Zákaz krbů v Praze

Moderátoři: KoKS Praha, Pražští předsedající, PKS Praha

Pravidla fóra
  • Toto je veřejné fórum. Stanoviska nevyjadřují názor Pirátů, pokud nebyla schválena příslušnými orgány. Stanoviska se publikují na krajském webu.
  • V anketách mohou hlasovat i návštěvníci bez přihlášení. Ankety proto nelze v žádném případě považovat za závazná hlasování.
  • Moderátorem tohoto fóra je krajské předsednictvo.
  • Toto fórum je viditelné pro návštěvníky bez přihlášení. Přihlášeným uživatelům se zobrazuje pouze tehdy, pokud jsou členy krajského sdružení nebo jeho registrovanými příznivci. Fóra místních sdružení se zobrazují pouze jejich členům a jejich registrovaným příznivcům.
  • Mezi registrované příznivce se můžete sami zařadit přidáním do příslušné skupiny v nabídce Obrázek Nastavit zobrazovaná fóra.
Uživatelský avatar
Michal.Jokes
Člen KS Praha
Příspěvky: 650
Registrován: 02 zář 2016, 21:04
Profese: organizátor, režisér, herec
Dal poděkování: 257 poděkování
Dostal poděkování: 784 poděkování

Re: Zákaz krbů v Praze

Příspěvek od Michal.Jokes »

@Josef.Kadlecek o lodích vím a je to globálně velký problém. To ale nic nemění na tom, že nejde jen o to, zda je palivo obnovitelné, ale i o to jak působí na své bezprostřední okolí. Pokud jsou kamna znečištění ovzduší srovnatelná třeba s autem, je to něco, co je potřeba vzít do úvahy (nemám data, můžu zkusit sehnat, možná by věděl Walter Sodomka jak to s tímhle je). Jako všude to chce nějaký rozumný kompromis.
77O 113 642
Krajský koordinátor Praha
Uživatelský avatar
Vilem.Marsik
Člen KS Středočeský kraj
Příspěvky: 397
Registrován: 16 zář 2009, 11:49
Profese: programátor
Dal poděkování: 22 poděkování
Dostal poděkování: 185 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákaz krbů v Praze

Příspěvek od Vilem.Marsik »

No nevím zda je zákaz krbů dobrý nápad, většina lidí o kterých vím ho buď má na zahradě a používá ke grilování - ty to jen naštve a (možná) přejdou na grily a táboráky, které kouří podobně. Nebo ho mají doma, pálí v něm dřevo a užívají si hezký a voňavý oheň. Pálit v krbu staré pneumatiky nebo plastový odpad není dobrý nápad - zkuste si to, vykouří to především vás, a navíc se vám všude usadí spousta sazí. To je navíc nelegální už teď, a buzerovat všechny slušné lidi za to že se někde objevila nějaká výjimka je podle mě docela špatné. A když zakážete pálit dřevo ze zahrady v krbech a kamnech, nezvýšíte náhodou spotřebu fosilních paliv a emise tím, že lidé přebytečné dřevo ze zahrady stejně budou muset spálit někde na hranici, a navíc budou potřebovat další paliva na topení?

Mimochodem, opravdu je doprava po všech těch letech euro regulacích pořád hlavním zdrojem znečištění? Pokud ano, nejsou ty dlouholeté regulace spalovacích motorů trochu nefunkční? Navíc nutí lidi neekologicky vyhazovat funkční stroje před koncem životnosti a kupovat nové - a ty tuny oceli při výrobě spotřebují docela dost energie a produkují hodně CO2, krom dalších látek. Zajímalo by mě, kolik se s autem dle nové Euro normy musí najet, aby to ospravedlnilo vyřazení starého "neekologického", ale tyhle statistiky moc vidět nejsou. Mám podezření, že trochu záměrně, automobilky potřebují odbyt nových aut.
Uživatelský avatar
Vilem.Marsik
Člen KS Středočeský kraj
Příspěvky: 397
Registrován: 16 zář 2009, 11:49
Profese: programátor
Dal poděkování: 22 poděkování
Dostal poděkování: 185 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákaz krbů v Praze

Příspěvek od Vilem.Marsik »

Josef.Kadlecek píše: 28 úno 2019, 00:20 MOC PROSÍM, shlédněte si dokument, plný globálních důkazů:
https://uloz.to/!clHrioUXnXMy/temna-str ... y-2016-mp4
Lodě jezdí na nejneekologičtější palivo, jaké je k mání; třeba i na mour, ba i horší shit; co hoří, na to jede.
Plují pod vlajkami států, jež jsou daňovými ráji, rejdaři neodvádějí tudíž téměř žádné daně.
Na vyrovnání stability lodi samotné nacucávají vodu s krilem a vůbec vším možným místním živým materiálem, kterého se pak při dalším nákládání zbavují na druhém konci planety, kde to způsobí katastrofu v podobě naprosto cizorodého materiálu, tedy pro místní ekofloru toxického.
Stačí?
Koukal jsem se na to, moc mě to nenadchlo:
  • jako příklad vykořisťování námořníků uvádí, že na lodích mají Filipínci šestkrát vyšší mzdu než doma
  • lodě jezdí na nejhorší palivo co je, film ale neřeší, co by se s těmito zbytky z frakční destilace stalo jinak. Neskončily by někde na skládce nebo ve spalovně poblíž lidí, a neznamenalo by to nutnost dalších fosilních paliv pro lodě?
  • z toho že většina populace nezná velké rejdaře (což třeba v případě pana Sorose ani není pravda) vyvozují, že se obor snaží utajovat, ale zná snad někdo hlavní hráče třeba v nákladní letecké dopravě, těžbě zlata, zpracování diamantů, výrobě mědi nebo dalších oborech?
  • film tvrdí, že voda použitá na zátěž a vypuštěná jinde působí katastrofu zavlečenými druhy, ale jak to po tolika letech této praktiky může být ještě akutní problém?
  • film nejdříve vysvětlí, jak mají lodě čím dál nižší spotřebu i emise tím že jsou čím dál větší (a otevírají se kratší cesty přes Severní oceán), ale usoudí, že znečišťují tím více
  • bylo by samozřejmě zajímavé zamyslet se, zda se nedají emise lodí či další zmíněné problémy nějak snížit, ale z filmu se o tom nedozvíme vůbec nic, jen agitka za více byrokratických restrikcí a větší zdanění (rozuměj: dražší dopravu a vyšší ceny spotřebního zboží pro širokou populaci)
Odpovědět

Zpět na „Praha“