Odůvodnění:Návrh usnesení píše:1. Krajské předsednictvo souhlasí se záměrem nákup vlajek s odsouhlasenými náklady do 40 000 Kč a ukládá, aby byly zakoupené vlajky řádně označeny a správce vlajek je svým jménem na svou odpovědnost půjčoval oproti záloze odpovídající kupní ceně, kterou si správce v případě nevrácení vlajky ponechá a následně ji s vyúčtováním převede na stranu. Správce vlajek ustanoví krajský předseda.
2. Krajské předsednictvo souhlasí se záměrem nákup samolepek s odsouhlasenými náklady do 20 000 Kč. Samolepky jsou určeny ke kultivovanému vylepování na veřejných prostranstvích, na majetku příznivců i veřejnosti. Každý člen osobně odpovídá za to, že samolepky budou vylepeny v souladu se zákonem, za případná protiprávní jednání související s vylepováním samolepek strana nenese žádnou odpovědnost.
3. Krajské předsednictvo souhlasí se záměrem nákup placek (buttonů) s odsouhlasenými náklady 20 000 Kč. Buttony jsou určeny k označení dobrovolníků a rozdávání mezi příznivce a veřejnost v průběhu volební kampaně.
4. Krajské předsednictvo souhlasí se záměrem nákup triček s odsouhlasenými náklady 30 000 Kč. Tato částka je částečně vratná, trička budou k dispozici za kupní cenu určenou krajským předsedou, která nepřesáhne 100 Kč za kus a neklesne pod 70 Kč za kus. Výjimkou jsou trička pro dobrovolníky (včetně členů a kandidátů), prokazatelně aktivně se účastnících na kampani (nejvíce však jedno tričko na osobu), kteří tričko obdrží zdarma jako dar a převzetí trička potvrdí podpisem. Aktivní účastí na kampani je například pomoc na rozdávání letáků v rozsahu několika hodin, kterou dobrovolník přislíbí a není důvod domnívat se, že by svůj slib nedodržel. Trička přiděluje dobrovolníkům a prodává svým jménem a na svou odpovědnost správce triček za kupní cenu a následně ji s vyúčtováním převede na stranu. Správce triček ustanoví krajský předseda. Strana neodpovídá za vady triček zjištěné po převzetí.
5. Krajské předsednictvo souhlasí se záměrem nákup plakátů s odsouhlasenými náklady 20 000 Kč. Plakáty jsou určeny ke kultivovanému vylepování na veřejných prostranstvích a na majetku příznivců, zejména na sololity v majetku strany. Každý člen osobně odpovídá za to, že plakáty budou vylepeny v souladu se zákonem, za případná protiprávní jednání související s vylepováním samolepek strana nenese žádnou odpovědnost.
6. Krajské předsednictvo souhlasí se záměrem nákup letáků s odsouhlasenými náklady 45 000 Kč, z toho z rozpočtu krajského sdružení částkou 20 000 Kč. Tento souhlas je podmíněn tím, že část nákladů záměru přesahující částku 20 000 Kč bude financována na to určenými účelovými dary od kandidátů, kteří jsou na letácích vyobrazeni. Krajskému předsedovi se dále ukládá, aby část letáků měla univerzální obsah použitelný bez ohledu na volby, aby nezbyly po volbách nepoužitelné kusy; tyto letáky se budou rozdávat nakonec.
7. Toto usnesení provede krajský předseda. Zadání zakázek proběhne zásadně z volné ruky na základě srovnání s obvyklou cenou a po srovnání aspoň tří nabídek učiněných veřejně či na výzvu. Je přípustné, aby předseda více z uvedených záměrů sdružil do jediné zakázky; v takovém případě se použijí ustanovení o zakázce nad 50 000 Kč, pokud zakázka přesáhne tuto hodnotu (§ 6 pravidel hospodaření). Krajské předsednictvo však pro tento případ ukládá krajskému předsedovi, aby výběrová řízení podléhající postupu podle předpisu byla vzhledem k časové naléhavosti vypsána s maximálním urychlením, s lhůtou pro zaslání nabídek na počkání nebo nepřesahující 3 dny a s aktivním obesláním dodavatelů s žádostí o zaslání nabídek.
Tento návrh je zcela v intencích předloženého návrhu pracovního rozpočtu volební kampaně do zastupitelstva hl. m. Prahy publikovaného v půlce srpna. Rozpočet, který z toho vycházel, následně schválilo krajské fórum. V současné době máme za sebou nákup Pirátských novin, což byl největší záměr v kampani a je třeba schválit zbývající drobné doplňkové materiály. Tyto materiály mají zejména podporovat dobrovolnickou kampaň vedenou z Pirátského centra a logisticky spoléhající na síť dobrovolných míst pro uskladnění a snadnou dostupnost všech druhů materiálů (trička, plakáty, letáky, náramky, buttonky, vlajky, samolepky). Jednotlivé náklady projednal volební štáb na pravidelné pracovní schůzi 9. 9. 2014 a tyto v podstatě odrážejí konsensus lidí aktivních ve volební kampani.
K jednotlivým výdajům doplňuji následující (zejména více či méně kompletní vizuály):
Ad 1. vlajky na redmine, navrhuji používat osvědčený Berlínský systém, vzorem bude logotyp nebo v několika případech vizuál kampaně, který bude vtipný i do budoucna
Ad 2. samolepky na redmine
Ad 3. placky na redmine
Ad 4. trika na redmine
Ad 5. plakáty na redmine
Ad 6. letáky na redmine; částka je zvýšena z původních 10 000 Kč, neboť na volebním štábu proběhla diskuse, ze které vyplynulo, že letáky by měly být doplňkovým materiálem k hlavnímu materiálu (novinám), nicméně na mou žádost by se na nákladech měli podílet osobně zejména kandidáti
Ad 7. Jde o zakázky malého rozsahu, některé nabídky již máme z tisku novin, ale snad najdeme i výhodnější. V současné době již máme skluz s plánováním kampaně, a tedy je třeba co největší flexibilita.
Všechny náklady budou financovány patrně z rozpočtové položky č. 72010050, žádost o proplacení podá krajský předseda (nebo v jeho zastoupení místopředseda), neboť má usnesení provést. Dovoluji si upozornit na to, že v minulých volbách nám volební úspěch unikl jen o vlásek, a že nyní můžeme být tomu boostu hodně vděční, nicméně musíme dát kampani maximum, aby nám to zase o vlásek neuteklo. Maximem pochopitelně mám na mysli prezentaci v mezích kultivovanosti.
Díky za pozornost, v případě potřeby jsem připraven doplnit či vysvětlit.