Ano, záleží na metabolismu každého jednotlivce. O tom není pochyb, ale obecně známé pravidla IMHO platí celkem spolehlivě. Např. váha/dávka platí i u léků, tedy se dá předpokládat, že platí celkem obecně i pro jiné drogy (ona skupina léků a drog se v podstatě velmi překrývá). Čím větší dávka na kilogram váhy, tím větší a delší účinek. Jasně že ani tohle neplatí na 100%. U velké většiny drog roste s pravidelnou konzumací tolerance a tak ani velké dávky nemusí nutně znamenat velkou změnu ve vnímání konzumenta. Dokonalá spravedlnost není ani u toho alkoholu a proto jsem psal, že hledám alespoň podobnou spravedlnost pro ostatní drogy, jako u toho alkoholu. Dneska například máte možnost si koupit tester a ten vám řekne, jestli můžete na cestu nebo ne. Neřekne vám nic o konkrétním stavu, ale ukáže, že podle předpisů můžete vyjet. Pokud by taková možnost existovala i pro ostatní drogy a stát by stanovil rozumné hranice (uznávám, že je to poněkud složitější než u alkoholu), bral bych problém za vyřešený.Pupino píše:Co se týče těch testů, tak si uvědomte, že naprostá většina z nich je až na výsledné metabolity, v tom je jádro pudla, o čem tu psal trinitrofenol, kažý má metabolismus jinak nastavený a proto i ty metabolity vznikají v jiném reakčním čase. U alkoholu je to trošku jinak, tam se opravdu stanovuje Ethylalkohol, takže je to relativně snadné, když se rozloží, tak protě není, ale u naprosté většiny drog jsou to právě metabolity, co vás ovlivňuje, takže když si dá 150 kilovej smažka pořádnou dávku, tak to s ním muže cloumat třeba hodinu, ale když poměrnou dávku (stejná koncetrace v g/kg váhy) dáte 45 kilové anorektičce, tak si nezařídí tři dny.
Uvědomte si, že to je hlavní problematika těch veškerých tabulek a testerů, proto si osobně myslím, že je tohle v našem státě zatím nemožné, dokud nám nepovolí tomu věnovat čas národního mozkového trastu, který by s nějakým řešením přišel. Tohle by si piráti mohli do programu s klidným svědomím dát
Že tu nebude úplná spravedlnost? Že se stejně někteří na cestě budou chovat jak psychopati i bez drog? Že mafiáni stejně můžou systém obejít viz. Janoušek (já bych si ale ještě počkal, IMHO mu to jen tak neprojde a i když je tu zjevný jiný přístup než k "normálnímu smrtelníkovi", stejně celkem věřím na spravedlnost)?
Ano, tak to je, ale tohle tu teď neřešíme. Řešíme minimalizaci vlivu drog, které jsou prostě normální součástí lidské společnost odjakživa, na bezpečnost v dopravě. Asi se nám nepodaří vytvořit dokonalý systém a lidi jsou prostě od přírody nezodpovědní, takže i absolutní bezpečnost na cestách je sci-fi. Jak už jsme někde psal, ona i samotná individuální automobilová doprava je v podstatě celospolečensky tolerovaná nezodpovědnost. Všichni víme, že to stojí mnoho lidských životů, ale je snad jasné, že je nemožné něco takového zakázat, protože pak by jsem mohli pokračovat do nekonečna a nakonec by bylo zakázané snad všechno.
Mně na současné stavu vadí ta zjevná diskriminace konzumentů jiných drog, než státem tolerovaných a protože Piráti mají v programu legalizaci, je potřeba to nějak vyřešit a to pokud možno tak, aby to nepřidělalo víc problémů, než to má řešit. Klidně může existovat i nějaká další instance pro odvolaní pro specifické případy.
Tuším, že dokonce i v USA je určitá hranice aktivního THC v krvi řidiče tolerovaná, když má předpis od lékaře. To mi teď připomnělo, že dva státy USA se rozhodly pro legalizaci konopí, tak by možná nebylo špatné se podívat, jak řeší dopravní předpisy tam. Třeba se zase něco od Američanů naučíme (fakt není úplně všechno v USA špatné ).
@Michal Wagnera. Jak jsem psal úplně na začátku, je potřeba i zhodnotit účiny jednotlivých drog na řízení. Proto je například káva/čaj/tabák povolený, protože u běžného člověka je ovlivnění základních schopností minimální. U tabáku je nejhorší způsob konzumace, protože odklepávání je potencionální riziko. Ale zase na druhou stranu, potencionální riziko pro dopravu je i blondýna v minisukni na chodníku . Prostě vytvořit dokonalé pravidla a zajistit na 100% bezpečnou dopravu je nemožné.
@Ondrej dj-bobr Ulehla. Mně by nešlo o nějaké výsledky Albert Einsteina a chápu, že již samotná policejní kontrola může být pro někoho stresující faktor, ale zopakovat 4 po sobě jdoucí barvy a zareagovat na předem ukázaný symbol do 1s snad nebude takový problém. Já sice chápu, že by tímto sítem prošlo i hodně lidí po pivku, nebo jointu po 3 hodinách, ale tady nejde o eliminaci užívání drog. Jde o co nejbezpečnější cesty a tady by to IMHO stačilo. Jak jsem už několikrát psal, stejně to nakonec bude o zodpovědnosti, ale i schopnostech konkrétního člověka a tam jsou samotné drogy docela malý problém.
Jen tak pro zajímavost. Podle statistik je zhruba 90 000 nehod ročně z toho +- 2000 pod vlivem drog a z toho naprostá většina alkohol a to alkohol nad 1‰. Ostatní drogy jsou sice ve větší míře detekovány při namátkových kontrolách (a není nijak tajné, že policista zhodnocuje vzhled řidiče, např. dredy!!) a to převážně marihuana. Kolik z toho je ale falešný poplach a na bezpečnost to nemá žádný vliv? Bohužel mám strach, že nechutně velké procento. Ono totiž i platí, že samotná marihuana je mnohem méně nebezpečná, než alkohol nad 1‰. Na Youtube jsem viděl video, kde mladí lidé projížděli závodní dráhou po celém jointu a bylo tam porovnání lidí s velkou dávkou alkoholu. Nemůžu to nají, ale ty rozdíly byly vidět okamžitě. Samozřejmě je tu extrém přímé konzumace a tam můžou být stavy opravdu šílené, ale kolik takových lidí napadne sednou za volat? Pevně věřím, že naprosté minimum.
S nadsázkou by se dalo říct, že pro dopravu je nebezpečnější mladý bezohledný frajírek s čerstvým řidičákem, než dlouholetý rozvážný řidič po jednom/dvou pivkách či jointu .