Doprava v Praze
Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci, asistenti PKS Praha
- Michal.Novak
- Místní předsednictvo
- Příspěvky: 146
- Registrován: 28 črc 2017, 00:25
- Profese: business konzultant
- Dal poděkování: 520 poděkování
- Dostal poděkování: 326 poděkování
Re: Doprava v Praze
https://www.novinky.cz/ekonomika/463436 ... liard.html
Michal
Michal
- Ondrej.Kalis
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 26 říj 2017, 09:26
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha 9
- Dal poděkování: 3142 poděkování
- Dostal poděkování: 1913 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doprava v Praze
K metru do Čakovic se hodí říct jednu poznámku, a sice, že se v Čakovicích plánují, pokud je mi známo, pouze takové způsoby umístění stanice metra, které neumožní ukončení návazných linek. V tom případě by nebylo možné přesměrovat sem linky od Mělníka a Neratovic, a vyřešit tím problémy s vedením autobusů na Ládví, je otázka, zda by zde bylo možné ukončit alespoň linky z okolních MČ a od Kostelce nad Labem.Michal.Novak píše:Jen link na článek o prodloužení metra C . diskutovali jsme na posledním meetingu Phy 8:
https://www.novinky.cz/ekonomika/463436 ... liard.html
Pokud by v Čakovicích vzniklo plnohodnotné obratiště, dokáže snad poměrně přímá (tzn. rychlá) trasa z Letňan trochu vyvážit zdržení, které vzniká kličkováním metra přes Ládví a Prosek, a které způsobuje, že ukončení autobusů od Mělníka v Letňanech je dopravně zcela nevhodné, protože by způsobilo prodloužení cestovní doby, a to i mimo špičky, zejména ráno jsou pak na Kbelské a Cínovecké často takové kolony, že by to funkčnost VHD zcela zlikvidovalo. Takže by přestupní uzel v Čakovicích dokázal odvést část zejména regionálních autobusových linek z oblasti Ládví a Letňan.
Pokud by došlo k nesmyslné situaci, že obratiště v oblasti Čakovic nevznikne, nejenže bychom tam těžko přesměrovali busy z Ládví (navíc by se zřejmě jednalo o jejich přesun ,,ze sídliště na sídliště"), ale vůbec nevím, co by projektantni zamýšleli udělat s linkami, které na metro Letňany jedou právě ve směru od Čakovic z okolních obcí.
Navíc je dobré poznamenat, že metro je velice nákladný dopravní prostředek na stavbu a provoz. Pokud by nový úsek sloužil jen pro sídliště a nikoliv pro návaznou dopravu, byl by poměrně málo vytížený. Obecně se čistě sídlištní stanice někdy realizují uprostřed trasy (např. Lužiny, Hůrka), ale pokud možno ne na jejím konci, protože pak by koncový úsek viditelně vykazoval velmi malou vytíženost. Metro zkrátka nedokáže vytížit sama o sobě sídlištní zástavba, nemocnice, obchoďák nebo jiné zařízení, vytíženost získává díky tomu, že na sebe váže návaznou dopravu, ideálně v kombinaci právě se zástavbou nebo občanskou vybaveností.
Prodlužovat metro jen kvůli obsluze Letňan a Čakovic bez plnohodnotného dopravního uzlu mi proto přijde jako nevhodné.
Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.
- Jan.Hora
- Kontrolní komise
- Příspěvky: 3070
- Registrován: 19 led 2016, 15:51
- Profese: IT analytik / Software developer (MSSQL)
- Bydliště: Praha
- Dal poděkování: 4841 poděkování
- Dostal poděkování: 6419 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doprava v Praze
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Hora za příspěvky (celkem 2):
- Ondrej.Kalis, Jan.Mejsnar
Jan Hora
KS Praha
PMS Praha 4
zastupitel MČ Praha 4
jan.hora@pirati.cz
Keep calm and practise Iaido
- Ondrej.Kalis
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 26 říj 2017, 09:26
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha 9
- Dal poděkování: 3142 poděkování
- Dostal poděkování: 1913 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doprava v Praze
Odkaz na starší článek Martina Šubrta na téma metra D, kde to myslím shrnul velmi dobře:
https://subrt.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=153095
Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.
- Michal.Stepan
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 369
- Registrován: 30 zář 2017, 11:16
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha, Malá Strana
- Dal poděkování: 607 poděkování
- Dostal poděkování: 464 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doprava v Praze - metro D
Nezmíněnou,ale nejlevněší variantou (20 mld) je linka D Nové Dvory-Nádraží Holešovice. Do roku 2014 byla variantou preferovanou. Znamenala by výměnu vlakového zabezpečovače na lince C (navýšení kapacity o cca 20%] a společný provoz obou linek v úseku Pankrác-Nádraží Holešovice. Ze stanice Pankrác by kdykoliv bylo možno dobudovat větev na Náměstí Republiky, nebo kamkoliv jinam. Náklady na dvoukolejné připojení na linku C se zhruba rovnají nákladům na provoz druhé stanice Pankrác za 4 roky, což znamená, že kdyby to bylo v provozu vice než 4 roky, bylo by to levnější i jako dočasné řešení.
Trasa Pankrác-Poliklinika Modřany byla v plánech z 70 let minulého století označována jako C1, takže s provozem Poliklinika Modřany- Nádraží Holešovice se počítalo. Linka D měla v té době, jak již bylo uvedeno, vést po pravém břehu Vltavy a v centu zatočit směr depo Hostivař.
Relace Nové Dvory-Poliklinika Modřany je více zatížená, než relace Nové Dvory-Písnice. Odbočka do Písnice byla vymyšlena proto, aby se tam mohlo postavit depo. Provoz linky D na úseku Nové Dvory- Nádraži Holešovice žádné nové depo nepotřebuje, postačila by kapacita stávajících dep i současné vozy, kterých je nadbytek.
Provoz bez strojvedoucích současné vozy umožňují, vozy na lince A už to vpodstatě umí. U ostatních je nutná úprava, nebo výměna vlakového zabezpečovače a některé další úpravy. Nákup nových vozů je samozřemě dobrý kšeft, to známe z tramvají.
Prosílení kapacity dopravy z Prahy 4,12 a 11 do centra existují jiné, podstatně levnější způsoby, než metro Pankrác-Naměstí míru. Jsou to zejména:
-výměna vlakového zabezbečovače na lince C
- tramvajová trať Pankrác-Smíchov
-tramvajová trať Modřany-Libuš (Jesenice)
-tramvajová trať Spořilov-Jižní Město
-zdvoukolujnění trati SŽDC Vršovice-Braník
Výše uvedené trati mají v součtu vyšší kapacitu, než metro Pankrác-Náměstní Míru.
Připomínám, že kritickému mistu pražské dopravní sítě Ječná-Karlovo náměstí by z výše uvedených staveb pomohly zejména tramvajová trať Pankrác-Smíchov a tramvajová trať Modřany-Libuš, kdežto metro Pakrác- Náměstí Míru situaci v kritickém místě ještě zhorší.
Na závěr snad jen to, že náklady obnovy tramvajové tratě v horní polovině Václavského náměstí, která by rovněž pomohla řešit problém kritického místa, tvoří méně než 1% nákladů na metro D. Nevíte, proč ve veřejném sektoru vždy zvítězí megalomanské stavby a na ty drobné s vysokou přidanou hodnotou nezbývá chuť, ani peníze?
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvky (celkem 3):
- Ondrej.Kalis, Ondrej.Profant, Jan.Mejsnar
- Jan.Hora
- Kontrolní komise
- Příspěvky: 3070
- Registrován: 19 led 2016, 15:51
- Profese: IT analytik / Software developer (MSSQL)
- Bydliště: Praha
- Dal poděkování: 4841 poděkování
- Dostal poděkování: 6419 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doprava v Praze
Jinak - všichni víme, že megalomanské stavby jsou jednak dobrý byznys, jednak pomníček pro politiky, aby se říkalo "tohle tu nechal postavit ten a ten". Už aby to skončilo.
Jan Hora
KS Praha
PMS Praha 4
zastupitel MČ Praha 4
jan.hora@pirati.cz
Keep calm and practise Iaido
- Ondrej.Kalis
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 26 říj 2017, 09:26
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha 9
- Dal poděkování: 3142 poděkování
- Dostal poděkování: 1913 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doprava v Praze
Nakonec velkým argumentem pro propojení C a D by byl fakt, že při ukončení Déčka na Pankráci beztak drtivá většina cestujících bude přestupovat na Céčko k centru. Poptávku navíc tedy bude muset trasa C pojmout tak jako tak. Tato situace by se změnila teprve ve chvíli, kdy Déčko prodloužíme někam dál.
Trasa Nové Dvory - Modřany má rozhodně větší výtěžnost než Nové Dvory - Písnice. To je zřejmé jak z počtu obyvatel, tak z poptávky po autobusech (a to i v situaci, že řada lidí z Modřan jezdí hlavně tramvají, což by vhodně navržená trasa D mohla změnit). V případě vedení Déčka do Modřan mi pak dává ještě větší smysl tangenciální pokračování na Vršovice, Žižkov a Vysočany, mohla by to být poměrně silná tangenciální trasa.
Nicméně v první fázi je třeba postavit hlavně úsek na Nové Dvory, pro další rozvoj sítě by bylo fajn provést nějakou objektivní analýzu.
Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.
- Michal.Stepan
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 369
- Registrován: 30 zář 2017, 11:16
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha, Malá Strana
- Dal poděkování: 607 poděkování
- Dostal poděkování: 464 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doprava v Praze
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvek:
- Ondrej.Kalis
- Ondrej.Kalis
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 26 říj 2017, 09:26
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha 9
- Dal poděkování: 3142 poděkování
- Dostal poděkování: 1913 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doprava v Praze
Chtěl bych poprosit, jestli byste se ve svých městských částech pokusili vytipovat problematické body MHD, které je možné řešit méně nákladnými úpravami (řekněme od úpravy vedení linek po zajištění preference nebo zřízení zastávky). Jednotlivé návrhy bychom se pak pokusili společně promyslet, prodiskutovat a případně by se mohly použít v programu pro jednotlivé městské části.
K tomu jsem založil toto téma: praha-f78/nedostatky-dopravni-obsluznos ... 39815.html
Děkuji moc za spolupráci.
Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.
-
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 43
- Registrován: 06 úno 2018, 20:49
- Profese: pojistná technika pojištění osob
- Bydliště: Bubeneč (Praha 6)
- Dal poděkování: 98 poděkování
- Dostal poděkování: 34 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doprava v Praze
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Dnebosky za příspěvek:
- Michal.Stepan