Studie proveditelnosti železničního uzlu Brno

Moderátoři: KoKS Jihomoravský kraj, Komunální zastupitelé, Krajští zastupitelé, Zastupitele - HMP

Uživatelský avatar
Tomas.Kolacny
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 3191
Registrován: 04 kvě 2012, 01:22
Bydliště: Brno - Židenice
Dal poděkování: 1592 poděkování
Dostal poděkování: 3846 poděkování

Studie proveditelnosti železničního uzlu Brno

Příspěvek od Tomas.Kolacny »

Ahoj, tady je ke stažení studie proveditelnosti ŽUB. Pokud vás totéma zajímá, tak doporučuji nastudovat aspoň to první PDFko "Část A Celkové zhodnocení projektu" (manažerské zhrnutí), před koncem roku bych se rád pobavil o našem postoji k SP ŽUB.

Tomáš Koláčný
statutární město Brno - Zastupitel města Brna, člen výboru pro národnostní menšiny a zastupitel městské části Brno-Židenice
tel: +420 736 661 244 e-mail: tomas.kolacny@pirati.cz

Uživatelský avatar
Pavel.Moravec
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 2764
Registrován: 27 dub 2011, 17:25
Profese: IT
Bydliště: Brno Bystrc
Dal poděkování: 12424 poděkování
Dostal poděkování: 5915 poděkování

Re: Studie proveditelnosti železničního uzlu Brno

Příspěvek od Pavel.Moravec »

https://brno.idnes.cz/ano-podpora-odsun ... -zpravy_dh :

Hnutí ANO podpořilo odsun brněnského nádraží. Může to ohrozit koalici

V argumentech krajského sdružení ANO zní jen těch pár argumentů pro odsun k řece, ale už jaksi nezmiňují (povícero) argumentů pro variantu Petrov. Přitom studie dopadla "mírným vítězstvím" varianty Petrov. A ze sobeckého pohledu Brna je IMHO ještě více výhodná (např. odpadá nutnost cca 1mld extra investic do infrastruktury, menší náklady na provoz MHD apod.). Dost by mnme tedy zajímalo, proč přednosti varianty Petrov tak ignorovali?

Pročetl jsem si celkem dost dokumentů ze studie. Ano, jsem zastáncem varianty Petrov, ale dokážu ten subjektivní pohled oddělit od faktů ze studie, která má závěry hodně zkondenzované tak jak popisuji výše (ono je nutné hodnotit a porovnávat varianty přesunu ze spousty hledisek a je otázkou kterému přidat jakou váhu. Přímo studie tvrdí ta fakta co píšu výše. Je možné že pro ANO jsou nejdůležitější ty argumenty co uvádí - jenže ty byly známy už před studií.. :roll: )
Bývalý správce @PiratiJMK i @PiratePartyCZ, bývalý člen KK.
Uživatelský avatar
Tomas.Kolacny
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 3191
Registrován: 04 kvě 2012, 01:22
Bydliště: Brno - Židenice
Dal poděkování: 1592 poděkování
Dostal poděkování: 3846 poděkování

Re: Studie proveditelnosti železničního uzlu Brno

Příspěvek od Tomas.Kolacny »

Jop.

Dle (neveřejného) vyjádření primátora zástupci ANO ve vedení města o té tiskovce nevěděli, nestojí za ní a respektují koaliční smlouvu. Čekám, až se nějaké stanovisko Vokřála objeví v médiích. Pokud by Vokřál potvrdil postoj krajské buňky ANO, znamená to IMHO hrubé porušení koaliční smlouvy, ale počkejme si.

Jinak je to jak říká Pavel - obě varianty jsou realizovatelné, obě za zhruba stejné peníze (cca 45 miliard), z pohledu městské infrastruktury i urbanizmu je asi o chlup lepší varianta Petrov, varianta řeka je zase víc rozpracovaná, ale hrozí tam, že město do otevření nezvládne tu navazující infrastrukturu dobudovat. Jako město teď hodláme zadat předním akademikům v dopravně ekonomickém oboru zpracování výcucu ze studie proveditelnosti co do dopadů na jednotlivce a život v Brně a pak by podle koaliční smlouvy měly následovat veřejné diskuse a průzkum veřejného mínění s tím, že jako město podpoříme pouze tu variantu, která bude mít podporu veřejnosti.

Tomáš Koláčný
statutární město Brno - Zastupitel města Brna, člen výboru pro národnostní menšiny a zastupitel městské části Brno-Židenice
tel: +420 736 661 244 e-mail: tomas.kolacny@pirati.cz

Karel666
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 1017
Registrován: 02 říj 2017, 20:16
Profese: Mám
Dal poděkování: 187 poděkování
Dostal poděkování: 311 poděkování

Re: Studie proveditelnosti železničního uzlu Brno

Příspěvek od Karel666 »

Super, že budete řešit dopat na Brňáky, ale že železniční dopravu většina uživatelů je dojíždějících a dopady na ně nikdo neřeší? Kdyby se nejedlo o to že to má obsluhovat i jižníé moravu, může si brno dělat "co chce", ale při podobných stavbách co mají soužit i okolí to dělat ve stylu my rozhodnet podle sebe a okolí musí držet hubu, viz referenda...
Uživatelský avatar
Tomas.Kolacny
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 3191
Registrován: 04 kvě 2012, 01:22
Bydliště: Brno - Židenice
Dal poděkování: 1592 poděkování
Dostal poděkování: 3846 poděkování

Re: Studie proveditelnosti železničního uzlu Brno

Příspěvek od Tomas.Kolacny »

Ahoj, už jsem to psal nejednou - ke studii se vyjadřuje i Jihomoravský kraj, který má názorově zastupovat právě lidi z dojíždějících obcí. Že Jihomoravský kraj lidi ignoruje a slepě tlačí variantu řeka, i když tato jednoznačně prodlouží cestovní doby mimobrněnských cestujících, je věc druhá.

Já samozřejmě nemám problém dát prostor i dojíždějícím, ale zdůrazňuji to "i", jelikož jsem volený zastupitel občanů Brna. Pokud se mi povede prosadit použití anketního modulu, není problém dát prostor nebrněnským, pokud se půjde cestou reprezentativního průzkumu, prostor nejspíš nedostanou, jelikož by se musely dělat dva paralelní průzkumy pro Brňáky a dojíždějící, což nelze při odhadovaných cenách z pohledu města považovat za hospodárné (jak jsem psal, tohle by měl financovat kraj).

Tomáš Koláčný
statutární město Brno - Zastupitel města Brna, člen výboru pro národnostní menšiny a zastupitel městské části Brno-Židenice
tel: +420 736 661 244 e-mail: tomas.kolacny@pirati.cz

Odpovědět

Zpět na „Zastupitelstvo - Brno“