Diskuze k bezplatné MHD v Praze
Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci, asistenti PKS Praha
-
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 2828
- Registrován: 04 zář 2009, 14:34
- Profese: finanční specialista
- Bydliště: trvalé Úvaly u Prahy, přechodné Praha 7, Holešovice
- Dal poděkování: 567 poděkování
- Dostal poděkování: 2247 poděkování
Re: Diskuze k bezplatné MHD v Praze
Jenže ono si to okolí taky neváží jich - pokud má školka otevřeno do pěti a jsi rád, že tam vůbec dítě máš, pokud máš doma ženu na mateřské - i jen pokud chceš stihnout nějaký koníček - tak pokud máš rozdíl v času dopravy denně hodinu i víc, co zvolíš? hodina denně, to je pět hodin týdně. Občas ještě s vazbou, že se musí stihnout nějaký konkrétní spoj.
Prostě jsou oblasti, kde je doprava autem zcela legitimní - ale zpravidla to nebudou ty velmi zasekané oblasti. Takže tam to auto zase tolik nevadí. Auto poskakující v koloně je už jiná.
Prostě jsou oblasti, kde je doprava autem zcela legitimní - ale zpravidla to nebudou ty velmi zasekané oblasti. Takže tam to auto zase tolik nevadí. Auto poskakující v koloně je už jiná.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Jana.Syrovatkova za příspěvek:
- tereza.mallatova
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 16
- Registrován: 28 lis 2011, 09:38
- Profese: studentka medicíny
- Dal poděkování: 22 poděkování
- Dostal poděkování: 54 poděkování
Re: Diskuze k bezplatné MHD v Praze
No, někdy to jsou i ty zasekané oblasti, např. ty Dejvice kudy jezdí spousty lidi z okolních vesnic, Horoměřice, Roztoky, Nebušice, Velké Přílepy...
Problém je že město jim vůbec nevychází vstříc, naopak situaci svými úpravami zhoršuje. Kdyby vlak do Sedlce a Roztok měl v Dejvicích zastávku u konečné tramvaje, jak bylo snad i původně plánováno, lidi by tím jezdili. Dokonce by zjistili, že i za cenu cesty autobusem je to nejrychlejší cesta do centra, Holešovic, Libně... Na auta by se vykašlali. Jenže místo toho Praha 6 zúží vjezd na kruhák a tím zhorší dopravní zácpy ve snaze řidiče prostě co nejvíc otrávit. Kdyby autobusy jezdily po celé Jugošce po kolejích, lidi by tohle čtvrthodinové (i víc) zrychlení hned využili. Ale místo toho je tam trávník, další nesmysl místo jasného zvýhodnění MHD. Tohle jsou věci, které nejsou vůbec tak radikální jako jízdné zdarma, ani by relativně moc nestály, protože se tam ta tramvajová trať stejně prodlužovala a opravovala, ale efekt by to mělo obrovskej.
Proto bych nepodceňovala i ty ostatní možnosti než jen MHD zadarmo.
Přístup "řidiči jsou ti zlí egoisti" holt nepomáhá. Jsou to taky lidi.
Jana uvedla perfektní příklad s těmi svátečními neřidiči. Oni prostě nezískají žádný důvod k změně.
Problém je že město jim vůbec nevychází vstříc, naopak situaci svými úpravami zhoršuje. Kdyby vlak do Sedlce a Roztok měl v Dejvicích zastávku u konečné tramvaje, jak bylo snad i původně plánováno, lidi by tím jezdili. Dokonce by zjistili, že i za cenu cesty autobusem je to nejrychlejší cesta do centra, Holešovic, Libně... Na auta by se vykašlali. Jenže místo toho Praha 6 zúží vjezd na kruhák a tím zhorší dopravní zácpy ve snaze řidiče prostě co nejvíc otrávit. Kdyby autobusy jezdily po celé Jugošce po kolejích, lidi by tohle čtvrthodinové (i víc) zrychlení hned využili. Ale místo toho je tam trávník, další nesmysl místo jasného zvýhodnění MHD. Tohle jsou věci, které nejsou vůbec tak radikální jako jízdné zdarma, ani by relativně moc nestály, protože se tam ta tramvajová trať stejně prodlužovala a opravovala, ale efekt by to mělo obrovskej.
Proto bych nepodceňovala i ty ostatní možnosti než jen MHD zadarmo.
Přístup "řidiči jsou ti zlí egoisti" holt nepomáhá. Jsou to taky lidi.
Jana uvedla perfektní příklad s těmi svátečními neřidiči. Oni prostě nezískají žádný důvod k změně.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi tereza.mallatova za příspěvky (celkem 3):
- Roman.Kucera, zombak, tcladin
- Ondrej.Profant
- Technický odbor
- Příspěvky: 7962
- Registrován: 22 dub 2009, 23:55
- Profese: Náměstek člena vlády
- Bydliště: Praha 8
- Dal poděkování: 15004 poděkování
- Dostal poděkování: 8366 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diskuze k bezplatné MHD v Praze
Zastávám názor, že čím dostupnější MHD, tím je lépe řidičům (sám řídím, po městě nejčastěji jezdím na kole).
Nikomu neberu, že jezdí autem. Ale chci co nejvíce ulehčit lidem, kteří autem nechtějí jet. Zažívám hodně lidí, kteří prostě nechtějí ráno shánět lístek, či za něj nechtějí platit (když je stejně draho vyjde benzín).
Nemluvě o tom, že MHD zdarma by mohlo být kvalitnější, protože bychom se mohli vykašlat na ekonomické důvody a vzít občanské. Prostě budovat infrastrukturu se není ekonomické v pětiletce...
Nikomu neberu, že jezdí autem. Ale chci co nejvíce ulehčit lidem, kteří autem nechtějí jet. Zažívám hodně lidí, kteří prostě nechtějí ráno shánět lístek, či za něj nechtějí platit (když je stejně draho vyjde benzín).
Nemluvě o tom, že MHD zdarma by mohlo být kvalitnější, protože bychom se mohli vykašlat na ekonomické důvody a vzít občanské. Prostě budovat infrastrukturu se není ekonomické v pětiletce...
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Profant za příspěvek:
- volani.webnode.cz
profant.eu
náměstek vicepremiéra pro digitalizaci
vedoucí resortních týmů Informatika
- volani.webnode.cz
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 472
- Registrován: 24 srp 2010, 06:20
- Profese: Nezaměstnaný-prekérní práce-PéCévál
- Bydliště: Praha
- Dal poděkování: 442 poděkování
- Dostal poděkování: 408 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diskuze k bezplatné MHD v Praze
Moje představa je taková:
Výrazně levnější a nebo MDH placená s daní (jestli zachovat reklamy jako zdroj příjmu nevím - je to pořádný opruz ale když je peněz málo tak se to hold asi musí překounsout).
Neutrácet zbytečně peníze (příklad: tramvaje mohou mít první vůz normální "nenízkopodlažný" druhý vůz vlečný a nízkopodlažný pro invalidy, důchodce, kolaře, bruslaře..), klimatizace je kravina - stačila by okna která se dají otevírat..).
Individuální doprava: zvýhodnit malá lehká vozidla (kola, kola s přídavným motorem, různé tří kolky atd..) podporovat spolujízdu, levné půjčovny/opravy kol. Podporovat plyn místo benzínu.
Zvýšit počet kolejových vozidel na úkor silničních (kde jezdí autobus i tramvaj, zrušit autobusy a posílit tramvaje). A zlepšit celkově kolejovou dopravu (více tras, nižší ceny).
Využít kombinované dopravy (tak aby co nejvíce se přepravovalo přes koleje a né silnice).
Výrazně levnější a nebo MDH placená s daní (jestli zachovat reklamy jako zdroj příjmu nevím - je to pořádný opruz ale když je peněz málo tak se to hold asi musí překounsout).
Neutrácet zbytečně peníze (příklad: tramvaje mohou mít první vůz normální "nenízkopodlažný" druhý vůz vlečný a nízkopodlažný pro invalidy, důchodce, kolaře, bruslaře..), klimatizace je kravina - stačila by okna která se dají otevírat..).
Individuální doprava: zvýhodnit malá lehká vozidla (kola, kola s přídavným motorem, různé tří kolky atd..) podporovat spolujízdu, levné půjčovny/opravy kol. Podporovat plyn místo benzínu.
Zvýšit počet kolejových vozidel na úkor silničních (kde jezdí autobus i tramvaj, zrušit autobusy a posílit tramvaje). A zlepšit celkově kolejovou dopravu (více tras, nižší ceny).
Využít kombinované dopravy (tak aby co nejvíce se přepravovalo přes koleje a né silnice).
- Tito uživatelé poděkovali autorovi volani.webnode.cz za příspěvky (celkem 3):
- Mikulas.Ferjencik, Anonym101, Ondrej.Kallasch
Ⓐ☮
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 2682
- Registrován: 20 kvě 2009, 08:06
- Profese: Admin
- Dal poděkování: 2 poděkování
- Dostal poděkování: 1015 poděkování
Re: Diskuze k bezplatné MHD v Praze
1) MHD zdarma musi samozrejme podporit odpovidajici dopravni reseni = vyhrazene pruhy ... pokud bude MHD zdarma (respektive placeno ze spolecneho) a provozovano v odpovidajicim rozsahu, tezko muze nekdo neco namitat i proti uplnemu zakazu vjezdu do nekterych oblasit (v Praglu napr na Pha1, v tech ulickach je to na vrazdu kdyz se tam nekdo cpe s autakem).tereza.mallatova píše:V zájmu společnosti a města to je, ekologické a tiché to je, ale jednotlivec, co jen na cestu do práce a z práce pomocí MHD potřebuje 3-4 hodiny když by autem stačila jedna, ten rozhodně argumentu o rychlosti věřit nebude. A nemluvím jen o vesnicích za Prahou. Žiju v Dejvicích, ale ne v docházkové vzdálenosti od Kulaťáku a metra, a když jsem jsem jezdila na gympl na Břevnov, tak autem to trvalo deset minut a MHD se dvěma přestupy čtyřicet i víc. Teď jezdím do Motola a i při dopravní zácpě je ten rozdíl dvoj až trojnásobek ve prospěch auta. Lidi, co jezdí autem, ti nejsou jen příliš pohodlní a nehledící na ekologii. Prostě si váží svého času. To není argument pro aspoň za nějaké peníze, ale jen mě dráždí, když se o MHD jako celku referuje jako o té rychlé variantě.
Jo, pokud varianta "zdarma" bude pro město levnější, nebo srovnatelně drahá, jako varianta "levně", pak není co řešit. Je pravda, že na výdaje spojené s výběrem jízdného jsem tolik nemyslela. Určitě jich není málo (např. kdyby nebylo jízdné, nebyla by vůbec potřeba celá Opencard). Varianta "levně" má tu výhodu, že se pak lidi budou víc zajímat, co se s jejich penězi dělá, víc si troufnou si stěžovat. A i malé jízdné předejde budoucímu zhoršení kvality dopravy (omezení linek apod.) pod záminkou "je to zadarmo, tak buďte rádi, že vůbec něco je".
2) jakykoli vyber = relativne velke fixni naklady, IMO nestrilim moc mimo kdyz budu tvrdit, ze 1/3 az 1/2 z toho co se aktualne vybere sezerou naklady na ten vyber (protoze to sou listky, openkrad, revizori, pravnici, exekutori ...)
3) argument ceny je jedine co muze MHD nabidnout vuci autu, v Praze obecne plati, ze pokud neni start i cil v ose metra, pak se autem dostanu na vybrane misto +- stejne rychle ve spicce, mimo ni pak o rad rychleji.
Maly priklad - cesta z Letnan do Uhrinevse, autem cca 15 - 20 minut (ve spicce kolem 30 minut, pokud neni na ceste nehoda), cesta MHD !MINIMALNE! 45minut, bezne kolem hodiny.
Trocha ekonomie - je to cca 20km (autem) => rekneme 100Kc (vcetne odpisu auta). Budu pro jednoduchost pocitat ze to MHDckem vyjde na 20Kc. Tam a zpet to mame tedy 200 vs 40Kc, ale, hodinu usetreneho casu. Tudiz ta ziskana hodina casu me v aute stoji 160Kc. To nemusi byt vubec spatny kseft, kdyz si clovek uvedomi, ze bezna taxa za hodinu prace "lopaty" je 500+.
Navic v mnoha ohledech muzu odpis auta pominout - auto uz proste mam, sice me neco stoji servisovani, ale do 2Kc/km se vejit da. A pak se dostanu na 80 vs 40Kc, a v tomhle pripade vzhledem k casove uspore, nesrovnatelnemu casovemu komfortu (busy na krtka jezdej mimo spicku po hodine ...) a samo pohodli, klimatizace ... neni proste MHD zadna konkurence.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi jzvc za příspěvky (celkem 3):
- tereza.mallatova, tcladin, Jan.Machac
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 1624
- Registrován: 11 čer 2009, 01:44
- Profese: nic
- Dal poděkování: 493 poděkování
- Dostal poděkování: 569 poděkování
Re: Diskuze k bezplatné MHD v Praze
kdyz tak ctu cykloteroristicky clanek o novem rozpoctu, zda se ze radni maji jine priority i nez pisatele ve zdejsi diskuzi:)
http://www.prahounakole.cz/2012/01/vredouch-na-radnici/
investice na rok 2012:
parkoviste P+R - 2 mil. (na naky novy brany a natreni plotu)
cyklostezky - 8 mil.
nove metro jen tam kde lidi nejezdi
zbytek penez do betonu
http://www.prahounakole.cz/2012/01/vredouch-na-radnici/
investice na rok 2012:
parkoviste P+R - 2 mil. (na naky novy brany a natreni plotu)
cyklostezky - 8 mil.
nove metro jen tam kde lidi nejezdi
zbytek penez do betonu
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 511
- Registrován: 22 čer 2009, 18:11
- Profese: IT
- Dal poděkování: 1320 poděkování
- Dostal poděkování: 778 poděkování
Re: Diskuze k bezplatné MHD v Praze
8 miliónů na cyklostezky v Praze zní opravdu spíš jako vtip . Je to plivanec do tváře cyklistům a to říkám jako člověk, co v podstatě jezdí jenom autem.Vit Hnilica píše:kdyz tak ctu cykloteroristicky clanek o novem rozpoctu, zda se ze radni maji jine priority i nez pisatele ve zdejsi diskuzi:)
http://www.prahounakole.cz/2012/01/vredouch-na-radnici/
investice na rok 2012:
parkoviste P+R - 2 mil. (na naky novy brany a natreni plotu)
cyklostezky - 8 mil.
nove metro jen tam kde lidi nejezdi
zbytek penez do betonu
- Magnat
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 260
- Registrován: 18 úno 2011, 21:34
- Profese: telekomunikace
- Bydliště: Praha 17, Řepy, Vondroušova
- Dal poděkování: 417 poděkování
- Dostal poděkování: 159 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diskuze k bezplatné MHD v Praze
K tomu se jako denni uzivatel prazske MHD dovolim vyjadrit.volani.webnode.cz píše: Neutrácet zbytečně peníze (příklad: tramvaje mohou mít první vůz normální "nenízkopodlažný" druhý vůz vlečný a nízkopodlažný pro invalidy, důchodce, kolaře, bruslaře..), klimatizace je kravina - stačila by okna která se dají otevírat..).
Zvýšit počet kolejových vozidel na úkor silničních (kde jezdí autobus i tramvaj, zrušit autobusy a posílit tramvaje). A zlepšit celkově kolejovou dopravu (více tras, nižší ceny).
Využít kombinované dopravy (tak aby co nejvíce se přepravovalo přes koleje a né silnice).
Neutracet zbytecne penize, na tom se urcite vsichni na totmo foru shodneme, ale nemelo by to byt na ukor zlepseni pohodli a to zrovna klimatizace je. Jako ukazku nactvrtnu svoji kazdodenni jizdu v tramvaji do prace v techto mrazech. Pominu ted stare modely, kde misto horkeho vzduchu z topeni fouka studeny a to vestinou na kolena, super zazitek . Tramvaje jsou vcelku pohodlne (az na porsata a ty nove od Skody jsou sice velmi dobre, jen by to chtelo vytvarovat ty drevene sedacky), jedu s ni cca 45 minut, po tuto cestu si bud ctu a nebo brzo po ranu si jeste prispim (to je podle me velky bonus oproti osobni doprave). Jenze pri rannim provozu se temer vzdy otevrou veskere dvere a veskery teply vzduch je tatam (docela plytvani) a na me dejchne prijemnych -17 stupnu . Kvalitni klimatizace s fukary u dveri by tento problem elegantne vyresila, byt za vetsi vstupni investici, klimatizace i resi problem s vydychanym vzduchem a naopak vysoke teploty v obdobi leta. Ano vetsinou to nevadi, kdyz jedete tramvaji na kratkou vzdalenost, ale jakmile cestujete z jedne strany Prahy na druhou, tak to doslova pocitite.
Tady to chce konkretizovat, tramvaji je podle me na vestine mist prehrsel. Autobusu take, ale urcita rezerva tam je, kdyby jezdilo mene aut. Dnesni vedeni se to snazi resit dostavbou metra. Ano metro je super, ale je to nejdrazsi varianta a mela by byt az jako posledni/doslova doplnkova. Podle meho je potreba vyuzit kapacit vlakove dopravy, coz jsi zminovala v predeslych prispevcich a pro nove vystavby zvolit nadzemky jako levnejsi variantu metra (mozna by to vadilo nekde pamatkarum, ale hold Praha je metropole a musi se modernizovat, zijeme v 21. stoleti, ne v 16.)
Docela dobre se s tim poprali v Korei a ukazali, ze to, o cem zde mluvime, slavi uspech. Misto toho aby staveli dasli silnice pro auta, tak je naopak zrusili, vystaveli prednostni "rychlo" cesty pro MHD a ejhle, aut radikalne ubylo a z byvaleho hlavniho tahu se stala promenada
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Magnat za příspěvky (celkem 2):
- Anonym101, Marek.Necada
Dobří lidé jsou v každé době ti, kdo zorávají staré myšlenky do hloubky a získávají z nich plody, oráči ducha. Ale každá půda se nakonec vyčerpá a vždy znovu musí přijít rádlo zla.
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
- volani.webnode.cz
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 472
- Registrován: 24 srp 2010, 06:20
- Profese: Nezaměstnaný-prekérní práce-PéCévál
- Bydliště: Praha
- Dal poděkování: 442 poděkování
- Dostal poděkování: 408 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
- tcladin
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 15
- Registrován: 15 úno 2012, 10:41
- Profese: informatik
- Dal poděkování: 14 poděkování
- Dostal poděkování: 13 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diskuze k bezplatné MHD v Praze
Ahoj,
je celkem problém v reálném čase přečíst všechny příspěvky, dost sem přeskakoval.
Hodil by se nějakej abstrakt na začátku nebo aspoň hlasování, kde by bylo vidět jak si otázka stojí a co diskutující preferují.
K MHD v Praze
Dopravu v Praze bych cílově rád viděl významný podíl cyklistů na úkor aut. Kapacita MHD je již na maximu (snad taky někdo jezdíte C-čkem )
něco je vidět např.tady soucasna-dopravni-funkce-sjm
ta magistrála vlastně slouží z cca 2/3 pro dopravu ráno z periférie do centra do práce a odpoledne naopak. To asi každý alespoň pocitově ví.
Teda když se navrhuje posilování spojů MHD je to jako současná medicína: léčí se příznaky ne nemoc.
Chci říct proč lidé nebydlí v centru, tam kde pracují? Důvodů je hodně a jedním z nich je (kupodivu) zatížení centra dopravou. Teda my z toho vychází, abychom z tohoto kruhu mohli vystoupit musíme rušit silnice ve středu města, jezdit na kole. (možná víte automat jak bojoval sBémem a ten sedmilhář stále nesplil sázku ... )
je celkem problém v reálném čase přečíst všechny příspěvky, dost sem přeskakoval.
Hodil by se nějakej abstrakt na začátku nebo aspoň hlasování, kde by bylo vidět jak si otázka stojí a co diskutující preferují.
K MHD v Praze
Dopravu v Praze bych cílově rád viděl významný podíl cyklistů na úkor aut. Kapacita MHD je již na maximu (snad taky někdo jezdíte C-čkem )
- Podporuju MHD - dobijim si kartu pražana.
- Já osobně jsem proti dopravě zdrama.
- Jsem pro jednotné jízdné pro všechny.
- Vyjímku - jízdné zdarma pro bezpečnostní a záchranné sbory a invalidy.
- Jsem pro mýtné na úrovni cca (nedostavěného) městského okruhu. Mýtné 100kč za vjezd na 1 den!!! S canovým zvýhodněním jedno auto na jednoho rezidenta z Prahy. Firmy by mohli kupovat kupony na měsíc za 3 100,- na rok za 36 500,- / auto do 3,5tuny. vyšší tonáže alespoň desetinásobek ceny (i pro develoery). např.
- Vybrané peníze použít na rušení silnic a parkovišť v Praze, zeleň do ulice legerova a sokolská! , na cyklostezky, ne na dotaci MHD.
- Odmítám mít v metru víc kamer, naopak chci vídat strážníky. Aspoň jednou denně je chci vidět, že jedou v metru (poslední dobou se dost zlepšilo, ale není to tím, že nedáno byly útoky v metru a časem zase opadne?).
něco je vidět např.tady soucasna-dopravni-funkce-sjm
ta magistrála vlastně slouží z cca 2/3 pro dopravu ráno z periférie do centra do práce a odpoledne naopak. To asi každý alespoň pocitově ví.
Teda když se navrhuje posilování spojů MHD je to jako současná medicína: léčí se příznaky ne nemoc.
Chci říct proč lidé nebydlí v centru, tam kde pracují? Důvodů je hodně a jedním z nich je (kupodivu) zatížení centra dopravou. Teda my z toho vychází, abychom z tohoto kruhu mohli vystoupit musíme rušit silnice ve středu města, jezdit na kole. (možná víte automat jak bojoval sBémem a ten sedmilhář stále nesplil sázku ... )