Jaký význam má dnes šifrovat pomocí CPU když GPU je mnohem rychlejší ? Pokud někdo bude někdy vymýšlet novou P2P aplikaci, měl by vzít v potaz tuto možnost, která prakticky řeší problém s overheadem. Myslím že Blowfish na GPU je ideální volba pro budoucí anonymní P2P aplikaci. Sice je velikost bloku jenom 64 bitů takže je to teoreticky zranitelné, ale zase je to sakra rychlé a on the fly to stejně nikdo nebude dešifrovat, bezpečnost sítě by pak vycházela ze samotné friend to friend struktury. Pár dní už studuji jak tyto sítě fungují a začínám si myslet, že udělat vlastní klient by nemuselo být nemožné.
edit: teď to teprve čtu jsouce ovlviněn jinými články tak odvolávám, na GPU může být asi AES stejně dobré jako Blowfish, které je výdný algoritmus pro CPU.
Hlavní cíle takového projektu by byly:
- jednoduché a efektní GUI
- rychlost
- větší míra anonymity
- DHT pro vyhledávání
- integrované anonymní fórum
- možnost vytvářet virtuální úložiště se seznam souborů
? použít více typů šifrovacích algoritmů pro maximální performance (obětovat bezpečnost, stačí že se šifruje) tak aby to nejlépe sedělo hostitelskému hw
Takže by to mělo vypadat jako klient sítě DC++ ale být více anonymní. Lidé měli DC++ rádi pro jednoduchost rozhraní, možnost prohledat soubory bo se nudili a sami nevěděli co chtějí a chatu na pokec.
No raději se podívám co už je hotové a jaké to používá algoritmy, ale myslím že AES je overkill pro sdílení "pouhého" autorského obsahu. Nejlepší rychlost má Blowfish. No záleží i na implementaci a toho co hw zvládne

http://www.cse.wustl.edu/~jain/cse567-0 ... index.html
a je implementovaný v crypto++ která má i další vhodné blbosti v sobě hotové, jen použít
http://www.cryptopp.com/
Jen si na to najít čas a chuť
