Kampaň - co se děje - vysvětlení

Diskuse členů a příznivců o věcech přesahujících působnost orgánů, netýkajících se programu nebo o straně jako celku.

Moderátoři: Administrativní odbor, Předsedající

Pravidla fóra
Než napíšete nový příspěvek, zamyslete se, zda má takovou hodnotu, aby ho musely číst stovky lidí.
  • Aktuální politické kauzy lze řešit v příslušné části veřejné diskuze.
  • Části programu, současné či budoucí, diskutujte na fóru Pirátský program.
  • Podání orgánům a jednoduché návrhy čiňte v příslušné podatelně.
  • Pokud chcete něco rozhodnout(usnést, zvolit, odvolat, přijmout), podejte členský podnět. Ale nejdřív zvažte, jestli by na to nestačil třeba republikový výbor.
  • Povídat o čemkoli si můžete v Podpalubí, což je skrytá část fóra otevřená všem zájemcům. (Je třeba se přidat do skupiny "Zobrazit - Podpalubí".)
Dodržujte prosím pravidla fóra.
Uživatelský avatar
Roman.Kucera
Člen KS Praha
Příspěvky: 15254
Registrován: 14 zář 2010, 10:04
Profese: IT
Bydliště: Praha, Letná
Dal poděkování: 9815 poděkování
Dostal poděkování: 18113 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Kampaň - co se děje - vysvětlení

Příspěvek od Roman.Kucera »

OK, tak můj souhrn.
Nejdřív jsem Jardu Němce nechápal, proč vyšiluje, když zásadní začátek bude ve středu a "všichni to přece vědí"
Pak jsem si vzpomněl, že já to vím asi jen proto, že jsem po návratu do vlasti obvolával, koho se dalo a doslova jsem ty informace musel z lidí páčit. Takže si celkem dovedu přectavit, že ten, kdo na tohle nemá čas, prostě nic neví.
Jo, je to chyba v komunikaci na straně organizátorů kampaně, jen teda nemůžu ukázat na nikoho prstem, protože vlastně nevím, kdo to je :-)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Roman.Kucera za příspěvky (celkem 2):
Petr.Vileta, Martin.Kucera
Pirátem se člověk nestává, pirátem se rodí!
Ivan.Bartos
Republikové předsednictvo
Příspěvky: 10308
Registrován: 11 čer 2009, 09:44
Profese: Senior Oracle Database Engineer / Functi
Bydliště: U Botiče 1390/3, Praha 4 - Michle, 14000
Dal poděkování: 4199 poděkování
Dostal poděkování: 18242 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Kampaň - co se děje - vysvětlení

Příspěvek od Ivan.Bartos »

Zítřejší "Meeting volebního štábu s představením možného konceptu kamapně"

se koná od 19:00 v Cafe Podpalubí.
Ohradní 22, Praha 4 – Michle
GPS:
50.0522461N, 14.4554869E
50°3'8.086"N, 14°27'19.753"E
http://www.vpodpalubi.cz/cz/clanky/home-1.html
Zamluveno pro Piráty.
Mumble zajištěn (mikrofon i repro).
Projekce na místě zajištěna.
Bude natáčeno.
Všichni jsou vítání.

EDIT: Ještě jedna zvláštní, ale imho zásadní věc. Diskuse ohledně hlavní kampaně popřípadě video či grafika ze zítřejší schůzky ROZHODNĚ nesmí být hromadně sdíleny ven a/nebo, že by si je rovnou někdo vystvail na FB. Kdo pamatuje jak např. dopadl náš nápad 2010:
"Zahájení kampaně výstřelem z děla na Strakovku" ví, o čem mluvím. Distribuční kanál uvnitř proto budeme volit pečlivě.
Kritiku nepirátskoti tohoto přístupu neberu. Vlastností Piráta rozhdoně není hloupost.
Naposledy upravil(a) Ivan.Bartos dne 27 srp 2013, 14:51, celkem upraveno 2 x.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ivan.Bartos za příspěvky (celkem 8):
Homo.Pyratus, Martin.Smida, Vojtech.Pikal, Ivo.Vasicek, Filip.Krska, Jaroslav.Kucera, anonym72078, Petr.Vileta
předseda Pirátů
ivan.bartos@pirati.cz
Uživatelský avatar
Mikulas.Ferjencik
Kontrolní komise
Příspěvky: 14653
Registrován: 24 dub 2009, 00:25
Profese: lektor kroužků zábavné logiky
Bydliště: Choltice, okres Pardubice
Dal poděkování: 12022 poděkování
Dostal poděkování: 20479 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Kampaň - co se děje - vysvětlení

Příspěvek od Mikulas.Ferjencik »

Díky Ivanovi, moje vyjádření zde - post235691.html#p235691

Garant pro oblast veřejných rozpočtů, mikulas.ferjencik@pirati.cz, 737 943 770

Podporuji Rekonstrukci Pirátů www.rekonstrukcepiratu.cz

Uživatelský avatar
Ondrej.Kallasch
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 2047
Registrován: 02 říj 2010, 13:37
Profese: Integration Developer
Bydliště: Pod Markétou 82, Praha 22 - Hájek
Dal poděkování: 2523 poděkování
Dostal poděkování: 2104 poděkování

Re: Kampaň - co se děje - vysvětlení

Příspěvek od Ondrej.Kallasch »

Ivan Bartos píše:Zítřejší "Meeting volebního štábu s představením možného konceptu kamapně"

se koná od 19:00 v Cafe Podpalubí.
Ohradní 22, Praha 4 – Michle
GPS:
50.0522461N, 14.4554869E
50°3'8.086"N, 14°27'19.753"E
http://www.vpodpalubi.cz/cz/clanky/home-1.html
Zamluveno pro Piráty.
Mumble zajištěn (mikrofon i repro).
Projekce na místě zajištěna.
Bude natáčeno.
Všichni jsou vítání.

EDIT: Ještě jedna zvláštní, ale imho zásadní věc. Diskuse ohledně hlavní kampaně popřípadě video či grafika ze zítřejší schůzky ROZHODNĚ nesmí být hromadně sdíleny ven a/nebo, že by si je rovnou někdo vystvail na FB. Kdo pamatuje jak např. dopadl náš nápad 2010:
"Zahájení kampaně výstřelem z děla na Strakovku" ví, o čem mluvím. Distribuční kanál uvnitř proto budeme volit pečlivě.
Kritiku nepirátskoti tohoto přístupu neberu. Vlasatností Piráta rozhdoně není hloupost.
a bude nějaký stream rovnou z místa? Bohužel se nemohu zúčastnit fyzicky a tak budu jen na mumble.

Telefon: 720474822 ondrej.kallasch@pirati.cz
člen zastupitelstva MČ Praha 22

Ivan.Bartos
Republikové předsednictvo
Příspěvky: 10308
Registrován: 11 čer 2009, 09:44
Profese: Senior Oracle Database Engineer / Functi
Bydliště: U Botiče 1390/3, Praha 4 - Michle, 14000
Dal poděkování: 4199 poděkování
Dostal poděkování: 18242 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Kampaň - co se děje - vysvětlení

Příspěvek od Ivan.Bartos »

Nevím. Zkusíme vyřešit.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ivan.Bartos za příspěvek:
Ondrej.Kallasch
předseda Pirátů
ivan.bartos@pirati.cz
Uživatelský avatar
Michaela.Vodova
Člen KS Vysočina
Příspěvky: 4780
Registrován: 18 kvě 2011, 13:08
Profese: Sociální pracovnice, terapeutka.
Bydliště: okr. Třebíč
Dal poděkování: 4517 poděkování
Dostal poděkování: 5993 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Kampaň - co se děje - vysvětlení

Příspěvek od Michaela.Vodova »

Dominika Michailidu píše:však grafika je skoro okopčená.. jestli umíš německy, tak ty nápisy přelož..
to už dělal myslím Petr Kopáč (viz příloha)
Přílohy
preklady_plakatu.odt
(15.27 KiB) Staženo 77 x
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michaela.Vodova za příspěvky (celkem 3):
Homo.Pyratus, anonym72078, Ivo.Vasicek
Uživatelský avatar
next_ghost
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 3239
Registrován: 21 dub 2009, 18:03
Profese: programátor
Dal poděkování: 1433 poděkování
Dostal poděkování: 5131 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Kampaň - co se děje - vysvětlení

Příspěvek od next_ghost »

Navrhuju, aby organizátoři kampaně dostali za úkol urychleně přečíst kapitoly 4, 8 a 9 ze Swarmwise (PDF pro tisk). Rick v těch třech kapitolách popisuje spoustu užitečných zkušeností a rad z vedení kampaně ve Švédsku. Kapitola 4 by měla být přeložená do češtiny někdy kolem 15. září, ostatní dvě jsou moc daleko v budoucnosti na odhad.
Tito uživatelé poděkovali autorovi next_ghost za příspěvky (celkem 3):
Libor.Spacek, Filip.Krska, Michal_Wagner

Chceš, aby organizace fungovala? Komunikuj!
Česká pirátská strana: Neškodná.

Uživatelský avatar
Michal_Wagner
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 3434
Registrován: 11 črc 2012, 12:48
Profese: Rebel
Bydliště: Brno
Dal poděkování: 2834 poděkování
Dostal poděkování: 2190 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Kampaň - co se děje - vysvětlení

Příspěvek od Michal_Wagner »

To s tím nepouštěním ven bych napsal všem SZ, nebo tak něco ... good point !
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal_Wagner za příspěvek:
Michal.Klus
"Tvářnost lze začít měnit s jedinou květinou, ..." -- Velvyslanec Spock
Uživatelský avatar
Mikulas.Ferjencik
Kontrolní komise
Příspěvky: 14653
Registrován: 24 dub 2009, 00:25
Profese: lektor kroužků zábavné logiky
Bydliště: Choltice, okres Pardubice
Dal poděkování: 12022 poděkování
Dostal poděkování: 20479 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Kampaň - co se děje - vysvětlení

Příspěvek od Mikulas.Ferjencik »

next_ghost píše:Navrhuju, aby organizátoři kampaně dostali za úkol urychleně přečíst kapitoly 4, 8 a 9 ze Swarmwise (PDF pro tisk). Rick v těch třech kapitolách popisuje spoustu užitečných zkušeností a rad z vedení kampaně ve Švédsku. Kapitola 4 by měla být přeložená do češtiny někdy kolem 15. září, ostatní dvě jsou moc daleko v budoucnosti na odhad.

Mohl bych tě poprosit o výcuc? Poslední volební kampaň švédských Pirátů byla naprostá katastrofa, proto se do toho nechci moc pouštět. Pro mně je hlavní inspirací Berlín 2011, což je kampaň o které vím hodně.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Mikulas.Ferjencik za příspěvek:
anonym72078

Garant pro oblast veřejných rozpočtů, mikulas.ferjencik@pirati.cz, 737 943 770

Podporuji Rekonstrukci Pirátů www.rekonstrukcepiratu.cz

Uživatelský avatar
next_ghost
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 3239
Registrován: 21 dub 2009, 18:03
Profese: programátor
Dal poděkování: 1433 poděkování
Dostal poděkování: 5131 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Kampaň - co se děje - vysvětlení

Příspěvek od next_ghost »

Mikulas Ferjencik píše:Mohl bych tě poprosit o výcuc? Poslední volební kampaň švédských Pirátů byla naprostá katastrofa, proto se do toho nechci moc pouštět. Pro mně je hlavní inspirací Berlín 2011, což je kampaň o které vím hodně.
Rick ty hlavní důvody, proč volby 2010 pro Piratpartiet dopadly katastrofálně, popisuje v kapitolách 5 a 10 (ve zkratce: všichni po úspěchu v eurovolbách místo pořádání další velké kampaně začali porcovat medvěda a mládežnická organizace Ung Pirat se na volby vybodla úplně, protože byla založená kvůli čerpání dotací a o nic jiného se nestará). Navíc to, že si přečtete pár kapitol ze Swarmwise přece neznamená, že nesmíte zároveň kopírovat Němce. Právě naopak, ve Swarmwise určitě najdete vysvětlení, co na té německé kampani bylo nejdůležitější pro úspěch a jak to ještě vylepšit. A teď ten výcuc:

Kapitola 4: I když se snažíte lidem vysvětlit jednu a tu samou myšlenku, tak záleží na jejím podání. Různí lidé slyší na různé věci a co jednu skupinu voličů zaujme, tomu se druhá vysměje a naopak (i když v obou případech jde o stejnou myšlenku, jen podanou jinou formou). Nesnažte se dělat jednotnou centrální kampaň, kterou bude kompletně zpracovávat hrstka lidí, ale naopak zapojte co nejvíc příznivců, aby přesvědčovali svoje známé. Zároveň je tam návod, jak i při obyčejném rozdávání letáků na ulici udělat co největší dojem.

Kapitola 8: Skutečnost je to, co lidem připadá jako skutečnost. Když nás lidi budou potkávat skoro všude, tak si budou myslet, že nás je hrozně moc, i když to vůbec není pravda. Když lidi na ulici potkají několikrát během dne pár lidí ve výrazném oblečení se stranickým logem, tak jim to bude připadat, že je nás plné celé město, i když ve skutečnosti po ulici chodí třeba jenom 10 takhle oblečených lidí. To samé platí pro internetové diskuze. Když se v nějaké diskuzi budou probírat naše témata a každému odpůrci tam bude odpovídat několik našich příznivců, tak lidi budou mít pocit, že většinový názor je na naší straně a taky se pozvolna přidají. Další důležitá věc je co nejvíc podpořit vznik takových diskuzí, aby se o nás co nejvíc mluvilo. Vůbec ta diskuze nemusí začínat článkem, který nás vychvaluje. Hlavní je, aby se o nás mluvilo hodně. Obojímu se dá dost napomoct třeba tím, že na hlavní stranický web dáme feed všech českých blogů, kde se objevilo slovo "pirát". Blogeři o nás začnou psát, protože články o pirátech budou mít výrazně vyšší návštěvnost než ty ostatní a v diskuzích se bude pohybovat spousta našich příznivců.

Kapitola 9: Jak prorazit do klasických médií (papírové noviny, velké zpravodajské servery, rádio, televize). Před volbami je hodně důležité co nejrychleji psát tiskové zprávy k věcem, které se nás týkají. Limit je 30 minut od chvíle, kdy se ta zpráva objeví na sociálních sítích. Pak už mají novináři články skoro hotové a naše tisková zpráva je nebude zajímat. Čím víc z té tiskové zprávy můžou přímo zkopírovat do svého článku, tím líp. Když se o nějaké události ví dlouho dopředu a jen se čeká na výsledek, tak se musí připravit tiskové zprávy pro všechny možné verze výsledku a okamžitě po oznámení výsledku se musejí doplnit podrobnosti a do dvou minut to vydat. Později už to novináře zase nebude zajímat. Když na místě čekají televizní štáby na vyhlášení výsledku, tak je to ideální příležitost udělat rozhovor, většinou se stačí jen dostatečně brzo představit. Pisatelé tiskových zpráv by měli mít volnou ruku v psaní citátů za představitele strany, i když ten citát není autentický a není čas na schválení od dotyčného představitele. Zároveň by měli dobře vědět, co by ten představitel v dané situaci zhruba chtěl říct. A hlavně - někam na web je potřeba nahrát co nejvíc materiálu pro novináře (fotky, videa, krátké vysvětlivky pojmů, myšlenek a programových bodů). Čím víc toho novináři budou moct během půl minuty nakopírovat do svých článků nebo reportáží, tím víc článků a reportáží o nás připraví.

Chceš, aby organizace fungovala? Komunikuj!
Česká pirátská strana: Neškodná.

Odpovědět

Zpět na „Vnitrostranická diskuse“