Budoucnost dopravy ZlK

Moderátoři: PKS Zlínský kraj, KoKS Zlínský kraj

Pravidla fóra
  • Toto je veřejné fórum. Stanoviska nevyjadřují názor Pirátů, pokud nebyla schválena příslušnými orgány. Stanoviska se publikují na krajském webu.

  • V anketách mohou hlasovat i návštěvníci bez přihlášení. Ankety proto nelze v žádném případě považovat za závazná hlasování.

  • Moderátorem tohoto fóra je krajské předsednictvo.

  • Toto fórum je viditelné pro návštěvníky bez přihlášení. Kdokoliv do něj může psát nebo hlasovat v anketách.

  • Registrovaní uživatelé (včetně členů a RegP) si mohou fórum zneviditelnit, viz návod.

Uživatelský avatar
Rudolf.Daniel
Člen KS Zlínský kraj
Příspěvky: 43
Registrován: 08 čer 2019, 11:35
Profese: Stavební inženýr
Bydliště: Kvítková 6965, Zlín
Dal poděkování: 55 poděkování
Dostal poděkování: 50 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Budoucnost dopravy ZlK

Příspěvek od Rudolf.Daniel »

Celostátní oficiálně schválený program pro krajské volby se mi zdá dost nekonkrétní, pár bodu z níže zmíněných by se myslím daly zakomponovat do dopravy i v dalších krajích,jsou to taková ty obecné pirátské silné stránky (např. IT)

1.HUBy: Zahájit budování nabíjecích Hubů pro elektromobilitu - míst kde lze rychle nabít větší počet aut, nabízí se např. odpočívka D55 Kurovice, krajské město a nová trasa D49. Škodovka plánuje za 5let prodávat 25% své produkce jako elektromobily a infrastrukturu potom za rok nepostavíme
2.SHARING- rozběhnout sharingovou platformu pro půjčování elektroskútrů, propustnost silnic je vyšší pokud místo aut obsazených 1 motoristou bude více jednostopých vozidel
3.C-ITS- kooperativní telematický systém bude od příštího roku součástí výbavy aut, chtít po ŘSD, aby dálnice ZlK byly zařazeny do testovacího provozu, který jako předstupeň autonomní dopravy upozorní na nehodu, nebo jiné nestandardní chování. Projekt C-roads má velkou podporu EU, bylo by dobré na to čerpat
4.BIM- My jako nejprogresivnější strana z pohledu IT bychom měli vyžadovat po Ředitelství silnic zlínského kraje aktivní využívání BIM (Building information modeling) na všech stavbách. Jde o zefektivnění a propojení solitérních již existujících systémů, harmonogramů, CAD výkresů ve 3D. Usnadní to nejen přípravu, ale i následnou správu dopravních staveb.
5. Proč klesl meziročně o 27% rozpočet ŘSZK, viz příloha. V době historicky největšího růstu
Přílohy
Opera Snímek_2019-10-19_225217_www.rszk.cz.png
Opera Snímek_2019-10-19_223735_www.rsd.cz.png
Rudolf Daniel
www.rudolfdaniel.cz
Vaclav.Vcelica
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 187
Registrován: 30 čer 2014, 11:11
Profese: stavební projektant
Bydliště: Malý Skalník 1632, 75501 Vsetín
Dal poděkování: 103 poděkování
Dostal poděkování: 306 poděkování

Re: Budoucnost dopravy ZlK

Příspěvek od Vaclav.Vcelica »

rudolf.daniel píše: 19 říj 2019, 23:03 ...
To, co vyjmenováváš, jsou povětšinou celostátní témata. Chtělo by to něco více krajského.
ad1) Dálnice a jedničky jsou pod správou ŘSD včetně těch odpočívek.
ad2) Největší přínos může mít kraj v rámci budování IDS a jako zasavatel a plátce veřejné služby - hromadné dopravy. Sdílení skůtrů je trochu nad možnosti kraje. Pokud to podpoříme, vezmeme peníze někde jinde. Navíc se jedná o sezónní "zábavu." Osobně bych preferoval to, co přinese největší přínos, tedy podporu hromadné dopravy a jejího lepšího plánování. Sharing lze řešit místně, pokud nefunguje nebo by byla drahá MHD, na krajskou úroveň to (dle mého soudu) nepatří. Brzy tuto agendu beztak převezmou start-upy.
ad3) opět celostátní...
ad4) opět celostátní... ale pro krajem spravované komunikace lze BIM také vyžadovat. Otázka je, zda je to nutné. On samotný BIM vše nezachrání. Raději požadovat to, co se v rámci BIM moc nedělá a to je správa komunikací BIM SW po výstavbě (náklady stavby vs. náklady na údržbu stavby, záruky, hodnocení kvality komunikací po pěti letech od výstavby, reklamace, vícenáklady při stavbě a v pozáruční době) = > ten, kdo levně a dobře projektoval/stavěl, bude upřednostněn v následných výběrových řízeních plusovými body (funguje to v Polsku).
ad5) Tuším, že pokles je dán tím, že bylo třeba vyčerpat prostředky z dotačního období ROP a aktuálně ty další prostředky v ROP budou nižší, takže i částky na dofinancování budou nižší.
Otázkou je, co vše dávat do programu, aby tomu také lidé rozuměly, pokud si ten program už přečtou. Což tedy většinou dělají hlavně lidé, které danné odvětví zajímá více, případně novináři, kteří si vyberou jen největší blbost a pak ji přifouknou nebo uškvaří lídra.
Uživatelský avatar
Marek.Houser
Předseda/předsedkyně místního sdružení
Příspěvky: 641
Registrován: 24 srp 2015, 14:35
Profese: marketingový specialista, sportovec, DJ
Dal poděkování: 596 poděkování
Dostal poděkování: 948 poděkování

Re: Budoucnost dopravy ZlK

Příspěvek od Marek.Houser »

Pánové, v prvé řadě vás oba velmi chválím za iniciativu. Jste skvělým příkladem pro ostatní odborníky v ostatních resortních týmech a KETech. A tím se dostávám k poznámce - mohli byste tuto diskuzi pro přehlednost přesunout do doravního KET v ZLK?

Marek "MARRA" Houser | ZLK | UB
Facebook | Instagram | X | LinkedIn | Bluesky | marek.houser@pirati.cz

Vaclav.Vcelica
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 187
Registrován: 30 čer 2014, 11:11
Profese: stavební projektant
Bydliště: Malý Skalník 1632, 75501 Vsetín
Dal poděkování: 103 poděkování
Dostal poděkování: 306 poděkování

Re: Budoucnost dopravy ZlK

Příspěvek od Vaclav.Vcelica »

Marek.Houser píše: 21 říj 2019, 22:44 ... mohli byste tuto diskuzi pro přehlednost přesunout do doravního KET v ZLK?
Mohl by to udělat moderátor, že ano? A přesunutím myslíš vytvoření nových podsekcí v rámci fóra, nebo na FB skupinu (to snad ne), na Zulip asi lépe (není udělaná struktura, chtělo by to umravnit ty názvy - dělení alespoň jako fórum?)
Z reportu září 2019 nevyplývá, kde se KET on-line schází ke komunikaci.
Navrhuji přejmenovat tohle vlákno na KET ZlK 2020 Doprava a bude to cajk. Co myslíš, Máro?
Uživatelský avatar
Petr.Tkadlec
Člen KS Zlínský kraj
Příspěvky: 4747
Registrován: 30 říj 2013, 07:37
Profese: rozpočtář/přípravář/stavbyvedoucí
Bydliště: Štípa
Dal poděkování: 4370 poděkování
Dostal poděkování: 3706 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost dopravy ZlK

Příspěvek od Petr.Tkadlec »

Ale ono to tam už máte. Nevím proč to Rudolf doubleoval ještě tady.
viewforum.php?f=1337

Takže já bych to zde zamkl a pokračoval bych tam.
Petr Tkadlec - 724 879 117
jestli něco chcete, tak víte, kde mě naleznete
Uživatelský avatar
Marek.Houser
Předseda/předsedkyně místního sdružení
Příspěvky: 641
Registrován: 24 srp 2015, 14:35
Profese: marketingový specialista, sportovec, DJ
Dal poděkování: 596 poděkování
Dostal poděkování: 948 poděkování

Re: Budoucnost dopravy ZlK

Příspěvek od Marek.Houser »

Vaclav.Vcelica píše: 22 říj 2019, 21:22
Marek.Houser píše: 21 říj 2019, 22:44 ... mohli byste tuto diskuzi pro přehlednost přesunout do doravního KET v ZLK?
Mohl by to udělat moderátor, že ano? A přesunutím myslíš vytvoření nových podsekcí v rámci fóra, nebo na FB skupinu (to snad ne), na Zulip asi lépe (není udělaná struktura, chtělo by to umravnit ty názvy - dělení alespoň jako fórum?)
Z reportu září 2019 nevyplývá, kde se KET on-line schází ke komunikaci.
Navrhuji přejmenovat tohle vlákno na KET ZlK 2020 Doprava a bude to cajk. Co myslíš, Máro?
Nechtěl jsem vás peskovat, ale toto (KET témata) tu skutečně už své místo má. Pozvánky a vysvětlivky ke KET šly v minulých měsících od KoKS několikrát. Jednotlivcům i předsednictvům MS. Jestli se to k tobě nedostalo, pravděpodobně jsi tyto instrukce ignoroval a navíc tě o tom neinformoval ani nikdo z MS.

Teď už je nicméně jasno a věřím, že to bude šlapat. Díky :) Online komunikace KETu by byla ideální na fóru, pro urychlení případně na Zulipu.

Jestli zde jde o duplicitu, souhlasím s uzamknutím a pokračování na správném místě.

Marek "MARRA" Houser | ZLK | UB
Facebook | Instagram | X | LinkedIn | Bluesky | marek.houser@pirati.cz

Odpovědět

Zpět na „Zlínský kraj“