Což takhle koupit si profíka na marketing?

Diskuse členů a příznivců o věcech přesahujících působnost orgánů, netýkajících se programu nebo o straně jako celku.

Moderátoři: Administrativní odbor, Předsedající

Pravidla fóra
Než napíšete nový příspěvek, zamyslete se, zda má takovou hodnotu, aby ho musely číst stovky lidí.
  • Aktuální politické kauzy lze řešit v příslušné části veřejné diskuze.
  • Části programu, současné či budoucí, diskutujte na fóru Pirátský program.
  • Podání orgánům a jednoduché návrhy čiňte v příslušné podatelně.
  • Pokud chcete něco rozhodnout(usnést, zvolit, odvolat, přijmout), podejte členský podnět. Ale nejdřív zvažte, jestli by na to nestačil třeba republikový výbor.
  • Povídat o čemkoli si můžete v Podpalubí, což je skrytá část fóra otevřená všem zájemcům. (Je třeba se přidat do skupiny "Zobrazit - Podpalubí".)
Dodržujte prosím pravidla fóra.
Uživatelský avatar
rtucnik
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 52
Registrován: 29 říj 2013, 19:23
Profese: marketing manager
Bydliště: Vsetín
Dal poděkování: 42 poděkování
Dostal poděkování: 82 poděkování

Re: Což takhle koupit si profíka na marketing?

Příspěvek od rtucnik »

Nemusíme platit profíka. To je nesmysl.
Ad 1) Koncepci je stejně třeba ustanovit centrálně u nás.
Ad 2) Co jsem si měl možnost všimnout, menších nebo větších odborníků na mrkt je tu více.
Ad 3) Já taky rád poradím, přece jenom dělám v tom skoro 10 let vkuse a už u třech firem jsem stavěl mrkt ze zelené louky.
Tito uživatelé poděkovali autorovi rtucnik za příspěvky (celkem 3):
Jakub, Ivan.Sirko, Michal.Klus
Kolikrát mám vysvětlovat, že poloviny jsou obě stejné? Ale jak se tak na vás dívám, stejně to větší polovina z vás nechápe...
Uživatelský avatar
Adam.Cernoch
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 203
Registrován: 08 pro 2011, 17:14
Profese: osvětlovač
Bydliště: Plzeň
Dal poděkování: 550 poděkování
Dostal poděkování: 253 poděkování

Re: Což takhle koupit si profíka na marketing?

Příspěvek od Adam.Cernoch »

Carcin píše: Marketingový specialista je fajn, ale hodí se spíše do předvolebního dění. Mimo volby by za nás měly mluvit činy a ne billboardy...
však jo, až na volby - ale vytáhl jsem to teď abycho si ho třeba stihli zabookovat :-)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Adam.Cernoch za příspěvek:
David.Kral
Uživatelský avatar
next_ghost
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 3239
Registrován: 21 dub 2009, 18:03
Profese: programátor
Dal poděkování: 1433 poděkování
Dostal poděkování: 5131 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Což takhle koupit si profíka na marketing?

Příspěvek od next_ghost »

Ivan Bartos píše:Ale i činy je dobrý dělat s nějakou koncepcí...budovat konzistetntní obraz o straně nejde pomocí adhoc akcí. Marketing pak není o tom vymejšlet billboardy. Aby to zase nebylo celý na tom, že něco plácám, zeptejte se třeba Honzi Podhajského..
Marketing bude opravdu fungovat jen když vznikne jako vedlejší efekt naší politické práce (jako příklad si vemte třeba boj proti ACTA). Zaplatit si marketingovou agenturu není moc dobrý nápad, protože výsledná kampaň pak bude od naší politické práce odtržená.

Jestli chcete do eurovoleb co nejúčinnější kampaň, tak vyberte nějaký politický cíl, který pirátské myšlenky posune kupředu, dal by se realizovat během příštího roku a jeho přirozenou součástí budou nějaké veřejné akce (sbírání podpisů pod petici, rozdávání letáků, průzkum veřejného mínění v ulicích apod.). Navíc je potřeba, aby ty veřejné akce mohly naplno začít někdy koncem března a pokračovaly nejmíň do konce května.

Hlavní vizionář celého projektu musí být v každém případě někdo z předsednictva, nejlíp sám předseda. Když se předsednictvo bude účastnit jen tak aby se neřeklo a jinak si pojede vlastní program, tak celá kampaň půjde hodně rychle do ztracena. Ve volbách předsednictva na příštím CF by politické cíle pro celou stranu měly být zásadním tématem v prezentaci kandidátů.
EDIT: Já v tomhle souhlasím i s Petrem, jenže takovej človšěk, by nás v současný situaci poslal šmahem do p...., protože každej má u nás svůj rozum, ví nejlíp, jak se dělají kampaně, mohl by bejt grafikem, a je expert na vše. Takže buď by se řeklo, že mu věříme a v těchto věcech se podřídíme, jinak to nikdo dělat nebude, protože není sebevrah a bez záruk z naší strany je takový podnik pro kohokoliv profesionálního nejistý byznys.
Začarovaný kruh. Pirátská ega, uzavřensot do sebe (Piráti pro Piráty, nikolv Piráti světu) a neschopnost sebereflexe v některých oblastech.
Tenhle začarovaný kruh má jediné řešení. Když někde uvidíte, jak někdo kibicuje práci někoho jiného, tak musíte udělat dvě věci:
1) Pochválit toho člověka, který udělal nějakou práci (a to i když se vám ten výsledek nelíbí!).
2) Vynadat kibicovi, ať něčím přispěje sám (čímkoliv) a blbý kecy si nechá pro sebe.

Chceš, aby organizace fungovala? Komunikuj!
Česká pirátská strana: Neškodná.

Uživatelský avatar
Petr.Steinbauer
Člen KS Jihočeský kraj
Příspěvky: 125
Registrován: 30 zář 2013, 23:25
Profese: jednatel, programátor
Bydliště: Trhové Sviny
Dal poděkování: 91 poděkování
Dostal poděkování: 189 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Což takhle koupit si profíka na marketing?

Příspěvek od Petr.Steinbauer »

Tak jo zkusím přispět názorem do mlýna.

Pojďme si to jak na nás lidi pohlížejí rozdělit na tři bloky:
  • obsah (tedy zdělení, to co lidé CHTĚJÍ slyšet, motto)
    formu (tedy technické provedení, jednotný styl a provedení výše uvedeného obsahu)
    zajištění (tedy to že se to někam posílá, ať už elektronicky, nebo papírově, nebo dalšími formami, sem spadá i sjednávání s médii)
IMHO: První dva body jednoznačně musejí být sjednocené, tedy musí mít koncepci jak volá i (nejen) předseda Ivan Bartoš.

♥ OBSAH
Nejpodstatnější bod, důležité je aby zahrnoval to co lidé chtějí slyšet, tedy čistý a ničím neředěný populismus - podívejte se na hesla úspěšné konkurence, jak z nich číší to co lidé chtějí:
  • "ANO, bude líp" - cílovka: lidé co chtějí slyšet, že to nejde do kytek
    "Slušnost se musí vyplácet!" - cílovka: lidé jsou přece slušní, chodí do práce, makaj a prd z toho, ti zlí to rozkradou
    "Odvážně ke změně!" - cílovka: jsi nespokojený? Změna je to co chceš. (koneckonců, řval to i Obama)
K tomu aby jste zaujali musí stačit 5 sekund, jinak prohráváte. Ptám se (a nebudu oblíbený, chápu že to motto bylo vydřený) splňuje slogan "Každá doba má své Piráty" ty aspekty které popisuji? Na koho cílí? Na lidi který co? Který jsou piráti? A koho to oslovuje? Ano, je to obecná pravda, ale neslibuje těm lidem vůbec nic.
Tady se zakoupená mediální mrdka zamyslí, odhadne co lidem chybí a po čem volají a vymyslí slogan se kterým se ztotožní cca 2/3 populace (pozor, ne program, ne motto!). Obecný®, úderný™, pravdivý© a sexy...

♥ FORMA
Pak tady máme formu, navazující na úderné™ sdělení naší pravdy, která nám vyhraje volby. Pravidla znají grafici, odborníci a vůbec všichni z oboru - máte 2 sekundy aby člověk přečetl to s čím souhlasí. Žádné další pindy a věci co by rušili. Opět se lze inspirovat u konkurence, ta nemá žádné koláže 4 vůdců (nepamatuji se přesně, byl to obrázek s nějakými lidmi, tuším: masaryk, havel, a I. Bartoš). Vy to stihnete přečíst v autě za 2 sekundy? Já ne a proto si myslím, že, maník s vyhrnutejma rukávama a nápisem že chce makat je údernější.
Oboru nerozumím vůbec, ale najatá mediální mrdka by věděla, že tohle je přeplácaný, tohle taky atd... hlavně by držela jednotný vizuální styl s jasně danými prvky a barvami.

♥ ZAJIŠTĚNÍ
Technické zajištění není jen výlep plakátů a sprejování mostních konstrukcí - i když to evidentně umíme skvěle, jde i o něco jiného. Placená inzerce a dlouhodobý slevy u vydavatelství. Telefony na novináře kterým se volá. Třeba teď bude happening ohledně growshopu v Č.Budějovicích. Dal někdo vědět novinářům? Zaplatil jim někdo to kafe vedle v kavárně? I to je dle mě zajištění kampaně.
Tomuhle rozumím úplně nejmín, ale logicky je to další krok.

Víte v čem Vám bude tenhle odborník nejvíc užitečný? V tom že by měl mít v podstatě neomezenou moc. Ne neděste se, jasně že by to dělal v rámci rozpočtu, předkládál návrhy atd... ale ty když mu vedení odsouhlasí, tak nemáte (a něměli by jste mít) šanci to pozastavit. Prostě on ví co a jak a nekecá se mu do toho a nekomentuje a nehlasuje se nad každou kravinkou a billboardem. Prostě se předem řekne, jo ty hele pane mediální, máš důvěru, tady jsou prachy a říkej co a jak, budeme kmitat.


PS: vím, jsem tu nový a měl bych šoupat nohama a nasávat vědomosti a "firemní kulturu" než se vůbec vyjádřím. Není za mnou žádná práce ve straně a tak moje slova hovno znamenají. Odhodlal jsem se a předpokládám že dostanu do držky, protože jsem dost věcí napadl. Nemějte mi to za zlé, prosím.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Steinbauer za příspěvky (celkem 4):
David.Kral, Petr.Vileta, VincentBlanquin, Helena.Jarolimkova
Uživatelský avatar
David.Kral
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 120
Registrován: 28 říj 2013, 00:23
Profese: bankéř
Bydliště: Praha - Holešovice
Dal poděkování: 159 poděkování
Dostal poděkování: 99 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Což takhle koupit si profíka na marketing?

Příspěvek od David.Kral »

petr_steinbauer píše: ♥ OBSAH
♥ FORMA
♥ ZAJIŠTĚNÍ
Moc hezky napsáno. Myslím si, že je největší problém opravdu v tom, že to téměř nikdo z nás nemůže dělat plno tj. na 150%. Takové ty marketingové kecy v kleci, jakými oblbneme ostatní někteří z nás určitě moc dobře znají, jen jde o to dát hlavy dohromady a uvědomit si to. Teď nevím, ve kterém to bylo vláknu, ale jde opravdu o to si říci, co nějakým sloganem chceme říci. A myslím si, že mi dáte za pravdu, že nechceme říkat -My jsme Piráti, není to jen o kopírování a licencích!, ale chceme říkat např. -My jsme Piráti, bojujeme za Vás, jsme tu pro Vás a chceme dosáhnout toho a toho a to se přece týká nás všech! nebo něco podobného. Ale to jsem možná už trochu odbočil...

V rámci tohoto by neuškodilo probrat, navrhnout a sepsat základní body z našeho programu a ke každému vymyslet přesně motto ve stylu "Nejsme jako politici, makáme!"
Z tohoto můžeme posléze do budoucna čerpat další a další možnosti.

P.S. To samé co říkáš ty :D
Tito uživatelé poděkovali autorovi David.Kral za příspěvek:
Helena.Jarolimkova
Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 34642
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31595 poděkování
Dostal poděkování: 25704 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Což takhle koupit si profíka na marketing?

Příspěvek od Petr.Vileta »

Myslím si, že není třeba přesvědčovat přesvědčené. Ty stačí udržovat. Přesvědčit musíme hlavně ty, kterým se sice líbí podstatná část našeho programu, ale "Ten název, Piráti, no řekněte paní, že se vám to taky nelíbí?". Nedávno jsem byl na nějakém jednání, představil jsem se jako zástupce Pirátů a dvě paní mi hned povídají "Jako tak strana? Tak vás jsme volily". Bylo jim něco mezi 40 až 50 lety. Takže není nemožné přesvědčit i část této generace, ale musíme na to trochu jinak, než na 18-leté studenty. Například zdůrazňováním transparentnosti a prvků přímé demokracie u nich máme šanci. Nějaké stahování z internetu nebo obrana growshopů je nezajímá. Prostě musíme jinak na mladé, jinak na staré, jinak na studenty a jinak na dělníky. Nikde nemusíme ustupovat z programu, jen stačí pokaždé zdůraznit jinou jeho část.

Jo, a odmítat základní marketingové poučky není dobrý nápad. Že to tak funguje je fakt a dělat to jinak jen ze vzdoru je dětinské. Nejsme snad AntiSystema :)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Vileta za příspěvky (celkem 5):
Ivan.Bartos, Adam.Cernoch, Robert.Adamek, Quintus.Fabius.Outsider, Helena.Jarolimkova

Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista

Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.

(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)

Uživatelský avatar
rtucnik
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 52
Registrován: 29 říj 2013, 19:23
Profese: marketing manager
Bydliště: Vsetín
Dal poděkování: 42 poděkování
Dostal poděkování: 82 poděkování

Re: Což takhle koupit si profíka na marketing?

Příspěvek od rtucnik »

Tak já to řeknu ještě naposledy ;-D
Všemu musí předcházet ANALÝZA, viz třeba můj náčrtek SWOTky zde v tomto tématu (můžete udělat i jiné, ale pro představu by to mělo stačit):
vnitrostranicka-diskuze-f75/strategie-j ... 19475.html

Ná základě toho, lze reagovat na jednotlivé body a definovat konkrétní cíle a projekty.
Tady všechny ty návrhy níže a výše už řeší tamto nebo támhleto, ale to NENÍ KONCEPCE, tedy jinými slovy tzv. "marketingová strategie".

Pokud se nezačne od takovéto analýzy a neurčí se jednotlivé stěžejní projekty, je to jenom mlácení prázdné slámy. No flame friends ;-)
Kolikrát mám vysvětlovat, že poloviny jsou obě stejné? Ale jak se tak na vás dívám, stejně to větší polovina z vás nechápe...
Robert.Adamek
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 4035
Registrován: 22 čer 2009, 21:06
Profese: Obchodní ředitel
Bydliště: Výstavní 2475/6, Ostrava-Mariánské Hory
Dal poděkování: 935 poděkování
Dostal poděkování: 1613 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Což takhle koupit si profíka na marketing?

Příspěvek od Robert.Adamek »

Tak se konečně přestaňte plácat s kdejakou sračkou a rourou, která si myslí, že právě ten jeho bod je potřeba zařadit do té slepenice, které říkáte program (to už s programem nemá co dělat ta sbírka zákonů) a přestaňte se nimrat v dementních předpisech, které nikdo nečte a používají a vytvářejí se čistě účelově a jako ročníková práce Jakuba Michálka a začněte si ujasňovat tu koncepsi nejen v rámci republiky, ale i v rámci krajů. Protože světe div se, když máte bordel na krajích, máte bordel i celkově. Zřejmě stále spousta lidí nechápe, že strana se skládá z menších jednotek a když ty stojí za hovno, tak je celek jedna velká sračka.

Vytvořili jste tu mikrovesmír, který nikoho nezajímá a myslíte si, že je to středobod, ale není. Zkuste na chvilku fórum nesledovat a zjistíte, že se o Piráty nezajímá téměř nikdo. Já jsem na chvíli vypadnul když jsem nebyl členem a nemít v přátelích na FB hromadu členů strany, vůbec bych nevěděl že Piráti existují. A kampaň? To byl špatná vtip. Nejen že plakáty byly pro spoustu lidí urážlivé a nepochopitelné, ale neviděl jsem ani jediný vylepený, pokud nepočítám, že je někdo vylepil a vyfotil. Tak kde jste je lepili, do kanálů? Protože plakáty za 300 háků by už vidět měly být.

V podstatě je to tak, že bez Ivanových rétorických schopností a vystoupení v televizi by byl ten výsledek děsivější. Strana je postavená na jediném člověku, good job.

Teď budete vymýšlet jak utrácet prachy daňových poplatníků, tedy i moje za pičoviny, které výsledek nezlepší? To je teda kůl.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Robert.Adamek za příspěvky (celkem 3):
Petr.Stehlik, Jan.Koci, Helena.Jarolimkova
Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 34642
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31595 poděkování
Dostal poděkování: 25704 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Což takhle koupit si profíka na marketing?

Příspěvek od Petr.Vileta »

Robert Adamek píše:Teď budete vymýšlet jak utrácet prachy daňových poplatníků, tedy i moje za pičoviny, které výsledek nezlepší? To je teda kůl.
Hele Berte klídek :D Jestli jsi nás volil, utrácíme tvoji stovku. Jestli jsi nás nevolil, šla tvoje stovka jiné straně. A jestli jsi nevolil vůbec, tak si nestěžuj. :twisted:
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Vileta za příspěvek:
Ivan.Sirko

Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista

Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.

(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)

Adam.Skorepa
Příznivec Pirátů – Středočeský kraj
Příspěvky: 4726
Registrován: 27 dub 2009, 20:50
Profese: živnostník
Dal poděkování: 851 poděkování
Dostal poděkování: 6848 poděkování

Re: Což takhle koupit si profíka na marketing?

Příspěvek od Adam.Skorepa »

Pokud by někdy mělo dojít k najímání lidí na marketing, bylo by to asi z peněz mediálního odboru. A já bych takový výdaj jaktěživ neschválil. Odborníků i pracantů máme ve straně dost.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Adam.Skorepa za příspěvky (celkem 6):
Dalibor.Zahora, Petr.Nemecek, next_ghost, Ondrej.Polansky, Jan.Koci, Tomas.Klapka
Author Sensei Tyrant Pervert
Odpovědět

Zpět na „Vnitrostranická diskuse“