Doprava

Moderátoři: KoKS Praha, Pražští předsedající, PKS Praha, PMS Praha 4

Uživatelský avatar
Jan.Hora
Kontrolní komise
Příspěvky: 3072
Registrován: 19 led 2016, 15:51
Profese: IT analytik / Software developer (MSSQL)
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 4844 poděkování
Dostal poděkování: 6419 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava

Příspěvek od Jan.Hora »

Taky mě s tím štvou.

Jan Hora
KS Praha
PMS Praha 4
zastupitel MČ Praha 4
jan.hora@pirati.cz
Keep calm and practise Iaido

Matej.Sandor
Člen KS Praha
Příspěvky: 597
Registrován: 12 dub 2018, 10:46
Profese: manažer, právník
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 989 poděkování
Dostal poděkování: 1101 poděkování

Re: Doprava

Příspěvek od Matej.Sandor »

Josef.Kadlecek píše: 21 kvě 2018, 12:07
Matej Sandor píše: 19 kvě 2018, 18:26 ...měsíc, den, nebo hodinu. Alias ne každý má několikset tisíc korun na nákup parkovacího stání, ale několik stovek za měsíc formou nájmu by nemusela být taková darda.
OFFTOPICTo by bylo príma si poslat sms-ku a zaplatit si denní povinné ručení. :lol:
Ono to s dopravou úzce souvisí, nechyt jsem se tady viewtopic.php?f=375&t=40590&p=551584&hi ... ek#p551584
posílal jsem SZ Davidovi Witoszovi; o co jde (David teď psal, že "nemá oprávnění") -
prostě nikdo mi dosud nevyvrátil jisté tvrzení o NEEXISTENCI normy (tedy ČSN), která by určovala míru nerovností povrchů vozovek. Dálnice, státovky, běžné silnice, okresky, v obytné zóně, bla,bla. Každý známe "utopené kanály", mnohdy o 10 i víc cm...
Existuje taková norma anebo ne?
Určitě jsou normy, které třeba řeší přípustné zakřivení dálnic, minimální šířku vozovky, dokonce i to s jakou minimální životnosti se musí jednotlivé druhy silnic, či mostů a jiných stavebních prvků projektovat i stavět. Kdysi jsem se na to bavil se skupinou projektantů. Bohužel si už nevzpomínám, čím to bylo regulováno. Nicméně většina stavařů nebo projektantů by to měla znát.
Uživatelský avatar
Jan.Hora
Kontrolní komise
Příspěvky: 3072
Registrován: 19 led 2016, 15:51
Profese: IT analytik / Software developer (MSSQL)
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 4844 poděkování
Dostal poděkování: 6419 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava

Příspěvek od Jan.Hora »

Společná procházka teď někdy bude jako pirátská akce (myslím že to organizujou Piráti z P11). Zařadím to do finálního návrhu programového bodu, myslím že je dobré ukázat i dlouhodobou koncepci a nejen hašení aktuálních problémů

Jan Hora
KS Praha
PMS Praha 4
zastupitel MČ Praha 4
jan.hora@pirati.cz
Keep calm and practise Iaido

michalci
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 129
Registrován: 02 bře 2021, 09:41
Profese: Letecký inženýr
Bydliště: Praha 4
Dal poděkování: 130 poděkování
Dostal poděkování: 65 poděkování

Re: Doprava

Příspěvek od michalci »

Jan.Hora píše: 16 kvě 2018, 14:14

Konečně jsem dokopal k zahájení práce na programovém bodu doprava. Nejprve nadhodím základní témata, která by podle mě měla zaznít (Vašek Kříž mi k tomu dodal dobré podklady, tímto mu děkuji). Budu rád, když se nám tu rozeběhne trochu diskuse, než sepíšu finální podobu, zde je úvodní nástřel. Samozřejmě jestli vám tam něco chybí, tak to taky patří do diskuse.

Velká (=nákladná) témata
1) Metro D
Velké magistrátní téma, kde ale P4 musí jednak být partnerem v diskusi, jednak se musí řádně připravit na změny, které otevření nových stanic přivede. Cílem je ulehčit povrchové dopravě, takže musíme spolupracovat na přípravě kvalitní infrastruktury v jejich okolí (Parkoviště K+R, P+R, rekonstrukce objektů, revitalizace okolí, atd., je toho opravdu hodně) a důkladně se zapojit do přípravy omezení a dočasných dopravních opatření, které přinese výstavba (abychom se o uzavřené ulici nedozvídali z novin jako při zavření pasáže na Budějovické). Ač se jedná o téma, které má městská část nejméně pod přímou kontrolou, musí se do něj zapojit intenzivně a včas.

2) Rozvoj tramvajových tratí v oblasti Prahy 4.
Jedná se sice o magistrátní téma, ale městská část musí být dobrým partnerem při přípravě nových a obnovených tratí a připravit koncepci požadovaného rozvoje. Hledejme způsoby jak odlehčit oblastem, kde autobusová doprava už nestíhá a jak zatraktivnit MHD těm, kdo dnes jezdí po Praze autem (tím myslím rezidenty, kteří se po Praze přesouvají za prací a zábavou a momentálně je pro ně výhodnější auto).

3) Zastřešení spořilovské
Opět magistrátní téma a navíc velmi výbušné. Velmi drahý investiční záměr, kteří neřeší dostatečně problémy, s dopravou na spořilově, přinese nežádoucí externality a bude nesmírně nákladný na provoz a údržbu (dostat pod kontrolu provozní výdaje města je navíc i jedno z magistrátních témat v pirátském programu). Zastřešení by v podstatě nijak zvlášť neřešilo hluk ani exhalace, ale odřízlo by Spořilov ještě víc, než už odříznutý je - my potřebujeme tranzitní dopravu tamodtud dostat pryč, ne ji na oko schovat pod střechu za několik miliard.
Jedná se o komplikované a nebezpečné téma, musíme dobře obhájit své stanovisko a prezentovat kvalitní řešení - nepochybuju, že na nás stávající radnice populisticky zaútočí a obviní nás z toho, že chceme ubližovat spořilovským obyvatelům. Vhodné řešení je dostavba okruhu a navazující úpravy v dopravě na spořilově (a na to budou stačit dvě značky se zákazem vjezdu kamionů, což je nákladově trochu jinde než to zastřešení).

Malá (=méně nákladná) témata
1) Podpora cyklistiky v souladu s koncepcí dopravy
Na posledním setkání týmu Doprava byly prezentovány projekty pražských cyklostezek vedoucích podél tratí, a velkých silničních staveb. Takové cyklostezky by usnadnily přesuny cyklistů napříč Prahou, aniž by došlo k omezení silniční dopravy. Podle mě se jedná o jeden z těch vzácných návrhů, který dává v Praze smysl, ulehčil by přetížené dopravě o lidi ochotné jezdit na kole a pro Prahu 4, kde je několik kancelářských komplexů a nedostatek parkovacích míst pro auta, by představoval přínos.

2) Doprava v klidu aneb parkovací zóny
Bez ohledu na to, jestli se nám zóny líbí nebo ne, je potřeba dokončit jejich rozšíření na celou P4 a spolupracovat s okolními MČ, aby byli co nejméně zasaženi zavedením našich zón. V pirátské magistrátní dopravní skupině existuje výrazně lepší model fungování zón než je ten stávající, ale to je třeba prosadit na magistrátu - nám tedy nezbývá než dokončit projekt zón, protože stávající částečná realizace postihne velmi nepříjemně Michli (tam už teď je problém s parkováním, protože má dobré napojení na zbytek Prahy), Podolí a Spořilov, která se přes den stanou novými skladišti aut dojíždějících z okolí Prahy.
Zároveň je třeba pamatovat na to, že zóny nijak nepomůžou s nočním parkováním, takže P4 musí hledat způsoby, jak navýšit počty parkovacích míst obzvláště na starých sídlištích, které už teď praskají ve švech. Narozdíl od parkovacích zón je vytváření nových parkovacích míst v kompetenci městské části a momentálně v této oblasti neexistuje ucelená koncepce (nebo o ní alespoň nevím). S tím se samozřejmě pojí téma nové výstavby, kdy je nyní běžné stavět poddimenzované parkovací kapacity pro kanceláře i obytné komplexy - MČ i magistrát by měli po investorech požadovat větší kapacity, než požaduje zákon, stávající koeficient nereflektuje realitu na Praze 4 (a ani jinde v Praze).

3) Podpora bikesharingu
Poměrně snadný "win", bikesharingové firmy se v Praze už angažují a přidávají se další. Bylo by žádoucí usnadnit jim rozšíření na P4, abychom dále podpořili bezemisní formy dopravy. Zároveň se jedná o jedno z mála témat, které má městská část plně pod svou kontrolou

Možná trochu pozdě, ale nerozumím, proč by zastřešení Spořilovské bylo výbušné téma? Celé se to přeci dělá, aby se eliminovaly emise hluku do okolí (pochopitelně nikoliv emise CO2 a NOx). Chápu, že v principu se jedná dočasné řešení, ale dostavba okruhu kolem Prahy taky nevypadá příliš růžově...

Uživatelský avatar
Jan.Hora
Kontrolní komise
Příspěvky: 3072
Registrován: 19 led 2016, 15:51
Profese: IT analytik / Software developer (MSSQL)
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 4844 poděkování
Dostal poděkování: 6419 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava

Příspěvek od Jan.Hora »

Tehdy při přípravě programu jsme preferovali variantu dostat dopravu pryč ze spořilova místo velmi, velmi nákladného projektu zastřešení jedné ze tří komunikací, které lokalitu znečišťují (aktuálně tu dočasně bydlím, takže dneska už mám i vlastní zkušenost).

V podstatě pokud bychom zastřešili nebo dostali pod zem všechny tři komunikace, asi by to bylo ideální řešení, ale na to pro změnu město nemá peníze. Dneska, s odstupem času nezbývá než konstatovat, že to zastřešení Spořilovské smysl má, protože odvedení dopravy pryč bude trvat ještě hodně dlouho a i zakrytování jen jedné z hlavních silnic by Spořilovu prospělo.

Tj. teď už jsme spíš u dohledu nad tím, aby se vůbec udělal projekt a aby byl udělený pořádně (tj. včetně filtrace vzduchu a včetně řešení budoucího tramvajového spojení, se kterým studie počítala).

Jan Hora
KS Praha
PMS Praha 4
zastupitel MČ Praha 4
jan.hora@pirati.cz
Keep calm and practise Iaido

michalci
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 129
Registrován: 02 bře 2021, 09:41
Profese: Letecký inženýr
Bydliště: Praha 4
Dal poděkování: 130 poděkování
Dostal poděkování: 65 poděkování

Re: Doprava

Příspěvek od michalci »

Zdravím,
nevím úplně, jestli to sem patří, ale týká se to dopravy na Praze 4. Vysvětlí mi někdo, prosím, co se vlastně děje?
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/ ... 6kDOb1z86w
Díky

prazsky_cyklista
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 1
Registrován: 17 úno 2021, 09:11

Re: Doprava

Příspěvek od prazsky_cyklista »

Zajímavé dělat věci tak, aby výsledek byl opak toho, co se původně chtělo. Buď si to neuvědomujete, ale tohle vám prohraje volby. Respektive Scheinherr (Bělor) který asi dostali za úkol vás zničit.
No škoda no. Začal jsem přemýšlet nad změnou státu. Protože to vypadá, že i pod vaším velením se vše rozkrade. Škoda

Podpora cyklistiky v souladu s koncepcí dopravy
Na posledním setkání týmu Doprava byly prezentovány projekty pražských cyklostezek vedoucích podél tratí, a velkých silničních staveb. Takové cyklostezky by usnadnily přesuny cyklistů napříč Prahou, aniž by došlo k omezení silniční dopravy. Podle mě se jedná o jeden z těch vzácných návrhů, který dává v Praze smysl, ulehčil by přetížené dopravě o lidi ochotné jezdit na kole a pro Prahu 4, kde je několik kancelářských komplexů a nedostatek parkovacích míst pro auta, by představoval přínos.

michalci
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 129
Registrován: 02 bře 2021, 09:41
Profese: Letecký inženýr
Bydliště: Praha 4
Dal poděkování: 130 poděkování
Dostal poděkování: 65 poděkování

Re: Doprava

Příspěvek od michalci »

Jak se postavit k tomuto:
https://www.praha4.cz/Zapojte-se-do-pri ... nBTHFwjelI
Nic se v dostupnosti nezmění!! Znám to od kamarádů, co to podstoupili. Změní se jen obsah peněženky - za nic

Uživatelský avatar
Viktor.Derka
Člen KS Praha
Příspěvky: 1389
Registrován: 04 kvě 2017, 17:49
Profese: Právník
Bydliště: Praha 4
Dal poděkování: 853 poděkování
Dostal poděkování: 2240 poděkování

Re: Doprava

Příspěvek od Viktor.Derka »

michalci píše: 15 říj 2021, 10:22

Jak se postavit k tomuto:
https://www.praha4.cz/Zapojte-se-do-pri ... nBTHFwjelI
Nic se v dostupnosti nezmění!! Znám to od kamarádů, co to podstoupili. Změní se jen obsah peněženky - za nic

No na dosti místech se změní, protože tam nebudou parkovat přespolní, což na různých částech P4 problém je. Ano, zóny nevyrobí další parkovací místa, ale mohou pomoci s lepší distribucí těch existujících.

Viktor Derka
MS Praha 4
Doktorand na Universität Bayreuth
Doktorand na katedře ústavního práva Právnické fakulty UK
Profil na lide.pirati.cz
Vrchní ministerský rada na Ministerstvu spravedlnosti

michalci
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 129
Registrován: 02 bře 2021, 09:41
Profese: Letecký inženýr
Bydliště: Praha 4
Dal poděkování: 130 poděkování
Dostal poděkování: 65 poděkování

Re: Doprava

Příspěvek od michalci »

Viktor.Derka píše: 17 říj 2021, 14:48
michalci píše: 15 říj 2021, 10:22

Jak se postavit k tomuto:
https://www.praha4.cz/Zapojte-se-do-pri ... nBTHFwjelI
Nic se v dostupnosti nezmění!! Znám to od kamarádů, co to podstoupili. Změní se jen obsah peněženky - za nic

No na dosti místech se změní, protože tam nebudou parkovat přespolní, což na různých částech P4 problém je. Ano, zóny nevyrobí další parkovací místa, ale mohou pomoci s lepší distribucí těch existujících.

Díky za odpověď! To je sice pravda, že u větších parkovacích ploch to takto může fungovat. Problém bych viděl v tom, že v místech, kde nelze najít volné místo, protože tam parkují "nepřespolní" sousedé (vím to, protože se s nimi o tom bavím a bydlím tam!!), kteří mají max jedno auto, se parkovací dostupnost pro rezidenty nezlepší (vyzkoušejte si někdy zaparkovat v sídlišti, kde je 5 domů s 13 patry a každý "nepřespolní"(!) obyvatel by rád zaparkoval v jedné ulici a sám uvidíte, jaká je situace). Bude to opět nástroj magistrátu, jak z "nepřespolních" lidí dostat peníze....

Odpovědět

Zpět na „Praha 4“