Statut Krajské expertní komise KS Vysočina
§ 1 Úvodní ustanovení
(1) Krajské fórum KS Vysočina zřizuje Krajskou expertní komisi KS Vysočina (dále Krajská expertní komise, komise či KEK).
(2) Tento předpis upravuje organizaci, úkoly a fungování KEK a krajských expertních týmů KS Vysočina (dále též KET).
(3) Tento předpis vydává krajské fórum KS Vysočina na základě oprávnění dle čl. 6 odst. 2 ve spojení s čl. 7 odst. 4 Stanov.
§ 2 Krajské expertní týmy
(1) KET jsou otevřené týmy členů a příznivců, které se zabývají odbornou a politickou diskusí ve vymezené programové oblasti (viz příloha).
(2) Úlohou KET je zejména formulování odborných stanovisek a projednávání odborných a politických otázek v souvislosti s realizací krajské politiky Pirátů a přípravou programových dokumentů na úrovni kraje Vysočina. Mohou napomáhat také k tvorbě stanovisek na komunální a celostátní úrovni.
(3) KET propojují zájemce o danou oblast napříč krajem i směrem ke komunální a celostátní úrovni v rámci Pirátů. Svou činnost koordinují s dalšími odbornými týmy, zejména KET dalších krajů a celostátními rezortními týmy.
(4) Na činnosti KET se podílejí příslušní pirátští radní, zastupitelé a zástupci ve výborech a komisích.
(5) KET nevylučují ze své činnosti bezdůvodně žádné zájemce z řad členů a registrovaných příznivců. Při jednání respektují Zásady týmové spolupráce, pokud si neschválí vlastní jednací řád.
(6) KET svoje stanoviska vyjadřují prostřednictvím odborných garantů či jejich zástupců. Ti jsou odpovědní také za organizaci činnosti a jednání KET.
(7) Každý, kdo se přihlásí k členství v KET, souhlasí s uvedením svého jména v souvislosti s členstvím v KET a se sdílením e-mailového kontaktu v souvislosti s činností KET a KEK.
§ 3 Postavení a organizace Krajské expertní komise
(1) Komise je orgánem, jehož účelem je poskytovat podporu činnosti KET.
(2) Komise je nadřízeným týmem KET, avšak nikoliv týmem úkolujícím. Vůči KET působí pouze na základě a v mezích tohoto předpisu.
(3) Nadřízeným orgánem komise je předsednictvo KS Vysočina (dále též PKS). PKS může komisi úkolovat v mezích oprávnění PKS a komise.
(4) Komise je tvořena třemi až sedmi členy, které PKS jmenuje z řad členů a registrovaných příznivců KS Vysočina na nejvýše na dva roky. PKS při výběru členů komise pokud možno dbá na zastoupení aktivních členů KET, krajského zastupitelstva i registrovaných příznivců.
(5) Členové komise mezi sebou zvolí předsedu a místopředsedu oprávněné jednat jejím jménem.
(6) Pro účely rozhodování uvnitř komise se hlas registrovaných příznivců považuje za rovnocenný hlasu členů, pokud tomu nebrání nadřízený předpis.
§ 4 Základní úkoly Krajské expertní komise
(1) Organizačně zastřešuje krajské expertní týmy (dále KET). Napomáhá běžné činnosti KET, zejména pravidelnosti jednání. Zabezpečuje vzájemnou komunikaci a koordinaci KET.
(2) Zajišťuje zprostředkování komunikace Pirátů a příznivců vůči příslušným KET ve věci odborných programových nebo politických otázek, které odpovídají jejich působnosti.
(3) Zajišťuje zprostředkování komunikace KET vůči pirátským poslancům, pirátským zastupitelům a pirátským zástupcům ve výborech zastupitelstva a v komisích rady kraje Vysočina, pokud jde o prosazování částí programu v oblasti působnosti dotyčného KET.
(4) Zajišťuje kooperaci KET při řešení odborných otázek politiky nebo programu, které přesahují působnost jednotlivého KET.
(5) Odpovídá za efektivní využití přidělené části rozpočtu k plnění svěřených úkolů.
(6) Dozírá, aby stanoviska a činnost KET nebyla v rozporu s platnými programovými dokumenty, nebo s předpisy.
(7) Dozírá, aby KET jednaly pokud možno transparentně a inkluzivně.
(8) Vede aktuální seznam členů jednotlivých KET.
§ 5 Oprávnění Krajské expertní komise
(1) Shromažďuje a předkládá krajskému fóru KS Vysočina (dále též KF) na příslušných jednáních návrhy KET na úpravy krajského programu.
(2) Může předsednictvu KS Vysočina předkládat návrhy na usnesení, nebo na svolání jednání KF, v souvislosti se svojí činností nebo činností KET. PKS je povinno tyto návrhy projednat.
(3) Je oprávněna hospodařit s přidělenou částí rozpočtu KS (svěřenými položkami), určit své hospodáře, zpracovat svůj pracovní rozpočet a předkládat PKS či KF ke schválení záměry, které nemůže schválit hospodář KEK (viz Pravidla hospodaření).
(4) Je oprávněna předložit PKS návrh na úpravu přiloženého seznamu KET. PKS takovému návrhu vyhoví a úpravu provede, pokud nemá závažné důvody návrhu nevyhovět.
(5) Jmenuje garanty KET a případně jejich zástupce, a to nejvýše na dva roky. Pokud má KET více než tři členy a registrované příznivce z KS Vysočina, jmenuje KEK garanta na základě jejich volby, leda by se volba opakovaně nezdařila.
§ 6 Závěrečná ustanovení
Tento předpis nabývá účinnosti den následující po jeho schválení.
§ 1 Úvodní ustanovení
(1) Krajské fórum KS Vysočina zřizuje Krajskou expertní komisi KS Vysočina (dále Krajská expertní komise, komise či KEK).
(2) Tento předpis upravuje organizaci, úkoly a fungování KEK a krajských expertních týmů KS Vysočina (dále též KET).
(3) Tento předpis vydává krajské fórum KS Vysočina na základě oprávnění dle čl. 6 odst. 2 ve spojení s čl. 7 odst. 4 Stanov.
§ 2 Krajské expertní týmy
(1) KET jsou otevřené týmy členů a příznivců, které se zabývají odbornou a politickou diskusí ve vymezené programové oblasti (viz příloha).
(2) Úlohou KET je zejména formulování odborných stanovisek a projednávání odborných a politických otázek v souvislosti s realizací krajské politiky Pirátů a přípravou programových dokumentů na úrovni kraje Vysočina. Mohou napomáhat také k tvorbě stanovisek na komunální a celostátní úrovni.
(3) KET propojují zájemce o danou oblast napříč krajem i směrem ke komunální a celostátní úrovni v rámci Pirátů. Svou činnost koordinují s dalšími odbornými týmy, zejména KET dalších krajů a celostátními rezortními týmy.
(4) Na činnosti KET se podílejí příslušní pirátští radní, zastupitelé a zástupci ve výborech a komisích.
(5) KET nevylučují ze své činnosti bezdůvodně žádné zájemce z řad členů a registrovaných příznivců. Při jednání respektují Zásady týmové spolupráce, pokud si neschválí vlastní jednací řád.
(6) KET svoje stanoviska vyjadřují prostřednictvím odborných garantů či jejich zástupců. Ti jsou odpovědní také za organizaci činnosti a jednání KET.
(7) Každý, kdo se přihlásí k členství v KET, souhlasí s uvedením svého jména v souvislosti s členstvím v KET a se sdílením e-mailového kontaktu v souvislosti s činností KET a KEK.
§ 3 Postavení a organizace Krajské expertní komise
(1) Komise je orgánem, jehož účelem je poskytovat podporu činnosti KET.
(2) Komise je nadřízeným týmem KET, avšak nikoliv týmem úkolujícím. Vůči KET působí pouze na základě a v mezích tohoto předpisu.
(3) Nadřízeným orgánem komise je předsednictvo KS Vysočina (dále též PKS). PKS může komisi úkolovat v mezích oprávnění PKS a komise.
(4) Komise je tvořena třemi až sedmi členy, které PKS jmenuje z řad členů a registrovaných příznivců KS Vysočina na nejvýše na dva roky. PKS při výběru členů komise pokud možno dbá na zastoupení aktivních členů KET, krajského zastupitelstva i registrovaných příznivců.
(5) Členové komise mezi sebou zvolí předsedu a místopředsedu oprávněné jednat jejím jménem.
(6) Pro účely rozhodování uvnitř komise se hlas registrovaných příznivců považuje za rovnocenný hlasu členů, pokud tomu nebrání nadřízený předpis.
§ 4 Základní úkoly Krajské expertní komise
(1) Organizačně zastřešuje krajské expertní týmy (dále KET). Napomáhá běžné činnosti KET, zejména pravidelnosti jednání. Zabezpečuje vzájemnou komunikaci a koordinaci KET.
(2) Zajišťuje zprostředkování komunikace Pirátů a příznivců vůči příslušným KET ve věci odborných programových nebo politických otázek, které odpovídají jejich působnosti.
(3) Zajišťuje zprostředkování komunikace KET vůči pirátským poslancům, pirátským zastupitelům a pirátským zástupcům ve výborech zastupitelstva a v komisích rady kraje Vysočina, pokud jde o prosazování částí programu v oblasti působnosti dotyčného KET.
(4) Zajišťuje kooperaci KET při řešení odborných otázek politiky nebo programu, které přesahují působnost jednotlivého KET.
(5) Odpovídá za efektivní využití přidělené části rozpočtu k plnění svěřených úkolů.
(6) Dozírá, aby stanoviska a činnost KET nebyla v rozporu s platnými programovými dokumenty, nebo s předpisy.
(7) Dozírá, aby KET jednaly pokud možno transparentně a inkluzivně.
(8) Vede aktuální seznam členů jednotlivých KET.
§ 5 Oprávnění Krajské expertní komise
(1) Shromažďuje a předkládá krajskému fóru KS Vysočina (dále též KF) na příslušných jednáních návrhy KET na úpravy krajského programu.
(2) Může předsednictvu KS Vysočina předkládat návrhy na usnesení, nebo na svolání jednání KF, v souvislosti se svojí činností nebo činností KET. PKS je povinno tyto návrhy projednat.
(3) Je oprávněna hospodařit s přidělenou částí rozpočtu KS (svěřenými položkami), určit své hospodáře, zpracovat svůj pracovní rozpočet a předkládat PKS či KF ke schválení záměry, které nemůže schválit hospodář KEK (viz Pravidla hospodaření).
(4) Je oprávněna předložit PKS návrh na úpravu přiloženého seznamu KET. PKS takovému návrhu vyhoví a úpravu provede, pokud nemá závažné důvody návrhu nevyhovět.
(5) Jmenuje garanty KET a případně jejich zástupce, a to nejvýše na dva roky. Pokud má KET více než tři členy a registrované příznivce z KS Vysočina, jmenuje KEK garanta na základě jejich volby, leda by se volba opakovaně nezdařila.
§ 6 Závěrečná ustanovení
Tento předpis nabývá účinnosti den následující po jeho schválení.
Seznam krajských expertních týmů KS Vysočina (KET) dle oblasti jejich působnosti
Seznam krajských expertních týmů (KET) dle oblasti jejich působnosti
Tento seznam je oprávněno usnesením upravit předsednictvo KS Vysočina.
• Bezpečnost a JE Dukovany
• Doprava
• Finance a majetek
• Otevřený úřad, IT a smart region
• Kultura a cestovní ruch
• Regionální rozvoj a MA21
• Sociální politika
• Školství, vzdělávání a sport
• Zdravotnictví
• Životní prostředí, zemědělství a lesnictví
EDIT: Doplněn nadpis přílohy.