Komunální volby - vzdělávání

Diskuse členů a příznivců o věcech přesahujících působnost orgánů, netýkajících se programu nebo o straně jako celku.

Moderátoři: Administrativní odbor, Předsedající

Pravidla fóra
Než napíšete nový příspěvek, zamyslete se, zda má takovou hodnotu, aby ho musely číst stovky lidí.
  • Aktuální politické kauzy lze řešit v příslušné části veřejné diskuze.
  • Části programu, současné či budoucí, diskutujte na fóru Pirátský program.
  • Podání orgánům a jednoduché návrhy čiňte v příslušné podatelně.
  • Pokud chcete něco rozhodnout(usnést, zvolit, odvolat, přijmout), podejte členský podnět. Ale nejdřív zvažte, jestli by na to nestačil třeba republikový výbor.
  • Povídat o čemkoli si můžete v Podpalubí, což je skrytá část fóra otevřená všem zájemcům. (Je třeba se přidat do skupiny "Zobrazit - Podpalubí".)
Dodržujte prosím pravidla fóra.
Odpovědět
Vaclav.Fortik
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 2094
Registrován: 02 črc 2009, 22:39
Profese: manager
Dal poděkování: 4026 poděkování
Dostal poděkování: 3796 poděkování

Komunální volby - vzdělávání

Příspěvek od Vaclav.Fortik »

Postuji sem výkop, který jsem udělal pro Prahu 6 v oblasti vzdělávání. Schůzku k tomu máme tuto sobotu - 25. 11. 2017 od 16:30 u mě v klubovně - Zavadilova 1297/3, Praha 6.
Jde sice o materiál, který se týká právě Prahy 6 a dával jsem tam věci, co jsem schopen pomoci udělat, ale je tam dost bodů pro inspiraci i v jiných obcích. JINAK DROBNOST ZATÍM ZAPADAJÍCÍ - PŘEDVOLEBNÍ KAMPAŇ NA KOMUNÁLNÍ VOLBY ZAČALA KOLEM 23.10.217 ...

Komunální volby 2018
VF - Školství
Potřeba tomu dát literární omáčku – zatím jen body/nápady
1) svobodný výběr škol – zajistit zvýšení kapacity škol, o které je zájem – do 3 let?
2) umožnit státním školám zrealizovat alternativní třídy – do roka a do dne
3) neházení klacků pod nohy iniciativním školám - hned
4) vytvořit systém podpory nadaných, talentovaných a šikovných dětí – přes olympiády, soutěže … Podporovat školy, které žáky motivují pro aktivity nad rámec výuky - hned
5) Podporovat alternativní formy výuky – komunitní školy, e-learning, svobodné školy …, jak v soukromém sektoru, tak i jejich „státní“ verzi.
6) Při výběru ředitelů škol zapojit více odbornou i laickou (komunální) veřejnost, právě s ohledem na místní potřeby a záměry na směřování školy – odpovědnost na konečném výběru by ale stále měla být na osobách s politickou zodpovědností - hned
7) Podpora vybudování podpůrného zázemí školám – nejen zvýšení kapacit, ale i družin, dílen, laboratoří … - do 2 let?
8) podpora budování nových a zvyšování kapacity stávajících MŠ, spolupráce se soukromými subjekty tak, aby každé dítě mohlo navštěvovat předškolní zařízení (pokud rodiče o to mají zájem) – cca do 2 let?
10) Pravidelné schůzky „dobré praxe“ mezi školami – zdroje financí, metody výuky, sdílení specifických pomůcek … - hned
11) Ph6 (i jinde) vytvoří systém sdílení specifických pomůcek, které budou na školy dodávány dle potřeb Inkluze. Vysvětlím – dnes jde pomůcka (třeba dalekohled za několik tisíc Kč) za žákem/školou a když se žák přestěhuje, tak škole zůstane nepotřebná pomůcka, není úplně jednoduché pomůcku předat jinému žáku v jiné škole, takže i tam kupují stejnou pomůcku (administrativa) – již existují místa, která toto zracionalizovala, aneb sdílení!!! – do roka
12) Propojení databází poskytovatelů služeb školám, uchazečů o zaměstnání, poptávek/nabídek všeho druhu – cenová, personální … racionalizace nákladů – do roka
13) Elektronizace MŠ a ZŠ – e-žákovské knížky, funkčnější weby, e-agenda… školy musí být e- user friendly vůči žákům, rodičům, učitelům, úřadům a obráceně.

Principy

Přechod (alespoň částečný) od grantového systému na participativní rozpočtování
Přechod na systém X-Prize – tedy nikoli sliby, že něco budu dělat, ale odměna za to, co jsem udělal
Svobodný výběr vzdělávací cesty
Zjednodušení byrokracie
Transparence finančních toků a rozhodovacích procesů
Participace občanů na rozhodovacím procesu
Odborníci zpracovávají odborná doporučení, osoby s politickou odpovědností dělají rozhodnutí (popř. jsou k tomuto přizváni občané)
Za vzdělávání dětí jsou zodpovědní rodiče a děti samotné (tedy nikoli dobří občané a různé instituce „pověření vyšší mocí“ páchat dobro, třeba i proti vůli všech ostatních)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Vaclav.Fortik za příspěvky (celkem 3):
Jan.Hosek, Ondrej.Tuma, Marek.Necada
Odpovědět

Zpět na „Vnitrostranická diskuse“