Rezidentni parkovani - model

Moderátoři: Zastupitele - krajsti, Zastupitele - komunalni

Uživatelský avatar
Jiri.Ulip
Člen KS Jihomoravský kraj
Příspěvky: 867
Registrován: 02 říj 2013, 23:52
Profese: Technology Manager
Bydliště: Brno - Krpole
Dal poděkování: 4773 poděkování
Dostal poděkování: 1007 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Rezidentni parkovani - model

Příspěvek od Jiri.Ulip » 04 lis 2018, 15:40

Ahoj,
bavil jsem se s Honzou Žákem (člověk, který je za myšlenkou brněnského eshopu v DPMB, přes který máme elektronické šalinkarty a odpad) o rezidentním parkování. Už před nějakou dobou začal vymýšlet, jak by se stávající implementace dala zlepšit a hlavně jak ji provázat se šalinkartama. V kostce jde o to, aby ti, co si zaplatí možnost parkování v celém městě, dostali zadarmo i šalinkartu. Podrobnosti jsou popsané v přiloženém dokumentu. Určitě by se nad tím i chtěl osobně potkat, pokud budete mít zájem. Předpokládám, že rezidentní parkování chce řešit hlavně Ondra a Tomáš, je to tak?

Jirka
Přílohy
rez_parkovani-09_2018.docx
(16.43 KiB) Staženo 21 x
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jiri.Ulip za příspěvky (celkem 3):
Pavel.Moravec, Vit.Jurasek, Hanka Kašpaříková
propagátor otevřených dat, bývalý zastupitel a radní v Brně

Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.
-- Samuel Beckett

Uživatelský avatar
Tomas.Kolacny
Místní předsednictvo
Příspěvky: 2556
Registrován: 04 kvě 2012, 01:22
Profese: Zastupitel města Brna
Bydliště: Brno - Židenice
Dal poděkování: 1113 poděkování
Dostal poděkování: 2669 poděkování

Re: Rezidentni parkovani - model

Příspěvek od Tomas.Kolacny » 04 lis 2018, 21:38

Po zběžném prolítnutí se domnívám, že to je v rozporu se smyslem zákona. Ale zkusím se nad tím zamyslet důkladněji a případne prodiskutovat s právníkama.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Tomas.Kolacny za příspěvek:
Jiri.Ulip
Tomáš Koláčný
Pirátská strana - předseda místního sdružení Brno
statutární město Brno - náměstek primátorky města Brna a zastupitel městské části Brno-Židenice
tel: +420 736 661 244 e-mail: tomas.kolacny@pirati.cz

OKubicek
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 14
Registrován: 10 říj 2017, 16:36
Profese: molekulární mikrobiolog
Bydliště: 66404 Hostěnice 126
Dal poděkování: 4 poděkování
Dostal poděkování: 3 poděkování

Re: Rezidentni parkovani - model

Příspěvek od OKubicek » 08 lis 2018, 13:18

Rezidentní parkování jako takové je samo o sobě diskriminační. V případě přidání šalinkarty se diskriminace ještě zvýší. Velká města dostávají výrazně vyšší příspěvek z daní než obce. Důvod je ten, že zajišťují služby pro ostatní. Nyní však tyto služby odmítají dál poskytovat. Vyšší příspěvky z daní začínají využívat pro zvýhodňování svých občanů. Občané ,menších obcí se tak stávají druhořadými občany což je protiústavní. Aby akce parkovací zóny, příspěvky na šalinkarty byly v pořádku museli by pobírat na občana všechny obce stejně a na plnění dalších funkcí dostávat větší obce příspěvky vázané na konkrétní činnost. Co se týká rezidentního parkování, by stačilo, kdyby třeba 20% parkovacích míst bylo vyhrazeno pro nerezidenty. Současný model by podobně jako v Praze nebyl funkční.
O. Kubíček

Jan Ertl
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 2
Registrován: 11 bře 2018, 10:13
Profese: OSVČ lektor, konzultant
Dal poděkování: 1 poděkování

Re: Rezidentni parkovani - model

Příspěvek od Jan Ertl » 11 lis 2018, 13:32

Co řeší "lid" (kromě zrušení RP) je spíš to, že pokud by šlo (muselo se) zachovat stávající systém a nastavené 3 typy zón (pro jednoduchost), bylo by lepší nastavit poměr např.: 70:20:10 - 70% rezidenti, 20% krátkodobé stání do 3 hodin trvání a 10 %dlouhodobé stání třeba 8-17 pro kohokoliv. K tomu pravidlo, že při počtu stání nad 5 míst na jedné ulici, musí být k těm rezidentním modrým vždy min. 1 na krátkodobé a 1 na dlouhodobé stání, aby se předešlo nesmyslům s výpočty jako 0,6 stání = žádné jiné než rezidentní tu nebude! Otázkou taky je, jestli někdo sleduje, zda rezidenti neparkují i na žlutých a zelených místech a neubírají tak místa nerezidentům - to netuším.
Jinak souhlas - RP je diskriminační opatření a zesilovat ho šalinkartama, není dobrý nápad. Je potřeba řešit P+R, aby to nefungovalo jako záplata chybějících míst (pro developery bez parkování a všechny okolo), ale motivovalo nechat tam auto mimobrněnské řidiče.
U centrálního hřbitova, kde zaměstnanci z firem BBP, příp. další, obsadí 2/3 kapacity, není dopoledne kde zaparkovat (pokud se nepodaří změnit, mělo by se tam za parkování platit např. systémem první 3 hodiny zdarma a od 4. hodiny á 20Kč - a ne 1. den zdarma - pak mají "chytří" za týden parkování účet 0Kč - to není smysl P+R - podobně to dopadlo v Praze, kde parkují na P+R lidé ze sídlišť, byť za 20Kč). A kdo zaplatí - buď cokoliv nebo nad nějaký limit (třeba 40 Kč), ať mu vydá automat (parkovací asi ne - spíš propojit s MHD automatem - je to o tech. dořešení - kupon, žeton,..) jízdenku na MHD v hodnotě třeba 20/25 Kč. To by potom mělo smysl pro mimobrněnské, tam to auto nechat a platit (příp. to nějak dopilovat - např. platba za parkování 10Kč/hodinu od začátku parkování a už při vjezdu vyjede automaticky 1 jízdenka MHD na 90/60 minut MHD podle výše platby apod. = jistá návratnost platby pro řidiče). H.

Odpovědět

Zpět na „Zastupitelstvo - Brno“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host