S02/13 - Balíček technické způsobilosti vozidel

Fórum pro diskusi a připomínkování připravovaných předpisů a jiných legislativních návrhů.

Moderátor: @Senat

Pravidla fóra
Fórum slouží pro diskuzi, připomínkování a přípravu předpisů vnějšího světa(zákonů, vyhlášek, evropské legislativy, mezinárodních smluv) - vnitrostranické předpisy diskutujeme zde
  • Do fóra vkládejte návrhy předpisů označené jejich názvem případně návrhy na změnu předpisů.
  • Do prvního příspěvku v tématu vložte odkaz na plný text návrhu.
[iwiki]/zakony/start[/iwiki]
shamaan
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 3
Registrován: 21 úno 2010, 16:27
Profese: student (ČVUT)
Dal poděkování: 2 poděkování
Dostal poděkování: 16 poděkování

S02/13 - Balíček technické způsobilosti vozidel

Příspěvek od shamaan » 27 lis 2012, 00:09

http://www.pirati.cz/zakony/2_2012#bali ... ti_vozidel

Tak zkusím být odvážný :) Sice to není úplně pirátské téma, ale zaujal mě hlavně ten návrh nařízení o technických prohlídkách, konkrétně že všechna auta starší šesti let mají absolvovat technickou kontrolu nově každý rok (str. 17, článek 5 návrhu EP). V návrhu předpokládají, že "technické nedostatky způsobují úmrtí ve stejné míře, jako způsobují dopravní nehody" (str. 10, bod 5).

Když se ale podíváme třeba do statistik nehodovosti policie ČR za rok 2011, zjistíme, že z víc jak 70 tisíc nehod jenom 456 (tzn. 0,6%) bylo způsobeno technickou závadou a při těchto nehodách nedošlo za celý rok k žádnému úmrtí (str.2 a 6). Pokud je situace taková u nás, kde průměrné stáří vozového parku je dost přes deset let, v západní Evropě to nemůže být horší (návrh EP uvádí odhad 2000 úmrtí ročně v EU).

Myslím, že je to poměrně zbytečná buzerace řidičů, nedivil bych se kdyby za tím byla spíš lobby automobilek a STK než ušlechtilý zájem zlepšit bezpečnost na silnicích. Já osobně bych byl pro zamítavé stanovisko...

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 27089
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: živnostník, programátor
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 22023 poděkování
Dostal poděkování: 18922 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Senát - Balíček technické způsobilosti vozidel

Příspěvek od Petr.Vileta » 27 lis 2012, 04:14

Mohl bych ziskat nazor dlouholeteho vedouciho STK (nyni v penzi), ale musel bych mu poslat odkaz na to, co vlastne od nas ta EU chce. Ackoliv jsem internetove ponekud zdatnejsi nez on, nepodarilo se mi nic smysluplneho najit. Nasel jsem jen nejaka ceska stanoviska k pozadavkum EU, ale samotny pozadavek v cestine neumim najit.
Kumulovaný zastupitel a člen finančních výborů zastupitelstev Města Plzně a Městského obvodu Plzeň 2.
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.

Uživatelský avatar
Zdenek.Stepanek
Místní předsednictvo
Příspěvky: 3505
Registrován: 25 črc 2009, 22:46
Profese: IT Expert
Bydliště: Varnsdorf
Dal poděkování: 1474 poděkování
Dostal poděkování: 2902 poděkování

Re: Senát - Balíček technické způsobilosti vozidel

Příspěvek od Zdenek.Stepanek » 27 lis 2012, 07:55

Neumíš hledat:

http://www.senat.cz/xqw/xervlet/pssenat ... leid=54426

A odmítavé stanovisko už jsem sepsal.
Nerušit, porušuju kopírovací monopol EMI Music...

Zdeněk Štěpánek, 776 189 619
„Stát vypíše nové daně, - Čech se bude dříti na ně,
Neb mu brání mozku lenost - vidět svoji zotročenost..“
F. Gellner

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 27089
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: živnostník, programátor
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 22023 poděkování
Dostal poděkování: 18922 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Senát - Balíček technické způsobilosti vozidel

Příspěvek od Petr.Vileta » 27 lis 2012, 15:39

Prokousal jsem se tim a budi to ve me dojem, ze cele narizeni je pro podporu vyrobcu automobilu a pro uchlacholeni egoteroristu (snizovani CO2). Paradoxne by predpis umoznoval i zhorseni kvality motorovych vozidel. Kdyz po 160 tisicich najetych km budu muset kazdorocne na STK, tak si radeji poridim nove auto. Tudiz to stare nemusi vydrzet tolik (treba rezaveni karoserie), protoze to lide vyhodi driv, nez se objevi vaznejsi zavady.

I ja jsem jednoznacne proti navrhu.
Kumulovaný zastupitel a člen finančních výborů zastupitelstev Města Plzně a Městského obvodu Plzeň 2.
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.

Uživatelský avatar
Vilem.Marsik
Člen KS Středočeský kraj
Příspěvky: 387
Registrován: 16 zář 2009, 11:49
Profese: programátor
Dal poděkování: 19 poděkování
Dostal poděkování: 151 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: S02/13 - Balíček technické způsobilosti vozidel

Příspěvek od Vilem.Marsik » 11 pro 2012, 23:34

Jsem také jednoznačně proti návrhu, ze stejných důvodů. Navíc jej považuji za značně neekologický, uvážíme-li co obnáší výroba stále nových aut a likvidace těch starých. Představa že řidiči chtějí jezdit s nebezpečnými auty a stát je od toho musí odrazovat je naprosto mimo.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Vilem.Marsik za příspěvky (celkem 3):
Petr.Vileta, Roman.Kucera, Vojtech.Pikal

Uživatelský avatar
Martin Broz
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 9428
Registrován: 08 črc 2009, 12:40
Profese: SMRT MODERACI
Bydliště: Internet
Dal poděkování: 1529 poděkování
Dostal poděkování: 5356 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: S02/13 - Balíček technické způsobilosti vozidel

Příspěvek od Martin Broz » 12 pro 2012, 23:16

Aby nekdo nezacal argumentovat poctem podnapilych ridicu kteri spachali nehodu a poctem tech havarujicich strizlivych, kterych je radove vice.
Kdo technickou chce, ten ji dostane i kdyz na ni nema narok. Ale kdyz se na STK nekdo nelibi a potrebuje se uplatek, tak vadi i napraskly predni naraznik.
Jakekoliv castejsi kontroly jsou bezesmyslu.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Martin Broz za příspěvky (celkem 2):
Jana.Syrovatkova, Robert Adamek

Robert Adamek
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 4035
Registrován: 22 čer 2009, 21:06
Profese: Obchodní ředitel
Bydliště: Výstavní 2475/6, Ostrava-Mariánské Hory
Dal poděkování: 935 poděkování
Dostal poděkování: 1593 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: S02/13 - Balíček technické způsobilosti vozidel

Příspěvek od Robert Adamek » 13 pro 2012, 22:50

Považuji to jen za další tahání peněz z lidí, nic víc. Plně souhlasím s Brochem.OFFTOPICVždycky je to na zodpovědnosti řidiče, jestli technickou uplatí, což je, řekněme si na rovinu, zcela běžný stav a bude dál jezdit s vrakem, nebo si to auto opraví a tou technickou neprojde ani napotřetí, protože támhle najdou kus koroze, vedle zase modrou žárovku, jinde ostrou hranu. Ostatně třeba moje auto neprojde technickou, protože má více zatemněné skla a já ty fólie prostě nesundám, vše ostatní udržuji v top stavu, na technické jim vadí i interierové osvětlení, které není originál, vadí jim jakákoliv podle nich "tuningová úprava" borec mě z technické vyhodil, protože se mi při otevření dveří zespodu na nich rozsvítí ledky (abych věděl kam vystupuji, aby ostatní viděli, že mám otevřený dveře, moje auto nemá originál obrysové světlo dveří). Co se fólií týče vidím přes ně v podstatě v pohodě, naopak brání slunci zvenku, sundávat je odmítám.

Ve finále to je zase jen další buzerace řidičů a podpora státu směrem k nadnárodním korporacím vyrábějícím nová auta, nezachrání to ani jediný život, naopak bych řekl, že dědu se stodvacítkou klepne pepka když ho z technické s jeho miláčkem, se kterým vyjede jen na dušičky, z technické vyrazí.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Robert Adamek za příspěvky (celkem 4):
Vilem.Marsik, Jana.Syrovatkova, Petr.Vileta, Michal.Reinis

Uživatelský avatar
Michal Wagner
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 3434
Registrován: 11 črc 2012, 12:48
Profese: Rebel
Bydliště: Brno
Dal poděkování: 2834 poděkování
Dostal poděkování: 2114 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: S02/13 - Balíček technické způsobilosti vozidel

Příspěvek od Michal Wagner » 03 úno 2013, 02:02

Vyjádření Senátu PČR k návrhu nařízení Evropského parlamentu a Rady o pravidelných technických prohlídkách motorových vozidel a jejich přípojných vozidel a o zrušení směrnice 2009/40/ES k návrhu směrnice Evropského parlamentu a Rady, kterou se mění směrnice Rady 1999/37/ES o registračních dokladech vozidel k návrhu nařízení Evropského parlamentu a Rady o silničních technických kontrolách užitkových vozidel provozovaných v Unii a o zrušení směrnice 2000/30/ES
(tzv. balíček technické způsobilosti vozidel)

I.
1. podporuje
snahy Evropské unie zvýšit bezpečnost na pozemních komunikacích a snižovat ekologickou zátěž způsobenou silniční dopravou;
2. připomíná,
že podle článku 4 Smlouvy o Evropské unii patří dopravní politika mezi oblasti, kde EU sdílí pravomoci s členskými státy, které za její naplňování do velké míry odpovídají;
3. domnívá se,
že problematika technických kontrol a registrací vozidel je v mnoha členských státech upravena lépe, než stanoví předkládané návrhy, a proto by jejich přijetí v současné době nemělo velkou přidanou hodnotu a bylo by v mnoha ohledech krokem zpět;

II.
1. požaduje,
aby pojmy, které nově zavádí legislativní návrhy, respektovaly terminologii používanou v členských státech, a to zejména v právně složité otázce odejmutí, pozastavení a zrušení
registrace vozidla;
2. zastává názor,
že příčinou vysoké nehodovosti není pouze špatný stav vozového parku, který by častější technické prohlídky a silniční kontroly napravily pouze částečně, ale i neuspokojivý stav pozemních komunikací, nedostatečné řidičské zkušenosti motoristů nebo neúčinná preventivní opatření;
3. vyzývá proto Evropskou komisi,
aby dostatečně odůvodnila nutnost rozšíření působnosti legislativních návrhů i na motocykly a tříkolky, jelikož podle statistik je nejčastější příčinou nehod této kategorie vozidel nepřizpůsobení jízdy stavu vozovky a nedostatečné řidičské zkušenosti motoristů,tudíž přísnější technické prohlídky nehodovost patrně výrazněji nesníží;
4. upozorňuje
na riziko neodůvodněného nárůstu administrativní zátěže, zejména pokud jde o hodnocení kritických faktorů při preventivních silničních prohlídkách, přičemž nezbytné je, aby státní orgány postihovaly především nejzávažnější porušení pravidel;
5. doporučuje
vyjasnit v legislativních návrzích otázku historických, atypických a sportovních vozidel tak, aby nebyly dotčeny oprávněné zájmy jejich majitelů, jelikož s těmito specifickými kategoriemi vozidel současná podoba legislativního balíčku nepočítá;
6. podporuje
požadavek na prodloužení legisvakanční lhůty nejméně na dva roky, aby se podařilo včas připravit státní orgány i provozovatele motorových vozidel na změnu pravidel;
Usnesení přijato
"Tvářnost lze začít měnit s jedinou květinou, ..." -- Velvyslanec Spock

Zamčeno

Zpět na „Připravované předpisy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů