Doprava v Praze

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci, asistenti PKS Praha

Michal.Dnebosky
Člen KS Praha
Příspěvky: 43
Registrován: 06 úno 2018, 20:49
Profese: pojistná technika pojištění osob
Bydliště: Bubeneč (Praha 6)
Dal poděkování: 98 poděkování
Dostal poděkování: 34 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava v Praze

Příspěvek od Michal.Dnebosky »

A ještě jedna věc. Nikde jsem nenašel (možná jsem to přehlídnul) zdvoukolejneni a elektrifikace tratě Veleslavín - Letiště - Kladno.
Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava v Praze-programové body volby 2018

Příspěvek od Michal.Stepan »

Pražská doprava se nachází ve stadiu apokalypsy. Ze 13 mostů přes Vltavu, které spravuje TSK, jsou tři mimo provoz (jeden se zřítil) a šest dalších je ve špatném stavu, který se může změnit ve stav havarijní. Dva mosty v roce 2018 neunesou tramvaje, které byly objednány v roce 2006 a které váží prázdné 42 tun. Co je příčinou této neutěšené situace? Mám za to, že je to především politizací řízení pražské dopravy. Hlavním šéfem je člověk, který v minulém volebním období řídil pohřebnictví a podle toho to vypadá. V naší zemi je 30 tisíc stavebních inženýrů, mezi kterými se najde spousta vynikajících mostařů a dalších specialistů, které bouhužel vedení města nepustí ke slovu a všechny iformace tají.
Jaká ke cesta ke zlepšení? Je potřeba, aby se ke slovu dostali odborníci, kteří spočítají, kolik je potřeba do Prahy pustit aut, kolik je potřeba míst k parkovaní, jak zjepšit propustnost tramvajové sítě. Politici by v tom měli pomáhat a kontrolovat, ne odborníky suplovat. Piráti udělali ohromný kus práce v boji o zprůhlednění řízení pražské dopravy. V současnosti vede Viktor Mahrik tvrdý boj o informace z TSK. Výbor pro dopravu, který měl probírat stav pražských mostů, si neschválil program a tak se nekonal. Transparentní řízení a hospodaření je vlajkovou lodí pirátské politiky a mělo by jí být v následujících komunálních volbách.
Na tomto fóru, na FB i leckde jinde se objevují diskuse o různých tématech z pražské dopravy. Z ohledem na výše uvedené bych do dikuse o volebním programu navrhoval zahrnout tato témata:
-transparentní provádění investic a údržby dopravních staveb, navazují regulační opatření (zvěřejňování zápisů dozorčích rad TSK a DPP)
-rozvoj kolejových sítí (tramvaje, metro)
-cena jízdného
-pohodlí v MHD, propustnost sítí
-parkovaní aut a tramvají
-elektrická silniční doprava
-cyklistická doprava
Nejsem si jist, zda by do volebního programu mělo patřit trasování autobusových linek. Pokud ano, měl by to být obecnější námět, jak zlepšit činnost ROPIDu. Ondřej Kališ na toto téma zalořil nové vlákno a určitě je ne místě si tam o tom podiskutovat.
Volební program není jen pro Piráty, ale pro širokou veřejnost. Proto jsem si dovolil akcetnovat téma pohodlí v MHD, protože starší lidé se nechtějí mačkat v přeplněných tramvajích.
Mám za to, že by se v PICE měla uskutečnit dvě diskusní setkání nad volebním programem, první by se mělo věnovat kolejovým sítím a DPP, druhé ostatní dopravě. Je potřeba posbírat všechny dobré nápady, ale pak se zamyslet, co je realné a co je pošetilé.
O rekostrukci trati Bubny-Kladno jsme hovořili na poslední krajské schůzi. Není v kompetenci magistrátu a je otázkou, zda do volebního programu máme dávat něco, co ani vpřípadě úspěchu neumíme splnit.
Toto vlákno se věnuje především bodu rozvoje kolejových sítí. Ve svých předchozích příspěvcích jsem akcentoval projekty, na jejichž potřebě existuje shoda odborníků a ně něž existuje nějaká projektová dokumentace, do těchto projektů se již investovaly stovky milionů korun. Je otázkou, zda do programu vkládat nápady zcela nové (např.tramvaje v ulici 28.října). V tom případě bych doporučoval k takovému projektu založit nové vlákno a pořádně ho prodiskutovat.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvky (celkem 2):
Ondrej.Kalis, Jan.Mejsnar
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava v Praze

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Michale, naprosto souhlasím s Tvým návrhem udělat nějaká diskusní setkání a tam program vyladit. Myslím, že máme nějaké základní myšlenky, které by v programu mohly (nebo nemusely) být. Navíc program má být stručný a jasný (cca 7 bodů?). Za mě bych vedle pohodlí akcentoval rychlost, tj. hlavně preferenci (a vhodně to naformulovat). Už proto, že největší nedostatky v preferenčních opatřeních jsou nyní v částech města, která nedisponují kolejovou MHD.

Pokud jde o nové projekty, rovněž souhlasím, že bychom měli zmiňovat hlavně již smysluplně navržené projekty na novou infrastrukturu. Zde bychom opravdu měli vypíchnout, že třeba podpoříme realizaci metra D na Nové Dvory, protože to je opravdu hodně potřeba. Naopak mnohé ostatní projekty by možná nebylo špatné ,,prohrat" novou multikriteriální analýzou. Můžeme vidět, že v posledních letech se zejména projekty metra dostaly do mnohdy nesmyslné podoby (metro C na Letňany přes Ládví a Prosek; metro A na Motol, navíc bez možnosti reálně postavit odbočku na letiště; pokulhává i projekt metra do Čakovic; pokud jde o autobusová stanoviště, tam vidíme podle mě dlouhodobou nekompetentnost, OFFTOPICkdyž byla postavena velmi naddimenzovaná aut. st. na Letňanech a Depu Hostivař, ačkoliv každému dopravákovi s mírnou znalostí reálných přepravních proudů bylo jasné, že nemají takový potenciál; naopak na Veleslavíně se postavit potřebné aut. st. nepovedlo a ihned s uvedením do provozu muselo být přidáno nové stání pro linky na Slaný, v Čakovicích se s žádným prostorem pro ukončení autobusových linek údajně nepočítá). Není dobré projekty měnit za každou cenu, když už do nich byly investovány peníze, počítá s nimi ÚPD apod., ale největší náklady jsou přeci jen na samotnou realizaci a zejména u metra i na provoz, proto by bylo dobré investice ještě promyslet.

K trati na Kladno bych se asi prostě nevyjadřoval, přeci jen to není v kompetenci magistrátu a podle mě je projekt ,,rychlodráhy" s navrhovanou trať. rychlostí 80 km/h, která navíc místo plnohodnotného napojení Kladna přes letiště, čímž by se spojily dohromady efekty obsluhy letiště a regionální dopravy, a zejména v některých obdobích dne by bylo možné obsloužit letiště a Kladensko týmiž vlaky, počítá s podle mě nesmyslnou odbočkou, jež na letišti skončí, a oproti metru tak nebude mít žádnou výhodu, možná bude o trošku rychlejší kvůli objížďce metra přes Motol, na pováženou. Nicméně je otázka, zda se vyjádřit k tomu, jestli preferujeme prodloužení metra na letiště a v jaké podobě...

Tramvaje v oblasti Václaváku jsou trochu jiný případ. Podle mě existuje dost argumentů pro jejich stavbu a jestliže je Piráti z Prahy 1 jednoznačně podporují, možná by nebylo špatné dát je do programu stylem ,,podpoříme návrat..." Ale také tento bod můžeme dát pouze do podkapitoly pro Prahu 1.

Pokud jde o konkrétní bodové problémy linkového vedení, rychlosti, přeplněných spojů MHD atd. atd., bylo by dobré probrat je z Piráty ve svých městských částech a napsat je do druhého vlákna. Pokusíme se je tam prodiskutovat a najít ta, která jsou pro obyvatele dané MČ zajímavá a jsme schopni je s vysokou pravděpodobností prosadit.

Tato témata podle mě patří do materiálů, které budeme prezentovat v rámci jednotlivých městských částí, tedy lidem, kterých se opravdu týká.

Samotné fungování ROPIDu bych nekritizoval. V současné době pracuje, jak by měl, projednává vše poctivě s MČ, nemám ani pocit, že by tam byli nějací nekompetentní lidé. Spíš bych se tedy v tomto ohledu zaměřil na a.s. jako DPP a TSK, kde jistě dochází k mnoha šmelinám.

A ještě jedna věc. Zatím se zaměřujeme hlavně na veřejnou dopravu. To je pro mě osobně rozhodně nejdůležitější téma, ale musíme nějak přistoupit i k ostatním dopravním tématům, tedy komunikace pro automobilisty, řešení parkování atd. Resp. také si můžeme odhlasovat, že podporujeme velkou míru preference veřejné dopravy, s čímž bych sice osobně plně souhlasil, ale je nutné zmínit, že mnoha voličům by se to nemuselo líbit. Každopádně by asi mělo být z programu zřejmé, jak se k otázce veřejné dopravy/automobilismu stavíme. Na druhou stranu aktivní podporou veřejné dopravy bychom se mohli zajímavě odlišit od stran, které programově cílí na automobilistickou část občanů.

OFFTOPICPokud by některá část mého příspěvku nedávala úplně smysl, může to být mou aktuální zdravotní indispozicí. ;)

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Pavlina.Kroupova
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 1
Registrován: 28 říj 2017, 10:04
Profese: asistentka
Dostal poděkování: 1 poděkování

Metro D na Žižkov?

Příspěvek od Pavlina.Kroupova »

Prosím o argumenty pro prodloužení trasy metra D ve směru Nám. Míru - Nám. Republiky - Letenské nám.
Jsem z Prahy 3, kde stávající radnice stále propaguje "metro na Žižkov", tak bych ráda znala odborné argumenty pro jinou trasu. Je-li k tomu nějaký materiál, stačí odkaz 8-) díky!
Tito uživatelé poděkovali autorovi Pavlina.Kroupova za příspěvek:
Ondrej.Kalis
Uživatelský avatar
Ondrej.dj-bobr.Ulehla
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 1264
Registrován: 14 črc 2010, 22:42
Profese: zvuk, IT, auta, všehochuť
Bydliště: Praha/Otrokovice
Dal poděkování: 2235 poděkování
Dostal poděkování: 1365 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava v Praze

Příspěvek od Ondrej.dj-bobr.Ulehla »

ondrej.kalis píše: 18 úno 2018, 18:56Každopádně by asi mělo být z programu zřejmé, jak se k otázce veřejné dopravy/automobilismu stavíme. Na druhou stranu aktivní podporou veřejné dopravy bychom se mohli zajímavě odlišit od stran, které programově cílí na automobilistickou část občanů.
Ony nějaké jsou? (vím tak maximálně o Svobodných)

Bývalý Pirát, úzce spjatý s tradičními dávnými pirátskými hodnotami
2016/2017 flipped to XSFP MBTI co se na vojně naučíš, za to tě v civilu zavřou
porcelánové zařízení, spojující výhody umyvadla a klosetové mísy, se jmenuje umyvadlo (citace, třetí komentář)

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava v Praze

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Ondrej.dj-bobr.Ulehla píše: 05 bře 2018, 14:18
ondrej.kalis píše: 18 úno 2018, 18:56Každopádně by asi mělo být z programu zřejmé, jak se k otázce veřejné dopravy/automobilismu stavíme. Na druhou stranu aktivní podporou veřejné dopravy bychom se mohli zajímavě odlišit od stran, které programově cílí na automobilistickou část občanů.
Ony nějaké jsou? (vím tak maximálně o Svobodných)
Podle mě teda drtivá většina, především pravicových stran má takovou orientaci. Pravicové voliče určitě nenadchneš tvrzením o podpoře MHD, která je ,,pod jejich úroveň". ;)

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Michal.Dnebosky
Člen KS Praha
Příspěvky: 43
Registrován: 06 úno 2018, 20:49
Profese: pojistná technika pojištění osob
Bydliště: Bubeneč (Praha 6)
Dal poděkování: 98 poděkování
Dostal poděkování: 34 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava v Praze

Příspěvek od Michal.Dnebosky »

Zase abychom nevypadali jako ekoteroristi a auta zakazovali. Jsou situace kdy bez něj to prostě nejde. Jedno dítě vezu na bruslení k tomu druhé na kroužek. Mhd to nedáš. Navíc plno věcí s sebou, všude pokaslavajici lidi....apod. Není to vždy o osobním pohodlí. Do školy a ze školy s nimi jdu pěšky.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Dnebosky za příspěvky (celkem 2):
Ondrej.dj-bobr.Ulehla, Michal.Stepan
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava v Praze

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

MichalDne píše: 07 bře 2018, 17:39 Zase abychom nevypadali jako ekoteroristi a auta zakazovali. Jsou situace kdy bez něj to prostě nejde. Jedno dítě vezu na bruslení k tomu druhé na kroužek. Mhd to nedáš. Navíc plno věcí s sebou, všude pokaslavajici lidi....apod. Není to vždy o osobním pohodlí. Do školy a ze školy s nimi jdu pěšky.
To samozřejmě, ale právě abys mohl jet autem, když je to opravdu potřeba, je třeba tu mít kvalitní a preferovanou MHD. Pokud bude docházet k dalšímu velkému nárůstu automobilismu, postupně bude se budou zesilovat problémy s propustností komunikací a kapacitou parkovacích ploch, jež narůstající automobilismus způsobuje, a které mohou v důsledku vést i k nějakému radikálnějšímu řešení. Myslím, že Piráti by měli jednoznačně prosazovat pozitivní motivaci k využívání veřejné dopravy právě proto, aby ten, kdo opravdu potřebuje, mohl autem svobodně jezdit i za mnoho let. ;)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvky (celkem 3):
Michal.Dnebosky, Ondrej.dj-bobr.Ulehla, Michal.Stepan

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Ondrej.Kallasch
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 2047
Registrován: 02 říj 2010, 13:37
Profese: Integration Developer
Bydliště: Pod Markétou 82, Praha 22 - Hájek
Dal poděkování: 2523 poděkování
Dostal poděkování: 2104 poděkování

Re: Doprava v Praze

Příspěvek od Ondrej.Kallasch »

Jasně nesmíme vypadat jako eko teroristi. Jenže asi je jasné, že dobrá MHD = když vyloženě nepotřebuješ auto, jedeš busem. Špatná MHD = i když vyloženě auto nepotřebuješ raději s ním pojedeš.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kallasch za příspěvky (celkem 4):
Michal.Dnebosky, Ondrej.dj-bobr.Ulehla, Ondrej.Profant, Jaroslav.Nemec

Telefon: 720474822 ondrej.kallasch@pirati.cz
člen zastupitelstva MČ Praha 22

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Doprava v Praze

Příspěvek od Michal.Stepan »

V Praze sice existuje část voličů, kteří by sockou nikdy nejeli, ale většina voličů MHD používá a zároveň vlastní auto, kterým jezdí minimálně na nákupy. A potřebují mít to auto v klidu zaparkované. Problémy s parkovaním mohou mít za následek, že člověk odjede autem, i kdyby nemusel, aby neměl problémy s ouřadama. Jinak spousta politiků podporuje megalomanské investice do MHD, i když jezdí sami autem, protože je to dobrej kšeft. Odlišit bychom se neměli tím, že zatratíme tramvaje, nebo auta, ale že investice začneme dělat transparentně.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvky (celkem 2):
Jan.Hora, Ondrej.Kallasch
Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“