Východiska:
Teď se nacházíš ve vlákně: Diskuze: B) způsob pořádání výběrových řízení Můžeš také přidat svůj názor / pohled v dalším vlákně: Diskuze A) způsob výběru vedoucích odborů
Piráti jako strana rostou, a to velmi překotně. Procesy a systémy, které fungovaly pro desítky nebo nízké stovky komunikujících lidí, nefungují už teď pro vyšší stovky aktivních Pirátů a příznivců. A bude hůř. Nebo vlastně líp , protože je samozřejmě dobře, že je nás stále víc!
V menším počtu lidí, kdy se víceméně všichni mezi sebou znali, šlo fungovat na principu hejna a většina věcí, včetně například poskytování administrativní a organizační podpory, šla dělat dobrovolnicky a velmi part-time.
Teď ale velmi rychle rosteme a mnozí jsou zde noví. Stará garda má plné ruce práce v Parlamentu, nemají čas na ostatní a ani jim se nedostává dostatečné podpory. Je nás hodně, ale málo je nás opravdu zkušených. Proto je potřeba se o trochu víc zkoordinovat. Nebo se nebudeme bát říct rovnou “zorganizovat”? Říkejme tomu třeba “lépe organizované hejno” ...
Na projektu “upgradu” (rozuměj: “transformace směrem nahoru”) nám jde primárně o zlepšení fungování podpůrné, administrativní části strany. Tedy hlavně odborů, které budou musí poskytovat stále lepší a masivnější podporu jak poslancům, regionálním sdružením a členům, tak také grass-roots, spontánním aktivitám zespoda a volebním týmům pro letošní (a budoucí) volby.
Sekundárně nám jde o zapojení většího počtu lidí z regionů a hledáme také způsob, jak mezi Piráty přivést více žen.
Všechno to děláme proto, aby Piráti lépe fungovali a dosáhli svých společných cílů. Tedy kýžených změn v české politice.
Nyní přinášíme první hmatatelné kroky z uprgadu, které je potřeba udělat a ty se na nich můžeš podílet.
Zapoj se do dvou diskuzí. Napiš nám zde svoje vzkazy a nápady. Těšíme se na diskuzi.
Za tým upgradu Michal Novák, Olga Richterová a Jaroslava Vatay
Prosíme nezapomeň se vyjádřit v obou vláknech:
Teď se nacházíš ve vlákně: Diskuze: B) způsob pořádání výběrových řízení Můžeš také přidat svůj názor / pohled v dalším vlákně: Diskuze A) způsob výběru vedoucích odborů
Piráti jako strana rostou, a to velmi překotně. Procesy a systémy, které fungovaly pro desítky nebo nízké stovky komunikujících lidí, nefungují už teď pro vyšší stovky aktivních Pirátů a příznivců. A bude hůř. Nebo vlastně líp , protože je samozřejmě dobře, že je nás stále víc!
V menším počtu lidí, kdy se víceméně všichni mezi sebou znali, šlo fungovat na principu hejna a většina věcí, včetně například poskytování administrativní a organizační podpory, šla dělat dobrovolnicky a velmi part-time.
Teď ale velmi rychle rosteme a mnozí jsou zde noví. Stará garda má plné ruce práce v Parlamentu, nemají čas na ostatní a ani jim se nedostává dostatečné podpory. Je nás hodně, ale málo je nás opravdu zkušených. Proto je potřeba se o trochu víc zkoordinovat. Nebo se nebudeme bát říct rovnou “zorganizovat”? Říkejme tomu třeba “lépe organizované hejno” ...
Na projektu “upgradu” (rozuměj: “transformace směrem nahoru”) nám jde primárně o zlepšení fungování podpůrné, administrativní části strany. Tedy hlavně odborů, které budou musí poskytovat stále lepší a masivnější podporu jak poslancům, regionálním sdružením a členům, tak také grass-roots, spontánním aktivitám zespoda a volebním týmům pro letošní (a budoucí) volby.
Sekundárně nám jde o zapojení většího počtu lidí z regionů a hledáme také způsob, jak mezi Piráty přivést více žen.
Všechno to děláme proto, aby Piráti lépe fungovali a dosáhli svých společných cílů. Tedy kýžených změn v české politice.
Nyní přinášíme první hmatatelné kroky z uprgadu, které je potřeba udělat a ty se na nich můžeš podílet.
Zapoj se do dvou diskuzí. Napiš nám zde svoje vzkazy a nápady. Těšíme se na diskuzi.
Za tým upgradu Michal Novák, Olga Richterová a Jaroslava Vatay
Prosíme nezapomeň se vyjádřit v obou vláknech:
- způsob výběru vedoucích odborů
- způsob pořádání výběrových řízení - v tomto vláknu se nacházíš
Diskuze: B) způsob pořádání výběrových řízení
Východisko:
- Ze zkušenosti s výběrem poslaneckých asistentů a ze zkušenosti z volební kampaně vyvstala otázka jestli je vždy nejlepší dělat dlouhá výběrová řízení.
- Potřebujeme flexibilnější pravidla pro případy, kdy musíme rychle najmou pracovníka, když hrozí nebezpečí z prodlení, jde-li o krátkodobou pozici/projekt nebo o relativně jednoduchou pozici.
- Zároveň potřebujeme návod jak postupovat, abychom si uchovali transparentnost (ta může někdy nahradit nutnost výběrového řízení).
Diskuze: Hledáme tzv. zrychlený režim -- > např. ohlásí se záměr jmenovat tuto pozici a do týdne, když nebude námitka, tak se může přistoupit k podepsání smlouvy. To se může týkat například i najímání lidí na krátkodobé projekty nepřesahující 3 měsíce. Další možností je vyhlášení výběrového řízení v tzv. zkráceném režimu, které např. bude trvat jen jeden týden.
Hlavní myšlenkou je, aby si vedoucí projektů mohli vyargumentovat a obhájit před ostatními potřebu pozice a také důvody rychlosti výběru konkrétního člověka.
Hlavní myšlenkou je, aby si vedoucí projektů mohli vyargumentovat a obhájit před ostatními potřebu pozice a také důvody rychlosti výběru konkrétního člověka.
Prosíme diskutujte do 16. 4., 12:00 hodin, abychom mohli na další setkání (20. 4.) zhodnotit výsledky a vytvořit závěry z diskuze. Děkujeme.
- pozn.: centrum výběrového řízení, chápejte v rámci významu "assessment centrum"
- nejedná se o členský podnět. Tato diskuze je nápomocná jako podklad k rozhodnutí pro upgrade tým pro návrhy řešení.