Což takhle koupit si profíka na marketing?
Moderátoři: Administrativní odbor, Předsedající
Pravidla fóra
Než napíšete nový příspěvek, zamyslete se, zda má takovou hodnotu, aby ho musely číst stovky lidí.
Než napíšete nový příspěvek, zamyslete se, zda má takovou hodnotu, aby ho musely číst stovky lidí.
- Aktuální politické kauzy lze řešit v příslušné části veřejné diskuze.
- Části programu, současné či budoucí, diskutujte na fóru Pirátský program.
- Podání orgánům a jednoduché návrhy čiňte v příslušné podatelně.
- Pokud chcete něco rozhodnout(usnést, zvolit, odvolat, přijmout), podejte členský podnět. Ale nejdřív zvažte, jestli by na to nestačil třeba republikový výbor.
- Povídat o čemkoli si můžete v Podpalubí, což je skrytá část fóra otevřená všem zájemcům. (Je třeba se přidat do skupiny "Zobrazit - Podpalubí".)
- rtucnik
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 52
- Registrován: 29 říj 2013, 19:23
- Profese: marketing manager
- Bydliště: Vsetín
- Dal poděkování: 42 poděkování
- Dostal poděkování: 82 poděkování
Re: Což takhle koupit si profíka na marketing?
Nemusíme platit profíka. To je nesmysl.
Ad 1) Koncepci je stejně třeba ustanovit centrálně u nás.
Ad 2) Co jsem si měl možnost všimnout, menších nebo větších odborníků na mrkt je tu více.
Ad 3) Já taky rád poradím, přece jenom dělám v tom skoro 10 let vkuse a už u třech firem jsem stavěl mrkt ze zelené louky.
Ad 1) Koncepci je stejně třeba ustanovit centrálně u nás.
Ad 2) Co jsem si měl možnost všimnout, menších nebo větších odborníků na mrkt je tu více.
Ad 3) Já taky rád poradím, přece jenom dělám v tom skoro 10 let vkuse a už u třech firem jsem stavěl mrkt ze zelené louky.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi rtucnik za příspěvky (celkem 3):
- Jakub, Ivan.Sirko, Michal.Klus
Kolikrát mám vysvětlovat, že poloviny jsou obě stejné? Ale jak se tak na vás dívám, stejně to větší polovina z vás nechápe...
- Adam.Cernoch
- Člen KS Plzeňský kraj
- Příspěvky: 203
- Registrován: 08 pro 2011, 17:14
- Profese: osvětlovač
- Bydliště: Plzeň
- Dal poděkování: 550 poděkování
- Dostal poděkování: 253 poděkování
Re: Což takhle koupit si profíka na marketing?
však jo, až na volby - ale vytáhl jsem to teď abycho si ho třeba stihli zabookovatCarcin píše: Marketingový specialista je fajn, ale hodí se spíše do předvolebního dění. Mimo volby by za nás měly mluvit činy a ne billboardy...
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Adam.Cernoch za příspěvek:
- David.Kral
- next_ghost
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 3239
- Registrován: 21 dub 2009, 18:03
- Profese: programátor
- Dal poděkování: 1433 poděkování
- Dostal poděkování: 5131 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Což takhle koupit si profíka na marketing?
Marketing bude opravdu fungovat jen když vznikne jako vedlejší efekt naší politické práce (jako příklad si vemte třeba boj proti ACTA). Zaplatit si marketingovou agenturu není moc dobrý nápad, protože výsledná kampaň pak bude od naší politické práce odtržená.Ivan Bartos píše:Ale i činy je dobrý dělat s nějakou koncepcí...budovat konzistetntní obraz o straně nejde pomocí adhoc akcí. Marketing pak není o tom vymejšlet billboardy. Aby to zase nebylo celý na tom, že něco plácám, zeptejte se třeba Honzi Podhajského..
Jestli chcete do eurovoleb co nejúčinnější kampaň, tak vyberte nějaký politický cíl, který pirátské myšlenky posune kupředu, dal by se realizovat během příštího roku a jeho přirozenou součástí budou nějaké veřejné akce (sbírání podpisů pod petici, rozdávání letáků, průzkum veřejného mínění v ulicích apod.). Navíc je potřeba, aby ty veřejné akce mohly naplno začít někdy koncem března a pokračovaly nejmíň do konce května.
Hlavní vizionář celého projektu musí být v každém případě někdo z předsednictva, nejlíp sám předseda. Když se předsednictvo bude účastnit jen tak aby se neřeklo a jinak si pojede vlastní program, tak celá kampaň půjde hodně rychle do ztracena. Ve volbách předsednictva na příštím CF by politické cíle pro celou stranu měly být zásadním tématem v prezentaci kandidátů.
Tenhle začarovaný kruh má jediné řešení. Když někde uvidíte, jak někdo kibicuje práci někoho jiného, tak musíte udělat dvě věci:EDIT: Já v tomhle souhlasím i s Petrem, jenže takovej človšěk, by nás v současný situaci poslal šmahem do p...., protože každej má u nás svůj rozum, ví nejlíp, jak se dělají kampaně, mohl by bejt grafikem, a je expert na vše. Takže buď by se řeklo, že mu věříme a v těchto věcech se podřídíme, jinak to nikdo dělat nebude, protože není sebevrah a bez záruk z naší strany je takový podnik pro kohokoliv profesionálního nejistý byznys.
Začarovaný kruh. Pirátská ega, uzavřensot do sebe (Piráti pro Piráty, nikolv Piráti světu) a neschopnost sebereflexe v některých oblastech.
1) Pochválit toho člověka, který udělal nějakou práci (a to i když se vám ten výsledek nelíbí!).
2) Vynadat kibicovi, ať něčím přispěje sám (čímkoliv) a blbý kecy si nechá pro sebe.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi next_ghost za příspěvky (celkem 12):
- Petr.Nemecek, Ondrej.Polansky, Dalibor.Zahora, Ondrej.Profant, Pavel.Cisar, Ivan.Sirko, Michal.Klus, rtucnik, Petr.Karlik, Mikulas.Ferjencik, Helena.Jarolimkova, Tomas.Klapka
Chceš, aby organizace fungovala? Komunikuj!
Česká pirátská strana: Neškodná.
- Petr.Steinbauer
- Člen KS Jihočeský kraj
- Příspěvky: 125
- Registrován: 30 zář 2013, 23:25
- Profese: jednatel, programátor
- Bydliště: Trhové Sviny
- Dal poděkování: 91 poděkování
- Dostal poděkování: 189 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Což takhle koupit si profíka na marketing?
Tak jo zkusím přispět názorem do mlýna.
Pojďme si to jak na nás lidi pohlížejí rozdělit na tři bloky:
♥ OBSAH
Nejpodstatnější bod, důležité je aby zahrnoval to co lidé chtějí slyšet, tedy čistý a ničím neředěný populismus - podívejte se na hesla úspěšné konkurence, jak z nich číší to co lidé chtějí:
Tady se zakoupená mediální mrdka zamyslí, odhadne co lidem chybí a po čem volají a vymyslí slogan se kterým se ztotožní cca 2/3 populace (pozor, ne program, ne motto!). Obecný®, úderný™, pravdivý© a sexy...
♥ FORMA
Pak tady máme formu, navazující na úderné™ sdělení naší pravdy, která nám vyhraje volby. Pravidla znají grafici, odborníci a vůbec všichni z oboru - máte 2 sekundy aby člověk přečetl to s čím souhlasí. Žádné další pindy a věci co by rušili. Opět se lze inspirovat u konkurence, ta nemá žádné koláže 4 vůdců (nepamatuji se přesně, byl to obrázek s nějakými lidmi, tuším: masaryk, havel, a I. Bartoš). Vy to stihnete přečíst v autě za 2 sekundy? Já ne a proto si myslím, že, maník s vyhrnutejma rukávama a nápisem že chce makat je údernější.
Oboru nerozumím vůbec, ale najatá mediální mrdka by věděla, že tohle je přeplácaný, tohle taky atd... hlavně by držela jednotný vizuální styl s jasně danými prvky a barvami.
♥ ZAJIŠTĚNÍ
Technické zajištění není jen výlep plakátů a sprejování mostních konstrukcí - i když to evidentně umíme skvěle, jde i o něco jiného. Placená inzerce a dlouhodobý slevy u vydavatelství. Telefony na novináře kterým se volá. Třeba teď bude happening ohledně growshopu v Č.Budějovicích. Dal někdo vědět novinářům? Zaplatil jim někdo to kafe vedle v kavárně? I to je dle mě zajištění kampaně.
Tomuhle rozumím úplně nejmín, ale logicky je to další krok.
Víte v čem Vám bude tenhle odborník nejvíc užitečný? V tom že by měl mít v podstatě neomezenou moc. Ne neděste se, jasně že by to dělal v rámci rozpočtu, předkládál návrhy atd... ale ty když mu vedení odsouhlasí, tak nemáte (a něměli by jste mít) šanci to pozastavit. Prostě on ví co a jak a nekecá se mu do toho a nekomentuje a nehlasuje se nad každou kravinkou a billboardem. Prostě se předem řekne, jo ty hele pane mediální, máš důvěru, tady jsou prachy a říkej co a jak, budeme kmitat.
PS: vím, jsem tu nový a měl bych šoupat nohama a nasávat vědomosti a "firemní kulturu" než se vůbec vyjádřím. Není za mnou žádná práce ve straně a tak moje slova hovno znamenají. Odhodlal jsem se a předpokládám že dostanu do držky, protože jsem dost věcí napadl. Nemějte mi to za zlé, prosím.
Pojďme si to jak na nás lidi pohlížejí rozdělit na tři bloky:
- ♥ obsah (tedy zdělení, to co lidé CHTĚJÍ slyšet, motto)
♥ formu (tedy technické provedení, jednotný styl a provedení výše uvedeného obsahu)
♥ zajištění (tedy to že se to někam posílá, ať už elektronicky, nebo papírově, nebo dalšími formami, sem spadá i sjednávání s médii)
♥ OBSAH
Nejpodstatnější bod, důležité je aby zahrnoval to co lidé chtějí slyšet, tedy čistý a ničím neředěný populismus - podívejte se na hesla úspěšné konkurence, jak z nich číší to co lidé chtějí:
- "ANO, bude líp" - cílovka: lidé co chtějí slyšet, že to nejde do kytek
"Slušnost se musí vyplácet!" - cílovka: lidé jsou přece slušní, chodí do práce, makaj a prd z toho, ti zlí to rozkradou
"Odvážně ke změně!" - cílovka: jsi nespokojený? Změna je to co chceš. (koneckonců, řval to i Obama)
Tady se zakoupená mediální mrdka zamyslí, odhadne co lidem chybí a po čem volají a vymyslí slogan se kterým se ztotožní cca 2/3 populace (pozor, ne program, ne motto!). Obecný®, úderný™, pravdivý© a sexy...
♥ FORMA
Pak tady máme formu, navazující na úderné™ sdělení naší pravdy, která nám vyhraje volby. Pravidla znají grafici, odborníci a vůbec všichni z oboru - máte 2 sekundy aby člověk přečetl to s čím souhlasí. Žádné další pindy a věci co by rušili. Opět se lze inspirovat u konkurence, ta nemá žádné koláže 4 vůdců (nepamatuji se přesně, byl to obrázek s nějakými lidmi, tuším: masaryk, havel, a I. Bartoš). Vy to stihnete přečíst v autě za 2 sekundy? Já ne a proto si myslím, že, maník s vyhrnutejma rukávama a nápisem že chce makat je údernější.
Oboru nerozumím vůbec, ale najatá mediální mrdka by věděla, že tohle je přeplácaný, tohle taky atd... hlavně by držela jednotný vizuální styl s jasně danými prvky a barvami.
♥ ZAJIŠTĚNÍ
Technické zajištění není jen výlep plakátů a sprejování mostních konstrukcí - i když to evidentně umíme skvěle, jde i o něco jiného. Placená inzerce a dlouhodobý slevy u vydavatelství. Telefony na novináře kterým se volá. Třeba teď bude happening ohledně growshopu v Č.Budějovicích. Dal někdo vědět novinářům? Zaplatil jim někdo to kafe vedle v kavárně? I to je dle mě zajištění kampaně.
Tomuhle rozumím úplně nejmín, ale logicky je to další krok.
Víte v čem Vám bude tenhle odborník nejvíc užitečný? V tom že by měl mít v podstatě neomezenou moc. Ne neděste se, jasně že by to dělal v rámci rozpočtu, předkládál návrhy atd... ale ty když mu vedení odsouhlasí, tak nemáte (a něměli by jste mít) šanci to pozastavit. Prostě on ví co a jak a nekecá se mu do toho a nekomentuje a nehlasuje se nad každou kravinkou a billboardem. Prostě se předem řekne, jo ty hele pane mediální, máš důvěru, tady jsou prachy a říkej co a jak, budeme kmitat.
PS: vím, jsem tu nový a měl bych šoupat nohama a nasávat vědomosti a "firemní kulturu" než se vůbec vyjádřím. Není za mnou žádná práce ve straně a tak moje slova hovno znamenají. Odhodlal jsem se a předpokládám že dostanu do držky, protože jsem dost věcí napadl. Nemějte mi to za zlé, prosím.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Steinbauer za příspěvky (celkem 4):
- David.Kral, Petr.Vileta, VincentBlanquin, Helena.Jarolimkova
- David.Kral
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 120
- Registrován: 28 říj 2013, 00:23
- Profese: bankéř
- Bydliště: Praha - Holešovice
- Dal poděkování: 159 poděkování
- Dostal poděkování: 99 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Což takhle koupit si profíka na marketing?
Moc hezky napsáno. Myslím si, že je největší problém opravdu v tom, že to téměř nikdo z nás nemůže dělat plno tj. na 150%. Takové ty marketingové kecy v kleci, jakými oblbneme ostatní někteří z nás určitě moc dobře znají, jen jde o to dát hlavy dohromady a uvědomit si to. Teď nevím, ve kterém to bylo vláknu, ale jde opravdu o to si říci, co nějakým sloganem chceme říci. A myslím si, že mi dáte za pravdu, že nechceme říkat -My jsme Piráti, není to jen o kopírování a licencích!, ale chceme říkat např. -My jsme Piráti, bojujeme za Vás, jsme tu pro Vás a chceme dosáhnout toho a toho a to se přece týká nás všech! nebo něco podobného. Ale to jsem možná už trochu odbočil...petr_steinbauer píše: ♥ OBSAH
♥ FORMA
♥ ZAJIŠTĚNÍ
V rámci tohoto by neuškodilo probrat, navrhnout a sepsat základní body z našeho programu a ke každému vymyslet přesně motto ve stylu "Nejsme jako politici, makáme!"
Z tohoto můžeme posléze do budoucna čerpat další a další možnosti.
P.S. To samé co říkáš ty
- Tito uživatelé poděkovali autorovi David.Kral za příspěvek:
- Helena.Jarolimkova
- Petr.Vileta
- Člen KS Plzeňský kraj
- Příspěvky: 34642
- Registrován: 22 črc 2009, 18:12
- Profese: Celkem Spokojený Důchodce
- Bydliště: Plzeň 2
- Dal poděkování: 31595 poděkování
- Dostal poděkování: 25704 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Což takhle koupit si profíka na marketing?
Myslím si, že není třeba přesvědčovat přesvědčené. Ty stačí udržovat. Přesvědčit musíme hlavně ty, kterým se sice líbí podstatná část našeho programu, ale "Ten název, Piráti, no řekněte paní, že se vám to taky nelíbí?". Nedávno jsem byl na nějakém jednání, představil jsem se jako zástupce Pirátů a dvě paní mi hned povídají "Jako tak strana? Tak vás jsme volily". Bylo jim něco mezi 40 až 50 lety. Takže není nemožné přesvědčit i část této generace, ale musíme na to trochu jinak, než na 18-leté studenty. Například zdůrazňováním transparentnosti a prvků přímé demokracie u nich máme šanci. Nějaké stahování z internetu nebo obrana growshopů je nezajímá. Prostě musíme jinak na mladé, jinak na staré, jinak na studenty a jinak na dělníky. Nikde nemusíme ustupovat z programu, jen stačí pokaždé zdůraznit jinou jeho část.
Jo, a odmítat základní marketingové poučky není dobrý nápad. Že to tak funguje je fakt a dělat to jinak jen ze vzdoru je dětinské. Nejsme snad AntiSystema
Jo, a odmítat základní marketingové poučky není dobrý nápad. Že to tak funguje je fakt a dělat to jinak jen ze vzdoru je dětinské. Nejsme snad AntiSystema
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Vileta za příspěvky (celkem 5):
- Ivan.Bartos, Adam.Cernoch, Robert.Adamek, Quintus.Fabius.Outsider, Helena.Jarolimkova
Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista
Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.
(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)
- rtucnik
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 52
- Registrován: 29 říj 2013, 19:23
- Profese: marketing manager
- Bydliště: Vsetín
- Dal poděkování: 42 poděkování
- Dostal poděkování: 82 poděkování
Re: Což takhle koupit si profíka na marketing?
Tak já to řeknu ještě naposledy ;-D
Všemu musí předcházet ANALÝZA, viz třeba můj náčrtek SWOTky zde v tomto tématu (můžete udělat i jiné, ale pro představu by to mělo stačit):
vnitrostranicka-diskuze-f75/strategie-j ... 19475.html
Ná základě toho, lze reagovat na jednotlivé body a definovat konkrétní cíle a projekty.
Tady všechny ty návrhy níže a výše už řeší tamto nebo támhleto, ale to NENÍ KONCEPCE, tedy jinými slovy tzv. "marketingová strategie".
Pokud se nezačne od takovéto analýzy a neurčí se jednotlivé stěžejní projekty, je to jenom mlácení prázdné slámy. No flame friends
Všemu musí předcházet ANALÝZA, viz třeba můj náčrtek SWOTky zde v tomto tématu (můžete udělat i jiné, ale pro představu by to mělo stačit):
vnitrostranicka-diskuze-f75/strategie-j ... 19475.html
Ná základě toho, lze reagovat na jednotlivé body a definovat konkrétní cíle a projekty.
Tady všechny ty návrhy níže a výše už řeší tamto nebo támhleto, ale to NENÍ KONCEPCE, tedy jinými slovy tzv. "marketingová strategie".
Pokud se nezačne od takovéto analýzy a neurčí se jednotlivé stěžejní projekty, je to jenom mlácení prázdné slámy. No flame friends
Kolikrát mám vysvětlovat, že poloviny jsou obě stejné? Ale jak se tak na vás dívám, stejně to větší polovina z vás nechápe...
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 4035
- Registrován: 22 čer 2009, 21:06
- Profese: Obchodní ředitel
- Bydliště: Výstavní 2475/6, Ostrava-Mariánské Hory
- Dal poděkování: 935 poděkování
- Dostal poděkování: 1613 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Což takhle koupit si profíka na marketing?
Tak se konečně přestaňte plácat s kdejakou sračkou a rourou, která si myslí, že právě ten jeho bod je potřeba zařadit do té slepenice, které říkáte program (to už s programem nemá co dělat ta sbírka zákonů) a přestaňte se nimrat v dementních předpisech, které nikdo nečte a používají a vytvářejí se čistě účelově a jako ročníková práce Jakuba Michálka a začněte si ujasňovat tu koncepsi nejen v rámci republiky, ale i v rámci krajů. Protože světe div se, když máte bordel na krajích, máte bordel i celkově. Zřejmě stále spousta lidí nechápe, že strana se skládá z menších jednotek a když ty stojí za hovno, tak je celek jedna velká sračka.
Vytvořili jste tu mikrovesmír, který nikoho nezajímá a myslíte si, že je to středobod, ale není. Zkuste na chvilku fórum nesledovat a zjistíte, že se o Piráty nezajímá téměř nikdo. Já jsem na chvíli vypadnul když jsem nebyl členem a nemít v přátelích na FB hromadu členů strany, vůbec bych nevěděl že Piráti existují. A kampaň? To byl špatná vtip. Nejen že plakáty byly pro spoustu lidí urážlivé a nepochopitelné, ale neviděl jsem ani jediný vylepený, pokud nepočítám, že je někdo vylepil a vyfotil. Tak kde jste je lepili, do kanálů? Protože plakáty za 300 háků by už vidět měly být.
V podstatě je to tak, že bez Ivanových rétorických schopností a vystoupení v televizi by byl ten výsledek děsivější. Strana je postavená na jediném člověku, good job.
Teď budete vymýšlet jak utrácet prachy daňových poplatníků, tedy i moje za pičoviny, které výsledek nezlepší? To je teda kůl.
Vytvořili jste tu mikrovesmír, který nikoho nezajímá a myslíte si, že je to středobod, ale není. Zkuste na chvilku fórum nesledovat a zjistíte, že se o Piráty nezajímá téměř nikdo. Já jsem na chvíli vypadnul když jsem nebyl členem a nemít v přátelích na FB hromadu členů strany, vůbec bych nevěděl že Piráti existují. A kampaň? To byl špatná vtip. Nejen že plakáty byly pro spoustu lidí urážlivé a nepochopitelné, ale neviděl jsem ani jediný vylepený, pokud nepočítám, že je někdo vylepil a vyfotil. Tak kde jste je lepili, do kanálů? Protože plakáty za 300 háků by už vidět měly být.
V podstatě je to tak, že bez Ivanových rétorických schopností a vystoupení v televizi by byl ten výsledek děsivější. Strana je postavená na jediném člověku, good job.
Teď budete vymýšlet jak utrácet prachy daňových poplatníků, tedy i moje za pičoviny, které výsledek nezlepší? To je teda kůl.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Robert.Adamek za příspěvky (celkem 3):
- Petr.Stehlik, Jan.Koci, Helena.Jarolimkova
- Petr.Vileta
- Člen KS Plzeňský kraj
- Příspěvky: 34642
- Registrován: 22 črc 2009, 18:12
- Profese: Celkem Spokojený Důchodce
- Bydliště: Plzeň 2
- Dal poděkování: 31595 poděkování
- Dostal poděkování: 25704 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Což takhle koupit si profíka na marketing?
Hele Berte klídek Jestli jsi nás volil, utrácíme tvoji stovku. Jestli jsi nás nevolil, šla tvoje stovka jiné straně. A jestli jsi nevolil vůbec, tak si nestěžuj.Robert Adamek píše:Teď budete vymýšlet jak utrácet prachy daňových poplatníků, tedy i moje za pičoviny, které výsledek nezlepší? To je teda kůl.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Vileta za příspěvek:
- Ivan.Sirko
Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista
Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.
(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)
-
- Příznivec Pirátů – Středočeský kraj
- Příspěvky: 4726
- Registrován: 27 dub 2009, 20:50
- Profese: živnostník
- Dal poděkování: 851 poděkování
- Dostal poděkování: 6848 poděkování
Re: Což takhle koupit si profíka na marketing?
Pokud by někdy mělo dojít k najímání lidí na marketing, bylo by to asi z peněz mediálního odboru. A já bych takový výdaj jaktěživ neschválil. Odborníků i pracantů máme ve straně dost.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Adam.Skorepa za příspěvky (celkem 6):
- Dalibor.Zahora, Petr.Nemecek, next_ghost, Ondrej.Polansky, Jan.Koci, Tomas.Klapka
Author Sensei Tyrant Pervert