Začínáme...
Moderátor: PKS Ústecký kraj
-
Toto je veřejné fórum. Stanoviska nevyjadřují názor Pirátů, pokud nebyla schválena příslušnými orgány. Stanoviska se publikují na krajském webu.
-
V anketách mohou hlasovat i návštěvníci bez přihlášení. Ankety proto nelze v žádném případě považovat za závazná hlasování.
-
Moderátorem tohoto fóra je krajské předsednictvo.
-
Toto fórum je viditelné pro návštěvníky bez přihlášení. Přihlášeným uživatelům se zobrazuje pouze tehdy, pokud jsou členy krajského sdružení nebo jeho registrovanými příznivci. Fóra místních sdružení se zobrazují pouze jejich členům a jejich registrovaným příznivcům.
-
Mezi registrované příznivce se můžete sami zařadit přidáním do příslušné skupiny v nabídce Nastavit zobrazovaná fóra.
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 153
- Registrován: 22 dub 2009, 09:52
- Profese: vychovatel
- Bydliště: Ústecký kraj
- Dostal poděkování: 3 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Začínáme...
Pro Vás ostatní z Ústecka, kdo máte zájem pracovat pro stranu či se stát členy a myslíte to vážně, je tady výzva: Napište mi, nejraději soukromou zprávu, a to tak, že najedete na můj nick a najdete asi uprostřed Poslat soukromou zprávu. Odpovím všem ještě dnes.
Pro Mgr. Kateřinu Babkovou: Vám jsem nemohl odpovědět, neboť nejste zaregistrovaná na fóru. Přesto mi můžete napsat soukromě.
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 153
- Registrován: 22 dub 2009, 09:52
- Profese: vychovatel
- Bydliště: Ústecký kraj
- Dostal poděkování: 3 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Začínáme...
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 16
- Registrován: 22 čer 2009, 12:43
- Profese: Finanční poradce (OSVČ)
- Dostal poděkování: 2 poděkování
Re: Začínáme...
Především, nějaké širší programové prohlášení, protože "jen" na otázkách internetu se stavět nedá.....
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 1
- Registrován: 25 čer 2009, 18:25
- Profese: úředník katastru nemovitostí
- Bydliště: Kadaň
Re: Začínáme...
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 153
- Registrován: 22 dub 2009, 09:52
- Profese: vychovatel
- Bydliště: Ústecký kraj
- Dostal poděkování: 3 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Začínáme...
politikxxx píše:Já mám stále zájem, nicméně bych potřeboval vědět několik zásadních věcí, které mi zatím schází k tomu, abych mohl do této strany vstoupit......
Především, nějaké širší programové prohlášení, protože "jen" na otázkách internetu se stavět nedá.....
Tady je výstup z UF. Každé téma bude rozpracované popdrobněji, už se tak děje. Když budeš mít zájem, můžeš se podílet.
* zajištění základních občanských práv a svobod v době Internetu,
* moderní, efektivní a maximálně transparentní státní správa,
* rovné šance pro svobodný i proprietární software,
* revize současného modelu skupinové ochrany autorských práv,
* rychlá, efektivní a nezávislá soudní moc,
* podpora posunu k přímé demokracii na státní i komunální úrovni,
* školství učící především schopnosti kriticky hodnotit nabyté informace
* systém spolupráce veřejného a soukromého sektoru ve vědě a výzkumu
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 16
- Registrován: 22 čer 2009, 12:43
- Profese: Finanční poradce (OSVČ)
- Dostal poděkování: 2 poděkování
Re: Začínáme...
Kde jsou témata jako zamědělství, finance, zahraniční politika, zdravotnictví atd. atd.?
Dále by mě zajímalo co přesně znamená tento bod?
* školství učící především schopnosti kriticky hodnotit nabyté informace
- Mikulas.Ferjencik
- Kontrolní komise
- Příspěvky: 14653
- Registrován: 24 dub 2009, 00:25
- Profese: lektor kroužků zábavné logiky
- Bydliště: Choltice, okres Pardubice
- Dal poděkování: 12026 poděkování
- Dostal poděkování: 20479 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Začínáme...
Na UF bylo těchhle 8 bodů svěřeno k rozpracování ustanoveným garantům. Do čtrnácti dnů snad budou nějaké výstupy.
Garant pro oblast veřejných rozpočtů, mikulas.ferjencik@pirati.cz, 737 943 770
Podporuji Rekonstrukci Pirátů www.rekonstrukcepiratu.cz
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 153
- Registrován: 22 dub 2009, 09:52
- Profese: vychovatel
- Bydliště: Ústecký kraj
- Dostal poděkování: 3 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Začínáme...
No k tomu se dá poznamenat... Protože předpokládám, že jsi byl také jako my zasažen českým školstvím a utrpěl jsi nějaké vzdělání, tak zkus třeba porovnat množství informací, které jsi musek vstřebat, našprtat, následně nějak prezentovat buď ústně nebo písemně, abys je téměř vzápětí mohl úspěšně zapomenout.politikxxx píše:Dále by mě zajímalo co přesně znamená tento bod?
* školství učící především schopnosti kriticky hodnotit nabyté informace
A tady se dostáváme ke spojení "kriticky hodnotit". Kolikrát kdy po tobě někdo chtěl, abys polemizoval nad nějakým tématem, třeba se spolužáky, jestli daný poznatek je úplně v pořádku. Učil tě někdo třeba polemizovat s vysloveným názorem? Učil ses někdy, jak vést diskuzi, vznášet argumenty,... Kolik tvých spolužáků umí hovořit na dané téma (ne našrotit se něco slovo od slova)???
A takových věcí je povícero. Naše školství se příliš nezměnilo od doby Marie Terezie, kdy se požadovaly encyklopedické znalosti. Jenže slovo od slova se něco učit, aniž bys tomu rozuměl, asi v dnešní době není to pravé ořechové.
Další věc, která by se měla změnit, jsou hodiny dějepisu. Příliš mnoho je věnováno dávné historii, kdy se sice naučíš vyjmovat jednotlivá období a jaké národy kde žili, ale například moderní dějiny 20. století se učí až v deváté třídě, a ještě velice záleží na vzdělání a politické orientaci kantora, jak je vyloží. Není něco špatně? Jako paní kandidátka za KSČ do voleb v Praze, která chválí Stalina a Gottwalda? Hrozím se toho, co učí děti na své škole!!!!!
Učitel je vázán osnovami, které sice může redukovat o 30%, ale směr výuky držet musí.
Taky je otázka, jestli v dnešní technické době je nutné, aby se brala matika do takové hloubky jako dnes. Místo ní by mohly přidat výuku jazyků. která je na většině základních škol tristní. Kolik dětí se dokáže domluvit jazykem, který se učí 6 let? Šprtá se gramatika, doplňují se cvičebnice bez pochopení smyslu textu.
A mohl bych pokračovat...
Když se za M-T dalo obsáhnout většinu oborů, tak dnes je to nesmysl a přežitek, základní vzdělání by mělo být spíš o všeobecném rozhledu, práci s informacemi, které se na nás valí ze všech stran. Škola by měla rozvíjet, co je v dětech dobrého, co umí a pro co mají vlohy, a ne dávat všem univerzání znalosti a vědomosti, z kterých si příliš nepamatujeme. Specializace je věcí středích a vysokých škol, ale použitelnost získaných poznatků v praxi je mnohdy záležistí několika málo procent.
Také výuka češtiny je zaměřena příliš na to, kdy se který literát narodil, než na třeba přečtení byť jen jedné knihy. Jak potřebnější by bylo učit od mladých let třeba rétoriku? Vždyť většina života se odehrává až na pár jedinců v oblasti slova mluveného, a my spolu nedokážeme komunikavat.
Toliko k základnímu a někdy i bohužel ke střednímu školství, za mých mladších let to platilo i o vysokém. Chceme zavést diskuzi o směřování českého školství. Máme sice reformu, ale většinou jen na papíru...
ale to už patří někam jinam, že
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 153
- Registrován: 22 dub 2009, 09:52
- Profese: vychovatel
- Bydliště: Ústecký kraj
- Dostal poděkování: 3 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Začínáme...
nejlepší by bylo někde na půli cesty, ale zrovna tam nikdo není... Takže jestli víte o nějakém vhodném místě, navrhujte, demokraticky se dohodneme...
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 84
- Registrován: 10 kvě 2009, 14:51
- Profese: student geografie
- Dostal poděkování: 5 poděkování
Re: Začínáme...
Každopádně k tomu studiu - souhlasím jen částečně... Přijde mi smutné, když někdo netuší, kdo je Newton, resp. kdo "objevil gravitaci". Prostě obecně jisté encyklopedické znalosti považuji za naprosto základní a patřící právě k všeobecnému přehledu. S větší podporou jazyků souhlasím, sám za sebe jsem pro zavedenní povinné angličtiny (ať se to komu líbí či ne, tohle je a dlouhou dobu bude jazyk světový číslo jedna), na druhou stranu od matematiky bych neupouštěl. Přijde mi smutné, když dvacetiletý člověk (znám osobně) chodí po hypermarketu se zapnutou kalkulačkou na telefonu apod. (Uvedl bych více příkladů) Tedy nechci po takových lidech počítat integrály, ale zlomky by měl umět snad každý. O základních početních operacích nemluvě. Obecně bych naše školství více specializoval - rozdělil na dobrovolně semináře, podobně jako jsou tzv Povinně-Volitelné kurzy na vysoké škole. Prostě základ, dejme tomu pěti předmětů, by byl stejný, dále by existovalo dejme tomu 10 - 15 předmětů a z nich yb si každý žák/student musel zvolit půlku a to tak, že by humanitárně zaměření jedinci volili předměty z tohoto oboru, technicky zaměření by si brali fyziku, matiku... a v těchto předmětech by byla dále o to hlubší výuka, protože by se jimi zabývali žáci, kteří k nim mají nějaký vztah.
Základní znalosti jako gramatika českého jazyka, cizí jazyk (ideálně ta angličtina), základy matematiky a fyziky (každý by měl vědět praktické znalosti z fyziky, jako třeba užití páky) by samozřejmě byly povinné všem. Ovšem cpát do někoho literaturu a kdy se jaký autor narodil - opět snad jen to nejzákladnější, zbytek zase jako volitelný předmět...