Smlouva města s Dopravním podnikem na roky 2020 - 2029

Moderátoři: Zastupitele - komunalni, Zastupitele - krajsti

Odpovědět
Návštěvník
Návštěvník – není člen Pirátů

Re: Smlouva města s Dopravním podnikem na roky 2020 - 2029

Příspěvek od Návštěvník » 23 črc 2019, 07:41

Ivo.Vasicek píše:
22 črc 2019, 17:08
A to přímé působení na DPP a Ropid.
A jak přímo na ten ROPID a DPP tedy jako Piráti působíte? Výše jste se akorát vymlouval na Scheinherra...

Karel666
Příznivec Pirátů – Zlínský kraj
Příspěvky: 850
Registrován: 02 říj 2017, 20:16
Profese: Mám
Dal poděkování: 138 poděkování
Dostal poděkování: 210 poděkování

Re: Smlouva města s Dopravním podnikem na roky 2020 - 2029

Příspěvek od Karel666 » 24 črc 2019, 12:05

Jan.Hora píše:
19 črc 2019, 13:58
Já úplně nechápu tu logiku, kdy dozorčí rada má řídit plán výluk. To je přece odpovědnost vedení (představenstva), které za zpackanou přípravu a nedostatečnou komunikaci samozřejmě zaslouží umýt hlavu. Ale kopat do dozorčí rady nedává smysl, už to slovo samo indikuje, že její rolí není firmu řídit, ale dozírat na to, jak je řízena.
Mohu vědět kde tramvaják jenom třeba naznačil, že by dozorčí rada měla třeba vypracovat a schvalovat konrténí projektovou dokumentacio např. na dočasné dopravní značení během výluky? apod.?
On se ptá, proč toto nenastávalo předtím a tím myslím ne jedna věc jak dokola komentuje Kališ, že dopravní výluka musí občas být i v pracovní dny, ale co skutečně tramvajak napsal, proč je ted prednostne v tyto dny?
Pros nikdo uz navic nekomentuje, že nebyl vyhrazenej pruh na povrchu?
Proč nikdo z vas nekomentuje co napsal třeba, proč se to dělalo, když byl kapacitně zahlcen jiný dopravní způsob?
Proč nikdo z vás nekomentuje co napsal, že náhradní doprava nebyla o dostatečné kapacitě (s čím souvisí i třeba ten vyharazenej púruh)?


Když někdo napíše, že má na starosti poradu v dopravě, tedy Vašíček, tak lze pochopit, že toto nemohl ovlivnit, ale mohl napsat "jsem si vědomi a máme tyto návrhy", místo obecných frází "my nic mi muzikanti".
A to samé vy, tramvaják nenapsal nic o tom co jste mu viz výše podsunul, že dozorčí rada bude kreslit výkresy a psát tzechnickou zprávu nebo ji chvalovat, tjediného koho toto napsalo jste vy... Tramvajkák se dokola ptá, co dělá dozočí rada, aby donutila ty co to přímo vykonávají v rámci pracxovní smlouvy, aby toto nenastávala, ato samé i na Vašíčka co konkrétního radí, místo obecných řečí co jste napsal "x krát se zapaltil", co dělal konkrétně u tohoto případu...


Mě to připomíná úplně to samé v Brně, kdy se navzájem obvinuje ŘSD a Brno z opravy tunelu + mostu v zabrdovicích, město vědělo, ŘSD vědělo, ale oba jednali nezavysle... Nejvíc mě ale dojalo, že se začalo tvrdit, že předchozí zastupitelstvo (piráti v brně), ale jaksi nemají soudnost si přiznat "my tam seděli, takže tvrdíme, že my jsme to popdělali", ale místo přiznání chyby a chyby lidi dělají slyšíme v Brně a jak tak čtu i praze děstké vymlopuvání my nic my muzikanti.
Hele chyby se dějí, dokážu pochopit, že je děláte i vy, ale co nelze přijmout, že se vymlouvate u chyb a jednání, které věšichni vidí že jste pokazili, ale stále dokola tvrdíte mi nic...

Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 570
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 464 poděkování
Dostal poděkování: 361 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Smlouva města s Dopravním podnikem na roky 2020 - 2029

Příspěvek od Ondrej.Kalis » 24 črc 2019, 14:24

Ivo.Vasicek píše:
22 črc 2019, 17:08
Pokud DPP vystavíme soutěži, nic se nevyřeší, a navíc poškodíme investice města (do DPP) a budeme řešit problémy DPP v důsledku výpadku tržeb.
A proč srovnáváš vystavení DPP soutěži s jeho likvidací? To přece nemá žádnou logiku. Nikdo z nás nenavrhuje zlikvidovat úplně DPP OFFTOPIC(to jsem řekl jako zcela hypotetický příklad), na druhou stranu víme, že v této akciovce nefunguje vše zcela dokonale, a to, že z ní někam utíkají peníze, naznačuje i samotný stav, kdy DPP je dražší než komerční dopravci. Proč by městem vlastněný dopravce neměl hravě uspět v regulérním výběrovém řízení?

Osobně bych asi nenavrhoval přesoutěžit všechny linky během 4 let. Přišlo by mi ale vhodné rozšířit podíl soutěží např. snížením přímé objednávky o 5 % co nejdříve a třeba o dalších 5 % za další rok. Tím bychom udělali alespoň jeden krok k větší otevřenosti trhu.

Mezi prvními soutěženými linkami by měly být ty problémovější, kde např. máme v úmyslu rozšířit provoz a DPP to odmítá, pokud nedojde ke zkrácení, jinými slovy přiznává, že na zajištění nemá. Zde už důvod k přímému zadání tuplem nevidím. Jedním z adeptů je např. u nás na Praze 9 linka 185, která je pro místní stěžejní, ale z důvodu nedostatku řidičů OFFTOPIC(to je aktuální oficiální důvod) je v plánu ji zkrátit.

Ještě jednou prosím o pozornost této anketě k tématu a také o vaše hlasování: viewtopic.php?f=349&t=47196

OFFTOPICPro tramvajaka: S34 není zrovna vhodný příklad, když se tu bavíme právě o eliminaci přímých zadání (komukoliv).

Pro Karla: Když ona se ta výluka nedělá přednostně v pracovní dny. Do pracovních dnů se dostala proto, že tři dny na ni prostě nestačí. Asi tak...

tramvajak
Návštěvník – není člen Pirátů

Re: Smlouva města s Dopravním podnikem na roky 2020 - 2029

Příspěvek od tramvajak » 25 črc 2019, 09:26

Ondrej.Kalis píše:
24 črc 2019, 14:24
na druhou stranu víme, že v této akciovce nefunguje vše zcela dokonale, a to, že z ní někam utíkají peníze, naznačuje i samotný stav, kdy DPP je dražší než komerční dopravci
S34 není zrovna vhodný příklad, když se tu bavíme právě o eliminaci přímých zadání (komukoliv)
Nikoliv - to je přímo učebnicový příklad toho, že ani komerční dopravce nemusí být levnější. A peníze mizí tam mizí skutečně neznámokde, v soukromé kapse. Napřímo. Způsob zadání zakázky je irelevantní. Stále dokola tu argumentujete tím, že komerční dopravci jsou levnější - ale to prokazatelně není pravda. Je to blud. Možná v počátcích levnější byli - ale to převážně v důsledku cenového dumpingu. Ale ten také není trvale udržitelný. Vaše řešení v podobě eventuelní výpovědi a nové soutěže v první řadě odskáčou cestující, kterým nevyjedou ty jejich spoje.
Ondrej.Kalis píše:
24 črc 2019, 14:24
Mezi prvními soutěženými linkami by měly být ty problémovější, kde např. máme v úmyslu rozšířit provoz a DPP to odmítá, pokud nedojde ke zkrácení, jinými slovy přiznává, že na zajištění nemá. Zde už důvod k přímému zadání tuplem nevidím. Jedním z adeptů je např. u nás na Praze 9 linka 185, která je pro místní stěžejní, ale z důvodu nedostatku řidičů je v plánu ji zkrátit.
Výše sám kritizujete, když si DPP ty řidiče snaží sehnat. Nyní fňukáte, že DPP kvůli nedostatku řidičů omezuje nějakou linku. Tak co tedy vlastně chcete? Ti řidiči prostě nejsou, schované v šuplíku je nemá nikdo, všichni dopravci se potýkaji s nedostatkem provozního personálu. Změna ve způsobu zadávání na tom stavu nezmění vůbec nic.

Uživatelský avatar
Jan.Hora
Krajské předsednictvo
Příspěvky: 973
Registrován: 19 led 2016, 15:51
Profese: IT analytik / Software developer (MSSQL)
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 1523 poděkování
Dostal poděkování: 1735 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Smlouva města s Dopravním podnikem na roky 2020 - 2029

Příspěvek od Jan.Hora » 25 črc 2019, 13:43

Karel666 píše:
24 črc 2019, 12:05
Jan.Hora píše:
19 črc 2019, 13:58
Já úplně nechápu tu logiku, kdy dozorčí rada má řídit plán výluk. To je přece odpovědnost vedení (představenstva), které za zpackanou přípravu a nedostatečnou komunikaci samozřejmě zaslouží umýt hlavu. Ale kopat do dozorčí rady nedává smysl, už to slovo samo indikuje, že její rolí není firmu řídit, ale dozírat na to, jak je řízena.
Mohu vědět kde tramvaják jenom třeba naznačil, že by dozorčí rada měla třeba vypracovat a schvalovat konrténí projektovou dokumentacio např. na dočasné dopravní značení během výluky? apod.?
Celkem jednoznačně se vyjádřil, že zpackaná výluka jde za DR (v tom postu kde označil člena DR za trafikanta) a za primátorem. Taková odpovědnost implikuje nutnost řídit plán výluk, jinak ji nelze po DR požadovat.

Že s gesčním radním situaci řeší členové DR, gesční zastupitelé i primátor je samozřejmé, ale pokud chcete situaci skutečně řešit, nemůžete začít divokým obviňováním kde koho v novinách (viz příkladem Jiří Pospíšil a jeho současná nulová oblíbenost v koalici i ve vlastní straně). To je samozřejmě nevýhoda, protože mediální vyjádření pak jsou nekonkrétní, zdají se málo akční. To je daň za to, že nechceme vyvolávat v koalici zbytečné spory kvůli novinovým titulkům.

Ale myslím že úmysl těch postů nebyl hledat příčinu problému nebo se bavit o vylepšení komunikace pirátských zastupitelů nebo členů DR., Úmysl zcela evidentně byl hodit to na piráty za každou cenu, aby bylo možno jim nadávat.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Hora za příspěvky (celkem 2):
Ondrej.Kalis, Ivo.Vasicek
PMS Praha 4
jan.hora@pirati.cz
Keep calm and practise Iaido
Původní username honza.hora (alias starého mailu ještě funguje, ale zvykejte si prosím na nový)

Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 570
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 464 poděkování
Dostal poděkování: 361 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Smlouva města s Dopravním podnikem na roky 2020 - 2029

Příspěvek od Ondrej.Kalis » 25 črc 2019, 14:09

tramvajak píše:
25 črc 2019, 09:26
Ondrej.Kalis píše:
24 črc 2019, 14:24
na druhou stranu víme, že v této akciovce nefunguje vše zcela dokonale, a to, že z ní někam utíkají peníze, naznačuje i samotný stav, kdy DPP je dražší než komerční dopravci
S34 není zrovna vhodný příklad, když se tu bavíme právě o eliminaci přímých zadání (komukoliv)
Nikoliv - to je přímo učebnicový příklad toho, že ani komerční dopravce nemusí být levnější. A peníze mizí tam mizí skutečně neznámokde, v soukromé kapse. Napřímo. Způsob zadání zakázky je irelevantní. Stále dokola tu argumentujete tím, že komerční dopravci jsou levnější - ale to prokazatelně není pravda. Je to blud. Možná v počátcích levnější byli - ale to převážně v důsledku cenového dumpingu. Ale ten také není trvale udržitelný. Vaše řešení v podobě eventuelní výpovědi a nové soutěže v první řadě odskáčou cestující, kterým nevyjedou ty jejich spoje.
Ondrej.Kalis píše:
24 črc 2019, 14:24
Mezi prvními soutěženými linkami by měly být ty problémovější, kde např. máme v úmyslu rozšířit provoz a DPP to odmítá, pokud nedojde ke zkrácení, jinými slovy přiznává, že na zajištění nemá. Zde už důvod k přímému zadání tuplem nevidím. Jedním z adeptů je např. u nás na Praze 9 linka 185, která je pro místní stěžejní, ale z důvodu nedostatku řidičů je v plánu ji zkrátit.
Výše sám kritizujete, když si DPP ty řidiče snaží sehnat. Nyní fňukáte, že DPP kvůli nedostatku řidičů omezuje nějakou linku. Tak co tedy vlastně chcete? Ti řidiči prostě nejsou, schované v šuplíku je nemá nikdo, všichni dopravci se potýkaji s nedostatkem provozního personálu. Změna ve způsobu zadávání na tom stavu nezmění vůbec nic.
Nikde jsem v diskusi neřekl, že by soukromí dopravci byli apriori levnější. To, že reálně jezdí dlouhodobě za nižší ceny, naopak podle mě ukazuje na systémový problém, který je umožněn mj. tím, že dopravci s veřejným vlastníkem dostávají zakázky napřímo.

Celé vlákno bylo od počátku o kritice přímých zadání a naprosto nerovnych podmínek DPP vůči soukromým dopravcům.

tramvajak
Návštěvník – není člen Pirátů

Re: Smlouva města s Dopravním podnikem na roky 2020 - 2029

Příspěvek od tramvajak » 25 črc 2019, 16:04

Ondrej.Kalis píše:
25 črc 2019, 14:09
To, že reálně jezdí dlouhodobě za nižší ceny, naopak podle mě ukazuje na systémový problém, který je umožněn mj. tím, že dopravci s veřejným vlastníkem dostávají zakázky napřímo.
Nikoliv. Ten systémový problém je právě u soukromých dopravců. Nabízí často nesmyslně nízkou cenu, někdy na hraně dumpingu. Takže mají problém následně zaplatit lidi, zajistit adekvátní provozní prostory atd. Křečovitě se snaží získat zakázku - a to za jakoukoliv cenu. Mimo jiné i za cenu toho, že odrbou vlastní zaměstnance, naprosto vědomě a cíleně. A to vše přesto, že ten dopravce s veřejným vlastníkem o provoz aktuálně soutěžených linek nemá kapacity a ani zájem se na další linky cpát...

A na jiných soutěžích to je vidět ukázkově. Soukromí dopravci nemají kapacity, ale do dalších soutěží se slepě hrnou a až pak řeší, jak svůj závazek splní. Arriva vlaky, RegioJet a tak dále. Když vyhrají, začnou teprve hledat strojvedoucí. Takže je přeplácí ty vyškolené za veřejné peníze u ČD. Je ale otázkou, kolik lidí ale uloví. A i když se tohle překoná, tak to po čase dopadá tristně. Viz případ Länderbahn, který má negativní dopady i na dopravu u nás nebo ÖBB, které k nám také v důsledku personální nouze také přestalo zajíždět - vlaky se prostě zrušily.

pepe.ebr
Návštěvník – není člen Pirátů

Re: Smlouva města s Dopravním podnikem na roky 2020 - 2029

Příspěvek od pepe.ebr » 25 črc 2019, 16:28

Jan.Hora píše:
25 črc 2019, 13:43
Že s gesčním radním situaci řeší členové DR, gesční zastupitelé i primátor je samozřejmé
Nikde nejsou patrné známky toho, že by to bylo skutečně řešeno, natož jak je to řešeno. Naopak jsme se jen dozvěděli, že to je prostě jen kompetence jiných lidí a tím byla veškerá debata na toto téma ukončena. Ano, primátor je vrcholový manažer města. Logicky tedy zodpovídá mimo jiné za to, jakými lidmi se obklopil a za výkony, které jeho spolupracovníci předvedou. Také se slibovala transparentnost. Je tedy na místě se ptát, jak i tyto problémy primátor coby vrcholový manažer města řeší.

Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 570
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 464 poděkování
Dostal poděkování: 361 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Smlouva města s Dopravním podnikem na roky 2020 - 2029

Příspěvek od Ondrej.Kalis » 26 črc 2019, 08:40

pepe.ebr píše:
25 črc 2019, 16:28
Nikde nejsou patrné známky toho, že by to bylo skutečně řešeno, natož jak je to řešeno. Naopak jsme se jen dozvěděli, že to je prostě jen kompetence jiných lidí a tím byla veškerá debata na toto téma ukončena. Ano, primátor je vrcholový manažer města. Logicky tedy zodpovídá mimo jiné za to, jakými lidmi se obklopil a za výkony, které jeho spolupracovníci předvedou. Také se slibovala transparentnost. Je tedy na místě se ptát, jak i tyto problémy primátor coby vrcholový manažer města řeší.
Hehe. To je hezká argumentační kombinace tohleto. Nejdřív se zarytě zastáváme toho, že veřejně vlastněný dopravce je jediný dobrý model a pak kritizujeme, že primátor neovlivní skrze své lidi výluku, když město DPP v praxi neovládá. A bohužel si DPP sám organizuje výluky. Nebudu řešit, jestli se ta výluka více nebo méně nepovedla, ale pokud tam došlo k chybám, nemohlo jim město předejít, protože si do toho DP nenechá kecat od nikoho a nic ho k tomu nenutí. Řešením je v tomto případě předat řešení výluk do kompetence organizátora dopravy, kam patří, a dostatečně ho personálně vybavit...
tramvajak píše:
25 črc 2019, 16:04
Ondrej.Kalis píše:
25 črc 2019, 14:09
To, že reálně jezdí dlouhodobě za nižší ceny, naopak podle mě ukazuje na systémový problém, který je umožněn mj. tím, že dopravci s veřejným vlastníkem dostávají zakázky napřímo.
Nikoliv. Ten systémový problém je právě u soukromých dopravců. Nabízí často nesmyslně nízkou cenu, někdy na hraně dumpingu. Takže mají problém následně zaplatit lidi, zajistit adekvátní provozní prostory atd. Křečovitě se snaží získat zakázku - a to za jakoukoliv cenu. Mimo jiné i za cenu toho, že odrbou vlastní zaměstnance, naprosto vědomě a cíleně. A to vše přesto, že ten dopravce s veřejným vlastníkem o provoz aktuálně soutěžených linek nemá kapacity a ani zájem se na další linky cpát...

A na jiných soutěžích to je vidět ukázkově. Soukromí dopravci nemají kapacity, ale do dalších soutěží se slepě hrnou a až pak řeší, jak svůj závazek splní. Arriva vlaky, RegioJet a tak dále. Když vyhrají, začnou teprve hledat strojvedoucí. Takže je přeplácí ty vyškolené za veřejné peníze u ČD. Je ale otázkou, kolik lidí ale uloví. A i když se tohle překoná, tak to po čase dopadá tristně. Viz případ Länderbahn, který má negativní dopady i na dopravu u nás nebo ÖBB, které k nám také v důsledku personální nouze také přestalo zajíždět - vlaky se prostě zrušily.
Pokud dopravce nabízí nereálnou cenu, je nutné, aby to objednatel řešil pomocí smluvních sankcí a následně včasné výpovědi, to lze při kvalitním smluvním ošetření dokázat bez toho, aby došlo k rozsáhlým výpadkům. Z hlediska objednatele je mi ale jedno, jaké má dopravce zázemí a jak platí řidiče, pokud se to nepromítne do kvality plnění, je to jeho problém. Pokud dojde k porušování standardů kvality nebo dokonce provozním výpadkům, řeší se to sankcemi, které jsou natolik vysoké, aby se dopravci nevyplatilo s tím kalkulovat.

To, že nově vysoutěžení dopravci přebírají zaměstnance původním dopravcům, mi přijde naprosto v pořádku. To je normální trh práce. Nebo vám by snad přišlo lepší, aby původní zaměstnanci byli nezaměstnaní nebo vyhnaní do jiných končin a firmy si hledaly jiné? Pokud byl zaměstnanec vyškolen za veřejné peníze, má na něj nárok kterákoliv firma (jinak bychom mohli také říct, že absolvent státní školy smí pracovat jen ve státem vlastněné společnosti), pokud byl vyškolen tou společností, pak se ona má postarat o to, aby u ní zůstal. Předpokládám, že bude mít ve smlouvě nějakou podmínku, jak dlouho u ní musí pracovat a nějakou finanční sankci za její nedodržení... OFFTOPICMimochodem, pokud ti pracovníci odcházejí, tak to tipuju, nebude proto, že jim bylo nabídnuto méně peněz a horší podmínky...

marek62
Návštěvník – není člen Pirátů

Re: Smlouva města s Dopravním podnikem na roky 2020 - 2029

Příspěvek od marek62 » 26 črc 2019, 09:23

Ondrej.Kalis píše:
26 črc 2019, 08:40
Pokud dopravce nabízí nereálnou cenu, je nutné, aby to objednatel řešil pomocí smluvních sankcí a následně včasné výpovědi, to lze při kvalitním smluvním ošetření dokázat bez toho, aby došlo k rozsáhlým výpadkům. Z hlediska objednatele je mi ale jedno....
A to je přesně problém excelových mágů vašeho kalibru. Řešíte si jen svoje číslíčka v tabulkách někde v kanceláři, ale to že lidi stojí na zastávce a jejich spoj nejede je fakticky podružný problém. Z těch vašich sankcí cestující vůbec nic mít nebude, objednatel cestujícím žádné kompenzace neposkytuje. Cestující prostě neodjede a organizátor, objednatel ani dopravce cestujícímu nedá vůbec nic. Cestující z toho druhotně má jen problémy třeba v zaměstnání. Prostě běžný člověk má smůlu. Ne pane Kališ, sankce tyhle problémy cestujících nijak neřeší a nevyřeší. Sankce řeší jen problém ublíženého ega objednatele, že jeho výmysl se soutěžením nefungoval tak dobře, jak si na papíře s pastelkama v ruce namaloval.

Odpovědět

Zpět na „Zastupitelstvo - Praha“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti