování: 16504 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Eurokampaň

Příspěvek od Mikulas.Ferjencik » 20 led 2014, 12:40

Adam Skorepa píše:Já nechci kalit vodu nadšení, ale uvědomujeme si všichni, že nemáme program pro eurovolby, že ano? RV sice schválil evropský program, ale teď musí (údajně) ještě schválit znění našeho českého (jako bych se tomu nechtěl vyhnout).

Nejzajímavější na tom všem je, že když jsem se snažil na CF zjistit nějaké informace o prozatimním vývoji od členů RV a ZO, dostalo se mi odpovědi, že RV sice má schvalovat program (český), ale prý ho mají předkládat garanti (které k tomu má donutit RP).

Já jen že na listopadovém zasedání jsem RV žádal o to, aby byl konečný program dostupný do konce ledna, aby se MO už smělo kreativně rozletět.

Navrhuji RP, aby navrhlo RV, ať českou část programu vůbec nedělá (stejně ji ve finále víceméně nahradí volební kalkulačka), další české priority potom můžeme zvýraznit v osobním programu kandidátů, se kterým by měli kandidáti jít do primárek.

Jinak konkrétní heslo kampaně může být samozřejmě libovolné, pro mě byla prioritní organizace a sepsání a určení rolí, které potřebujeme obsadit.
Pirátský poslanec za Pardubický kraj. mikulas.ferjencik@pirati.cz, 737 943 770

Adam.Skorepa
Asistent poslance
Příspěvky: 4722
Registrován: 27 dub 2009, 20:50
Profese: živnostník
Dal poděkování: 850 poděkování
Dostal poděkování: 6788 poděkování

Re: Eurokampaň

Příspěvek od Adam.Skorepa » 20 led 2014, 12:52

Mikulas Ferjencik píše: Navrhuji RP, aby navrhlo RV, ať českou část programu vůbec nedělá (stejně ji ve finále víceméně nahradí volební kalkulačka)
Rozhodně souhlasím. Majce mám tedy přidat přístup do uzavřeného fóra? Nevím, o co přesně jde.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Adam.Skorepa za příspěvek:
Mikulas.Ferjencik
Author Sensei Tyrant Pervert

Odpovědět

Zpět na „Mediální odbor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů