Toto rozhodně není myšleno jako kritika činnosti současné KK. Sám jako bývalý člen KK vím, o jak nevděčnou, rejpavou, pomalu-důkazy-sbírající a na dlouhé lokte trvající práci se jedná. A jsem moc rád, že se našlo tolik členů KK, co svůj volný čas věnují rozkrývání a vyhodnocování našich možných přešlapů. Ale z několika stran cítím, že je zde potřeba tuto práci zefektivnit a že si toho někteří i jsou vědomi (tuším @David.Wagner nebo @Mikulas.Peksa chtěli rozpočet pro KK ale nedostali, v podpalubí byla nadhozena placená asistentka apod.). Sám moc nevím, co by prospělo, nadhazuji pár možností (možná nesmyslných):
- určitá profesionalizace KK / placený asistent / částečný úvazek / .. - toto by garantovalo, že určitý objem práce v KK bude odpracován. Nevím, jestli platit od hodiny nebo od výkonu (jak lze efektivitu práce KK měřit? Jak nastavit PKIs která nejdou obejít třeba horlivým zavíráním hlášení?)
- více členů KK? Teď jich je 6 (nevím jak aktivních) - nedokážu posoudit jestli je to moc nebo málo (anebo jestli jsou další dobrovolníci)
- specializovat práci uvnitř KK (někdo si bere všechna hlášení týkající se výběrových řízení, protože v nich má praxi, někdo s právním backgroundem řeší podání na možné porušení zákonů apod.) - toto by zefektivnilo práci na jednotlivých případech (možná už je toto běžnou praxí, nevím)
- Zjednodušit či zefektivnit procesy kterými se řešení každého hlášení řídí? Možná střílím naprosto mimo, ale nepomohl by Scrum?
- Mít nějaké závazné termíny např. do kdy musí na dotaz KK člen strany odpovědět? (co když ale neodpoví - jak lze toto vynucovatt?)
- nějaká prevence budoucích hlášení? Jediné, co mne napadlo je možnost konzultace s KK zda zamýšlený akt bude v souladu s předpisy. Konzultace sama sice vezme nějaký čas, ale může zabránit 1) porušení předpisů (včetně dopadů i vně stranu - např. pokud se u výběrových řízení najdou přešlapy.., a také 2) mnohem časově náročnějšímu zpětnému řešení podnětu/problému.
Cc @Michaela.Skokanova .