Navržené přejmenování Pražské integrované dopravy

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci, asistenti PKS Praha

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Navržené přejmenování Pražské integrované dopravy

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Vážení Piráti,

Praha navrhla přejmenování Pražské integrované dopravy, podle mých informací však bez dostatečné znalosti dané problematiky, bez konzultace s odborníky, kteří se věnují marketingu veřejné dopravy nebo s lidmi, kteří na marketingu PID dlouhodobě usilovně pracují. Mohu vás ujistit, že je to práce, kterou dělají v několika lidech, s velkým nasazením a nezřídka ve volném čase, i proto je PID jedním z nejlépe fungujících integrovaných systémů u nás, a to i co se týče povědomí u veřejnosti. Změna názvu a zkratky může toto mnohaleté úsilí zhatit.

Přikládám odkaz na nejnovější článek k této problematice: https://www.lidovky.cz/domov/vedeni-pra ... _domov_ceh

Neříkám, že ke změně nemá dojít za žádnou cenu. Ale není to tak banální věc, jak si možná někteří myslí. Pokud k ní má dojít, měla by podle mého názoru být připravena kvalifikovaně, a důkladně projednána.

Věřím, že jsem se vyplašil zbytečně a že celému tématu bude věnováno tolik úsilí, kolik si zaslouží.

Pro úplnost dodávám text, který napsal Filip Drápal, vedoucí odboru marketingu ROPIDu:
Filip Drápal píše: Systém PID (Pražská integrovaná doprava) funguje víc než 25 let. Od svého vzniku v roce 1993 se postupně rozrostl na celé území Prahy a větší část Středočeského kraje, jehož je Praha přirozeným centrem, byť se jedná o dva samostatné správní celky. I po zapojení celého Středočeského kraje bude převážná část cest realizována v souvislosti s Prahou. Za dobu existence změnil systém PID jednou své logo (v roce 2008). Nyní, bez širší diskuze, hrozí změna názvu, která popře geografickou příslušnost k danému území jen kvůli domnělému uspokojení Středočeského kraje s vidinou lepší spolupráce mezi oběma kraji. Bohužel i přes předchozí upozornění nejsou reflektována všechna reputační i funkční rizika spojená se změnou názvu, a to i včetně nabídky ponechání zažité zkratky PID a úpravy názvu systému například na „Integrovaná doprava Prahy a středních Čech“. Bez širší debaty a hlubší analýzy je tak narychlo rozhodováno o něčem, co může zásadním způsobem, dlouhodobě a nevratně poškodit dobrou pověst a další rozvoj integrovaného dopravního systému.

Nebráníme se modernizaci loga PID, vizuální identity celého systému, jakožto i dílčí změně pojmenování systému, která bude více reflektovat rozšiřující se působnost na celé území Středočeského kraje. Jsme však přesvědčeni, že označení Prahy jako přirozeného centra celého systému, nemůže být z jeho názvu zcela vyjmuto a že před takto zásadní změnou musí proběhnout širší debata včetně zvážení všech rizik se změnou spojených. Existují příklady vyspělých integrovaných systémů, které jsou pojmenovány podle jádrového města, ale zároveň pokrývají celý okolní region, spravovaný samostatně (HVV – Hamburská integrovaná doprava, MVV – Mnichovská integrovaná doprava). I v ČR lze najít příklad zachování původní zkratky při současné změně názvu kvůli rozšíření systému do celého kraje (ODIS – Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje).

Základní rizika a problémy spojené se změnou názvu včetně změny zkratky PID:
- základní komunikační kanály (web, sociální sítě) jsou nastaveny na zkratku PID a zejména u webové domény je již téměř nemožné získat pro novou zkratku odpovídající doménu
- riziko nemožnosti registrace nové značky u úřadu průmyslového vlastnictví z důvodu duplicity s jinými podobnými / totožnými značkami
- nově zvažované varianty názvu neříkají nic o tom, kde se tento systém nachází, případně ani co je to za systém (dopravní)
- rychlá změna bez širší podpory nepovede k rychlé implementaci a podpoře nové značky všemi zainteresovanými stranami, zejména v kontextu existence silné značky DPP, která zůstává zachována a která je svým způsobem konkurenční zejména v Praze
- kompletní a narychlo realizovaná změna názvu bez jasného odůvodnění povede ke snížení důvěry lidí v systém, možná i k její ztrátě
- s další novou politickou reprezentací může dojít k takto radikální změně znovu
- lidé obecně nemají rádi změny, budou se ptát, proč je to celé nutné
- implementace změny zabere značné množství času a energie, která by se dala využít na řešení aktuálních skutečných problémů a důležitějších úkolů / projektů

Na základě výše uvedeného apelujeme na vedení Hl. m. Prahy, aby se bez hlubší analýzy a širší diskuze nevzdávalo značky PID a označení Prahy v názvu systému, jehož je a bude Praha přirozeným centrem. Tímto také vyjadřujeme vážnou obavu nad znehodnocením snahy o vybudování silného a stabilního integrovaného dopravního systému a poškozením dobrého jména veřejné dopravy v Praze a Středočeském kraji. Zároveň opakujeme, že se nebráníme vizuální modernizaci celého systému včetně jeho loga, ale domníváme se, že takovou změnu, která by měla reprezentovat veřejnou dopravu na minimálně dalších 25 let, nelze provést zbrkle a bez širší shody. Navíc v přímém souběhu s realizací komplexního projektu Jednotný informační systém hl. m. Prahy.
Prosím o názory, zejména pražských a středočeských Pirátů, na toto téma.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvky (celkem 8):
Michal.Lupecka, Jiri.Snizek, Jan.Hrebicek, Michal.Zachar, Bell, Jan.Licka, Michael.Polak, Zbynek.Janoska

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Jiri.Snizek
Krajský zastupitel
Příspěvky: 2822
Registrován: 19 lis 2017, 10:01
Profese: školitel software pro veřejnou správu
Bydliště: Kolín
Dal poděkování: 7349 poděkování
Dostal poděkování: 3543 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Navržené přejmenování Pražské integrované dopravy

Příspěvek od Jiri.Snizek »

Nechal bych PID. Všichni jsou na to zvyklí a ví, o čem je řeč.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jiri.Snizek za příspěvky (celkem 6):
Ondrej.Kalis, Ondrej.Profant, Michael.Polak, Bell, Jan.Licka, Michal.Zachar

721 356 719, jiri.snizek@pirati.cz, středočeský radní pro regionální rozvoj a územní plánování, náměstek hejtmanky Středočeského kraje https://stredocesky.pirati.cz/lide/jiri-snizek/

Cílem politiky Pirátů je svobodná, vzdělaná a digitálně propojená společnost. Protože jedině ta vede k moderní, udržitelné a prosperující ekonomice, která umožní vysokou kvalitu života v budoucnosti.

https://swarmwise.pirati.cz/

jirkasta
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 19
Registrován: 22 úno 2019, 12:19
Profese: Řidič tramvaje
Dal poděkování: 7 poděkování
Dostal poděkování: 19 poděkování

Re: Navržené přejmenování Pražské integrované dopravy

Příspěvek od jirkasta »

Já musím souhlasit s oběma názory výše. Nevidím žádný důvod, proč měnit zažitý název. Rád bych z vlastní zkušenosti podotkl, že spoustu občanů stále ani neví, co to PID vůbec je, natož když jim pak budeme motat hlavy ještě změnou názvu. Totéž se týká údajného přejmenování Lítačky. Není přece žádoucí měnit název karty pokaždé, kdy se vymění politická reprezentace. Má k tomu někdo vůbec vypracovány smysluplné argumenty a podklady?

Pokud si tento příspěvek přečtou ti z Pirátů, kteří mají možnost tyto věci ovlivnit, předem jim za to děkuji s vírou, že nebude proveden žádný nepromyšlený tah.
Michal.Lupecka
Člen KS Olomoucký kraj
Příspěvky: 443
Registrován: 27 dub 2009, 18:10
Profese: webař
Bydliště: City 17
Dal poděkování: 739 poděkování
Dostal poděkování: 579 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Navržené přejmenování Pražské integrované dopravy

Příspěvek od Michal.Lupecka »

Mohli bychom tu popustit uzdu kreativitě a vymyslet nový význam písmene P nebo celé zkratky, který už nebude pro Středočeský kraj problém ? ;)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Lupecka za příspěvky (celkem 3):
Ondrej.Profant, Jan.Licka, Michal.Zachar
@iiic
PGP Key IDs: 0x760CC8FBFF5A6EA7 | 0x8BC4688A2B9556EF

Co znamená mediální vyváženost? "Dnes vám zprostředkujeme rozhovor s předním odborníkem na dané téma a v rámci vyváženosti i s někým kdo nemá ani ponětí o čem mluví, ale cokoliv si vymyslí"
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Navržené přejmenování Pražské integrované dopravy

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Michal.Lupecka píše: 21 bře 2019, 19:54 Mohli bychom tu popustit uzdu kreativitě a vymyslet nový význam písmene P nebo celé zkratky, který už nebude pro Středočeský kraj problém ? ;)
Případně by se sneslo i zachování zkratky a grafiky, jen se změnou názvu - např. Pražská a středočeská integrovaná doprava (PID).

Dá se vymyslet všelicos, pokud si dáme čas a zpracují se nějaké odborné podklady.

Mimochodem, všechny MIS a MIND se vyznačují tím, že neobsahují vůbec žádné geografické určení a ve výsledku je tam stejně slovo metropole, které asi nemá ukazovat na Kladno, že...
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvky (celkem 4):
Michal.Lupecka, Ondrej.Profant, Dalibor.Zahora, Michal.Zachar

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Jiri.Snizek
Krajský zastupitel
Příspěvky: 2822
Registrován: 19 lis 2017, 10:01
Profese: školitel software pro veřejnou správu
Bydliště: Kolín
Dal poděkování: 7349 poděkování
Dostal poděkování: 3543 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Navržené přejmenování Pražské integrované dopravy

Příspěvek od Jiri.Snizek »

Michal.Lupecka píše: 21 bře 2019, 19:54 Mohli bychom tu popustit uzdu kreativitě a vymyslet nový význam písmene P nebo celé zkratky, který už nebude pro Středočeský kraj problém ? ;)
Já bych chtěl vidět ten průzkum mezi středočechy, který říká, že máme s PID problém. Jako šlo by tomu dát i jiný význam. Periferie (SčK) I Díra (Praha uprostřed). viewtopic.php?f=276&t=46383
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jiri.Snizek za příspěvky (celkem 6):
Ondrej.Kalis, Michal.Lupecka, Ondrej.Profant, Janka.Michailidu, Dalibor.Zahora, Jan.Licka

721 356 719, jiri.snizek@pirati.cz, středočeský radní pro regionální rozvoj a územní plánování, náměstek hejtmanky Středočeského kraje https://stredocesky.pirati.cz/lide/jiri-snizek/

Cílem politiky Pirátů je svobodná, vzdělaná a digitálně propojená společnost. Protože jedině ta vede k moderní, udržitelné a prosperující ekonomice, která umožní vysokou kvalitu života v budoucnosti.

https://swarmwise.pirati.cz/

Uživatelský avatar
Ondrej.Kallasch
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 2047
Registrován: 02 říj 2010, 13:37
Profese: Integration Developer
Bydliště: Pod Markétou 82, Praha 22 - Hájek
Dal poděkování: 2523 poděkování
Dostal poděkování: 2104 poděkování

Re: Navržené přejmenování Pražské integrované dopravy

Příspěvek od Ondrej.Kallasch »

Kdo bude platit přemalovat všechny vlaky a autobusy?
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kallasch za příspěvky (celkem 2):
Michal.Zachar, Josef.Kadlecek

Telefon: 720474822 ondrej.kallasch@pirati.cz
člen zastupitelstva MČ Praha 22

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Navržené přejmenování Pražské integrované dopravy

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Ondrej.Kallasch píše: 21 bře 2019, 20:19 Kdo bude platit přemalovat všechny vlaky a autobusy?
To jaksi nikdo nepočítal. Přitom bych čekal, že to kalkulace nákladů bude základní podklad...
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
Jiri.Snizek

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

jirkasta
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 19
Registrován: 22 úno 2019, 12:19
Profese: Řidič tramvaje
Dal poděkování: 7 poděkování
Dostal poděkování: 19 poděkování

Re: Navržené přejmenování Pražské integrované dopravy

Příspěvek od jirkasta »

Ondrej.Kalis píše: 21 bře 2019, 20:34
Ondrej.Kallasch píše: 21 bře 2019, 20:19 Kdo bude platit přemalovat všechny vlaky a autobusy?
To jaksi nikdo nepočítal. Přitom bych čekal, že to kalkulace nákladů bude základní podklad...
Nehledě k tomu, že to jsou dle mého názoru zbytečné náklady navíc.
Tito uživatelé poděkovali autorovi jirkasta za příspěvky (celkem 3):
Jiri.Snizek, Michael.Polak, Josef.Kadlecek
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Navržené přejmenování Pražské integrované dopravy

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

jirkasta píše: 21 bře 2019, 20:37
Ondrej.Kalis píše: 21 bře 2019, 20:34
Ondrej.Kallasch píše: 21 bře 2019, 20:19 Kdo bude platit přemalovat všechny vlaky a autobusy?
To jaksi nikdo nepočítal. Přitom bych čekal, že to kalkulace nákladů bude základní podklad...
Nehledě k tomu, že to jsou dle mého názoru zbytečné náklady navíc.
Tak on kvalitně zpracovaný podklad, který by měl být samozřejmostí, by jasně ukázal, kolik to bude stát, jaké jsou přínosy, neškodila by také alespoň SWOT analýza. Nic takového pan náměstek pro dopravu nepředložil, s veřejností, ani s odborníky na tuto problematiku, se nebavil...
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvky (celkem 3):
Jiri.Snizek, Antonino.Milicia, Jan.Licka

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“