trinitrofenol píše:(připomínám, že to placení církví si vymysleli komunisté, do té doby dostávaly církve od státu zaplaceno za administrativní činnost, matriky atp.)
Analýzu přečtu, ale blisty, no... Každý máme svoje předsudky.


Moderátor: Komise předsedajících
Toto je veřejné fórum, které neprezentuje oficiální stanoviska
Diskutujte slušně a respektujte Pravidla internetového fóra
trinitrofenol píše:(připomínám, že to placení církví si vymysleli komunisté, do té doby dostávaly církve od státu zaplaceno za administrativní činnost, matriky atp.)
Analýzu přečtu, ale blisty, no... Každý máme svoje předsudky.
Stejne jako cirkve (pripade jejich "sponzori") nakradli ten majetek od jinych.Roman Kucera píše:Kromě toho je opravdu UKRADL.
Sam dobre vis, ze to neni pravda. Neznam ani JEDINY kostel, ktery by si opravila cirkev za sve, a to !zduraznuju! kostel, v majetku cirkve. Muzu referovat konkretnimi pripady, kde samo zebrali o dotace, o dary od obcanu ... ale ze sveho nedali ani korunu. Jak to asi tak dopadne, kdyz dostanou tisice nemovitosti?Roman Kucera píše:Po odluce nebude stát platit církvím NIC, slovy NULA.
nejak nerozumim tomu, kde by cirkev mela na ty opravy vzit. kor kdyz jim neco nadiktuji pamatkari. kdyz si ze vstupneho opravuje chram sv. mikulase, tak je to pry spatne, rozciluji se lide. jak si muzou dovolit chtit vybirat vstupne? to mame jeden priklad na ktery afaik erar nedal ani korunu. (mozna uz dal, pred par lety to rozhodne platilo.) druhy priklad: rekonstrukce sv. terezie v kobylisich za 20 mega. cela financovana z daru farniku a zahr. darcu. a urcite takovych kostelu bude spousta.jzvc píše:Stejne jako cirkve (pripade jejich "sponzori") nakradli ten majetek od jinych.Roman Kucera píše:Kromě toho je opravdu UKRADL.
Sam dobre vis, ze to neni pravda. Neznam ani JEDINY kostel, ktery by si opravila cirkev za sve, a to !zduraznuju! kostel, v majetku cirkve. Muzu referovat konkretnimi pripady, kde samo zebrali o dotace, o dary od obcanu ... ale ze sveho nedali ani korunu. Jak to asi tak dopadne, kdyz dostanou tisice nemovitosti?Roman Kucera píše:Po odluce nebude stát platit církvím NIC, slovy NULA.
SMRT MODERACI
Free your hate.
SMRT MODERACI
Free your hate.
Praha, ulice V Háji, budova Armády Spásy (přímo církev). Dále Naděje (církevní organizace). A jistě by se našlo i víc dalších.Devilkin píše:Provozují sbírky pro chudé, rozdávají jídlo (děje se to vůbec?, já totiž moc nic takového nikde nepozoruji),
Co je na výuce Darwinismu pokryteckého? Nebo se domníváš, že pokud se v Americe objevila skupina lidí, která se domnívá, že jediný správný je kreacionismus, je pokrytec každý křesťan, který s nimi nesouhlasí? Kritizujeme fanatické muslimy a přitom se domníváme, že jediný správný křesťan je fanatik?Devilkin píše:Základní předměty na dobré úrovni a vyučuje se normálně Darwinismus, přesto že je to naprosto proti jejich víře. Připadá mi to poněkud pokrytecké, ale budiž.
Co znamená "pragmatický kněží"? Zeptala bych se, jak pragmatismus popírá víru a kde se křesťanství neshoduje s Pirátským programem, ale po předchozím odstavci se obávám, že by ses nejprve musel podívat na to, o čem vlastně je křesťanství. Pokud chceš s něčím polemizovat a něco kritizovat, zjisti si o tom prosím něco. Mohl bys snadno urazit možné budoucí Piráty z řad křesťanů (a možná i z řad Satanistů či jiných věřících).Devilkin píše:Pár pragmatických kněží to nezachrání a obávám se, že jsou v menšině. Navíc je otázka, jestli ten pragmatismus není trochu popření vlastní víry. Základní postoje mají stále stejné a ty se s realitou, ani s Pirátským programem moc neshodují.
Základní psychologie - vždy budeš mít aktivních cca 20% lidí a velmi aktivních cca 10% lidí. Piráti v tomto nejsou výjimkou. Doporučuji google "Paretův princip".Devilkin píše:On hlavní problém církví je těch aktivních 10% věřících a to, že nechtějí uznat, že to tak je.
A kdo bude platit opravy tohoto majetku? Budeš požadovat, abys jej mohl využívat podle svých tradic a někdo jiný ti ho opravoval? Nebo by za to církve ještě měly začít platit nájemné? Bohužel to není jen o: "Tady stojí kostel, chci ho využívat." ale také se musí domluvit, kdo do něj bude sypat peníze za opravy.Devilkin píše:Kdybych provozoval tento spolek já a opravdu bych věřil v to co oni, tak v prvé řadě nebudu žádat žádný nemovitý majetek. Prohlásím ho za národní památku a budu požadovat, abych ho mohl podle svých tradic dále využívat.
Jako že když někomu sebrali barák, 60 let v něm někdo bydlel, sem-tam tam dal nějakou tu korunu, aby mu to nespadlo na hlavu, ale ne víc než kolik bylo nevyhnutelně nutné, ještě by původní majitel měl platit peníze za ty opravy 60 let zpětně?jarbara píše: Nikdo nespočítal, kolik peněz stát za těch víc jak 60let nastrkal do údržby těch církevních nemovitostí a hlavně nikdo nespočítal, kolik se zaplatilo za studia, platy a naturálie a jiné výdaje božích pracovníků. Když rovnost, tak rovnost.
Až někdy zavítáš na návštěvu do Prahy, zavolej, ráda ti jeden takový ukážu. Byť uznávám, že my máme obří výhodu, že předkové lidí, co stále do kostela pravidelně chodí, tenkráte postavili nejenom kostel, ale rovnou celý bytový dům propojený s kostelem. A komunistům se takový dům propojený s kostelem moc nehodil, tak ho církvi nechali. Takže je i z čeho opravovat (nájemné z bytů) a nemusí se řešit restituce, protože nikdy nic zabaveno nebylo. Jinak tenkráte to opravdu stavěli všichni dokupy. Určitě lepší než když v obci v rámci "Akce Z" celá obec za komunistů makala na předělání stodoly na hospodu, ta je nakonec tuším obecní a zvyšováním nájmů odtud vykopala nejlepší partu z širého okolí, takže je nutno na dobrý oběd chodit do sousední obce, kam se přestěhovali.jzvc píše:Neznam ani JEDINY kostel, ktery by si opravila cirkev za sve, a to !zduraznuju! kostel, v majetku cirkve. Muzu referovat konkretnimi pripady, kde samo zebrali o dotace, o dary od obcanu ... ale ze sveho nedali ani korunu. Jak to asi tak dopadne, kdyz dostanou tisice nemovitosti?
Jsi si jist, že tam nepřispěl žádný věřící? Nebo prostě přispěli všichni, co přispět chtěli? Dary jsou nevynucené a dobrovolné. Na rozdíl od daní. Pokud někdo věřící chce věnovat církvi peníze na opravu kostela, proč ne? Pokud mají místní ke kostelu nějaký vztah a chtějí, aby hezky vypadal a mohli říkat, že si ho hezky opravili.jzvc píše:A o prispevcich "farniku" by mela cirkev radsi pomlcet, strecha kostela v obci, kde bydli moje babi se opravila z daru obcanu - zduraznuju !nevericich! obcanu, protoze jim bylo blby se na tu zatejkajici a kostel likvidujici strechu denne divat. Dary vybrala obec(starosta) - nikoli kostel - a jeste na tu hromadu prihodil z obecniho (tedy vpodstate opet z dani).
Chceš říct, že co bylo zrekonstruováno se státními dotacemi, tam se můžeme chodit zadarmo dívat? Chtěla bych se jít podívat do Národního divadla, dále do Technického muzea, posledně se tu řešilo, že divadlu Semafor se snižují příspěvky od státu, ale stále jsou dost vysoké, zařiď mi prosím exkursi (nemusí to být na představení). Jak je to se ZOO? Má také nějaké příspěvky od státu? Docela zdražili vstupné, ráda bych se podívala zdarma.jzvc píše:A nevim nic o tom, ze by chram sv Mikulase byl zrekonstruovan ciste za cirkevni prachy - pokud tam padla byt jedina koruna z dani, tak ma kazdy obcan svate pravo jit se dovnitr podivat, aniz by neco (!nucene!) platil.
SMRT MODERACI
Free your hate.
Pokud je tvuj panelak kolaudovan jako stavba slouzici verejnosti, tak se rad prijdu podivat.trinitrofenol píše:Stát nám přispěl na rekonstrukci paneláku, rád vás všechny provedu, je to vaše právo, pořádně si to prohlídnout.
Rek bych, ze tady z tvy strany doslo k nepochopeni - on to myslel tak, ze pokud jejich vira neco hlasa (jako ze hlasa, ze tu vse stvoril Buh) a oni uci deti, ze to bylo nejak jinak, tak ze je to z jejich strany pokrytectvi, kdyz se na jednu stranu hlasi k vire v to, ze vse stvoril Buh a na druhou stranu uci, ze to bylo jinak.Jana Syrovatkova píše:Co je na výuce Darwinismu pokryteckého? Nebo se domníváš, že pokud se v Americe objevila skupina lidí, která se domnívá, že jediný správný je kreacionismus, je pokrytec každý křesťan, který s nimi nesouhlasí? Kritizujeme fanatické muslimy a přitom se domníváme, že jediný správný křesťan je fanatik?Devilkin píše:Základní předměty na dobré úrovni a vyučuje se normálně Darwinismus, přesto že je to naprosto proti jejich víře. Připadá mi to poněkud pokrytecké, ale budiž.
Tohle ma vice aspektuJana Syrovatkova píše:A kdo bude platit opravy tohoto majetku? Budeš požadovat, abys jej mohl využívat podle svých tradic a někdo jiný ti ho opravoval? Nebo by za to církve ještě měly začít platit nájemné? Bohužel to není jen o: "Tady stojí kostel, chci ho využívat." ale také se musí domluvit, kdo do něj bude sypat peníze za opravy.Devilkin píše:Kdybych provozoval tento spolek já a opravdu bych věřil v to co oni, tak v prvé řadě nebudu žádat žádný nemovitý majetek. Prohlásím ho za národní památku a budu požadovat, abych ho mohl podle svých tradic dále využívat.
Mno, vis cirkev ma (kupodivu) zajem predevsim o takove nemovitosti, ktere jsou v dobrem stavu, tech neudrzovanych se s klidnym svedomim vzda. Kazdopadne, zadny soukromy restituent nedostal ani korunu reparaci, i pokud mu byla vracena zcela nepouzitelna ruina. Stejne tak nedostal ani korunu, pokud dostal zpet trebas les, ve kterem stat roky hospodaril (a vydelaval na tom), spis naopak, spadla na nej casto povinost tu plochu (za sve) znova zalesnit.Jana Syrovatkova píše:Jako že když někomu sebrali barák, 60 let v něm někdo bydlel, sem-tam tam dal nějakou tu korunu, aby mu to nespadlo na hlavu, ale ne víc než kolik bylo nevyhnutelně nutné, ještě by původní majitel měl platit peníze za ty opravy 60 let zpětně?jarbara píše: Nikdo nespočítal, kolik peněz stát za těch víc jak 60let nastrkal do údržby těch církevních nemovitostí a hlavně nikdo nespočítal, kolik se zaplatilo za studia, platy a naturálie a jiné výdaje božích pracovníků. Když rovnost, tak rovnost.
Pomer vericich a nevericich v te obci bude +- stejny jako vsude jinde, takze 80% nevericich. Cirkev neni schopna zajistit ani vikendovy "provoz" kostela. Kostel je prakticky celorocne uzavren, krome nekolika malo dnu (svatky). Ne ze by to uvnitr byl nejaky zazrak, ono tam nic prakticky neni, byl sem tam nekolikrat jako kluk (deda byl starosta - respektive tenkrat predseda narocniho vyboru, tudiz mel klice), ale pokud cirkve krici, jak strasne nutne ty kostely potrebuji, tak to by me fakt zajimalo nac.Jana Syrovatkova píše:Jsi si jist, že tam nepřispěl žádný věřící? Nebo prostě přispěli všichni, co přispět chtěli? Dary jsou nevynucené a dobrovolné. Na rozdíl od daní. Pokud někdo věřící chce věnovat církvi peníze na opravu kostela, proč ne? Pokud mají místní ke kostelu nějaký vztah a chtějí, aby hezky vypadal a mohli říkat, že si ho hezky opravili.jzvc píše:A o prispevcich "farniku" by mela cirkev radsi pomlcet, strecha kostela v obci, kde bydli moje babi se opravila z daru obcanu - zduraznuju !nevericich! obcanu, protoze jim bylo blby se na tu zatejkajici a kostel likvidujici strechu denne divat. Dary vybrala obec(starosta) - nikoli kostel - a jeste na tu hromadu prihodil z obecniho (tedy vpodstate opet z dani).
Naprosto stebou souhlasim, vybirat vstupne, navic ve stavajici vysi, napr do technickeho muzea je primo nehoraznost. Do narodniho divadla se pokud vim podivat lze (ale uz je to par let, kdy sem tam byl) samo, mimo predstaveni. Semafor je soukroma firma a jako takova by nemel dostat ani korunu. Jak je to se ZOO a spol netusim. Nevim jaky je soucasny stav ve Kbelich, ale loni tam bylo vstupne zdarma (letecke muzeum) dtto Lesany.Jana Syrovatkova píše:Chceš říct, že co bylo zrekonstruováno se státními dotacemi, tam se můžeme chodit zadarmo dívat? Chtěla bych se jít podívat do Národního divadla, dále do Technického muzea, posledně se tu řešilo, že divadlu Semafor se snižují příspěvky od státu, ale stále jsou dost vysoké, zařiď mi prosím exkursi (nemusí to být na představení). Jak je to se ZOO? Má také nějaké příspěvky od státu? Docela zdražili vstupné, ráda bych se podívala zdarma.jzvc píše:A nevim nic o tom, ze by chram sv Mikulase byl zrekonstruovan ciste za cirkevni prachy - pokud tam padla byt jedina koruna z dani, tak ma kazdy obcan svate pravo jit se dovnitr podivat, aniz by neco (!nucene!) platil.
OK. Alespoň že tak. Já jen, že třeba ve Zlíně jsem nic organizovaného církví neviděl. Občas vidím někoho z Nesehnutí, jak v mrazech rozdává teplé jídlo (kdysi jsem se také účastnil), ale žádnou "konkurenci" od církevních spolků jsem nezaregistroval. Navíc nevím jak v Praze, ale občas to bývá něčím podmíněno. Např. podnapilí se k jídlu a telpu nedostane, ale snad to už není pravda.Jana Syrovatkova píše:Praha, ulice V Háji, budova Armády Spásy (přímo církev). Dále Naděje (církevní organizace). A jistě by se našlo i víc dalších.Devilkin píše:Provozují sbírky pro chudé, rozdávají jídlo (děje se to vůbec?, já totiž moc nic takového nikde nepozoruji),
Tady se dostáváme k jádru problému. Je správný křesťan ten kterého vnímám jako fanatika, nebo ten co pragmaticky (jinak by to mohl zabalit) připustí, že Noe do archy nemohl nacpat dinosouy a tudíž Bible prostě není celá pravdivá. Asi ani Bůh nestvořil zemi za 7 dní. Asi ani nebude Eva jen hračka pro Adama z jeho žebra, atd. Pokud začnu uvažovat kriticky o Bibli, můžu být ještě křesťan? Můžu být křesťan, když nevěřím na nebe a peklo? Když nevěřím na spasení a konec světa? Dnes už to asi všechno není problém, ale není to jen tím, že díky našemu vzdělání už prostě fanatici nemají jen tak šanci? Není spíš opravdový křesťan ten fanatik a ti co už dokonce připustí homosexuální svazky, předmanželský sex, nebo dokonce používaní kondomů před manželstvím už prostě paví křesťani nejsou? Jen připouští historické spojení s církví a uznávají nějaké tradice, ale ty si už natolik přemodelovali do 21. století, že už vlastně s opravdovým křesťanstvím nemají nic společného. Co by se asi stalo s křesťanem před 600 lety, kdyby tvrdil, že jsme z opice a ta vznikla z nějakého prahistorického slizu?Jana Syrovatkova píše:Co je na výuce Darwinismu pokryteckého? Nebo se domníváš, že pokud se v Americe objevila skupina lidí, která se domnívá, že jediný správný je kreacionismus, je pokrytec každý křesťan, který s nimi nesouhlasí? Kritizujeme fanatické muslimy a přitom se domníváme, že jediný správný křesťan je fanatik?Devilkin píše:Základní předměty na dobré úrovni a vyučuje se normálně Darwinismus, přesto že je to naprosto proti jejich víře. Připadá mi to poněkud pokrytecké, ale budiž.
Částečně jsem odpověděl už v předchozím odstavci. Já si prostě myslím, že když kněz pokřtí například nemanželské dítě, nebo neřeší předmanželský sex, je už těžce nahraně své víry. Je křesťan ten, kdo se snaží alespoň částečně dodržovat desatero (asi jen to co si běžný člověk pod desaterem představí, tedy nepokradeš/nezabiješ a sedmý den odpočinekJana Syrovatkova píše:Co znamená "pragmatický kněží"? Zeptala bych se, jak pragmatismus popírá víru a kde se křesťanství neshoduje s Pirátským programem, ale po předchozím odstavci se obávám, že by ses nejprve musel podívat na to, o čem vlastně je křesťanství. Pokud chceš s něčím polemizovat a něco kritizovat, zjisti si o tom prosím něco. Mohl bys snadno urazit možné budoucí Piráty z řad křesťanů (a možná i z řad Satanistů či jiných věřících).Devilkin píše:Pár pragmatických kněží to nezachrání a obávám se, že jsou v menšině. Navíc je otázka, jestli ten pragmatismus není trochu popření vlastní víry. Základní postoje mají stále stejné a ty se s realitou, ani s Pirátským programem moc neshodují.
Napsal jsem to blbě. Ke křesťanství se dnes hlásí asi 11% lidí. Dalo by se to přirovnat k 11% volebních hlasů, ale je zajímavé, že křesťanské strany nemají ani takovou podporu. Z toho bude ale aktivních (tedy návštěvy kostelů, modlení, dodržování celibátů před manželstvím, nebo přímo kněží) jen 2% obyvatel. Je to jen odhad, ale snad se shodneme, že to nebude daleko od pravdy a to i když vyhodím to dodržování celibátu před manželstvím a dokonce se vykašlu i na dodržování desateraJana Syrovatkova píše:Základní psychologie - vždy budeš mít aktivních cca 20% lidí a velmi aktivních cca 10% lidí. Piráti v tomto nejsou výjimkou. Doporučuji google "Paretův princip".Devilkin píše:On hlavní problém církví je těch aktivních 10% věřících a to, že nechtějí uznat, že to tak je.
Snažil jsem se naznačit, že věřící to prostě neutáhnou (je jich málo a navíc církevní hospodaření je netransparentní černá díra) a tak to stejně budeme platit my. Stejně jako většinu hradů a zámků. Já s tím ale problém nemám a protože považuji církevní budovy za většinou významné památky, tak na to z rozpočtu státu rád přispěji. Na praktikování víry má ale každý právo, tak bych se jako kněží domluvil se státem, že budu tyto budovy v souladu s tradicí využívat pro bohoslužby (zadarmo jako vyrovnání za vyvlastnění). Ty budou dostupné pro všechny, ale já budu mít vevnitř kasičku pro věřící a s těmito penězi budu hospodařit v souladu se svou vírou. Nejsem přece hamižný továrník, ale věřící, co chce jen obracet lidi na pravou víru. Je to kompromis, který odráží fakt, že praktikujících věřících nebude víc než ty 2-5% obyvatel. Navíc může stát pořádat vlastní prohlídky a za ty vybírat vstupné a tím alespoň částečně přispět na údržbu. Ono to tak stejně dopadne. Jakmile prodají co půjde, začnou budovy v dezolátním stavu přepisovat státu za korunu. Zůstane jim jen tolik, aby to odráželo ty řekněme 3% praktikujících křesťanů. No myslím, že to ještě všichni zažijeme, takže se uvidí na kolik jsem měl pravdu. Nebudu se ale ani zlobit, když pravdu mít nebude, ale to mi prostě připadá dost nepravděpodobné.Jana Syrovatkova píše:A kdo bude platit opravy tohoto majetku? Budeš požadovat, abys jej mohl využívat podle svých tradic a někdo jiný ti ho opravoval? Nebo by za to církve ještě měly začít platit nájemné? Bohužel to není jen o: "Tady stojí kostel, chci ho využívat." ale také se musí domluvit, kdo do něj bude sypat peníze za opravy.Devilkin píše:Kdybych provozoval tento spolek já a opravdu bych věřil v to co oni, tak v prvé řadě nebudu žádat žádný nemovitý majetek. Prohlásím ho za národní památku a budu požadovat, abych ho mohl podle svých tradic dále využívat.