Koncept volebních kampaní

Mediální odbor působí v oblasti komunikace mezi stranou a veřejností, resp. sdělovacími prostředky; mediální odbor vydává tiskové zprávy a stanoviska strany, monitoruje média, propaguje akce strany atd.

Moderátor: Odbor - medialni

Odpovědět
Adam.Skorepa
Asistent poslance
Příspěvky: 4722
Registrován: 27 dub 2009, 20:50
Profese: živnostník
Dal poděkování: 850 poděkování
Dostal poděkování: 6788 poděkování

Koncept volebních kampaní

Příspěvek od Adam.Skorepa » 03 lis 2013, 03:36

Už jsem to v pár vláknech zmínil, zde tedy představím koncept, dle kterého bych rád přistoupil k organizování a realizování volebních kampaní. Toto vlákno by nemělo sloužit k hodnocení kampaně 2013, ačkoliv se bude nepřímo odkazovat na zkušenosti, které jsme během ní získali.

Piráti jsou neobvyklá strana a neobvykle se tedy musí přistupovat i k tomu, jak budeme naše kampaně vést. Proto zde představím tři zásady, které by měly pomoci lepší centrální organizaci, ale zároveň využít decentralistických prvků "hejna", které jsou naší předností (a měly by být tak vnímány i využívány).

Kampaň je dílo Pirátů
Piráty zpravidla nejvíce baví to, co si sami vytvořili, z toho důvodu nechci, aby měl kreativní stránku kampaně na starosti nějaký externí subjekt. Vše - hesla, textové i grafické provedení, hlavní motiv kampaně - musí být původní dílo Pirátů. Externí subjekt nám může pomoci se zařízením materiálu, ale všechna zadání a pokyny půjdou od odpovědných orgánů Pirátské strany. Je nutné zlepšit komunikaci, z toho důvodu naváže MO bližší spolupráci s PO a PKS (a vzhledem k zahraniční spolupráci a eurovolbám rovněž se ZO). Pro distribuci materiálů (podle všeho největší slabina pirátských kampaní) je nutné více zapojit dobrovolníky, zároveň je ale nutné znát dopředu objednávky jednotlivých krajů. MO z toho důvodu vybere pověřence, kteří (dostatečně dopředu) zjistí potřeby krajů a připraví jejich objednávky. Samotná logistika proběhne přes naše vlastní členy (OFFTOPICzatím jsem si je nazval "pirátští řidiči"), kteří objedou kraje s jejich zásilkami a MO jim proplatí náklady na cestu (jakékoliv předání zásilek je pak snazší než s dodávkovými službami a celkově to prospívá mezikrajové spolupráci). Podobné zapojení našich dobrovolníků (členů i příznivců) bude možné zajistit v dalších oblastech. Podstatou této zásady je co nejvíce aspektů pokrýt našimi vlastními zdroji, aniž by ale docházelo ke zbytečnému (finančnímu i časovému, ale hlavně nervovému) vyčerpávání členů.

Kampaň není dogma
Je jasné, že co Pirát, to názor. Centrální kampaň se nikdy nebude líbit všem. Je ale hloupé s naší rozmanitostí bojovat, naopak je třeba ji využít. Z toho důvodu bude krajům poskytnuta svoboda v tom, jak ve svém kraji kampaň uspořádá. MO před volbami poskytne krajům účelové volební dotace (čímž o něco sníží centrální volební rozpočet) a bude záležet na krajích, jak je využíjí. Jestli si natisknou alternativní letáky, jestli naopak požádají MO o více centrálních materiálů, jestli uspořádají více předvolebních akcí, jestli dají více prostředků do reklamy offline, nebo online atd. Kraje navíc budou mít na příští rok vyšší rozpočty, takže už nebudou trpět takovým nedostatkem financí jako dosud. Samozřejmě je ale nutné myslet na naše pravidla hospodaření a rozdíl mezi aktivitami, na které je možné utratit volné a určené peníze rozpočtu. Podstatou této zásady je zajistit, aby kampaň naše členy bavila, protože když se člověk baví u toho, co dělá, dosahuje lepších výsledků a ochotně do toho vloží více energie.

Kampaň není programový dokument
Je nesmyslné, abychom před každými volbami připravovali volební program. Všechna jednání, během kterých se většinu času jen stále dokola opakují ty stejné argumenty, aby se nakonec došlo k jakémusi závěru, u kterého se stejně zase všichni pohádají, ubírají lidem sílu a chuť se do něčeho pouštět. Z toho důvodu chci, aby volební program nebyl považován za programový dokument strany, který by musel projít našimi schvalovacími procesy, nýbrž aby byl považován za mediální výstup a zhotovil by ho tedy MO. Takový volební program (OFFTOPICvolební teze, volební témata, volební sliby...) by samozřejmě vycházel ze stranického programu. MO by tedy na základě podkladů od odpovídajících orgánů (RV, pracovní skupiny, v případě eurovoleb ZO) vypracoval znění volebního programu, které by mělo být zjednodušenou prezentací programu, nikoliv převyprávěním našich cílů. Podstatou této zásady je urychlit tvorbu obsahové stránky kampaně, bez které není možné kampaň plnohodnotně zahájit.
Author Sensei Tyrant Pervert

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 26822
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: živnostník, programátor
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 21730 poděkování
Dostal poděkování: 18736 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Koncept volebních kampaní

Příspěvek od Petr.Vileta » 03 lis 2013, 04:01

Jen připomínka k logistice. Cesta Plzeň - Praha a zpět, vyjde při současném propláceném kilometrovném na 450 Kč. S PPL ti jeden balík do 40 kg vyjde na cca 400 Kč. Při cestě Praha - Ostrava už je levnější PPL, protože 50 kg balík stojí maximálně 518 Kč na libovolnou vzdálenost. Když se tedy zase nebude zmatkovat a rozvoz se připraví řekněme na středu, tak to v pátek během dne všichni mají. Holt se nesmí rozesílat v pátek, to není k ničemu :D
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Vileta za příspěvek:
Helena Jarolimkova
Kumulovaný zastupitel a člen finančních výborů zastupitelstev Města Plzně a Městského obvodu Plzeň 2.
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.

Uživatelský avatar
Roman.Kucera
Republikový výbor
Příspěvky: 14956
Registrován: 14 zář 2010, 10:04
Profese: IT
Bydliště: Praha, Letná
Dal poděkování: 9501 poděkování
Dostal poděkování: 17084 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Koncept volebních kampaní

Příspěvek od Roman.Kucera » 03 lis 2013, 04:06

Souhlasím s tím, že centralizace se neosvědčila. Napříště by bylo dobré určit ideový směr kampaně, grafický styl a šablony a ty dát k dispozici členstvu. Pouze tisk by se mohl centralizovat z důvodu finanční výhodnosti. Kdybychom to dělali takto, nestalo by se, že by dva kraje dostaly plakáty příliš pozdě a kampaň v tomto důsledku byla neúčinná.
Přístě by kraje mohly využít služeb centra, nebo by si pomohly sami, zvlášť když centrum nestíhalo. Máme dost schopných grafiků, kteří by plakáty zvládli udělat neméně dobře a lépe se s nimi komunikuje.
Stačí jen dodat šablony a požadovaný formát výstupu pro tisk.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Roman.Kucera za příspěvky (celkem 3):
Petr.Vileta, Michal.Klus, Janek.Wagner
Pirátem se člověk nestává, pirátem se rodí!

Uživatelský avatar
next_ghost
Příznivec Pirátů – Ústecký kraj
Příspěvky: 3231
Registrován: 21 dub 2009, 18:03
Profese: programátor
Dal poděkování: 1417 poděkování
Dostal poděkování: 4990 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Koncept volebních kampaní

Příspěvek od next_ghost » 03 lis 2013, 11:38

Díky za promyšlený koncept. Ještě sem dám odkaz na 4. kapitolu Swarmwise pro lidi, kteří to ještě nečetli.

A mám jeden dodatek: Kampaň by měla v první řadě fungovat jako nábor nováčků. Na každém plakátu a letáčku by někde na konci měly být krátké instrukce, jak se zapojit. A když jdou Piráti mezi lidi pořádat nějakou akci, vždycky by měli být připravení odpovídat na otázky a mít po ruce nějakou malou příručku pro zájemce o členství.
Tito uživatelé poděkovali autorovi next_ghost za příspěvky (celkem 8):
Roman.Kucera, Ondrej.Profant, Vit.Konecny, Petr.Bajgar, Petr.Vileta, Filip.Krska, Ondrej_Novak, Pavel.Moravec
Chceš, aby organizace fungovala? Komunikuj!
Česká pirátská strana: Neškodná.
Otisk PGP klíče: B5E9 147C A94C 9B75 6817 9CA4 43D0 B4CF 1CDE 2360 (nový klíč od listopadu 2016)

Uživatelský avatar
Jan.Koci
Příznivec Pirátů – Jihomoravský kraj
Příspěvky: 427
Registrován: 17 úno 2012, 13:21
Profese: Podnikatel
Dal poděkování: 216 poděkování
Dostal poděkování: 304 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Koncept volebních kampaní

Příspěvek od Jan.Koci » 19 lis 2013, 04:44

Krasne recene :) predpokladam ze je to v planu a castecne to sem patri a castecne ne, ale bylo by skvele zby MO a TO zacali spolupracovat na tvorbe systemu ktere budeme moci vyuzit jak v ramci kampane, tak mimo ni... Nejvic bych se asi zameril na vyuziti technologii v ramci zlepseni prezentace se starsimi volici. (sem se daji zaradit jak infolinky,sms brany tak vystupy v tv ci planovite posileni objevovani se v radiich ktere poslouchaji nasi rodice ci prarodice... meli jsme i jakesi napady na soft pro velice zajimavy zpusob distribuce tiskovin) Celkove jsme dost zaostali co se tyce toho jak moc sme technologicky napred a meli bychom to imho dat zas po nejake dobe poradne na odiv - ma to sanci prilakat i mainstreamova media... Nase systemy by mely byt vic flexibilni a user friendly - na to by melo MO a TO dostat extra $ aby to za neco stalo a nedelalo se to sto let :)

Vsuvka co patri/ nepatri jeste k prvnimu odstavci... vyuzijme potencialu Pastafarianstvi(nebo whatever we want) v plne mire! Je to super trolling a muze nam to pomoct se o dost posunout pokud se to udela planovite a promyslene ;)

Pozor na zabredavani toho ze v kampani jde hlavne o letaky a plakaty... Dost to k tomuy svadi, taky rad vymyslim hesla a delam obrazky ale jsou potreba veci jako aktivne vytvaret kauzy co nas zviditelni, dokopat potrebne k medialnimu treninku, a imho sem patri i vzdalena sprava a motivace jednotlivych spolupracujicich bunek v ramci teho hejna :) (tam se zas vracime smyckou k one zminovane spolupraci a tvorbe novych systemu) :)

EDIT: zameril bych se take hodne na pouziti opensource v "realnem zivote" - zaslechl sem neco o opensource vaporizeru... opencola na meetingach by take byla fajn... atd.. :)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Koci za příspěvky (celkem 2):
Ondrej.Profant, Petr.Nemecek
Horsedriver aka Dneska_spasime_svet_a_je_mi_jedno_ze_zitra_musis_do_skoly
Obrázek
OFFTOPICObrázek

Jabber: horsedriver[ta svinuta blbovina]jabber.cz
Mail: jan[ta svinuta blbovina]jankoci.cz

-Poridte si konecne uz tu telepatickou helmu, kdyz vam to bez ni nejde
-Opensource je ta nejkratsi cesta k ovladnuti sveta
-Evoluce vedomi namisto glorifikace prace a konzumu
-Šlem jako zakladni lidske pravo!!

Uživatelský avatar
David Kral
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 120
Registrován: 28 říj 2013, 00:23
Profese: bankéř
Bydliště: Praha - Holešovice
Dal poděkování: 159 poděkování
Dostal poděkování: 94 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Koncept volebních kampaní

Příspěvek od David Kral » 19 lis 2013, 11:35

Takové základní body, kterých bychom se dle mého měli držet při tvorbě kampaně všeobecně (Schválně nechám otevřené otázky..)

1. Upoutat (titulek) - Čím? Co máme tak zajímavého, že by se normální člověk na 3 vteřiny zastavil a přečetl si titulek letáku/billboardu/článku ?
2. Zaujmout (podtitulek) - Tady by to chtělo, jak jsem již psal v jiném vláknu, vytvořit ke každému bodu programu nějaký slogan/motto, které zaujme na první pohled a přečíst ho netrvá taktéž více než 3 vteřiny. Např. tolik zmiňované babišovo "Nejsme jako politici..."
3. Informovat - Ke každému takovému mottu bychom již mohli sdílet odkaz nebo nějaký menší článek, který si již upoutaný člověk přečte, protože nad letákem strávil více než 6 vteřin.
4. Nabídnout - Nabídneme takovému člověku možnost zapojení? Že i on může něco změnit a nemusí to být nutně profesionál ve svém oboru nebo supergeek? Nebo mu nabídneme něco jiného?
Tito uživatelé poděkovali autorovi David Kral za příspěvky (celkem 2):
Petr.Vileta, Helena Jarolimkova

Uživatelský avatar
Marketa.Gregorova
Vedoucí zahraničního odboru
Příspěvky: 714
Registrován: 15 dub 2012, 21:18
Profese: markéťák
Bydliště: Brno
Dal poděkování: 742 poděkování
Dostal poděkování: 2212 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Koncept volebních kampaní

Příspěvek od Marketa.Gregorova » 27 lis 2013, 21:01

Ahoj Adame,

chtěl jsi ve vlákně o volbě vedoucí ZO můj názor a já ti ho zde (aby se k tomu mohli vyjadřovat i ostatní zainteresovaní) předkládám:

ad) Kampaň je dílo Pirátů
Hodně se mi zamlouvá řešení logistiky. Je to vskutku slabina a tvoje metoda vypadá nadějně.
Co se týče bližší spolupráce s různými odbory, určitě jsem pro - nicméně se musím zeptat: mám z toho předpokládat, že MO se do kampaní odteď bude plně zapojovat? Se svou otázkou vycházím ze zkušenosti z posledních voleb, přičemž otázka nemá mít žádný emoční charakter; prostě se ujišťuji (a podporuji to, pokud je odpověď "ano" :)).
Internost kampaně už mě tolik nenadchla. Možná dám pro někoho hloupý příklad, ale - podílela jsem se na orgainzaci vlastního maturáku. Bylo nás ve třídě 28. Demokratickou cestou jsme se nedokázali shodnout prakticky na ničem. :D Neříkám, že větší spokojenost nastane po zapojení externistů; ale větší efektivita určitě. Navrhovala bych spíš nějakou fúzi - externisty zcela nevylučovat, ale mít je jako poradní hlas "těch z branže", s tím, že schválení finálního produktu CFkem či RV je samozřejmostí.

ad) Kampaň není dogma
Opět začnu od konce - díky za poslední větu. To by měla být naše matra, vzhledem k dobrovolnictví, které ve straně vykonáváme. A s odstavcem celkově také nemám problém. Osobně se domnívám, že i když jsou nějaké topicy celostátní a nejede přes to vlak, lze vše pojmout osobitě. Lidi rádi volí tváře a rádi se ztotožňují. Pokud na ně v Brně vyvalíme hantec, určitě získáme víc pozitivní pozornosti, než kdyby se tak učinilo v Praze (:D). Ale nevím, jestli jsi to myslel takto "personifikovaně"... Myslel?

ad) Kampaň není programový dokument
Noo... aha. Tak jsem naivní. :D Domnívala jsem se, že program, který máme, se odteď bude používat pro všechny volby, jelikož komplexně pokrývá naše názory. S tím, že k případným aktuálním tématům, které se (hlavně skrze média) nastolí, se můžeme vyjadřovat v tiskovkách a rozhovorech. Pokud to má být jinak a má se dělat program před každými volbami, tak jsem určitě pro, aby se tak nedělo.

Snad ti mé odpovědi postačují, ráda cokoli doplním.
Vůdce v ZO a Evropské pirátské straně. Místopředsedkyňa JmK. A kopa dalších náhodných funkcí.
O morálce: OFFTOPICObrázek

Odpovědět

Zpět na „Mediální odbor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů